Dungeons&Dragons

Mistrz Gry jako Triple Threat

Dodał: , · Komentarzy: 0

Dziś pojawił się kolejny artykuł w regularnej kolumnie Chrisa Perkinsa, który dzieli się swoimi przemyśleniami na temat roli Mistrza Gry. Tym razem przedstawia głównego kreatora przygody jako triple threat, czyli osobę, która posiada talenty w więcej niż jednej dziedzinie.

chris perkins, wizards of the coast

Artykuł powstał na słonecznym wybrzeżu Santa Monica, gdzie Chris zastanawia się nad rolą Mistrza Gry. Swoje rozważania rozpoczyna od najbardziej oczywistej sprawy, czyli tego, iż osoba ta utrzymuje całą rozgrywkę, pozwala posuwać przygodę na przód, wymyśla nowe przeszkody i pomaga graczom wczuć się w rolę ich postaci. Można więc powiedzieć, że to swoisty bóg rozgrywki, który czuwa nad całym jej przebiegiem, od mniejszych do najbardziej istotnych elementów.

Chris określa Mistrzów Gry mianem "triple threat" – i nie chodzi mu bynajmniej o to pojęcie znane z wrestlingu. Osoba taka posiada talenty w więcej niż jednej dziedzinie. Chris wymienia kilka takich osób z Hollywood – począwszy od Catherine Zeta-Johnes na Zacu Efronie kończąc. Ta rzadka sytuacja dotyka aktorów, którzy potrafią także pisać scenariusze. Wymienia takie nazwiska jak Woody Allen czy Quentin Tarantino. Autor pyta zatem, czy to nie czyni ich doskonałymi kandydatami na posadę Mistrza Gry?

Perkins stwierdza z żalem, iż większość aktorów potrafi jednak tylko grać. Mistrz Gry musi być wspaniałym pisarzem, reżyserem i aktorem, aby jego praca wypadała przekonująco. Autor artykułu twierdzi, iż na jego całokształt składa się 10% przygotowania i 90% improwizacji. Można przecież doskonale przygotować się do sesji, zaopatrując we wszystkie niezbędne podręczniki, kości do gry czy mapy, ale jeśli następnie nie ma improwizacji, to szybko ekipa napotyka na mur, którego nie jest w stanie przeskoczyć.

Dungeons&Dragons

Wizards of the Coast przygotowało osobny artykuł prezentujący produkty i wydarzenia, jakie czekają na nas w tym i nadchodzących miesiącach. Wśród nich Web of the Spider Queen, czyli kolejna seria D&D Encounters, informacje o planowanych książkach, podręczniku The Dungeon Survival Handbook oraz grach planszowych.

lolth, rise of the underdark

Nadchodzące plany wydawnicze Wizards of the Coast to przede wszystkim kontynuacja zakrojonej na dużą skalę akcji promocyjnej Rise of the Underdark. Na fanów pod koniec tego miesiąca czeka kontynuacja kampanii Sun Never Rises, która pojawiła się na PAX East. Web of the Spider Queen powróci do wątku Cienistej Doliny, która niegdyś rządzona była przez drowy z twierdzy znanej jako Zakręcona Wieża. Mroczne elfy i ich słudzy patrzą łakomie na te obszary i znów snują plany odzyskania swoich terytorium, podsycani przez pragnienie dominacji Lolth nad powierzchnią.

Swoje plany drowy rozpoczną realizować począwszy od 16 maja.

Pathfinder
pathfinder, rpg, cover, okładka, society, scenario, aspis, the icebound outpost

Życie poszukiwacza przygód nie jest łatwe, ale złoto i chwała same się nie zbiorą, dlatego też, gdy Mistrz Zaklęć Aram Zey wzywa na tropikalny półwysep Vudra na południowo-wschodnim krańcu Casmaron, nie należy zwlekać, szczególnie, gdy czas nie jest sprzymierzeńcem. Konsorcjum Aspis, potężna organizacja handlowa, grabi świętą kaplicę Ragdyi, małpiego boga. Głównym celem poszukiwaczy jest wyplenienie Aspis z przybytku oraz zachowanie go dla Vanaran, małpiego ludu. Jednakże magia strzegąca tego miejsca nie rozróżnia przyjaciół od wrogów.

Tak przedstawia się scenariusz opracowany przez Jeffa Erwin "The Icebound Outpost". Przeznaczony jest dla 1-5-poziomowych postaci i kosztuje $3.99.

Natomiast dla bardziej doświadczonych wojażerów Kyle Baird przygotował "The Rats of Round Mountain, Part I: The Sundered Path". Przygoda ta skierowana jest do 7-11-poziomowych postaci i również kosztuje $3.99.

Dungeons&Dragons

Dzisiejsza zapowiedź podręcznika Dungeon Survival Handbook skupia się na mieszkańcach głębin, którzy występują w każdym rodzaju podziemi, jakie przyjdzie zwiedzić naszej drużynie.

dungeon survival handbook

Od abolethów po umbrowe kolosy – podziemia wcale nie są pustymi obszarami, w których nie ma prawa zaistnieć żadne życie. Właśnie na rdzennych mieszkańcach podziemi skupia się dzisiejsza zapowiedź planowanego na maj Dungeon Survival Handbook: Into the Unknown.

Udostępniony materiał w formie pliku PDF przedstawia kilka ras. Pierwszą są abolethy – prawdziwi władcy podziemnych obszarów. Ich dziwaczne i odpychające ciała kryją w sobie irytujące, ale i groźne umiejętności. Stanowią uosobienie horrorów, jakie czaić się będą pod ziemią.

Zamieszkują podziemne morza i jeziora, okazując wrogość wszystkim innym gatunkom. W kontaktach ze światem pomagają im zdominowani niewolnicy, jednak zadarcie z jednym z abolethów to często przygoda, która w życiu nigdy się nie powtarza. Odbijają ataki przeciwnika, przejmując kontrolę nad jego umysłem. Wtedy też mogą smagnąć wroga swoimi mackami, co niszczy kompletnie psychikę celu, który staje się ofiarą własnej profanacji.

Pathfinder

PAP: Skull & Shackles: The Wormwood Mutiny

Dodał: , · Komentarzy: 0
pathfinder, rpg, cover, okładka, przygoda, adventure, skull & shackles, the wormwood mutiny

Po zakończeniu wyprawy do Tian Xia, oferowanej przez kampanię "Jade Regent", pora wyruszyć na pełne morze, gdzie przetrwają wyłącznie najsilniejsi. Lądowe siusiumajtki otrzyjcie łzy i weźcie się w garść, bo oto przedstawiam wam "Skull & Shackles", przygodę składającą się z sześciu części. Pierwsza z nich to "The Wormwood Mutiny".

W niej to zasmakujecie prawdziwego życia majtka pokładowego, ale zanim zaczniecie kłaść swoje łapska na zdobytych skarbach i młódkach, trzeba wyszorować pokład, by kapitan mógł zobaczyć w nim swoje szkaradne oblicze. Ale ostatecznie nadarzy się również okazja do ucieczki spod władzy gburowatego Barnabusa Harrigana i jego okrętu – Piołunu (ang. Wormwood). Ale czy masz odpowiednio wielkie cohones na to, by przeciwstawić się postrachom mórz?

Dungeons&Dragons

Dziś na stronie Wizards of the Coast pojawiła się pierwsza zapowiedź treści podręcznika Dungeon Survival Handbook: Into the Uknown do czwartej edycji systemu Dungeons&Dragons. Ujawniono w jej opis i umiejętności klasy postaci o nazwie Poszukiwacz Skarbów.

dungeon survival handbook

Ujawniona dziś klasa postaci, której opis pojawi się w planowanym na maj Dungeon Survival Handbook nie jest zaskoczeniem. Wszak wiele podziemi kryje w sobie rozliczne skarby, ukrywane zarówno przez wybitne jednostki, jak i gromadzone przez całe cywilizacje czy społeczności, które wybudowały swoje miasta w niegościnnym Podmroku. Misji odszukania tych kosztowności podejmują się osoby, dla których motorem napędowym jest chęć zysku. Jednak nie jest to zadanie tak łatwe, jak się na pierwszy rzut oka może wydawać.

Przede wszystkim nie każdy chce, aby dane kosztowności czy artefakty wpadły w zwykle obce ręce. Trzeba także mieć na uwadze to, iż nie wszystkie opowieści o legendarnych skarbach są prawdziwe. Niektórzy Poszukiwacze Skarbów dają im wiarę, lecz znajdą się także i ci, dla których są to jedynie bajeczki, mające zwykle odstraszyć chciwych rabusiów. Ostatnią grupę stanowią osoby, które znają wszystkie legendy, lecz doświadczenie przy odnajdywaniu skarbów na danym obszarze sprawiło, że w mig potrafią w każdej historii znaleźć przysłowiowe ziarnko prawdy. To właśnie oni stają się często specjalistami, którzy niekiedy łączą siły we wspólnym celu. Żaden Poszukiwacz Skarbów nie jest jednak naiwny, więc nawet jeśli łączą z kimś siły, to nie ufają nikomu za wyjątkiem siebie. Twierdzą, że to uczciwy układ i każdy przedstawiciel ich profesji jest tego świadom.

Zapowiedź przedstawia sposób kreacji Poszukiwacza Przygód. Kandydat, bez względu na płeć, musi być jednostką w pełni samowystarczalną. Może się przecież okazać, że przyjdzie im pracować w niegościnnym środowisku lub też trzeba będzie wpierw nieco zainwestować, aby niemal dosłownie dokopać się do fortuny. Nic więc dziwnego, że Poszukiwacze Skarbów za swoje usługi każą sobie słono płacić i to właśnie cena przede wszystkim decyduje o wyborze konkretnego pracodawcy.

Dom Yauntyrr

Aktualizacja Domu Yauntyrr

Dodał: , · Komentarzy: 0

Po sieci krążą już informacje o tym, jakoby końcówka Mass Effect 3 miała być powiązana z jakąś ciemną energią, ale dobrze wiemy, że za wszystkim stoi sama Lolth i jej dzieci. Z tej okazji przygotowaliśmy aktualizację zasobów Domu Yauntyrr, czyli projektu stawiającego sobie za cel stworzenie sanktuarium wiedzy poświęconego mrocznym elfom.

dom yauntyrr

Drowie zasoby powiększają się o artykuł traktujący o architekturze mrocznych elfów. Licznym miastom tej rasy w Podmroku trudno odmówić piękna, jednak przekonacie się, że wygląd nie jest jedynym kryterium osiedlania się w danym miejscu. Czasem jednak żadna budowla nie jest w stanie powstrzymać wrogiego ataku, o czym boleśnie przekonali się mieszkańcy miasta Erenira. W takim wypadku śmierć, której także poświęciliśmy osobny tekst, wydaje się być wybawieniem od niewoli lub egzystencji w formie nieumarłego. Czytając te wszystkie artykuły możecie zgłodnieć, dlatego ostatnia część dzisiejszej aktualizacji porusza problem żywności wytwarzanej przez drowy.

Stosowne linki do tekstów poniżej.

Kolejnych aktualizacji wypatrujcie już wkrótce!

Dungeons&Dragons

Wizards of the Coast zdradza swoje plany na luty i marzec. Wśród nowinek dodatkowa kolumna, prezentacja gry planszowej w bardzo popularnym Watrdeep, prezentacja nowej klasy z Heroes of the Elemental Chaos oraz prezentacja ebooków, książek i wznowionych wydań klasycznych podręczników do pierwszej edycji.

dungeon, wizards of the coast

February: In work prezentuje najbliższe plany wydawnicze oraz nowości na stronie Wizards of the Coast. Przede wszystkim od lutego począwszy, pojawiają się dwie nowe stałe kolumny na stronie głównej. Book Wyrms skupiać się będzie na historiach przedstawionych w książkach, zaś Joining the Party – zgodnie z nazwą – skupi się na aspektach tworzenia własnej kampanii i zapraszania innych do zabawy.

W lutym debiutuje także jeszcze jedna nowa kolumna. Jej autorem będzie Jon Schindehette. Póki co jego przemyślenia będą publikowane będą pod roboczą nazwą Prismatic Spray. Kolumna ta będzie zajmować się stroną wizualną gry, czyli grafikami i ich twórczością. Pierwszy tekst z tej serii ma się pojawić jeszcze na początku miesiąca.

Dungeons&Dragons

Mapy i grafiki z Dungeona #198

Dodał: , · Komentarzy: 0

Na stronie głównej Wizards of the Coast pojawił się dzisiaj zestaw map i grafiki ze 198 numeru płatnego magazynu Dungeon.

dungeon, wizards of the coastdungeon, wizards of the coastdungeon, wizards of the coast

Udostępniona dziś galeria zawiera mapy i grafiki z ostatniego numeru Dungeona, gdzie przyozdabiały m.in serię artykułów o Cormyrze oraz drugą część przygód opartych na klasycznej Against the Giants.

Obrazki i mapy w pełnym rozmiarze mogą oglądać jedynie subskrybenci. Stosowne linki znajdziecie poniżej:

Inne gry RPG

Space Dealer – nowy patronat Game Exe!

Dodał: , · Komentarzy: 1

Informacja prasowa

Dla wszystkich naszych użytkowników interesujących się grami przeglądarkowymi, mamy kolejne soczyste wieści z tej tematyki – objęliśmy patronat nad grą wydawaną przez Essencegame, mowa oczywiście o kosmicznym handlarzu czyli o 'Space Dealer'. Zawarcie tej współpracy jest powodem do małego pochwalenia się, nasz serwis został pierwszym patronującym temu tytułowi. Tak czy siak, wolicie pewnie dłużej nie czytać tego wstępu i zapoznać się z tym, co ta produkcja ma do zaoferowania, zacznijmy jednak od trailera...

Wczytywanie...