szczury_wroclawia_szpital

Bóstwa Zapomnianych Krain

niedziela, 15 maja 2005

Większe bóstwa

  • Bane – konflikt, nienawiść, tyrania
  • Chauntea – rolnictwo, rośliny, lato, czczona przez ludzi, farmerów, ogrodników
  • Cyric – morderstwo, konflikt, walka, kłamstwa, intryga, oszustwo
  • Grumbar – żywioł ziemi, żywiołaki ziemi, stałość, niezmienność, przysięgi
  • Istishia – żywioł wody, żywiołaki wody, oczyszczająca myśl, oczyszczanie, wilgotność
  • Kelemvor – śmierć, obumieranie
  • Kossuth – żywioł ognia, żywiołaki ognia, oczyszczanie przez ogień
  • Lathander – wiosna, świt, narodzenie, odnowienie, kreatywność, młodość, żywotność, samo-doskonałość, tężyzna fizyczna
  • Mystra – magia, zaklęcia
  • Oghma – wiedza, wynalazek, natchnienie, bardowie
  • Shar – ciemność, noc, strata, brak pamięci, nieujawnione sekrety, groty, lochy, Podmrok
  • Silvanus – dzika natura, druidzi
  • Sune – piękno, miłość, namiętność
  • Talos – burze, zniszczenie, bunt, pożary, trzęsienia ziemi, wiry
  • Tempus – wojna, bitwa, wojownicy
  • Tyr – sprawiedliwość

Pośrednie bóstwa

  • Beshaba – szkoda, nieszczęście, zły traf, wypadki
  • Gond – sztuczka, zręczność, budowa, kowalstwo
  • Helm – strażnicy, obrońcy, ochrona
  • Ilmater – wytrwałość, cierpienie, męczeństwo, wytrzymałość
  • Mielikki – las, leśne stworzenia, łowcy, driady, jesień
  • Selune – księżyc, gwiazdy, żegluga, nawigatorzy, wędrownicy, poszukiwacze, dobro, neutralni zmiennokształtni
  • Tymora – dobry los, umiejętność, zwycięstwo, podróżnicy, przygody
  • Umberlee – oceany, prądy morskie, fale, morskie wiatry
  • Waukeen – handel, pieniądze, bogactwo

Mniejsze bóstwa

  • Auril – chłód, zima
  • Azuth – czarodzieje, magowie, postacie zajmujące się czarami
  • Deneir – rzeźby, obrazy, literatura, czytanie i pisanie, skrybowie, obrazowa i literacka sztuka, kartografia, ryt
  • Eldath – spokojne miejsca, polany, jeziora, cisza, spokój, wodospady, druidzi, gaje
  • Lliira – radość, szczęście, taniec, święta, beztroskie świętowanie, zadowolenie, wolność, gościnność, handel, pieniądze, bogactwo
  • Loviatar – ból, okaleczenie, agonia, męki, cierpienie, tortury
  • Malar – myśliwi, bestie i potwory, krew, żądza krwi, zło, zmiennokształtni, tropienie
  • Mask – złodzieje, złodziejstwo, cienie
  • Milil – poezja, pieśń, elokwencja
  • Shaundakul- podróż, badanie, kupcy podróżujący na dużych obszarach, górnicy, karawany
  • Talona – choroba, trucizna
  • Tiamat – wojna, bitwa, zbrojni, smocze kulty, smoki, złodzieje, złe gady zaklinacze, wandale
  • Torm – honor, lojalność, posłuszeństwo, paladyni

Martwe bóstwa

  • Amaunator – biurokracja, kontrakty, prawo, rozkaz, słońce, zasady
  • Bhaal – śmierć, szczególnie gwałtowna lub rytualna
  • Ibrundul – groty, lochy, Podmrok, ukrycie
  • Iyachtu Xvim – tyrania, nienawiść
  • Leira – oszustwo, złudzenie
  • Moander – rozkład, śmierć, gnicie, podupadanie
  • Myrkul – obumieranie, podupadanie, gnicie, pasożyty, stary wiek, wyczerpanie, zmierzch, jesień
  • Tchazzar – bitwa, Chessenta, siła, zwycięstwa

Pomniejsze bóstwa

  • Czerwona Rycerka – bitwa, taktyka
  • Garagos – wojna
  • Gargauth – wygnańcy
  • Gwaeron – łowcy i tropiciele
  • Hoar – zemsta
  • Jergal – zarządca Hadesu
  • Savras – jasnowidzenie i wróżbici
  • Sharess – hedonizm, żądza i zmysłowe spełnianie
  • Shiallia – wysoki las
  • Siamorphe – wysokie Rody Waterdeep
  • Uthgar Uthgardt – barbarzyńskie klany północy
  • Valkur – marynarze

Bóstwa elfów

  • Aerdrie Faenya – powietrze, pogoda, obłoki
  • Corellon Larethian – sztuka, rzemiosło, muzyka, wojna
  • Eilistraee – pieśń, taniec, fechtunek, polowanie
  • Erevan Ilesere – szkody, zmienność, łotrzykowie
  • Fenmarel Mestarine – dzikie elfy, kozły ofiarne
  • Ghaunadaur – galarety, szlamy, wygnańcy, buntownicy, wszystkie podziemne stworzenia
  • Hanali Celanil – romantyczna miłość, piękno
  • Kiaransalee – nieumarli, zemsta
  • Labelas Enoreth – czas, długowieczność
  • Lolth – pająki, zło, ciemność, powolne obumieranie, podupadanie, gnicie
  • Rillifane Rallathil – leśne obszary, natura, lasy elfów, leśne elfy
  • Sashelas z Głębin – tworzenie, wiedza, piękno
  • Sehanine Moonbow – mistycyzm, sny, dalekie podróże, śmierć, transcendencja
  • Solonor Thelandira – łucznictwo, polowanie
  • Trishina – miłość, wierność, młodość, zabawa
  • Vhaerun – złodziejstwo, terytorium

Bóstwa krasnoludów

  • Abbathor – chciwość
  • Berronar Truesilver – bezpieczeństwo, prawda, dom, leczenie
  • Clangeddin Srebrnobrody – bitwa
  • Diinkarazan – zemsta
  • Diirinka – uczeni, okrucieństwo, wiedza
  • Dugmaren Brightmantle – wiedza, odkrycie, wynalazek
  • Dumathoin – górnictwo, krasnoludy tarczowe, odkrywanie podziemi
  • Gorm Gultyn – ochrona
  • Haela Brightaxe – poszukiwacze przygód, szczęście, bitwa
  • Ladugeur – rzemiosło, ochrona
  • Marthammor Duin – krasnoludy tarczowe
  • Moradin – stworzenie, kowalstwo, rzemiosło, wojna
  • Muamman Duathal – podróżnicy, wygnanie
  • Sharindlar – leczenie, litość
  • Thard Harr – krasnoludy dżunglowe
  • Vergadain – bogactwo, szczęście

Bóstwa niziołków

  • Arvoreen – ochrona, czujność, wojna
  • Brandobaris – skradanie się, złodziejstwo, przygody
  • Cyrrollalee – przyjaźń, ufność, dom
  • Sheela Peryroyal – natura, rolnictwo, pogoda
  • Urogalan – ziemia, śmierć
  • Yondalla – ochrona, urodzajność

Bóstwa gnomów

  • Baervan Wildwanderer – lasy, podróż, natura
  • Baravar Cloakshadow – złudzenia, ochrona, oszustwo
  • Calladuran Smoothhands – ochrona, ziemia, górnictwo
  • Flandal Steelskin – górnictwo, kowalstwo, sprawność fizyczna
  • Gaerdal Ironhand – ochrona, czujność, walka
  • Garl Glittergold – ochrona, poczucie humoru, oszustwo, kamieniarstwo, kowalstwo
  • Nebulun – wynalazki, dobry los
  • Segojan Earthcaller – ziemia, natura
  • Urdlen – chciwość, krew

Bóstwa orków

  • Bahgtru – siła, walka
  • Gruumsh – wojna, terytorium
  • Ilneval – wojna
  • Luthic – urodzajność, medycyna
  • Shargaas – ciemność, złodzieje
  • Yurtrus – śmierć, choroba

Bóstwa goblinów

  • Bagrivyek – współpraca, terytorium
  • Khurgorbaeyag – niewolnictwo, ucisk, duch walki
  • Maglubiyet – wojna, zasady
  • Nomog-Geaya – wojna, władza

Bóstwa bugbearów

  • Grankul – polowanie, zmysły, zaskoczenie
  • Hruggek – gwałtowność, walka
  • Skiggaret – strach

Bóstwa koboldów

  • Kurtlmak – wojna, górnictwo
  • Gaknulak – ochrona, skradanie się, oszustwo, pułapki

Bóstwa innych goblinoidów

  • Kuraulyek – przeznaczenie
  • Meriadar – cierpliwość, medytacja, tolerancja, sztuka i rzemiosło
  • Stalker – śmierć, zimno

