Potrzebujesz złota? Szukasz przerwy od wykonywania zadań, grabieży oraz plądrowania? Użyj Systemu Obserwacji lub zatrzymaj się w najbliższej tawernie. Stań się mistrzem w grach karcianych i oszukuj jak prawdziwy pirat.
Większość tawern oferuje gry polegające na szczęściu. Podejdź do stołu gier a napis powie ci, jaka gra właśnie się toczy. Dołącz kiedy zechcesz i pamiętaj, które tawerny oferują poszczególne gry.
Podpowiedź: Dilerzy we wszystkich grach są bohaterami niezależnymi. Mimo wszystko nie wolno ufać piratom, czyż nie?
O Pokerze
Cel? Wygraj pulę (całe złoto postawione przez ciebie oraz innych graczy). Pirat niekoniecznie musi mieć dobrą kombinację kart, aby wygrać – możesz zawsze blefować i po prostu przekonać wszystkich graczy, że twoje karty nie ugną się pod niczyimi. Uzdolniony gracz szybko nauczy się, kiedy przystąpić do ostatecznego ataku, aby wygrać, kiedy blefować, a kiedy należy się wycofać.
Poker zazwyczaj zaczyna się od ante, czyli obowiązkowego zakładu wejściowego do puli zanim zacznie się gra. Każdy z uczestników musi się dorzucić, aby uzbierała się jakaś nagroda dla potencjalnego wygranego. Jednak na Karaibach istnieje specjalna zasada. Dwóch graczy zostaje przypadkowo wybranych, aby wpłacić pewną sumę do puli. Istnieje Mały Blind oraz Duży Blind. Słowo 'blind' ( z angielskiego 'niewidomy' ) zostało użyte dlatego, że wybrani gracze zostają zmuszeni do wpłacenia sum do puli zanim zobaczą swe własne karty. Mały Blind wynosi zazwyczaj jedną sztukę złota, a duży dwie, więc każda gra zaczyna się z trzema sztukami złota. Nie myśl, że jesteś oszukiwany musząc zapłacić Blinda – każdy gracz będzie zmuszony to zrobić podczas gry.
Poniżej znajdują się podstawowe kombinacje w pokerze. W większości przypadków, jeśli dwóch graczy ma tą samą kombinację, ranking ( wartość numeryczna kart ) zadecyduje o wygranym.
Poker królewski
(A-K-Q-J-10) wszystkie karty są tego samego koloru. Najlepszy układ w pokerze.
Poker
Pięć kolejnych kart tego samego koloru
Kareta
4 karty tej samej figury lub koloru
Full
Trzy karty tej samej wartości i para
Kolor
5 kart tego samego koloru
Strit
Pięć kolejnych kart dowolnego koloru
Trójka
Trzy karty tej samej wartości
Dwie pary
Dwie pary różnej wartości
Jedna para
Para kart tej samej wartości
Wysoka karta
Jeśli z kart nie można ułożyć żadnej kombinacji, gracz posiadający najwyższą kartę wygrywa
Tortuga Hold'em
Ta forma pokera używa siedmiu kart. Diler zaczyna grę rozdając każdemu piratowi po dwie karty, wartością zwróconą do stołu. Te karty mogą być zobaczone tylko przez ich właściciela aż do końca gry. Następnym krokiem jest podbicie, zaczynając od pirata znajdującego się po lewej stronie dilera i kierując się według wskazówek zegara. Podbijanie trwa do momentu aż wszyscy gracze nie zdecydują się rozpocząć gry. Piraci mogą się wycofać w każdej chwili.
Podczas podbijania masz parę opcji do wyboru z panelu w dolnej części ekranu, zależnie od postępu gry. Jeśli jesteś pierwszą osobą w rundzie podbijania, możesz Podbić (dorzucić pewną sumę do puli, którą każdy gracz będzie musiał również dorzucić). Możesz Sprawdzić (dorzucić tyle samo do puli, ile gracz przed tobą, aby zostać w grze), przebić (dorzucić tyle samo do puli, ile poprzedni gracz oraz dorzucić coś ekstra, co każdy następny gracz będzie musiał dorzucić), jak też możesz również Czekać (nie dorzucać niczego do puli, jednak ta opcja jest dość limitowana). I oczywiście możesz zawsze się Wycofać (odejść z gry), jeśli myślisz, że twoje karty są do niczego. Jeśli posiadasz karty do oszukiwania, możesz podmienić swoją pierwszą lub drugą kartę (szczegóły oszukiwania znajdują się poniżej).
Po pierwszej rundzie podbijania diler wykłada na stół trzy wspólne karty, wartością zwrócone do graczy. Te karty mogą zostać użyte przez wszystkich graczy, w kombinacji z ich dwoma własnymi kartami, aby stworzyć pięć podstawowych kart pokerowych. Wtedy rozpoczyna się druga runda podbijania. Po jej zakończeniu diler wykłada na stół czwartą kartę wspólną, wartością zwróconą do graczy. Rozpoczyna się trzecia runda podbijania. Po jej zakończeniu diler wykłada piątą i finałową kartę wspólną, której wartość gracze również mogą zobaczyć. Wtedy rozpoczyna się czwarta i finałowa runda podbijania.
