Wszystko wskazuje na to, że konsolowy Diablo III jest lepszy od wersji na komputery osobiste. Blizzard wprowadził potrzebne zmiany i usprawnił grę w tak duży sposób, że zabawa jest o wiele przyjemniejsza. Szkoda, że w podobny sposób nie ulepszono produkcji na PC.
Pisaliśmy o tym, że konwersja konsolowa wyjdzie 3 września 2013, nic więc dziwnego, że teraz możemy pisać o marchwie, jaką zamierza przyciągnąć nas Blizzard do pre-orderów gry. Podobnie jak przy przedsprzedaży wersji pecetowej, tak i tu za kupienie "D3" w ciemno dostaniemy kilka itemów. Podobnie bajeranckich, "pimpujących" nasze postacie... i nie zawsze trafionych tematycznie.
Pan grozy w trzeciej odsłonie ukaże się trzeciego dnia września na konsolach – PS3 oraz... Xbox 360! Dokładnie, poczciwa maszynka Microsoftu również będzie mogła poszczycić się własnym diabełkiem.
Plotki o tym, że Diablo 3 trafi na konsole, zostały potwierdzone przez Blizzard w lutym. Mowa jednak była tylko o PS3 i jego przyszłym następcy – PS4. Owszem, spekulowano także o Xboksie, ale aż do dziś to nie było nic pewnego.
Tak jest, 3 dni temu Blizzard obchodził pierwsze urodziny "Diablo 3". 15 maja 2012 roku miała miejsce premiera gry, na którą przez 11 lat czekało kilkadziesiąt milionów ludzi z całego świata. Z tej wyjątkowej okazji, dla swych wiernych, cierpliwych i wyrozumiałych jak diabli fanów Blizzard przygotował kilka... hm...
... atrakcji...
"Wyłączylibyśmy Dom Aukcyjny, gdyby się dało" – mówił nie tak dawno Jay Wilson wkrótce po odejściu ze świata Sanktuarium. W podlinkowanym wyżej newsie relacjonowaliśmy jego przypływ szczerości, obfitujący w spostrzeżenia, że Auction House to twór mocno niedoskonały, wynaturzony i w gruncie rzeczy szkodliwy dla gry. Lepiej byłoby pozbyć się go z "Diablo", mówił wygnany Wilson, żaląc się, że to niemożliwe.
Miał rację.
Tyle tylko, że Dom Aukcyjny wyłączyć się dało. Albo raczej – nie było innego wyjścia.
Nieoczekiwanie Jay Wilson w wywiadzie z IGN przeprosił graczy za niedbałość i brak niektórych elementów w Diablo III. Jak sam przyznaje, mnóstwo aktualizacji, jakie pojawiają się do pobrania, są najlepszym dowodem na to, że "trójka" powinna wyjść... przynajmniej 10 lat później. Jednocześnie zapowiada pełnoprawny dodatek, który nie będzie wymagał podstawowej wersji gry. Tym samym oficjalnie przyznaje, że będzie jego dyrektorem kreatywnym. Nie spodziewałem się powrotu do "Diablo". Dziękuję moim szefom za to, że pozwolili mi znów przy nim pracować.
Na razie nie znamy, niestety, żadnych informacji na temat fabuły. Wilson milczy na ten temat jak grób, twierdząc, że gracze będą zaskoczeni. Pragniemy głębiej wejść w świat "Diablo", pokazać jego brutalną stronę. Fakt, mroku i walk nie brakuje, jednak postanowiliśmy wzbudzić w graczach takie emocje jak smutek czy rozpacz. "Diablo III: Katharsis" ma dostarczyć dosłowne oczyszczenie. Po przejściu nie będziecie chcieli więcej walczyć, tylko zastanowić się nad podjętymi decyzjami. Po chwili milczenia dodaje – Tak, będziecie podejmować trudne wybory.
Jak bardzo punkt siedzenia wpływa na punkt widzenia? Przykład byłego szefa ekipy "Diablo 3", Jaya Wilsona, pokazuje, że bardzo. Złożony w rytualnej ofierze hordom płonących nienawiścią fanów Wilson podczas konferencji GDC powiedział kilka boleśnie szczerych słów na temat Domu Aukcyjnego – mechanizmu, na którym obecnie opiera się większość świata "Diablo 3". Bardzo niedobrze – mówiliśmy już dawno temu w naszej recenzji, podobnie jak wielu innych recenzentów na wielu innych portalach. Szkoda, że pan Wilson nareszcie się z nami zgodził.
Travis Day, który zastąpił niegrzecznego Jaya Wilsona na stanowisku człowieka numer 1 w "Diablo 3", powiedział parę zdań o nowych pomysłach ekipy Blizzarda na (ponowne) uatrakcyjnienie rozgrywki. Usłyszycie więc coś o nieskończonych podziemiach, większej liczbie MP (Monster Power), a także enigmatycznych "wave events" czy "hold out missions".
Spekulowaliśmy już na ten temat, teraz zaś mamy już całkowitą pewność. Komunikat o następującej treści pojawił się na firmowej stronie "Diablo 3":
Z przyjemnością ogłaszamy, że trwają prace nad Diablo III w wersji na konsolę Sony PlayStation® 3. Przygotujemy również konwersję naszej wielokrotnie nagradzanej gry z gatunku RPG na właśnie zapowiedzianą przez Sony platformę do gier: PlayStation®4!
Jay Wilson ujawnił, że kończy swoją pracę z Diablo III, grą, która przez jednych nazywana jest największym rozczarowaniem, a przez drugich świetną kontynuacją klasyka z 2000 roku. Gracze nie ukrywają swojej radości.
- 19 stron
- « Pierwsza
- ←
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- →
- Ostatnia »