Bóstwa gigantów

  • Annam – wiedza, urodzaj, filozofia
  • Grolantor – polowanie, walka
  • Grond Peaksmasher
  • Hiatea – natura, rolnictwo, polowanie, kobiety, dzieci
  • Iallanis – miłość, litość, piękno
  • Karantor – kalectwo, nienawiść, bestie
  • Memnor – duma, odwaga w myśleniu, kontrola
  • Skoraeus – giganci kamienni
  • Stronmaus – słońce, niebo, pogoda, radość

Bóstwa obserwatorów

  • Wielka Matka – urodzajność, tyrania
  • Gzemnid – gazy, mgły, ciemność, oszustwo

Zagubieni bogowie

  • Ilsensine – dominacja umysłowa
  • Maanzecorian – wiedza, filozofia
  • Juiblex – wieczna ciemność, chłód, upadek, osłabienie, paraliż

Moce intruzów

  • Baphomet – minotaury, bitwa
  • Gorellik – polowanie, hieny
  • Kostchtchie – siła, gwałtowność
  • Vaprak – walka, chciwość
  • Yeenoghu – demony, gnolle, paraliż

Bóstwa Morza i Nieba

  • Demogorgon Ixixachitl – wyssanie energii, dominacja
  • Eadro – Locathah, trytony, Merfolk
  • Jazirian – wspólnota, pokój, nauka, wychowanie
  • Koriel – nauka, ochrona, czujność przeciwko złu
  • Panzuriel – morderstwo, zamieszanie, obalenie
  • Persana – traszki, architektura
  • Quorlinn – oszustwo, przebieranie się, złodziejstwo
  • Remnis – olbrzymie orły, usługi
  • Sekolah – grabież, polowanie, tyrania
  • Surminare – Selkies, piękno, pokój
  • Syranita Aarakocra – ochrona, czujność

Bóstwa myconidów

  • Psilofyr – wspólnota, leczenie, filozofia

Bóstwa jaszczuroludzi

  • Blibdoolpoolp – ciemność, obłęd, zemsta
  • Laogzed – jedzenie
  • Merrshaulk – trucizna, senność
  • Parrafaire – opiekuńczość
  • Ramenos Somolence – odurzenie, podupadanie
  • Semuanya – przetrwanie, rozkrzewianie
  • Sess'Innek – cywilizacja, dominacja
  • Shekinester – zmienne przymioty

Smocze bóstwa

  • Asgorath – tworzenie
  • Zorquan – smoczy rodzaj
  • Xymor – oświecona sprawiedliwość
  • Astilabor – zachłanność, prestiż, bogactwo
  • Hlal – humor, psikusy, informacje, inspiracja, opowieści

Mroczne bóstwa

  • Cegilune – larwy, wiedźmy
  • Kanchelsis – krew, wampiryzm
  • Mellifleur – magia, liche
  • Squerrik – złodziejstwo, przebieranie się, ukrycie
  • Balador – niedźwiedziołaki, ochrona, braterstwo
  • Ferrix – zabawa, ciekawość, polowanie
  • Daragor – grasujące Bestie, żądza krwi, ból
  • Eshabala – próżność, urok, chciwość, zazdrość

Czarodziejskie bóstwa

  • Caolmhin – żywność, nieśmiała przyjaźń
  • Damh – piosenki taneczne, świętowanie
  • Eachthighern – leczenie, lojalność, ochrona
  • Emmantiensien – drzewce, drzewa, ukryta magia
  • Fionnghuala – swanmays, komunikacja, kobiece stowarzyszenia
  • Królowa Powietrza i Ciemności – morderstwo, złudzenia
  • Nathair Sgiathach – szkody, wybryki
  • Oberon – natura, dzikie miejsca, zwierzęta
  • Skerrit – wspólnota, naturalna równowaga
  • Squelaiche – oszustwo, złudzenia
  • Titania – czarodziejskie stworzenia i ich krainy, przyjaźń
  • Verenestra – czarodziejskie stworzenia płci żeńskiej, urok, piękno

Komentarze

Gość_Guest* · wtorek, 18 sierpnia 2009, 13:18
0
Helm nie jest "pośrednim bóstwem", jest pierwszy po Ao-taka mała uwaga
Taramelion · wtorek, 18 sierpnia 2009, 14:11
0
Kurcze Gość_Guest* weź no się zarejestruj wreszcie. Albo zaloguj.
Pandora · czwartek, 12 sierpnia 2010, 11:29
0
A mnie trochę ciekawi, skąd podział na główne, mniejsze i pomniejsze. Bo tak sobie przeglądam podręcznik i widzę, że pośród głównych bóstw jest także chociażby Azuth, Torm, Malar i Selune. Ale też wiele innych : p A o mniejszych i pomniejszych nie ma ani słowa. Czy moje źródła są jakieś zacofane? : p
No i gdzie panteon mulhorandzki? : D

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...