riese

Załoga Czarnej Perły

Podpowiedź: Aby wykonać swój ostateczny quest, którym jest przejęcie Czarnej Perły, będziesz musiał uwolnić wszystkich członków załogi Jacka. Nasz drogi kapitan nie będzie mógł sterować Perłą, jeśli zabraknie chociaż jednego z jego podkomendnych.

Carver

Jego prawdziwe imię to James Pidgley. Pewna plotka głosi, że zanim został piratem, był skromnym kucharzem na usługach Marynarki. Ile w tym prawdy? Ciężko na pierwszy rzut oka ocenić, zwłaszcza, że sam Carver stoi za rozpuszczeniem owej plotki – ostatnie jego zajęcie nie przedstawia się bowiem tak przyjemnie. Spryt oraz podstęp są dwiema głównymi rzeczami, które sprawiły, iż do niedawna był usługującym Kompanii mordercą w szeregach Czarnej Straży. Jego zdolności zapewniły mu jedną z najlepszych pozycji w elicie, którą mógł się cieszyć do pewnego czasu.

Podsłuchanie rozmowy pomiędzy Lordem Beckettem a Admirałem Marynarki Simonem, która nie była przeznaczona dla jego uszu, sprawiło, że Carver wpadł w wielkie tarapaty. Od tego momentu stał się człowiekiem naznaczonym – chciano widzieć go żywym lub martwym. Ratując swoje życie ucieczką, sprytnie, lecz też z pomocą cudu, omijał tych, których Simon oraz Beckett wysłali za nim w pościg – fakt, że Carver nadal jest wśród żywych, można przypisać wielkiej ilości szczęścia.

Od tego pamiętnego dnia, Carver ukrywa się w jedynym miejscu, do którego można dostać się bez problemu, ale również pozostaje ono najmniej podejrzane dla jego prześladowców – Tortudze. Zanim Carver dołączy do załogi Jacka, musisz mu pomóc pozbyć się świstków papieru, które mogą spowodować, że jego życie niechybnie dobiegnie końca...

Gordon Greer

Kiedyś dumny chorąży i członek Brytyjskiej Marynarki Królewskiej. Można by pomyśleć, że nawet w Marynarce dopuszczalne są błędy, jednak Greer za swój drobny błąd został potraktowany na tyle źle, że zdecydował spróbować w życiu czegoś nowego. Greer postanowił zatem zostać piratem. Nie może to być przecież gorsze od życia w Marynarce, a na pewno może przynosić więcej zysku. Z takim też nastawieniem, celem wędrówki Greera stała się Tortuga. Właśnie tam zaciągnął się na pokład Czarnej Perły, udowadniając swą wartość przy niejednej okazji.

Krótko po rozpadzie Czarnej Perły, Greer wydał w parę dni całe swe bogactwo, jakie tylko posiadał. Jego kiepska sytuacja i brak grosza przy duszy doprowadziły go w końcu do progów swej najmłodszej siostry, June. Z czapką w dłoni, Gordon błagał swą siostrę o kawałek dachu nad głową. Zgodnie z jego słowami, miało to być tymczasowe rozwiązanie, dopóki 'jego fortuna nie powróci'. June jednak wiedziała swoje – nie był to bowiem pierwszy raz, gdy jej ukochany braciszek prosił o tego typu pomoc. Zmęczona wiecznym wysłuchiwaniem problemów i pomaganiem swemu bratu, June doniosła Marynarce na Gordona, odbierając za to całkiem pokaźną sumkę.

Porucznik Peter Blakeley był tym żołnierzem Marynarki, który tego pechowego dnia nie tylko aresztował Greera, ale również zauroczył się w jego siostrze June – która podkochiwała się w poruczniku już od jakiegoś czasu. Pomimo tego, że początkowe zarzuty przeciw Greerowi nie mogły zostać udowodnione i nie doszło do żadnego procesu, a tym bardziej kary, June i Porucznik Blakeley postanowili zatrzymać Greera, dopóki nie okazałby skruchy po tak źle obranej ścieżce życiowej.

Gordona Greera spotkasz w Forcie Charlesa, podczas swojej misji zjednoczenia załogi Czarnej Perły. Greer jest drugim członkiem załogi Perły, którego będziesz musieć odnaleźć i sprowadzić. Aby uwolnić Greera, będziesz musieć przekonać Porucznika Blakeleya, że nawrócił się on na odpowiednią ścieżkę i szczerze żałuje swych czynów oraz wykonać parę dodatkowych zadań. Szczerze mówiąc, nie ma nic bardziej kuszącego dla Greera, niż powrócenie do swego życia rozbójnika – i na to właśnie liczy Jack Sparrow.

Hendry Cutts

Pochodzi ze znanego rodu drwali, żyjącego w angielskiej wsi. Znudzony obserwowaniem kwitnącej roślinności, wyruszył w podróż kierującą go ku morzu, w poszukiwaniu przygód. Cutts znalazł sobie nowe zajęcie, jako swego rodzaju 'złota rączka' na pokładzie – szybko jednak odkrył, że jego umiejętności były bardziej przystosowane, jak i doceniane oraz wynagradzane na statkach pirackich. Po pewnej rujnującej okolicę nocy w Szanghaju, obfitującej głównie w picie rumu, Kapitan Jack zaciągnął Cuttsa na swój pokład.

Kiedy załoga Czarnej Perły rozproszyła się na cztery strony świata, Hendry wdał się w pijacką hulankę w Tortudze, po czym następnego ranka obudził się z, jak nietrudno zgadnąć, wielkim kacem oraz... żoną u boku! Choć Cutts nawet w ogarniającej go panice po obudzeniu się, nie mógł sobie przypomnieć wypowiedzenia symbolicznego 'Tak', które potwierdzałoby, iż chciał się ożenić, to szczerze mówiąc wcale mu to małżeństwo na złe nie wyszło. Zapewne można to przypisać niesamowitemu szczęściu Cuttsa, bo jego nowa żona Millie, nie tylko była piękna, ale również posiadała odpowiednie dla Cuttsa profesji kontakty.

Scarlet. Tak właśnie nazywa się starsza siostra Millie. Kobieta o wątpliwej reputacji, jednak ciesząca się wielką popularnością wśród piratów, gdziekolwiek by się nie udało, a już szczególnie ich miłością. Pomimo pierwszych, dość mieszanych uczuć Cuttsa, bezustanna gadatliwość Millie powoli doprowadzała go do skraju wytrzymałości. Dodatkowo, krótko po odkryciu, iż się ożenił, Hendry dowiedział się, że Millie zgodziła się na małżeństwo z nim tylko dlatego, że obiecał jej bezcenny naszyjnik, który, według legendy, Szkocka Królowa Maria miała na sobie w dniu swojego ślubu. Dowiadując się o tym, starsza siostra Millie, Scarlet, zaczęła używać swojego znacznego wpływu wśród piratów, aby upewnić się, że Cutts dożyje bezpiecznie do momentu wypełnienia obietnicy złożonej swej nowej małżonce.

Tu zaczyna się właśnie twoje zadanie. Musisz pomóc Cuttsowi zaspokoić Scarlet poprzez dotrzymanie obietnicy danej Millie. Kiedy tak się stanie, żadna z sióstr nie będzie miała już żadnego użytku z Cuttsa i będzie on mógł spokojnie dołączyć do załogi Jacka.

Nill Offril

Zalicza się do kompetentnych marynarzy, jednak nie to jest powodem, dla którego pływa na pokładzie Czarnej Perły. Będąc bardzo przesądnym, Kapitan Jack Sparrow uważa, że Nill przynosi dużo szczęścia, więc zabiera go wszędzie, gdzie się udaje. Przyjaźń pomiędzy Jackiem a Nillem nawiązała się w brytyjskim więzieniu dłużników, skąd dzięki szczęściu Nilla – tak właśnie myśli Jack – udało im się dość łatwo wydostać.

Pomimo tego całego szczęścia, Nill posiada jednak jedną, dość dużą wadę – wieczną chęć do hazardu. Nie jest w swym hobby jednak za dobry, a szczęście nie za bardzo mu tutaj pomaga – zawsze pakuje się w duże kłopoty. W Tortudze, Offril znany jest głównie ze swoich bijących wszystkie rekordy długów. Praktycznie, jest dłużnikiem każdego, poczynając od Doc Groga, a kończąc na Karbayu Benedecku. Zanim Offril będzie w stanie dołączyć do załogi Jacka, musisz pomóc mu spłacić jego długi. Bez niego Kapitan Sparrow odmówi wyruszenia w jakąkolwiek podróż.

Gunner/Kanonier

Nikt, ale to nikt, nie zna prawdziwego imienia Gunnera lub miejsca jego urodzenia. Marynarze oraz piraci na Karaibach wiedzą tylko tyle, że ów człowiek jest na wpół szalony, a na wpół martwy – kombinacja idealna, aby stworzyć perfekcyjnego kanoniera. Jego przezwisko pochodzi od jego szczególnych talentów, wykorzystywanych w kierowaniu tak wsławionych i przerażających armat Czarnej Perły. Mówiąc szczerze, Gunner już dawno stracił rachubę w liczeniu ile razy to o mało nie wysadził samego siebie w powietrze. Jednak nie jest to jedyna czy bezpośrednia przyczyna jego słabego słuchu czy też jeszcze gorszej pamięci. Po odłączeniu się od załogi Czarnej Perły, Gunner rozpoczął pracę dla bezlitosnego przemytnika rumu, Marcela Duchampsa.

Jak większość tego typu ludzi, Duchamps stał się bardzo skąpy. Na szczęście dla Gunnera, udało mu się udowodnić Duchampsowi, że był dla niego bezcenny i niezwykle potrzebny. Gnębiący interesy Marcela przedstawiciele Marynarki Królewskiej, zostawali skutecznie poskramiani przez Gunnera i jego niezwykłe zdolności strzeleckie, dzięki czemu towary Duchampsa zawsze docierały do odpowiedniego miejsca, w odpowiednim czasie. Mimo to wprawa, jaką Gunner miał w wykonywaniu swych obowiązków, okazała się być jedną z tych rzeczy, które doprowadziły do jego upadku.

Dzięki swej skuteczności na jego barki spadło więcej obowiązków oraz więcej rzeczy do zapamiętania i zaplanowania. Okazało się, że przyćmiony umysł Gunnera nie był w stanie wszystkiego ogarnąć, co doprowadzało nawet do tego, że zapominał, gdzie ukrył tak cenne beczki z rumem. Duchamps zaczął dość szybko podejrzewać coś niedobrego i odwrócił sytuację na swą korzyść, przesyłając Oficerom Kompanii Wschodnioindyjskiej informacje na temat nielegalnej działalności Gunnera. Teraz to ty musisz pomóc zapominalskiemu Gunnerowi odnaleźć jego tajny skład i przenieść go, aby mógł spokojnie powrócić do załogi Czarnej Perły.

'Przerażająca' Mary Lash

Urodzona w rodzinie próżnych arystokratów. Gdy pierwszy raz rodzice Mary Lash spojrzeli na nią, stwierdzili, iż była dzieckiem... 'nietypowym'. To właśnie główny powód, dla którego została ukryta przed światem. Odepchnięcie, którego dorastając doświadczyła Mary Lash, sprawiło, że stała się osobą odrzucającą innych od siebie i bardzo szybko nauczyła się walczyć o swoje prawa, jak i bronić się należycie. Jak większość innych wyrzutków została piratem i to nie byle jakim. Nietrudno raczej domyślić się skąd pochodzi jej przydomek. Mary Lash nie była jednak tylko przerażająca, ale również i utalentowana, co nieraz pomogło jej ocalić własną skórę.

Sam jej przydomek, jeśli dociekać szczegółów, wywodzi się z tego, iż nigdy nie okazywała litości ofiarom czy załogom, które stanęły jej na drodze. Na jednej z niedawnych wypraw jej załoga zbuntowała się przeciw niej i wyrzuciła ją na pierwszy lepszy brzeg. Połowa załogi przekonana była, że Mary to samo 'nieszczęście', zaś druga połowa została przekonana do wierzenia, że Mary to tak naprawdę demon skrywający się w kobiecym ciele.

Jak nietrudno sobie wyobrazić, Mary nie odebrała zbyt dobrze buntu własnej załogi. Udało jej się jednak wydostać z wyspy, na której została pozostawiona. Wpadając w szał, terroryzowała i plądrowała włości na całych Karaibach. Do ciebie należeć będzie niełatwe zadanie dowiedzenia się, gdzie obecnie znajduje się Przerażająca Mary Lash. Musisz odnaleźć Mary najszybciej jak się da oraz przekonać ją, aby dołączyła do załogi Jacka, zanim uda się to Jollyemu Rogerowi.

Dr. Grogan (Doc Grog)/Dr. Trunek

Dr. Grogan był niegdyś wyróżnionym chirurgiem na rozkazach Marynarki Królewskiej. Tak przynajmniej było zanim zaczął pić. Jego przydomek pochodzi od pewnego wydarzenia, które nie miałoby raczej miejsca, gdyby nie nałóg doktora. Otóż krótko mówiąc, doktor operował kiedyś dość ważnego pacjenta, gdy nie był zupełnie trzeźwy. Stan, w którym się doktor znajdował, sprawił, że amputował on pacjentowi nie tą nogę, którą powinien.

Sprawiedliwość, z którą musiał się zmierzyć, postawiła go przed rychłym wyrokiem śmierci – powieszeniem bądź spróbowaniem swych sił i zmierzeniem się z rekinami, wyskakując ze statku na środku morza. Raczej wielu wybrałoby pierwszą opcję sądząc, iż jest szybsza i mniej bolesna, jednak doktor wybrał tę drugą. Na skraju życia i śmierci, tonąc, Dr. Trunek został uratowany przez Czarną Perłę, dzięki której dotarł do Tortugi.

Doktor nadal będąc winnym Kapitanowi Sparrow przysługę, nie chce jednak dołączyć do jego bądź czyjejkolwiek innej załogi pirackiej. Jednym z powodów jest nękająca doktora choroba morska, która powstrzymuje go, a wręcz i odpycha jak najdalej się da, od rozpoczęcia życia pirata. Jednak jest ktoś, kto może go zastąpić...

Aby połączyć koniec z końcem, Doktor przygarnął do siebie pirata i jednocześnie samouka chirurga zwanego Le Cerdo. Jednak nie jest on w stanie zapłacić za swój dom nad głową i szczerze mówiąc, na swój sposób żeruje na Doktorze. Twoim zadaniem będzie pomóc Doktorowi przy odnajdywaniu ziół potrzebnych mu do jego medycyny. Dzięki temu, może powie ci on jak przekonać Cerdo do dołączenia do załogi Czarnej Perły bądź przyrządzi dla ciebie miksturę, która po podaniu Le Cerdo, zwali go z nóg na odpowiednią ilość czasu, aby przetransportować go na pokład Czarnej Perły i tym sposobem – zaciągnąć go do załogi. Obydwa sposoby sprawią, że Kapitan Jack będzie mieć na pokładzie własnego chirurga.

Giladoga

Giladoga to przezwisko nadane temu człowiekowi przez Kapitana Sparrow, podczas ich pierwszego spotkania. Powód tego przezwiska jest prosty. Kiedy widzieli się po raz pierwszy, Jack był na tyle pijany, iż nie zdołał dobrze poradzić sobie z wypowiadaniem prawdziwego mienia nowego znajomego – Gila Derga.

Giladoga to pirat z przebytymi wieloma milami morskimi na swym koncie – był wszędzie, zrobił wszystko i walczył ze wszystkimi. Wbrew pozorom, nie wszystko dla Giladoga kręci się wokół grabieży oraz rabunku, już nie. Głównym celem Giladoga, a zarazem jego jedyną i wielką obsesją, jest odnalezienie miejsca wiecznego spoczynku jego największego bohatera – Willa Parkera.

Właściwie to sam Will Parker jest powodem, dla którego Giladoga w ogóle został piratem. Okrutna rola, którą odegrał Parker w napadzie na Cadiz, w Hiszpanii, pod dowództwem samego Sir Francisa Drake'a sprawiła, że zyskał on swą niecodzienną reputację, wyróżniającą go wśród wszystkich innych piratów. Wzbogacony i wsławiony oddalił się od miejsca makabry, bez potrzeby na dalsze prowadzenie pirackiego życia, leniuchując i bawiąc się jak tylko mógł. Krótko mówiąc, żył jak król. W jakiś sposób odnalezienie miejsca wiecznego spoczynku Parkera, jest wielką motywacją do większości działań Giladoga. Niektórzy powiadają, że spoczywa on w Javie, niektórzy, że na niezwykle oddalonej wyspie, gdzieś na wybrzeżach Afryki.

Twoim zadaniem jest oczywiście pomóc obsesyjnemu piratowi odnaleźć miejsce pochówku jego największego bohatera. Istnieje jednak maleńka podpowiedź, która ułatwi ci to zadanie. Giladoga posiada starą mapę, na której znajduje się wskazówka co do położenia celu wędrówki Giladogi. Jeśli grób jego bohatera nie zostanie odnaleziony, nie dołączy on do załogi Jacka.

John Smith

John Smith jest niezwykle złośliwym piratem, jak i znakomitym stolarzem. Dopóki Marynarka Królewska nie przejęła bezpodstawnie posesji jego rodziny, cieszyła się ona bogactwem, jak i posiadanym pokaźnym kawałkiem ziemi.

Smith został zmuszony do zostania robotnikiem. Szybko udało mu się znaleźć odpowiednią do jego zdolności pracę na statku, gdzie zajmował się reperowaniem oraz dbaniem o pokład, jednak nigdy nie zapomniał zdrady oraz oszustwa jakiego on i jego rodzina doznali od Marynarki. Gdy Kapitan Sparrow zaproponował Smithowi zaciągnięcie się na jego statek, przyjął on tę propozycję bez większego wahania, ciesząc się na możliwość odbudowania swej fortuny. Po rozpadzie załogi Smith został zatrudniony do odnawiania łajby Andrewa Bowdasha w Tortudze. Miał to być prezent dla pewnej wdzięcznej panny, o imieniu Gretchen, który miał ją przekonać do poślubienia Bowdasha. Jednak jego starania miały zostać opóźnione...

Smith stał się dość niecierpliwy i poczuł chęć powrócenia do dawnego, pirackiego życia. Zaczął więc sprowadzać rum dla lokalnej gorzelni. Gdy 'pożyczył' łajbę o imieniu ukochanej Bowdasha, wdał się w mały konflikt z Panterą Marynarki, osiadł więc na mieliźnie dzikiej wyspy. Od tego momentu Smith stara się naprawić Gretchen widząc, jak wiele obrażeń poniosła. Nie może on jednak powrócić do Tortugi z pustymi rękoma, więc musisz mu z tym pomóc. Inaczej nigdy nie dołączy ponownie do załogi Jacka.

Źródło: www.piratesonline.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...