szczury_wroclawia_szpital

Alchemik

Krzysztof "Valandil Falassion" środa, 8 kwietnia 2009
Alchemik
Auralia jako pierwsza może nas nauczyć podstaw alchemicznego fachu, choć na samym początku oznacza to spory wydatek.

Alchemia to kolejna z umiejętności pozwalających stworzyć szereg wartościowych przedmiotów – w tym przypadku mikstur. Ich działanie jest na tyle zróżnicowane, że przydają się w każdej niemal sytuacji, dlatego dobry alchemik w drużynie może w znacznym stopniu ułatwić rozgrywkę. Pośród buteleczek z wielobarwnym płynem znajdziemy mikstury przywracające utracone punkty zdrowia, regenerujące energię magiczną, uwalniające postać od efektów trucizny, zwiększające atrybuty, a nawet czasowo uodparniające na konkretny efekt (np. trucizny). Mikstury nie są jedynym, co możemy otrzymać dzięki tej umiejętności. Bardzo praktyczne mogą się okazać również pigułki przeciw zmęczeniu, proszki na rany oraz smarowidła do broni, z których regularne korzystanie czyni rozgrywkę jeszcze łatwiejszą. Sam proces warzenia mikstur praktycznie nie różni się pod względem kolejności działań od tego, co wymieniłem przy okazji kowalstwa.

Pierwszym krokiem będzie oczywiście nauczenie się podstaw alchemii. Jako że jest to umiejętność w dużym stopniu oparta na Odwadze, Sprycie i Zręczności, należy na jej potrzeby wybrać taką postać, u której wymienione atrybuty są możliwie najwyższe. W moim przypadku była to Rhulana. Samej umiejętności nauczymy się u alchemików, których napotkamy w każdej praktycznie lokacji – najczęściej w pobliżu laboratorium. Koszt: 10 Dukatów i 2 Punkty Doświadczenia.

Alchemik
Znalezione komponenty najlepiej zużywać na bieżąco, inaczej błyskawicznie zapełnią nam ekwipunek.

Drugim krokiem będzie zdobycie planów i opisanych nań składników. Pierwsze znajdziemy przy zabitych wrogach, w beczkach, skrzyniach oraz u samych alchemików. Podobnie z drugimi, aczkolwiek tutaj możemy dodatkowo ułatwić sobie życie korzystając z wiedzy o zwierzętach i zielarstwa. Obie umiejętności pozwalają zdobyć to, za co normalnie musielibyśmy zapłacić często wcale niemałe pieniądze. Zasada jest taka, że im potężniejsza dana mikstura, tym więcej składników wymaga. Warto więc zbierać wszystko, co wpadnie nam w ręce podczas podróży, bo nigdy nie wiadomo, do czego znaleziony właśnie diamentowy proszek czy zatruty szpon mogą się przydać.

Kolejny krok to odpowiedni wysoki poziom samej alchemii. Niektóre mikstury mają ustanowione pod tym względem konkretne progi, dlatego nie ma co marzyć o uwarzeniu skomplikowanej mikstury, jeśli wystarczająco dobrze nie opanowaliśmy podstaw alchemicznego fachu. Alchemię zwiększamy inwestując w nią zgromadzone podczas przygód Punkty Doświadczenia.

Alchemik
Niektóre mikstury mogą czasowo wzmocnić naszą drużynę.

Znalezienie laboratorium to już w zasadzie formalność. Znajdują się one, podobnie jak i sami alchemicy, w każdej niemal lokacji – wystarczy nieco się rozejrzeć.

Proces warzenia mikstury, czy też wykonywania smarowidła, proszku bądź pigułek, jest dziecinnie prosty. Jedyne, co gracz musi zrobić, to wybranie z listy interesującego go przedmiotu, wpisanie żądanej ilości w odpowiednim okienku i zatwierdzenie całej operacji. Powodzenie w teście oznacza, że w tej właśnie chwili nasz ekwipunek wypełnia się nowiutkimi buteleczkami z płynną zawartością. W sytuacji, gdy brakuje nam jednego bądź więcej składników, zostaną one podświetlone na czerwono. Wtedy nie pozostaje nam nic innego, jak uzupełnienie zapasów, gdyż do uwarzenia mikstury potrzebujemy wszystkiego, co wymieniono na zaznaczonym planie.

Alchemik
Im potężniejsza mikstura, tym więcej wymaga składników. Brak choćby jednego nie pozwoli nawet rozpocząć procesu warzenia.

Alchemia może się z początku wydawać jedynie dodatkiem, jednak doświadczeni gracze szybko docenią jest praktyczny wymiar. Przede wszystkim własnoręcznie stworzenie napoju, proszku, pigułek czy smarowidła jest tańsze, niż zakup gotowego produktu u sprzedawcy. Różnice w cenach mogą się na pierwszy rzut oka wydawać niewielkie, jednak pamiętajcie, że gdy już zdecydujemy się na zakupy, w naszym ekwipunku ląduje zazwyczaj po kilkanaście (jeśli nie więcej) sztuk danego przedmiotu, a wtedy różnice w cenie mogą mocno dać się we znaki. Inna sprawa, że zioła potrzebne do wykonania najprostszych mikstur rosną tak gęsto, że grzechem byłoby je sprzedawać za marne grosze... o przepraszam, grajcany, podczas gdy przy odrobinie cierpliwości można z powodzeniem użyć ich do wykonania leczącej zatrucia herbatki czy przywracającego punkty zdrowia eliksiru.

Ostatnia zaleta alchemii to ogólna prostota systemu wytwarzania magicznych mikstur. Nawet niedoświadczony gracz w mig załapie, w czym rzecz i po jednej czy dwóch próbach bez problemu poradzi sobie z uwarzeniem nawet najbardziej skomplikowanych napojów. Oczywiście nie wszystkie plany są dostępne od razu, dlatego zakup już gotowych eliksirów (np. tych chroniących przed ogniem tuż przed starciem ze smokiem w Tallon) może się okazać w niektórych sytuacjach nie tylko jedyną szansą ich zdobycia, co wręcz koniecznością.

Współczynniki: Odwaga, Spryt, Zręczność.

Komentarze

Gość_Sinnley* · sobota, 18 grudnia 2010, 13:59
0
OK ale gdzie mam podwiększyć tą umiejętność mam Punkty doświadczenia i przygody i teraz jeśl chce podnieść umiejętność strzałki w moich umiejętnościach są szare i nie da sie ich podnieść ogólnie nie tylko alchemia lecz wszystkie co mam z tym zrobić?

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...