Większe bóstwa
- Bane – konflikt, nienawiść, tyrania
- Chauntea – rolnictwo, rośliny, lato, czczona przez ludzi, farmerów, ogrodników
- Cyric – morderstwo, konflikt, walka, kłamstwa, intryga, oszustwo
- Grumbar – żywioł ziemi, żywiołaki ziemi, stałość, niezmienność, przysięgi
- Istishia – żywioł wody, żywiołaki wody, oczyszczająca myśl, oczyszczanie, wilgotność
- Kelemvor – śmierć, obumieranie
- Kossuth – żywioł ognia, żywiołaki ognia, oczyszczanie przez ogień
- Lathander – wiosna, świt, narodzenie, odnowienie, kreatywność, młodość, żywotność, samo-doskonałość, tężyzna fizyczna
- Mystra – magia, zaklęcia
- Oghma – wiedza, wynalazek, natchnienie, bardowie
- Shar – ciemność, noc, strata, brak pamięci, nieujawnione sekrety, groty, lochy, Podmrok
- Silvanus – dzika natura, druidzi
- Sune – piękno, miłość, namiętność
- Talos – burze, zniszczenie, bunt, pożary, trzęsienia ziemi, wiry
- Tempus – wojna, bitwa, wojownicy
- Tyr – sprawiedliwość
Pośrednie bóstwa
- Beshaba – szkoda, nieszczęście, zły traf, wypadki
- Gond – sztuczka, zręczność, budowa, kowalstwo
- Helm – strażnicy, obrońcy, ochrona
- Ilmater – wytrwałość, cierpienie, męczeństwo, wytrzymałość
- Mielikki – las, leśne stworzenia, łowcy, driady, jesień
- Selune – księżyc, gwiazdy, żegluga, nawigatorzy, wędrownicy, poszukiwacze, dobro, neutralni zmiennokształtni
- Tymora – dobry los, umiejętność, zwycięstwo, podróżnicy, przygody
- Umberlee – oceany, prądy morskie, fale, morskie wiatry
- Waukeen – handel, pieniądze, bogactwo
Mniejsze bóstwa
- Auril – chłód, zima
- Azuth – czarodzieje, magowie, postacie zajmujące się czarami
- Deneir – rzeźby, obrazy, literatura, czytanie i pisanie, skrybowie, obrazowa i literacka sztuka, kartografia, ryt
- Eldath – spokojne miejsca, polany, jeziora, cisza, spokój, wodospady, druidzi, gaje
- Lliira – radość, szczęście, taniec, święta, beztroskie świętowanie, zadowolenie, wolność, gościnność, handel, pieniądze, bogactwo
- Loviatar – ból, okaleczenie, agonia, męki, cierpienie, tortury
- Malar – myśliwi, bestie i potwory, krew, żądza krwi, zło, zmiennokształtni, tropienie
- Mask – złodzieje, złodziejstwo, cienie
- Milil – poezja, pieśń, elokwencja
- Shaundakul- podróż, badanie, kupcy podróżujący na dużych obszarach, górnicy, karawany
- Talona – choroba, trucizna
- Tiamat – wojna, bitwa, zbrojni, smocze kulty, smoki, złodzieje, złe gady zaklinacze, wandale
- Torm – honor, lojalność, posłuszeństwo, paladyni
Martwe bóstwa
- Amaunator – biurokracja, kontrakty, prawo, rozkaz, słońce, zasady
- Bhaal – śmierć, szczególnie gwałtowna lub rytualna
- Ibrundul – groty, lochy, Podmrok, ukrycie
- Iyachtu Xvim – tyrania, nienawiść
- Leira – oszustwo, złudzenie
- Moander – rozkład, śmierć, gnicie, podupadanie
- Myrkul – obumieranie, podupadanie, gnicie, pasożyty, stary wiek, wyczerpanie, zmierzch, jesień
- Tchazzar – bitwa, Chessenta, siła, zwycięstwa
Pomniejsze bóstwa
- Czerwona Rycerka – bitwa, taktyka
- Garagos – wojna
- Gargauth – wygnańcy
- Gwaeron – łowcy i tropiciele
- Hoar – zemsta
- Jergal – zarządca Hadesu
