Komiksy
ilango

Z pewnością można stworzyć dobry komiks oparty na ogranych schematach. Do wybitności będzie mu daleko, ale przynajmniej zapewni uczciwą rozrywkę, nie oszukując czytelników co do swojej zawartości. Pierwszy tom teatrologii "Szklane miecze" należy jednak do nieudanych pozycji. Stanowi przykład, że nie wystarczy tylko zastosować popularne motywy, żeby zadowolić odbiorców. Do przepisu na satysfakcjonujący tytuł trzeba jeszcze dodać inne składniki, a zapożyczone pomysły odpowiednio rozbudować. Tego wszystkiego zabrakło "Yamie". Czy jej kontynuacja, "Ilango", zalicza progres w stosunku do poprzedniczki?

Yama i Miklos dotarli do miasta Karelane, gdzie poszukują obiektu nienawiści protagonistki, czyli Orlanda. Ten ze swoimi najemnikami aktualnie służy władcy metropolii. Jego zadaniem jest utrzymywanie porządku, co utrudnia napływająca ludność, uciekająca przed kataklizmami nawiedzającymi ówczesny świat. Są to oznaki ziszczania się proroctwa, które zapowiada ostateczną zagładę.

Czytaj dalej...

Dungeons&Dragons

Rasy w D&D 4 ed.

Dodał: , · Komentarzy: 0
rasy, krasnoludy

W grach RPG gracze z reguły nie są ograniczeni do zabawy jedynie przedstawicielami gatunku homo sapiens sapiens. Przeróżne fantastyczne uniwersa zamieszkałe są przez rozmaite inteligentne stworzenia. Do takich na pewno zaliczają się światy wykreowane na potrzeby 4. edycji gry fabularnej "Dungeons & Dragons". Żyje w nich wiele rozumnych ras, często nawet przebijających inteligencją ludzi. Nie wszystkie z nich przeznaczone są do odgrywania przez gracza. Spora część należy do prowadzonych ręką Mistrza Podziemi Bohaterów Niezależnych, do których zaliczają się plugawe potwory wykorzystujące potęgę własnego rozumu po to, aby nieść zgubę żądnym przygód śmiałkom. Wśród nich królują choćby czerwone smoki czy łupieżcy umysłów. Na szczęście w arsenale prowadzącego grę znajdą się też i inne, zarówno inteligentne, jak i potężne istoty, które opowiedziały się po stronie dobra. Ich obecność ma równoważyć terror tamtych, a także, w zależności od poczynań gracza i jego drużyny, może ocalić mu skórę i wyratować z opresji.

Czytaj dalej...

Gry planszowe i karciane

Świat Dysku: Sekary – recenzja gry planszowej

Dodał: , · Komentarzy: 0
sekary

"Świat Dysku: Sekary" to już trzecia gra planszowa po "Ankh-Morpork" i "Wiedźmach" osadzona w uniwersum wymyślonym przez Terry'ego Pratchetta i wydana przez Wydawnictwo Phalanx. Gracze wcielają się w niej w operatorów optycznych telegrafów bazujących na systemie lamp i migawek do przekazywania liter na duże odległości. Kto okaże się mistrzem słownych układanek i najsprawniej będzie przesyłać litery poprzez kolejne wieże sekarowe?

Serce tej gry stanowi duża plansza, w której centrum zlokalizowano 16 kwadratowych pól, a na otaczającej je przestrzeni przedstawiono mapę. Prócz niej, na tę produkcję składają się symbolizujące lampy drewniane bloczki, pękaty wór wypełniony tekturowymi kwadracikami zwanymi Żakardami i spora ilość pionków, znaczników oraz kart. Jest to tytuł z grona tych większych, więc będzie potrzebne sporo miejsca, by móc swobodnie rozłożyć wszelkie jego komponenty i pomieścić się wokół nich.

Czytaj dalej...

Komiksy

Szklane miecze: Yama – recenzja komiksu

Dodał: , · Komentarzy: 0
okładka

Chociaż rynek komiksów nieustannie zalewany jest przez amerykańskie tytuły, w dużej mierze poświęcone przygodom superbohaterów, nie należy zapominać o europejskich, mniej szumnych pozycjach. Jedną z nich jest pierwszy tom cyklu "Szklanych mieczy" zatytułowany "Yama". Za jego stworzenie odpowiada duet pań – Sylviany Corgiat (scenariusz) oraz Laury Zuccheri (rysunki i kolory). Czy efekt ich pracy można uznać za udany i wprowadzający powiew świeżości do świata komiksów?

Historia koncentruje się na nastoletniej dziewczynie – Yamie, córce wodza osady i jego żony, Tęczy. Ziemie mieszkańców najeżdżane są przez ludzi Orlanda, samozwańczego władcy, któremu nikt nie jest w stanie się sprzeciwić. Któregoś dnia dochodzi do niecodziennego zjawiska – z nieba spadają niezwykłe ognie, jeden z nich ląduje w pobliżu i okazuje się mieczem o magicznych właściwościach. Ojciec Yamy bierze to zdarzenie za znak, że nadszedł czas buntu przeciwko gnębiącemu ich tyranowi. Za sprzeciw spotyka go sroga kara, a Yama zmuszona zostaje do ucieczki. Poprzysięga jednak zemstę na Orlandzie, którą ma spełnić, gdy dorośnie i stanie się biegłą wojowniczką.

