Podczas grania w Drakensang’a musimy zdecydować się na jedną z dwudziestu gotowych profesji, którą będziemy przemierzać tamtejszy świat, Aventurię. Dokonany przez nas wybór ma decydujący wpływ na naszą postać. Będzie stanowić o jej rasie, wyglądzie, specjalizacji (czyli tym, w czym będzie najlepsza), światopoglądzie, umiejętnościach i, rzecz jasna, klimacie.
W Drakensang’u wyróżniamy pięć ras, na które składa się dwadzieścia wspomnianych powyżej profesji. Oto one:
Śródziemianin
Tulamidianin
Elf
Krasnolud
Thorwalianin
Śródziemianin
Ma najwięcej przedstawicieli, przez co jest najbardziej wszechstronną rasą. Znajdą się w niej zawzięci wojownicy, wytrawni łucznicy, nieustraszeni magowie i wyborni złodzieje.
Profesja: Wojownik
Kultura: Garetianin
Płeć (przykładowe imiona): Kobieta (Rahiana z Albenhus, Palinai z Crumold czy Rydana Durenald) / Mężczyzna (Cossim z Oxenmead, Praiodan z Sighelhalm bądź Helmiev z Grambush)
Cechy:
- Odwaga 15
- Spryt 9
- Intuicja 11
- Charyzma 12
- Zręczność 12
- Zwinność 13
- Budowa 14
- Siła 14
Wartości bazowe:
- Zdrowie 33
- Energia astralna 0
- Wytrzymałość 34
- Odporność na magię 4
Atuty i ułomności:
- Premia dla mieczy
Szczegóły: „Wojownik to uosobienie wyobrażeń o prawdziwym bohaterze. Cieszy się szacunkiem ludu i postępuje ściśle według zasad kodeksu honorowego. Szkolenie, które odbył w akademii, obejmowało zarówno sztukę posługiwania się ciężką bronią i pancerzem, jak i naukę dworskich tańców.”
Profesja: Łucznik
Kultura: Śródziemianin
Płeć (przykładowe imiona): Kobieta (Belina Ulfarne, Vena z Webreed czy Elene z Meadham) / Mężczyzna (Wolfman z Mersingen, Rukus Arres bądź Uldor Horrigan)
Cechy:
- Odwaga 12
- Spryt 11
- Intuicja 14
- Charyzma 10
- Zręczność 15
- Zwinność 12
- Budowa 12
- Siła 14
Wartości bazowe:
- Zdrowie 29
- Energia astralna 0
- Wytrzymałość 30
- Odporność na magię 3
Atuty i ułomności:
- Szacowanie odległości
- Kara do walki w zwarciu
Szczegóły: „Łucznik to przeszkolony w wojsku specjalista od walki na odległość. Walczy z przeciwnikami za pomocą dokładnie wymierzonych, precyzyjnych strzałów. Lekki pancerz, którego używa, pozwala mu na zachowanie zwinności i szybkości. Szkolenie dało mu również podstawową wiedzę ba temat wyrobu łuków.”
Profesja: Żołnierz
Kultura: Śródziemianin
Płeć (przykładowe imiona): Kobieta (Lara z Meadham, Leta z Oxenreed czy Shannah Brabak) / Mężczyzna (Ugdalf Dargel, Xebbert z Hallingen bądź Oldric Tanhouse)
Cechy:
- Odwaga 14
- Spryt 10
- Intuicja 12
- Charyzma 10
- Zręczność 12
- Zwinność 14
- Budowa 14
- Siła 14
Wartości bazowe:
- Zdrowie 31
- Energia astralna 0
- Wytrzymałość 33
- Odporność na magię 4
Atuty i ułomności:
- Kara do wiedzy
Szczegóły: „Długie szkolenie w akademii wojennej może nie należało do przyjemnych, ale dzięki niemu żołnierz dobrze poznał smak służby w aventuriańskiej armii. Biegle władając dwuręcznym mieczem, sieje strach w sercach swoich wrogów. Chociaż etykieta to dla niego wielka zagadka, potrafi sobie poradzić w obcym mieście.”
Profesja: Mag bitewny
Kultura: Andergastianin
Płeć (przykładowe imiona): Kobieta (Yppolita z Darbonia, Palinai z Pandlarin czy Truegold Groterian) / Mężczyzna (Bogumil z Haveny, Varman Garncarz bądź Melcher z Darbonia)
Cechy:
- Odwaga 11
- Spryt 14
- Intuicja 13
- Charyzma 13
- Zręczność 12
- Zwinność 11
- Budowa 14
- Siła 12
Wartości bazowe:
- Zdrowie 31
- Energia astralna 37
- Wytrzymałość 30
- Odporność na magię 6
Atuty i ułomności:
- Premia do siły woli
- Kara do umiejętności społecznych
Szczegóły: „Mag bitewny przeszedł szkolenie w szkole wojennej Andergast, która specjalizuje się w praktycznym przygotowaniu magów bitewnych. Mag bitewny sieje zniszczenie w szeregach przeciwników przy użyciu ognia, ale potrafi też obronić się swoim kosturem.”
Profesja: Mag uzdrowiciel
Kultura: Śródziemianin
Płeć (przykładowe imiona): Kobieta (Daria Troutbrook, Zelda z Falcongrove czy Zidona z Hausen) / Mężczyzna (Niamad z Falcongrove, Salix z Hardstone bądź Ilmin Szewc)
Cechy:
- Odwaga 11
- Spryt 15
- Intuicja 13
- Charyzma 14
- Zręczność 11
- Zwinność 13
- Budowa 13
- Siła 10
Wartości bazowe:
- Zdrowie 28
- Energia astralna 37
- Wytrzymałość 26
- Odporność na magię 6
Atuty i ułomności:
- Szybka regeneracja EA
- Kara do wytrzymałości
Szczegóły: „Mag uzdrowiciel szkolił się w akademii Donnerbach, w której, dzięki wpływowi elfów, główny nacisk kładzie się na lecznictwo. Magowie uzdrowiciele są marnymi wojownikami, ale nadrabiają to biegłością w leczeniu i wzmacnianiu członków drużyny.”
Profesja: Szarlatan
Kultura: Garetianin
Płeć (przykładowe imiona): Kobieta (Jula z Oxenmead, Hyltrud z Haveny czy Ada z Dergelheim) / Mężczyzna (Odil z Ackbar, Colan Tucker bądź Jast z Groats)
Cechy:
- Odwaga 13
- Spryt 13
- Intuicja 14
- Charyzma 13
- Zręczność 14
- Zwinność 11
- Budowa 12
- Siła 10
Wartości bazowe:
- Zdrowie 27
- Energia astralna 26
- Wytrzymałość 28
- Odporność na magię 5
Atuty i ułomności:
- Wtapianie się w tłum
- Kara do umiejętności natury
Szczegóły: „Szarlatan wyleciał z akademii w czasie szkolenia i nie posiada wszystkich umiejętności maga aventurańskiego. Jego specjalnością są oszustwa, iluzje i zręczne sztuczki. Jest charyzmatyczną osobą i wie, jak bronić swoich interesów przy pomocy sztyletu.”
Profesja: Łotr
Kultura: Garetianin
Płeć (przykładowe imiona): Kobieta (Peyanka z Meadham, Leta Marnion czy Gilia z Meadham) / Mężczyzna (Erlan z Luring, Godbeglad z Stormrock bądź Quin z Falcongrove)
Cechy:
- Odwaga 13
- Spryt 13
- Intuicja 13
- Charyzma 15
- Zręczność 13
- Zwinność 12
- Budowa 11
- Siła 11
Wartości bazowe:
- Zdrowie 27
- Energia astralna 0
- Wytrzymałość 28
- Odporność na magię 3
Atuty i ułomności:
- Dobra aparycja
- Kara do umiejętności natury
Szczegóły:„Łotr dorastał w mrocznych zaułkach dużego miasta. Doskonale wie, jak sobie radzić w mieście, ale poza jego murami jest całkowicie bezradny. Jest specjalistą od szybkiego i bezbłędnego oceniania ludzi i ich zamiarów. Jest charyzmatyczną osobą, obdarzoną darem przekonywania. Jego ulubioną bronią jest sztylet.”
Profesja: Włamywacz
Kultura: Horasjanin
Płeć (przykładowe imiona): Kobieta (Jasinai z Albenhus, Coris z Elenvina czy Dhana z Winhall) / Mężczyzna (Illmin z Meadham, Yendar z Gareth bądź Callan Grangiesser)
Cechy:
- Odwaga 15
- Spryt 11
- Intuicja 14
- Charyzma 10
- Zręczność 14
- Zwinność 14
- Budowa 11
- Siła 11
Wartości bazowe:
- Zdrowie 27
- Energia astralna 0
- Wytrzymałość 30
- Odporność na magię 3
Atuty i ułomności:
- Premia do targowania się
- Wyczucie zagrożenia
Szczegóły: „Horasjański włamywacz to samozwańczy specjalista do spraw redystrybucji dóbr. Kradnie, ponieważ uwielbia wyzwania i smak ryzyka. Poświęcił swoje życie sztuce otwierania zamków i rozbrajania pułapek. Jego wyostrzone zmysły i intuicja nie mają sobie równych.”
Profesja: Złodziej
Kultura: Horasjanin
Płeć (przykładowe imiona): Kobieta (Cella Tulipan, Viridia Horrigan czy Kysira z Webreed) / Mężczyzna (Jasper z Berler, Rauert Farmer bądź Gilborn Kat)
Cechy:
- Odwaga 14
- Spryt 11
- Intuicja 15
- Charyzma 11
- Zręczność 14
- Zwinność 15
- Budowa 10
- Siła 10
Wartości bazowe:
- Zdrowie 25
- Energia astralna 0
- Wytrzymałość 32
- Odporność na magię 3
Atuty i ułomności:
- Premia do sztyletów
- Premia do percepcji
Szczegóły: „Kieszonkowiec jest dumny ze swojego cieszącego Pheksa fachu. Jest zwinny i zręczny, dzięki czemu bez trudu uwalnia zamożnych od ciężaru ich kies. Dobrze zna miasto i ma wprawę w zakładaniu pułapek, które pomagają mu pozbyć się pogoni i trzymać z dala od aresztu.”
Tulamidianin
Przedstawicieli tej rasy z pewnością można nazwać egzotycznymi. Wszyscy, poza Amazonką, parają się magią. Wykorzystują ją na przeróżne sposoby, bowiem jedni korzystają z mocy żywiołów, a inni przywołują do pomocy nieumarłe istoty. Amazonce do szczęścia wystarczy dobry łuk i lekka broń.
Profesja: Elementalista
Kultura: Mhanadistani
Płeć (przykładowe imiona): Kobieta (Nedima Adnan-sunya, Ayla Nareb-suni czy Maisha Hassan-sunni) / Mężczyzna (Adnan ben Yadda, Chanan ben Mustafa bądź Amr ben Alhusain)
Cechy:
- Odwaga 15
- Spryt 13
- Intuicja 12
- Charyzma 14
- Zręczność 13
- Zwinność 10
- Budowa 13
- Siła 10
Wartości bazowe:
- Zdrowie 27
- Energia astralna 42
- Wytrzymałość 26
- Odporność na magię 6
Atuty i ułomności:
- Moc astralna
- Kara do wytrzymałości
Szczegóły: „Elementalista ukończył szkolenie w „Pięcioramiennej Akademii Rashdul”. Jest mistrzem w posługiwaniu się żywiołami i potrafi przyzywać potężnych ognistych towarzyszy z płaszczyzny żywiołów.”
Profesja: Metamag
Kultura: Novadi
Płeć (przykładowe imiona): Kobieta (Hydabeth Aziru-sunni, Heyeshan Haran-sunya czy Walladah Erkhaban-suni) / Mężczyzna (Selo ibn Shafir, Gaftar ben Rafim bądź Bashir ben Rastafan)
Cechy:
- Odwaga 14
- Spryt 13
- Intuicja 13
- Charyzma 14
- Zręczność 12
- Zwinność 12
- Budowa 11
- Siła 11
Wartości bazowe:
- Zdrowie 27
- Energia astralna 39
- Wytrzymałość 31
- Odporność na magię 9
Atuty i ułomności:
- Wysoka odporność na magię
- Kara do umiejętności rzemieślniczych
Szczegóły: „Metamagowie specjalizują się w manipulowaniu matrycami magii, co czyni ich jednymi z najpotężniejszych nekromantów w Aventurii. Metamagowie nie lubią opuszczać swoich laboratoriów i robią to tylko, jeśli daje im to szansę odkrycia jeszcze potężniejszych zaklęć.”