Po tym wszystkim nadchodzi czas odkrycia kart. Piraci tworzą najlepszą kombinację pięciu kart z siedmiu, które posiadają (pięć wspólnych oraz ich dwie własne). Najlepsza kombinacja wygrywa pulę. Jeśli wszyscy oprócz jednego gracza się wycofają, ten gracz wygrywa pulę. Jeśli dwóch graczy posiada tą samą kombinację, dzielą się pulą.
Blackjack
Ta gra jest prosta, niczym ogon świnki. Twoim celem jest zebranie wystarczająco dużo kart, aby uzyskać z nich 21 punktów, lub zbliżyć się tak blisko do tej liczby jak to tylko możliwe. Jeśli przebijesz 21, przegrywasz. Oto wartości poszczególnych kart:
As
1 lub 11 punktów
(w zależności od tego co potrzebujesz)
Król
10 punktów
Królowa
10 punktów
Walet
10 punktów
10
10 punktów
9
9 punktów
8
8 punktów
7
7 punktów
6
6 punktów
5
5 punktów
4
4 punkty
3
3 punkty
2
2 punkty
Kiedy usiądziesz do stołu, będziesz poproszony o dorzucenie monety lub dwóch do puli na początek. Diler wyłoży po dwie karty dla każdego gracza i wtedy masz parę opcji do wyboru, które pojawią się w dole twojego ekranu. Wraz z wykładaniem kart przed dealera możesz Przebić (dołożyć więcej złota do puli, co będą musieli zrobić także i inni gracze), Zostać (pozostać przy swoich kartach i nie robić nic, co jest dobrą decyzją, jeśli suma twoich punktów wynosi 21 lub blisko), Dobrać Kartę (poprosić o jeszcze jedną kartę, jeśli suma twoich kart znajduje się poniżej 21). Jeśli twoje pierwsze dwie karty są tej samej wartości (dwa Walety, dwie piątki), możesz wybrać opcję Rozdwojenia kart i grać z dwoma osobnymi kombinacjami kart. Możesz Podwoić Stawkę (podwoić stawkę, z którą rozpocząłeś grę, jednak uważaj, bo jeśli to zrobisz dostaniesz tylko jedną, dodatkową kartę, która może, ale nie musi zapewnić ci zwycięstwo). Jeśli masz karty do oszukiwania, możesz je Podmienić (patrz sekcja na temat oszukiwania niżej). I, oczywiście, możesz zawsze Odejść (wycofać się z gry i opuścić stół).
Telle
Każda piracka gra wymaga od grającego posiadania pewnych umiejętności, jednak jedną z najważniejszych jest umiejętność kontrolowania samego siebie. Jeśli wiesz, że zbliżasz się do wygranej i trzymasz w ręce karty, które na pewno zapewnią ci zwycięstwo, trudno jest nie uśmiechać się jak głupek lub wyrzucić ramiona w powietrze i zacząć podskakiwać. Możesz równie dobrze powiedzieć wszystkim jakie masz karty. Podobnie, nawet małe gesty mogą sprawić, że przeciwnicy odgadną twoje emocje i kombinację kart, którą posiadasz wraz z dobrą lub złą pozycją, w której się znajdujesz. Te małe gesty – na przykład krzywienie się, kiedy kombinacja twoich kart nie jest najlepsza lub unoszenie brwi, kiedy jest ona całkiem niezła – zmniejszą twoje szanse na wygraną. Takie małe gesty są nazywane "tellami" (od angielskiego słowa tell – powiedzieć) i mogą bardzo szybko zdradzić twoją pozycję, czasami gracze po prostu nie mogą się od nich powstrzymać.
Z drugiej strony, twoja pozycja może się bardzo poprawić, kiedy inni gracze zdradzają się właśnie takimi tellami. Szczególnie podczas gry w pokera, przyjrzyj się od czasu do czasu dyskretnie swym przeciwnikom. Jeśli zauważysz tella, będziesz miał wskazówkę co do położenia owego gracza i możesz ją wykorzystać na swoją korzyść.
Oszukiwanie
Nie ma znaczenia w jaką grę karcianą grasz, możesz być pewien, że diler nigdy cię nie oszuka. Żaden z nich na Karaibach nie chce mieć za sobą całego szeregu wściekłych piratów, którzy ciągną za nim gotowi dorwać się do jego gardła. Jedynym oszukiwaniem, jakim musisz się martwić jest to, które mogą próbować zastosować gracze... tacy jak ty.
Możesz oszukiwać podmieniając karty, które trzymasz w dłoniach z tymi w rękawie. Karty do oszukiwania uzyskasz poprzez wykonanie specjalnych zadań. Wraz z twoją grą, zobaczysz specjalne opcje na dole ekranu takie jak Podmień Kartę (w blackjacku) lub Podmień 1szą lub 2gą Kartę (w pokerze). Jeśli zdobyłeś karty do oszukiwania, możesz kliknąć na te opcje, aby trochę sobie pomóc. Wymaga to trochę praktyki oraz umiejętności, ale może pomóc zdobyć wielkie nagrody. Jednak pamiętaj – jeśli zostaniesz przyłapany na oszustwie, stracisz swoje złoto!
Podpowiedź: Kolory oraz oznaczenia takie jak kier, pik, karo czy trefl nie mają znaczenia w blackjacku w Piratach z Karaibów Online. Jedyną rzeczą, która ma znaczenie jest ogólna suma punktów kart.
Źródło: www.piratesonline.com
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz