Kapitan oraz załoga

Jeśli jesteś na tyle lekkomyślny, jak odważny, możesz zacząć przemierzać Karaiby sam – tylko nie spodziewaj się, że przetrwasz długo. Dla tych, którzy chcą mieć jako taką szansę powrotu z jakiejkolwiek wyprawy istnieją dwie możliwości – zostanie kapitanem własnej załogi, bądź członkiem załogi innego kapitana.

Jeśli nie jesteś jeszcze gotowy do zostania kapitanem, bądź nie chcesz wyruszyć na żmudne poszukiwania własnej załogi, możesz zaciągnąć się pod żagle innego kapitana. Upewnij się jednak, iż ten statek zmierza w kierunku tym samym co ty, w końcu chyba nie chcesz wylądować gdziekolwiek. Dobrą rzeczą byłoby również rozpoznanie sytuacji na statku, na który chcesz się zaciągnąć – wyprawa ze słabą załogą i marnym kapitanem może równie źle się skończyć, jak się zacznie.

Zostanie Kapitanem

Jedyną rzeczą, której tak naprawdę potrzebujesz, aby to zrobić jest statek. Jednak pamiętaj o tym, iż każdy kapitan posiada wiele odpowiedzialności, o które nie powinien troszczyć się byle jak. Upewnij się, iż statek, który chcesz wykorzystać jest odpowiednim do typu wyprawy, jakiej chcesz się podjąć. Do wszystkiego jednak potrzeba praktyki, więc najlepszymi kapitanami mają szansę zostać ci żeglarze, którzy odsłużyli swoje na innych statkach, podglądając lepszych od siebie.

Umiejętności związane z żeglugą

Dla pirata nie powinno być nic lepszego od poczucia skrzypiących desek pod stopami. Kiedy zostaniesz kapitanem i będziesz miał okazję trochę rozkazywać, otrzymasz dostęp do wielu szczególnych komend, które pomogą ci nie tylko dobrze zarządzać własnymi żaglami, ale również cieszyć się rosnącą popularnością, poziomem oraz zdobywanym doświadczeniem. Owe komendy pojawią się w dolnej części twojego ekranu, pozwalając ci na odpowiednie kierowanie załogą oraz statkiem.

Kompas

Podpowiedź: Tylko kapitan może zarządzać armatami znajdującymi się na burcie – każdy członek załogi może kontrolować tylko jedną armatę. Kapitan może również pozostawić sam ster w rękach zwykłego żeglarza, poprzez naciśnięcie klawisza Escape. Jeśli chce powrócić do steru, ponowne naciśnięcie tego klawisza uwolni go od sterowania armatą.

Typ Umiejętność Opis
Lewa Burta Na statku Ostrzał pochodzący z lewej strony burty – zwiększona zadaje więcej obrażeń
Prawa Burta Na statku Ostrzał pochodzący z prawej strony burty – zwiększona zadaje więcej obrażeń
Pełna Żegluga Na statku Tymczasowo zwiększa szybkość statku
Obrót Na statku Pozwala statkowi wykonać szybki, niespodziewany obrót
Otwarty Ogień Na rozkaz Zwiększa obrażenia zadane przeciwnikowi przez kule armatnie
Uderzająca Szybkość Na statku Pozwala na uderzenie szybkością wrogiego statku i zadania niejednego obrażenia
Ukrycie Na rozkaz Tworzy tarczę, która osłania statek wraz z jego załogą przed ostrzałem
Łapacz Wiatru Bierna Kapitan staje się mistrzem w ustawianiu statku w odpowiednim kierunku, aby złapać jak najwięcej wiatru w żagle – zwiększa szybkość statku
Ustawianie Kursu Bierna Dodatkowa wiedza o możliwości statku, pozwala na szybsze i lepsze obracanie statkiem – zwiększa szybkość oraz równowagę statku podczas obracania
Znawca Bogactw Bierna Poszukiwania skarbów stają się bardziej efektywne – ulepsza jakość przerzucanych towarów
Przywódca Bierna Szorstki przywódca może sprawić, iż jego załoga będzie pracować szybciej i sprawniej – zmniejsza wymagany czas na przeładowanie armat

Źródło: www.piratesonline.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...