Profesja: Alchemik
Kultura: Mhanadistani
Płeć (przykładowe imiona): Kobieta (Sulibeth Rassan-sunya, Shulam Khabla-sunni czy Chizuran Jachakbal-suni) / Mężczyzna (Rustam ben Jikhbar, Aliah ben Rassan bądź Farid ben Budun)
Cechy:
- Odwaga 14
- Spryt 14
- Intuicja 13
- Charyzma 12
- Zręczność 14
- Zwinność 11
- Budowa 12
- Siła 10
Wartości bazowe:
- Zdrowie 27
- Energia astralna 23
- Wytrzymałość 29
- Odporność na magię 5
Atuty i ułomności:
- Premia do alchemii
Szczegóły: „Alchemik to wszechstronnie i dokładnie wyszkolony adept sztuk tajemnych. Podróżuje po świecie w poszukiwaniu nowych receptur i tajnej wiedzy. Alchemicy posiadają niewielką wiedzę magiczną. W walce zazwyczaj posługują się buławami.”
Profesja: Amazonka
Kultura: Amazonka
Płeć (przykładowe imiona): Kobieta (Elsabeth Durenald, Morena Horrigan bądź Palinai Honorald)
Cechy:
- Odwaga 14
- Spryt 10
- Intuicja 12
- Charyzma 13
- Zręczność 10
- Zwinność 13
- Budowa 14
- Siła 14
Wartości bazowe:
- Zdrowie 33
- Energia astralna 0
- Wytrzymałość 37
- Odporność na magię 4
Atuty i ułomności:
- Premia do walki w zwarciu
- Kara do umiejętności społecznych
Szczegóły: „Amazonki to kobiety, które poświęciły swoje życie bogini Rondrze. Przekładają dyscyplinę i posłuszeństwo nad wszelkie cnoty. Prawie całkowity brak pancerza odzwierciedla ich upodobanie do szybkości i mobilności.”
Elf
Członkowie szlachetnej rasy stanowią połączenie magii i miecza. Każdy z nich, pomimo faktu, że przykładowo doskonale zna się na walce łukiem, potrafi rzucać czary.
Profesja: Łowca
Kultura: Elf równinny
Płeć (przykładowe imiona): Kobieta (Avalarion Crystalblade, Cayuga Duskstare czy Alari Icedreamer) / Mężczyzna (Sanyarin Sunchild, Fanlorn Teetraum bądź Lakotavar Darkdream)
Cechy:
- Odwaga 10
- Spryt 12
- Intuicja 14
- Charyzma 13
- Zręczność 15
- Zwinność 13
- Budowa 11
- Siła 12
Wartości bazowe:
- Zdrowie 23
- Energia astralna 31
- Wytrzymałość 29
- Odporność na magię 5
Atuty i ułomności:
- Premia do umiejętności natury
- Kara do umiejętności społecznych
Szczegóły: „Łowca do perfekcji opanował sztukę przetrwania. Jak wszystkie elfy, posiada wrodzone zdolności magiczne. Jest niezrównanym łucznikiem. Trzyma się z daleka od ludzi i ich siedzib. Jeśli łowca nie wie czegoś o dziczy, znaczy to, że nie warto tego wiedzieć.”
Profesja: Tkacz Magii
Kultura: Leśny elf
Płeć (przykładowe imiona): Kobieta (Valaria Daybloom, Liloee Northsong czy Erlcoron Elmfold) / Mężczyzna (Alanel Bloomblosson, Kelthosa Sparkflight bądź Ilcoron Guardwillow)
Cechy:
- Odwaga 13
- Spryt 13
- Intuicja 16
- Charyzma 13
- Zręczność 11
- Zwinność 12
- Budowa 12
- Siła 10
Wartości bazowe:
- Zdrowie 23
- Energia astralna 36
- Wytrzymałość 31
- Odporność na magię 6
Atuty i ułomności:
- Szybka regeneracja EA
- Kara do umiejętności społecznych
Szczegóły: „Tkacz Magii stoi na straży elfiej magii. Lepiej niż ktokolwiek splata magię, aby uspokoić dzikie zwierzęta i przyzywać je z głębin niedostępnych puszczy. Jak wszystkie elfy, czuje się nieswojo wśród ludzi.”