- Savras – jasnowidzenie i wróżbici
- Sharess – hedonizm, żądza i zmysłowe spełnianie
- Shiallia – wysoki las
- Siamorphe – wysokie Rody Waterdeep
- Uthgar Uthgardt – barbarzyńskie klany północy
- Valkur – marynarze
Bóstwa elfów
- Aerdrie Faenya – powietrze, pogoda, obłoki
- Corellon Larethian – sztuka, rzemiosło, muzyka, wojna
- Eilistraee – pieśń, taniec, fechtunek, polowanie
- Erevan Ilesere – szkody, zmienność, łotrzykowie
- Fenmarel Mestarine – dzikie elfy, kozły ofiarne
- Ghaunadaur – galarety, szlamy, wygnańcy, buntownicy, wszystkie podziemne stworzenia
- Hanali Celanil – romantyczna miłość, piękno
- Kiaransalee – nieumarli, zemsta
- Labelas Enoreth – czas, długowieczność
- Lolth – pająki, zło, ciemność, powolne obumieranie, podupadanie, gnicie
- Rillifane Rallathil – leśne obszary, natura, lasy elfów, leśne elfy
- Sashelas z Głębin – tworzenie, wiedza, piękno
- Sehanine Moonbow – mistycyzm, sny, dalekie podróże, śmierć, transcendencja
- Solonor Thelandira – łucznictwo, polowanie
- Trishina – miłość, wierność, młodość, zabawa
- Vhaerun – złodziejstwo, terytorium
Bóstwa krasnoludów
- Abbathor – chciwość
- Berronar Truesilver – bezpieczeństwo, prawda, dom, leczenie
- Clangeddin Srebrnobrody – bitwa
- Diinkarazan – zemsta
- Diirinka – uczeni, okrucieństwo, wiedza
- Dugmaren Brightmantle – wiedza, odkrycie, wynalazek
- Dumathoin – górnictwo, krasnoludy tarczowe, odkrywanie podziemi
- Gorm Gultyn – ochrona
- Haela Brightaxe – poszukiwacze przygód, szczęście, bitwa
- Ladugeur – rzemiosło, ochrona
- Marthammor Duin – krasnoludy tarczowe
- Moradin – stworzenie, kowalstwo, rzemiosło, wojna
- Muamman Duathal – podróżnicy, wygnanie
- Sharindlar – leczenie, litość
- Thard Harr – krasnoludy dżunglowe
- Vergadain – bogactwo, szczęście
Bóstwa niziołków
- Arvoreen – ochrona, czujność, wojna
- Brandobaris – skradanie się, złodziejstwo, przygody
- Cyrrollalee – przyjaźń, ufność, dom
- Sheela Peryroyal – natura, rolnictwo, pogoda
- Urogalan – ziemia, śmierć
- Yondalla – ochrona, urodzajność
Bóstwa gnomów
- Baervan Wildwanderer – lasy, podróż, natura
- Baravar Cloakshadow – złudzenia, ochrona, oszustwo
- Calladuran Smoothhands – ochrona, ziemia, górnictwo
- Flandal Steelskin – górnictwo, kowalstwo, sprawność fizyczna
- Gaerdal Ironhand – ochrona, czujność, walka
- Garl Glittergold – ochrona, poczucie humoru, oszustwo, kamieniarstwo, kowalstwo
- Nebulun – wynalazki, dobry los
- Segojan Earthcaller – ziemia, natura
- Urdlen – chciwość, krew
Bóstwa orków
- Bahgtru – siła, walka
- Gruumsh – wojna, terytorium
- Ilneval – wojna
- Luthic – urodzajność, medycyna
- Shargaas – ciemność, złodzieje
- Yurtrus – śmierć, choroba
Bóstwa goblinów
- Bagrivyek – współpraca, terytorium
- Khurgorbaeyag – niewolnictwo, ucisk, duch walki
- Maglubiyet – wojna, zasady
- Nomog-Geaya – wojna, władza
Bóstwa bugbearów
- Grankul – polowanie, zmysły, zaskoczenie
- Hruggek – gwałtowność, walka
- Skiggaret – strach
Bóstwa koboldów
- Kurtlmak – wojna, górnictwo
- Gaknulak – ochrona, skradanie się, oszustwo, pułapki
Bóstwa innych goblinoidów
- Kuraulyek – przeznaczenie
- Meriadar – cierpliwość, medytacja, tolerancja, sztuka i rzemiosło
- Stalker – śmierć, zimno
Bóstwa gigantów
- Annam – wiedza, urodzaj, filozofia
- Grolantor – polowanie, walka
- Grond Peaksmasher –
- Hiatea – natura, rolnictwo, polowanie, kobiety, dzieci
- Iallanis – miłość, litość, piękno
- Karantor – kalectwo, nienawiść, bestie
- Memnor – duma, odwaga w myśleniu, kontrola
- Skoraeus – giganci kamienni
- Stronmaus – słońce, niebo, pogoda, radość
Bóstwa obserwatorów
- Wielka Matka – urodzajność, tyrania
- Gzemnid – gazy, mgły, ciemność, oszustwo
Zagubieni bogowie
- Ilsensine – dominacja umysłowa
- Maanzecorian – wiedza, filozofia
- Juiblex – wieczna ciemność, chłód, upadek, osłabienie, paraliż
Moce intruzów
- Baphomet – minotaury, bitwa
- Gorellik – polowanie, hieny
- Kostchtchie – siła, gwałtowność
- Vaprak – walka, chciwość
- Yeenoghu – demony, gnolle, paraliż
Bóstwa Morza i Nieba
- Demogorgon Ixixachitl – wyssanie energii, dominacja
- Eadro – Locathah, trytony, Merfolk
- Jazirian – wspólnota, pokój, nauka, wychowanie
- Koriel – nauka, ochrona, czujność przeciwko złu
- Panzuriel – morderstwo, zamieszanie, obalenie
- Persana – traszki, architektura
- Quorlinn – oszustwo, przebieranie się, złodziejstwo
- Remnis – olbrzymie orły, usługi
- Sekolah – grabież, polowanie, tyrania
- Surminare – Selkies, piękno, pokój
- Syranita Aarakocra – ochrona, czujność
Bóstwa myconidów
- Psilofyr – wspólnota, leczenie, filozofia
Bóstwa jaszczuroludzi
- Blibdoolpoolp – ciemność, obłęd, zemsta
- Laogzed – jedzenie
- Merrshaulk – trucizna, senność
- Parrafaire – opiekuńczość
- Ramenos Somolence – odurzenie, podupadanie
- Semuanya – przetrwanie, rozkrzewianie
- Sess'Innek – cywilizacja, dominacja
- Shekinester – zmienne przymioty
Smocze bóstwa
- Asgorath – tworzenie
- Zorquan – smoczy rodzaj
- Xymor – oświecona sprawiedliwość
- Astilabor – zachłanność, prestiż, bogactwo
- Hlal – humor, psikusy, informacje, inspiracja, opowieści
Mroczne bóstwa
- Cegilune – larwy, wiedźmy
- Kanchelsis – krew, wampiryzm
- Mellifleur – magia, liche
- Squerrik – złodziejstwo, przebieranie się, ukrycie
- Balador – niedźwiedziołaki, ochrona, braterstwo
- Ferrix – zabawa, ciekawość, polowanie
- Daragor – grasujące Bestie, żądza krwi, ból
- Eshabala – próżność, urok, chciwość, zazdrość
Czarodziejskie bóstwa
- Caolmhin – żywność, nieśmiała przyjaźń
- Damh – piosenki taneczne, świętowanie
- Eachthighern – leczenie, lojalność, ochrona
- Emmantiensien – drzewce, drzewa, ukryta magia
- Fionnghuala – swanmays, komunikacja, kobiece stowarzyszenia
- Królowa Powietrza i Ciemności – morderstwo, złudzenia
- Nathair Sgiathach – szkody, wybryki
- Oberon – natura, dzikie miejsca, zwierzęta
- Skerrit – wspólnota, naturalna równowaga
- Squelaiche – oszustwo, złudzenia
- Titania – czarodziejskie stworzenia i ich krainy, przyjaźń
- Verenestra – czarodziejskie stworzenia płci żeńskiej, urok, piękno
Komentarze
No i gdzie panteon mulhorandzki? : D
Dodaj komentarz