Jeśli jesteś na tyle lekkomyślny, jak odważny, możesz zacząć przemierzać Karaiby sam – tylko nie spodziewaj się, że przetrwasz długo. Dla tych, którzy chcą mieć jako taką szansę powrotu z jakiejkolwiek wyprawy istnieją dwie możliwości – zostanie kapitanem własnej załogi, bądź członkiem załogi innego kapitana.
Jeśli nie jesteś jeszcze gotowy do zostania kapitanem, bądź nie chcesz wyruszyć na żmudne poszukiwania własnej załogi, możesz zaciągnąć się pod żagle innego kapitana. Upewnij się jednak, iż ten statek zmierza w kierunku tym samym co ty, w końcu chyba nie chcesz wylądować gdziekolwiek. Dobrą rzeczą byłoby również rozpoznanie sytuacji na statku, na który chcesz się zaciągnąć – wyprawa ze słabą załogą i marnym kapitanem może równie źle się skończyć, jak się zacznie.
Zostanie Kapitanem
Jedyną rzeczą, której tak naprawdę potrzebujesz, aby to zrobić jest statek. Jednak pamiętaj o tym, iż każdy kapitan posiada wiele odpowiedzialności, o które nie powinien troszczyć się byle jak. Upewnij się, iż statek, który chcesz wykorzystać jest odpowiednim do typu wyprawy, jakiej chcesz się podjąć. Do wszystkiego jednak potrzeba praktyki, więc najlepszymi kapitanami mają szansę zostać ci żeglarze, którzy odsłużyli swoje na innych statkach, podglądając lepszych od siebie.
Umiejętności związane z żeglugą
Dla pirata nie powinno być nic lepszego od poczucia skrzypiących desek pod stopami. Kiedy zostaniesz kapitanem i będziesz miał okazję trochę rozkazywać, otrzymasz dostęp do wielu szczególnych komend, które pomogą ci nie tylko dobrze zarządzać własnymi żaglami, ale również cieszyć się rosnącą popularnością, poziomem oraz zdobywanym doświadczeniem. Owe komendy pojawią się w dolnej części twojego ekranu, pozwalając ci na odpowiednie kierowanie załogą oraz statkiem.
Podpowiedź: Tylko kapitan może zarządzać armatami znajdującymi się na burcie – każdy członek załogi może kontrolować tylko jedną armatę. Kapitan może również pozostawić sam ster w rękach zwykłego żeglarza, poprzez naciśnięcie klawisza Escape. Jeśli chce powrócić do steru, ponowne naciśnięcie tego klawisza uwolni go od sterowania armatą.
Typ | Umiejętność | Opis |
---|---|---|
Lewa Burta | Na statku | Ostrzał pochodzący z lewej strony burty – zwiększona zadaje więcej obrażeń |
Prawa Burta | Na statku | Ostrzał pochodzący z prawej strony burty – zwiększona zadaje więcej obrażeń |
Pełna Żegluga | Na statku | Tymczasowo zwiększa szybkość statku |
Obrót | Na statku | Pozwala statkowi wykonać szybki, niespodziewany obrót |
Otwarty Ogień | Na rozkaz | Zwiększa obrażenia zadane przeciwnikowi przez kule armatnie |
Uderzająca Szybkość | Na statku | Pozwala na uderzenie szybkością wrogiego statku i zadania niejednego obrażenia |
Ukrycie | Na rozkaz | Tworzy tarczę, która osłania statek wraz z jego załogą przed ostrzałem |
Łapacz Wiatru | Bierna | Kapitan staje się mistrzem w ustawianiu statku w odpowiednim kierunku, aby złapać jak najwięcej wiatru w żagle – zwiększa szybkość statku |
Ustawianie Kursu | Bierna | Dodatkowa wiedza o możliwości statku, pozwala na szybsze i lepsze obracanie statkiem – zwiększa szybkość oraz równowagę statku podczas obracania |
Znawca Bogactw | Bierna | Poszukiwania skarbów stają się bardziej efektywne – ulepsza jakość przerzucanych towarów |
Przywódca | Bierna | Szorstki przywódca może sprawić, iż jego załoga będzie pracować szybciej i sprawniej – zmniejsza wymagany czas na przeładowanie armat |
Źródło: www.piratesonline.com
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz