Inne gry RPG

Black Crusade – nowy partner GameExe!

Dodał: , · Komentarzy: 3

Informacja prasowa

black crusade, mmorpg, gra przeglądarkowa, światowid

Z przyjemnością informujemy, iż nawiązaliśmy współpracę z twórcami gry Black Crusade – polskiej przeglądarkowej produkcji MMORPG. Od dnia dzisiejszego, będziemy was informować o wszelkich nowościach dotyczących tego tytułu. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, przeczytajcie notkę informacyjną umieszczoną poniżej bądź odwiedźcie stronę gry.

Rynek polskich gier przeglądarkowych z gatunku MMORPG doczekał się nowej pozycji. W grze Black Crusade gracz będzie miał okazję wcielić się w postać średniowiecznego wojaka, przemierzającego trakty i leśne ścieżyny, odkopującego skarby i zwalczającego zło wszelakie. Brzmi znajomo? Owszem, lecz tym co wyróżnia grę spośród wielu innych jest średniowieczny klimat na który postawili autorzy. Świat w którym się znajdziemy posiada bogatą, oryginalną oprawę graficzną rodem ze średniowiecznych ksiąg.

Dungeons&Dragons

Dziś do sprzedaży trafia kolejny, już czwarty, tom książki Cold Steel and Secrets autorstwa Rosemary Jones.

cold steel and secrets

Pisarka postawiła sobie za cel stworzenie pełnoprawnej historii, pełnej zwrotów akcji i przeplatających się wątków. Ponownie głównym bohaterem czwartego tomu będzie Rucas Sarfael, który otrzymał zadanie zbadania celów rebeliantów, na czele których stoi piękna Elyne. Z poprzednich tomów wiemy, że buntownicy weszli w posiadanie legendarnej Korony Neverwinter.

Właśnie do Klejnotu Północy wybiera się Rucas, który podąża tropem, by tym samym odkryć intrygę związaną z poczynaniami tamtejszego lorda.

Książka stanowi kolejny punkt akcji marketingowej obracającej się wobec tematu Neverwinter. Więcej informacji o czwartym tomie Cold Steel and Secret znajdziecie pod tym adresem.

Dungeons&Dragons

Suzail w Dungeonie #198

Dodał: , · Komentarzy: 0
suzail, dungeon

Wizards of the Coast zapowiedziało, że w 2012 roku mocniej skupi się na dotychczas nieco pomijanej tematyce artykułów przedstawiających bliżej świat a nie jedynie eksplorujących go bohaterów. Fani Cormyru, którzy korzystają z płatnej subskrypcji, mogą cieszyć się z faktu, że w najnowszym Dungeonie pojawią się aż dwa artykuły o Leśnym Królestwie.

Comryr cieszy się sporą popularnością wśród graczy, którym spodobało się królestwo Obaskyrów. Chronione przez sławne Purpurowe Smoki, mimo upływu lat wciąż zyskuje na sile. Eric Menge opisze bliżej jego stolicę – piękne Suzail. Jako stolica Cormyru, zawsze znajdowała się pod szczególną opieką wpierw Azouna, potem Alusair. Mimo lat, wciąż jest to miejsce pełne intryg, ale także festiwali czy ogromnych posiadłości bogaczy.

W tym samym numerze Dungeona znajdzie się także artykuł Briana Cortijo, w którym opisze losy Cormyru i jego władców z rodu Obaskyrów pomiędzy rokiem 1379 RD a 1479 RD.

Pełny spis treści wspomnianego numeru znajdziecie pod tym adresem. Panowie, to kiedy się zabierzecie za podobne artykuły o Podmroku?

Dungeons&Dragons

Glasya w Dungeonie #197

Dodał: , · Komentarzy: 0

Codex of Betrayal to seria artykułów, w której przedstawiane są postacie z krainy Asmodeusza. Tym razem Robert J. Chwalb na warsztat bierze Glasyę.

glasya

W 197 numerze płatnego miesięcznika Dungeon znajdziemy teskt traktujący o Glasyi. To córka Asmodeusza i jego ukochanej Królowej, Bensiozi. Właśnie za zabicie tej ostatniej Levistus został skazany na wydawać się możne niekończące się lodowe więzienie. Glasya stała się Księżniczką Dziewięciu Piekieł. Piękna niczym ludzka kobieta, ma błoniaste skrzydła i długie, czarne włosy.

Więcej o 197 numerze Dungeona przeczytacie tutaj.

Dungeons&Dragons

Book of Vile Darkness

Dodał: , · Komentarzy: 0

Fani złych postaci mają dziś swoje małe święto. Do sprzedaży trafia właśnie długo wyczekiwana Book of Vile Darkness.

book of vile darkness

Book of Vile Darkness jeszcze w ramach trzeciej edycji stanowił swego rodzaju ewenement. Władcy Mroku, bo tak brzmiała polska nazwa podręcznika, zawierał setki pomysłów na kampanie z udziałem złych osobistości czy całych organizacji. Zhentarimowie, Jaerle czy Bractwo Tajemnic to tylko niektóre z nich, zaś jeśli dodać do tego kilka nowych artefaktów i klas postaci można było dotychczasowe nudne kampanie pod tytułem "Jeszcze jeden zły smok do ubicia" zastąpić "Oddawajcie złoto, albo podpalimy całe miasto". U mnie podręcznik ten zajmuje zaszczytne miejsce obok równie kultowego Underdark.

Jednak znając politykę Wizards of the Coast można się było spodziewać specjalnej reedycji, dopasowanej rzecz jasna do potrzeb czwartej edycji gry. Zmiany widać nie tylko na etapie okładki, ale i autorów – tym razem jest on tylko jeden. Mowa o Robercie J. Schwalbie, który uczestniczył w pracach nad grą od czasów jej początków. W środku znajdziemy wyodrębnione 32 strony ze swego rodzaju ściągawką dla tych, którzy lubią informacje nieco bardziej skondensowane i jedynie poszukują inspiracji. Pozostałe 96 stron to standardowy suplement z przykładowymi spotkaniami, przygodami, umiejętnościami czy rytuałami. Nie zabranie także tła fabularnego dla najgroźniejszych kreatur oraz opcji rozwoju dla postaci, które wolą brać niż dawać. Poza tym wydanie amerykańskie zawierać ma także dwustronny plakat z różnymi sławnymi potworami.

Book of Vile Darkness wyceniono na $29.95. O polskim wydaniu nie ma żadnych informacji i chyba lepiej na nie nie czekać.

Pathfinder

'Dragon Empires Gazetteer'

Dodał: , · Komentarzy: 0
pathfinder, okładka, rpg

W kampanii 'Jade Regent' wspominano bardzo często o dalszej części Golarion – kontynencie Tian Xia, orientalnej krainie baśni i legend, gdzie panują honorowi samurajowie, oddani ninja, duchy przodków oraz imperialne smoki. Więcej informacji na temat tego tajemniczego miejsca można pozyskać z 64 stronicowej gazetki 'Dragon Empires Gazetteer'.

Zawiera ona wiedzę na temat pięciu nowych grywalnych ras – zmiennokształtnych kitsune, wężowatych nagaji, reinkarnowanych samsaran, ciekawskich tengu czy pomiotach cienia – wayangach. Owe rasy zamieszkują poszczególne partie kontynentu wraz z assimarami Tianjing czy samotniczymi elfami Jinin.

Dungeons&Dragons

Król Orków – dziś premiera

Dodał: , · Komentarzy: 1

Gdybym uważał się za prawdziwie fanatycznego miłośnika pewnego drowiego tropiciela, to już dawno zaopatrzyłbym się we wszystkie dotąd wydane przygody tej postaci literackiej, stworzonej przez R.A Salvatore. Jeśli spojrzeć na język owych książek, to pewnie wskazałbym angielski, ale ISA ustaliła na dziś polską premierę Króla Orków.

krol orkow, salvatore, drizzt

To już z całą pewnością ostatnia okazja do nabycia przygód Drizzta wydanych nakładem wydawnictwa ISA. Tym samym przed nowym wydawcą stanie pytanie o dalsze losy serii Przemiany (Transitions). Wspomiany Król Orków miał swoją premierę we wrześniu 2007 r. i ukazały się jeszcze dwa kolejne tomy (w październiku 2008 i 2009 roku), ale nie odbiegajmy tak daleko w czasie.

Książka przedstawia historię blisko wiek po wydarzeniach z The Two Swords (polskie wydanie Dwa Miecze). Drowi tropiciel wciąż dzierży swoje dwa legendarne miecze, jak też ma przy sobie niewiele mniej sławny magiczny łuk Cattie-Brie. Podróżuje po terenach orków, zjednoczonych przez króla Oboluda Wiele Strzał (szóstego z kolei). Wkrótce dochodzi do konfliktu orków z krasnoludami. Ci pierwsi nie bardzo są przyzwyczajeni do pokoju, zaś ci drudzy zrobią wszystko, by do wojny nie dopuścić a jeśli się nie uda, to by ją rozstrzygnąć na swoją stronę.

Salvatore stosuje znany zabieg cofania się do wydarzeń z przeszłości, tak więc na kartkach książki pojawi się także wspomniana już Cattie-Brie, Wulfgar czy Bruenor.

Za 400 stron mocno spóźnionego polskiego Króla Orków w miękkiej oprawie będziemy musieli zapłacić 34.90 PLN.

Gry planszowe i karciane

CD Projekt będzie wydawcą gry karcianej opartej na popularnej serii opowiadań Andrzeja Pilipiuka o Jakubie Wędrowyczu.

jakub wędrowyczjakub wędrowyczjakub wędrowycz

Dobra wiadomość dla wszystkich fanów tego kłusownika, bimrownika i egzorcysty-amatora. CD Projekt właśnie rozpoczął dystrybucję Fabularyzowanej Kolekcjonerskiej Gry Karcianej Jakub Wędrowycz. Wydawca zachwala produkt mówiąc, że może grać w niego nawet jedna osoba (dość osobliwe), zaś wszelkie zasady gry są niezwykle proste, wręcz intuicyjne.

Gracz (lub gracze) wciela się w tytułowego Jakuba Wędrowycza, który odwiedza kolejne Miejsca, gdzie spotyka Wrogów. Do dyspozycji ma odpowiednie Graty, czyli wszelkiego rodzaju przedmioty i bronie, by wykonywać kolejne Fuchy. Gracze wcale nie muszą ze sobą współpracować, gdyż celem gry jest zdobycie jak największej Sławy.

Karty do gry zostały podzielone na Zestawy Startowe po 60 kart każdy. W nim znajdują się karty: Herosa, Miejsc, Wrogów, Gratów, Fuch i Efektów. Wydawca dodatkowo pozwala nabyć dwa Zestawy Dodatkowe – Małe (9 kart) i Duże (20 kart).

Do zabawy będzie jeszcze potrzebna kość sześciościenna (miłośnikom gier planszowych chyba nie trzeba jej bliżej przedstawiać), co ma stanowić element losowy w rozgrywce. Każda karta ma swój nominał, który zwykle ma znaczenie w popularnych zabawach typu "Wojna" czy "Poker".

Dungeons&Dragons

Utrzymanie w mocy Maszyny

Dodał: , · Komentarzy: 1

Kolejna odsłona rubryki Legends and Lore na łamach oficjalnej strony Wizards of the Coast rozwija pytanie dotyczące roli Mistrza Gry, a właściwie opinii, jakoby ograniczała się ona do rzutu kośćmi za potwory.

legends and lore, monte cook, dungeons

W swoim artykule Mone Cook podobny tok myślenia nazywa wręcz "przerażającym". Dla niego Mistrz Gry to coś więcej niż tylko dodatkowy rzut kośćmi. System gry zbudowany jest jednak na takiej zasadzie, by nie pozostawiać głównemu kreatorowi opowiadanej historii dużego pola do interpretacji – z pewnymi rzadkimi, ale jednak, wyjątkami. Cook tłumaczy, że takie myślenie o D&D jest nieco przestarzałe – gra wciąż się zmienia. Jednak nadal niektórzy uważają arbitraż Mistrza Gry za coś złego. Jeśli tylko ten ostatni musi podjąć jakąś decyzję, to z grą dzieje się coś niedobrego i Mistrz Gry najzwyczajniej przekracza swoje uprawnienia.

Inny pogląd Mistrza Gry widzi w roli opowiadającego historię. Oczywiście, bycie Mistrzem Podziemi wiąże się z prowadzeniem jakiejś historii, jednak kiedy ktoś mówi mi, że Mistrz Gry to jedynie opowiadająca historię figura to muszę mu przerwać, gdyż zgodnie z prawdą, to cała grupa tworzy i opisuje pewne wydarzenia. Co prawda Mistrz Gry tworzy takie elementy jak świat czy postacie, ale żadna historia nie zostanie w pełni opowiedziana tak długo, jak nie zaangażują się w nią wszyscy gracze.

Monte zawsze lubi myśleć o Mistrzu Gry jako o swego rodzaju przewodniku pomiędzy graczami a fantastycznym światem. Jest jego oczami i uszami, opisując wszystko to, co widzi, ale jest też arbitrem odnośnie tego, co może (lub nie może) wpływać na wykreowany świat.

Dungeons&Dragons

Jak zapewne pamiętacie, prawo do wydawania produktów firmy Wizards of the Coast od nowego roku przejmuje CD Projekt. Na łamach serwisu Poltergeist ukazał się wywiad z Arturem Machlowskim, w którym pytano o dalsze plany rodzimego dystrybutora w związku z markami takimi jak karciane Magic: The Gathering czy RPG Dungeons& Dragons.

cd projekt, dungeons

Oczywiście nie ma co się łudzić, że już teraz zdradzono jakieś dokładniejsze informacje zarówno o asortymencie, jak też cenach produktów dostępnych od nowego roku. Machlowski potwierdza jednak, że "Na pewno będziemy dystrybutorem produktów anglojęzycznych", co jest zawsze jakimś pocieszeniem. Pozostają jeszcze ci, którzy pragną widzieć na domowych półkach produkty w pełni zlokalizowane. W tej materii pozostaje jedynie enigmatyczne "CD Projekt to bardzo duża spółka dysponująca możliwościami nieosiągalnymi dla większości firm i wydawnictw, które dotychczas działały w polskiej branży". Mówiąc krócej – wiemy tyle, co prawie nic.

Wczytywanie...