Profesja: Bojownik
Kultura: Elf równinny
Płeć (przykładowe imiona): Kobieta (Ohloriniel Darkhail, Tamowaen Catfreind czy Silanoliel Waverider) / Mężczyzna (Aulaler Lightweaver, Faelandel Fangbringer bądź Fersil Catsense)
Cechy:
- Odwaga 14
- Spryt 10
- Intuicja 11
- Charyzma 13
- Zręczność 11
- Zwinność 16
- Budowa 12
- Siła 13
Wartości bazowe:
- Zdrowie 25
- Energia astralna 31
- Wytrzymałość 33
- Odporność na magię 5
Atuty i ułomności:
- Wyczucie zagrożenia
- Powolna regeneracja EA
- Kara do umiejętności społecznych
Szczegóły: „Elfi bojownik specjalizuje się w walce w zwarciu. Chociaż potrafi posługiwać się łukiem, nie jest to jego ulubiona broń. W języku elfów słowo „Thara”, oznaczające bojownika, pochodzi od nazwy jego śmiercionośnej broni, którą posługuje się w walce. Jak wszystkie elfy, czuje się nieswojo wśród ludzi.”
Krasnolud
Przedstawiciele krzepkiego rodu to znakomici wojownicy – niesamowicie wytrzymali, bardzo silni, a w dodatku znający się na sztuce kowalskiej.
Profesja: Najemnik
Kultura: Krasnolud Kowadła
Płeć (przykładowe imiona): Mężczyzna (Borlox z rodu Mutosh, Shorman z rodu Partram czy Argatosh z rodu Galla)
Cechy:
- Odwaga 13
- Spryt 10
- Intuicja 12
- Charyzma 9
- Zręczność 13
- Zwinność 11
- Budowa 16
- Siła 16
Wartości bazowe:
- Zdrowie 37
- Energia astralna 0
- Wytrzymałość 40
- Odporność na magię 4
Atuty i ułomności:
- Premia do toporów i buław
Szczegóły: „Krasnoludzki najemnik kocha dwie rzeczy: bitwę i dobrze dopasowaną kolczugę. Ulubionym orężem tych szorstkich w obejściu ichmościów są zwyczajne topory lub buławy, do pary z tarczą. Ci przerażający i nieustraszeni wojownicy są wyśmienicie wyszkoleni do walki.”
Profesja: Saper
Kultura: Krasnolud Kowadła
Płeć (przykładowe imiona): Mężczyzna (Olbman z rodu Rumesh, Seghalam z rodu Eimurr czy Frragdosh z rodu Sagrud)
Cechy:
- Odwaga 13
- Spryt 10
- Intuicja 12
- Charyzma 9
- Zręczność 13
- Zwinność 11
- Budowa 16
- Siła 16
Wartości bazowe:
- Zdrowie 36
- Energia astralna 0
- Wytrzymałość 40
- Odporność na magię 4
Atuty i ułomności:
- Premia do kowalstwa
- Kara do walki na dystans
Szczegóły: „Saper to bardzo wszechstronny najemnik. Umie posługiwać się wszelkiego rodzaju toporami i buławami oraz potrafi wykuwać przeróżne przydatne przedmioty. Zazwyczaj ma na sobie długo, skórzany fartuch, pod którym nosi kolczugę, która jest dla niego niczym druga skóra.”
Profesja: Poszukiwacz
Kultura: Krasnolud Kowadła
Płeć (przykładowe imiona): Mężczyzna (Hammax z rodu Kavim, Alberic z rodu Garam czy Engerim z rodu Pogolosh)
Cechy:
- Odwaga 13
- Spryt 14
- Intuicja 14
- Charyzma 9
- Zręczność 13
- Zwinność 10
- Budowa 14
- Siła 13
Wartości bazowe:
- Zdrowie 33
- Energia astralna 0
- Wytrzymałość 37
- Odporność na magię 4
Atuty i ułomności:
- Premia do umiejętności natury
- Kara do umiejętności społecznych
Szczegóły: „Poszukiwacz to dobrze wyszkolony wojownik specjalizujący się w polowaniu i znający się na rzadkich roślinach. Na dzikich terenach czuje się jak w domu. Do obrony używa kuszy i toporów. Nie obawia się duchów ani śmierci, a na postronnych sprawia wrażenie dziwaka.”
