Krasnolud Engerim jest pierwszym kowalem, jakiego spotykamy w grze. Nauczy on naszą postać kowalskiego fachu.
Kowalstwo to jedna z trzech umiejętności pozwalających na tworzenie przedmiotów, za które normalnie musielibyśmy słono zapłacić. W tym przypadku są to bronie, choć nic nie stoi na przeszkodzie, by przy pomocy odpowiednich planów i materiałów dobry kowal stworzył także osełki do ostrzenia broni, zwykłe i magiczne pułapki czy nawet złodziejskie wytrychy. Wykonanie tych i innych przedmiotów uzależnione jest od pięciu czynników:
1. Posiadania umiejętności "Kowal"
2. Posiadanych planów przedmiotów
3. Posiadanych surowców i materiałów
4. Odpowiednio wysokiej biegłości w kowalstwie
5. Dostępności kowadła
Zanim jeszcze na dobre rozpoczniemy proces tworzenia przedmiotu, należy sprawdzić, czy któraś z naszych postaci posiada wymaganą umiejętność. Jeśli tak, to czym prędzej możemy zabrać się do roboty. Jeśli jednak nie, to konieczne okaże się odwiedzenie najbliższego kowala, który za stosowną opłatą nauczy nas fachu. Nabytą w ten sposób umiejętność wystarczy potem już tylko rozwijać, inwestując w nią zgromadzone punkty doświadczenia.
Stworzenie przedmiotu zaczynamy od zakupienia interesującego nas planu. Plany takie możemy również znaleźć w trakcie przygód w skrzyniach, beczkach lub przy ciałach zabitych przeciwników, jednak zdecydowanie częściej przyjdzie nam je kupić u trudniących się kowalskim fachem rzemieślników. Ceny wahają się w zależności od typu i jakości konkretnego przedmiotu. Gdy już taki plan posiądziemy, należy, postępując zgodnie ze wskazówkami nań umieszczonymi, kliknąć na nim prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję "Użyj", by zapamiętać schemat przedmiotu, który odtąd będzie dostępny w Księdze receptur, znajdującej się między kartami postaci.
Kolejnym krokiem jest zgromadzenie odpowiednich materiałów. W przypadku umiejętności "Kowal", będą to najczęściej różne rodzaje stali, kawałki skóry, gardy i rękojeści mieczy, czasem kamienie szlachetne, złota folia i inne, często rzadkie, surowce. Wszystko zależy od tego, jaki przedmiot chcemy stworzyć. Im potężniejszy, tym więcej składników będzie nam potrzebnych. Większość z nich możemy kupić u kowala lub znaleźć w trakcie przygód. Te rzadsze lub wręcz unikatowe (jak na przykład smoczy ząb) otrzymamy po wykonaniu konkretnych zadań.
Gdy już posiądziemy zarówno plan przedmiotu, jak i niezbędne składniki, należy sprawdzić, czy spełniamy wymagania pod kątem biegłości w fachu. Na każdym planie znajdziemy informację, jaka powinna być minimalna wartość umiejętności "Kowal", by możliwe było stworzenie interesującego nas przedmiotu. Jest to warunek konieczny, bez którego nie ma co nawet próbować swych sił w kuciu (wybrany plan będzie podświetlony na czerwono i nie będzie można z niego skorzystać). Jeżeli w danym momencie nie spełniamy wymagań, nic nie stoi na przeszkodzie, by sprawę odłożyć do czasu, gdy zdobędziemy więcej doświadczenia i zwiększymy nasze umiejętności. Kowala, plany, surowce i kowadło znajdziemy na szczęście w każdej niemal lokacji, co jest sporym udogodnieniem.
Jeżeli spełniamy cztery pierwsze wymagania, pozostaje nam już tylko odnalezienie kowadła i zabranie się do pracy. Same kowadła stoją najczęściej w najbardziej ruchliwych częściach miast i obozów, więc z ich odnalezieniem nie powinno być problemów. Istnieje również możliwość postawienia jednego w naszej rezydencji w Ferdok. Koszt takiej usługi to 50 dukatów.
Stworzenie przedmiotu to kwestia posiadania planu, surowców, kowadła i odpowiednio wysokiej umiejętności.
Sam proces tworzenia przedmiotu to już w zasadzie formalność. Po prostu klikamy odpowiedni plan, ustalamy interesującą nas ilość i... voila! Jeśli tylko powiedzie się test umiejętności, w kilka chwil możemy stać się posiadaczami nowej broni, wnyków, zestawu wytrychów, osełek itd. Ilość posiadanych przez nas surowców jest cały czas widoczna w okienku po prawej. Jeśli ich ilość okaże się niewystarczająca do wykonania wybranego przedmiotu, zostaną one podświetlone na czerwono.
Współczynniki: Siła, Budowa, Zręczność.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz