Wywiad z Jayem Wilsonem cz. 2

3 minuty czytania

Diii.net: Widzieliśmy osiem umiejętności Mnicha podczas BlizzCon. Wszystkie służyły albo do ataku bezpośredniego, albo do obrony. Czy możesz nam podpowiedzieć, jakie inne umiejętności nasza postać będzie mieć do dyspozycji?

Jay Wilson: Większość umiejętności Mnicha będzie się skupiać na możliwościach bojowych, ataku oraz różnych zdolnościach ucieczki. Mówiliśmy na BlizzCon, że jesteśmy w stanie dodać parę umiejętności wspomagających i obronnych. Prawdopodobnie Aur. Nie ukończyliśmy jeszcze kolejnej rundy poprawiania umiejętności, więc nie jesteśmy jeszcze do końca pewni.

Diii.net: Naprawdę? Przydatne, gdyż chciałem właśnie zapytać się, czy będzie on miał jakieś umiejętności, które wspomagają drużynę lub mają charakter współpracy z nią.

Jay Wilson: Na pewno chcemy zrobić to z jedną z klas. Tak czy inaczej, nie zdecydowaliśmy, czy będzie to właśnie Mnich. Wydaje się być jednak on logicznym wyborem. Jedyny powód, dla którego nie mielibyśmy tego zrobić, to fakt, że jest to wybór zbyt logiczny.

Diii.net: Chcecie to trochę pomieszać?

Jay Wilson: Dokładnie.

Diii.net: Była wzmianka o wierzeniach Mnichów, że mają 1001 bogów, tatuują siebie, aby oddać honor bóstwom oraz świętować ich chwalebne życiowe dokonania. Czy będą jakieś umiejętności reprezentujące tych bogów? Powiedzmy, że jest bóg ognia i Mnich będzie posiadał ogniowy atak w Jego imieniu?

Jay Wilson: Tak.

Diii.net: Wracając do tematu, gracze zastanawiają się, czy zobaczymy któryś z tych tatuaży na Mnichu w trakcie gry.

Jay Wilson: Myślę, że niektóre już w niej są. Ale, czy zobaczymy ich więcej podczas podróży, nie jest pewne. Jest to powiązane z zawiłościami fabuły, które tworzymy na potrzeby gry.

Diii.net: Wygląda na sporo pracy, dla grafików?

Jay Wilson: Niekoniecznie. JEŚLI będziemy mogli je obserwować w grze. Jak będą one widziane przez jego wyposażenie? Jeżeli są one częścią jego podstawowej tekstury – jest to łatwiejsze.

Diii.net: Mnich ma kostur oraz bronie naręczne. Czy będzie on posiadać jakieś zdolności powiązane z konkretnym typem uzbrojenia? Np. władanie dwiema broniami, ale tylko naręcznymi.

Jay Wilson: Myślimy o tym. Jednym z tematów naszych dyskusji o Mnichu było to, że wiele z jego umiejętności tak na prawdę nie używa broni. Więc używa zdolności do walki wręcz praktycznie nie wyciągając broni. Na przykład Debilitating... Chyba to się nazywa teraz Crippling Wave. Często zmieniamy nazwy i mieszają mi się. Nieważne, Crippling Wave wygląda na umiejętność, która wymaga laski. Jest to zdolność obszarowa, używa się jej i efekt dotyka wielu osobników dookoła postaci. Więc jest możliwe, że stworzymy umiejętności i przerobimy je, bazując na stylach walki, a ów style będą miały swoje wymagania co do broni.

Diii.net: Mnich ma małą tarczę na swoim ramieniu na rysunkach koncepcyjnych. Czy jest to tylko dekoracja lub ozdoba, czy faktycznie przykład opcji uzbrojenia dla postaci?

Jay Wilson: To jest część jego zbroi. Artyści próbowali wyobrazić sobie mnicha. Jednym z wyzwań było, by zrobić to tak, żeby pozostać wiernym wierzeniom oraz żeby posiadał zbroję. Czym jest "zbroja" dla gościa takiego jak on? Nasi ludzie szukali czegoś w rodzaju naramienników oraz aspektów obronnych jego rąk, które dają mu wystarczająco dużo swobody, ale też chronią.

Diii.net: To było pytanie, które widziałem na naszym forum, ludzie się zastanawiali, jak Mnich mógłby używać ciężkiej płytowej zbroi i ciągle korzystać z tych umiejętności wymagających szybkich ruchów.

Jay Wilson: Robimy różne wersje zbroi dla każdej z klas. Czarodziejka z Diablo II mogła używać ciężkiej płytowej zbroi, a wcale nie wyglądała, jakby była obudowana stalą. Dla nas, ważne jest, aby każda klasa miała swój pancerz, w którym po prostu będzie wyglądać dobrze – więc zbroja Mnicha nie będzie wyglądać jak pełna płytówka. Będzie to coś jak koszula, gdyż właśnie tak wyobrażamy sobie jego pancerz. Zdecydowanie będzie to ekwipunek, ale nie będzie on wyglądał jak Barbarzyńca – cały zakryty metalem.

Diii.net: Jeszcze jedno pytanie na temat zbroi Mnicha. Tradycyjnie w RPG, Mnisi maja bonusy w lekkich pancerzach i kary w ciężkich. Czy spoglądacie w tym kierunku?

Jay Wilson: Nie. Nasza gra opiera się na przedmiotach. Idea postaci, która nie może używać przedmiotów, jest nam obca, nie taka jest nasza filozofia gry. Dlatego jedną z rzeczy, na które się zdecydowaliśmy, kiedy tworzyliśmy Mnicha, było to, że nie będziemy wkraczać w ten aspekt postaci. Zamierzamy zrobić Mnicha typu Diablo, a Diablo Mnich używa przedmiotów.

Źródło: diii.net

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...