Thorwalianin
Ekscentryczna rasa posiadająca tylko jednego przedstawiciela w Aventurii. Mowa tu o indywidualnym, znającym się na rzemiośle walki i rabieżach Piracie.
Profesja: Pirat
Kultura: Thorwalianin
Płeć (przykładowe imiona): Kobieta (Linhild Grimadottir, Harka Widardottir czy Grid Svendittir) / Mężczyzna (Ketil Trondesyn, Angar Aslaugsyn bądź Korin Iwarsyn)
Cechy:
- Odwaga 15
- Spryt 8
- Intuicja 12
- Charyzma 10
- Zręczność 12
- Zwinność 13
- Budowa 15
- Siła 15
Wartości bazowe:
- Zdrowie 37
- Energia astralna 0
- Wytrzymałość 34
- Odporność na magię 0
Atuty i ułomności:
- Premia do zdrowia
- Niska odporność na magię
Szczegóły: „Postanowił porzucić okręt i szukać szczęścia z dala od domu. Twardy i niesamowicie silny, jest specjalistą w posługiwaniu się skrają i tarczą, oraz obeznany ze sztuką używania broni miotanej. Dla pirata etykieta to obce słowo i czuje się on obco wśród wyższych sfer.”
Komentarze
Bo grałem szarlatanem i przeszedłem aż do trzęsawisk, a grałem żołnierzem i nie mogłem przejść zadania "znajdź trzy artefakty w tej świątyni", więc jaką najlepiej wybrać?
Wyśmienita postać jak dla mnie i może Tobie przypadnie do gustu .
PS:Jest dobry w sztyletach.
-Alchemika,Elfi łowca albo jak już to....ZŁODZIEJ
Grałem Złodziejem i do Gór Krwawych doszedłem.
PS. Jak ktoś nie ma pojęcia jak przejść np.SMOKA to polecam Ci taką drużynę
-Postać główna
-Anacorn Lub Rhulana
-100% Jost
-Oraz Traldar albo Gwendala
Wojownik- postać dobra dla osób nie lubiących się bawić eliksirami i czarami. Dobry w walce. Jak dla mnie typowy tanker.
Mag uzdrowiciel- świetny. Na samym początku mamy dostęp do chyba wszystkich zaklęć leczących. Z kulą ognia jest niepokonany. W walce bezpośredniej trochę gorzej.
Złodziej- mały i słaby ale za to świetnie obrabia kieszenie przechodniów. Jak nie mam na coś kasy to okradam parę osób i gotowe. Bardzo zwinny. Nauczony umiejętności walki sztyletem do maksymalnego poziomu jest niezniszczalny.
Elementalista- Moim zdaniem troche lepsza wersja maga bitewnego. Dobrze żuca czary i całkiem nieźle radzi sobię z kosturem.
Elf łowca- Świetnie szczela z łuku. Może rzucać podstawowe zaklęcia lecz lepiej miec jeszczę jakiegoś maga w dróżynie. Nauczony walki mieczem sieka każdego.
tkacz magii- jeszcze nie przeszłem ale niedługo to zrobię. Taki jak elf łowca tylko kiepścutko wali z łuku i ma lepsze czary.
Pirat- Świetny w walce wręcz nic po za tym.
Ogólnie polecam grać magami bo jest wtedy ciekawiej. Poza tym gdy uzbieramy całą złotą zbroje w której można żucać czary i jeszcze użyjemu czaru magizbroja to mamy jakieś 14 obrony na każdym miejscu ciała. Magom nie zakładamy ciężkich zbroji bo wtedy nie mogą żucać czarów (ikony są szarę).
Najbardziej polecam elfa łowcę i złodzieja.
P.S. Kradzież kieszonki na 17 i targowanie na 18% (bez tych pierścieni i całego gówna (*_*))
ps nie mam polskich znakow.
Dodaj komentarz