Czytaj dalej...

Gry planszowe i karciane

Neuroshima: Konwój – recenzja gry karcianej

Dodał: , · Komentarzy: 0
neuroshima konwój

W niniejszym artykule pragnę opisać drugą edycję dwuosobowej gry karcianej pt. "Neuroshima: Konwój", którą niedawno wydało Wydawnictwo Portal. Akcja dzieła Ignacego Trzewiczka rozgrywa się w świecie doskonale znanym z takich produkcji jak "Neuroshima Hex", "51. Stan" czy "Nowa era".

Jako że jest to asymetryczna produkcja, dwójkę graczy czekają odmienne cele. Podczas gdy pierwszy staje na czele zmierzającego ku Nowemu Jorkowi Molocha, drugi dowodzi armią Posterunku, chcącą zatrzymać zbliżającą się inwazję inteligentnych robotów. Jak wygląda samo starcie?

Czytaj dalej...

Komiksy
okładka

"Rachunek sumienia" to komiks, który zadebiutował wraz z pojawieniem się dodatku "Serca z kamienia" do trzeciej odsłony komputerowych przygód Geralta z Rivii. Wszyscy nabywcy wspomnianego rozszerzenia otrzymali go za darmo i do tego w wersji polskojęzycznej, więc właściwie nie widzę przeszkód, by spokojnie oddać się lekturze i przeczytać te 29 stron. Czy warto poświęcić pół godziny na tytułowy rachunek sumienia?

Wpierw trzeba zaznaczyć, iż jest to historia rozgrywająca się po wydarzeniach przedstawionych w drugiej odsłonie gry.

Czytaj dalej...

Gry planszowe i karciane

Informacja prasowa

sekary

Po kilku miesiącach treningów, m.in. na poznańskim Pyrkonie, gliwickim Pionku, czy warszawskich Planszówkach na Narodowym, możecie dołączyć do grona "wykwalifikowanych" operatorów wież sekarowych, czyli optycznych telegrafów. Tworzymy wielką drużynę, złożoną nie tylko z fanów twórczości Pratchetta, ale również z miłośników gier logicznych. Bo taka jest właśnie trzecia "planszówkowa" część Świata Dysku.

Gry planszowe i karciane

Książęta Florencji – recenzja gry planszowej

Dodał: , · Komentarzy: 0
książęta florencji

"Książęta Florencji" to wydana przez Wydawnictwo Lacerta produkcja autorstwa Wolfganga Kramera i Jensa Christophera Ulricha, w której gra toczy się o sporą stawkę. Gracze bowiem stają się głowami zaciekle ze sobą rywalizujących dynastii włoskich arystokratów epoki Odrodzenia. Ten, kto zdobędzie największe poważanie i najbardziej podniesie prestiż swojego rodu, otrzyma zaszczytny tytuł księcia Florencji. Komu najlepiej uda się odnaleźć w tej walce o bogactwo, sławę i władzę?

Gra przeznaczona jest dla od 2 od 5 osób i każda z nich otrzymuje swą planszę, przedstawiającą posiadane Księstwo.

Czytaj dalej...

Pathfinder

Q-workshop na Kickstarterze

Dodała: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

Z przyjemnością informujemy, że firma Q-workshop, znany polski producent zdobionychkości do gier, wystartowała z projektem w crodwfundingowym serwisie Kickstarter. Celem projektu, współtworzonego z firmą Paizo, jest stworzenie metalowych kości do gry Pathfinder. Kości stanowią przełom technologiczny dla firmy Q-workshop, z uwagi na niesłychany poziom detalu, żłobienia na krawędziach kości oraz wykonanie w metalu.

q-workshop

W ciągu dwóch tygodni trwania projektu Q-workshop zdołał zebrać już ponad 150 tysięcy dolarów od 1500 osób, trzykrotnie przekraczając założony cel. Tym samym kampania polskiej firmy znalazła się w elitarnym gronie projektów, które przekroczyły 100 tys. dolarów – jest to mniej niż 3% pomyślnie ufundowanych projektów.

Komiksy

Usagi Yojimbo: Senso – recenzja komiksu

Dodał: , · Komentarzy: 0
okładka

Komiksy poświęcone postaci królika samuraja, Miyamoto Usagiego, mają już ponad trzydzieści lat. Ich twórca, Stan Sakai, wciąż jednak kontynuuje przygody długouchego wojownika, rozpoczynając nową miniserię o tytule "Senso". Scenariusz został zainspirowany książką "Wojna światów" H.G. Wellsa, która opowiada o inwazji kosmitów na wiktoriańską Anglię, z tym, że w komiksie Sakai UFO przeprowadza atak na feudalną Japonię.

Ta absurdalna historia rozpoczyna się od bitwy pomiędzy panem Hikiji a klanem Geishu, na którego czele stoi pan Noriyuki. Podczas zaciekłej i wyrównanej walki na ziemię spada dziwny metalowy obiekt, siejąc zniszczenie w obu armiach. Okazuje się on początkiem ofensywy Marsjan, pragnących podbić świat antropomorfizowanych zwierząt.

Czytaj dalej...

Wczytywanie...