Na początku rozgrywki możemy wybrać cechy naszej postaci. Każda z nich polepsza daną zdolność, lecz pogarsza inną. Tak więc umiejętność Ciężka Ręka powoduje, że przy normalnym ataku dostajemy premię +2, lecz automatycznie szansa na atak krytyczny obniżona jest o 30%.
Ogólnie jest ich czternaście, ale wybrać możemy, chociaż nie musimy, tylko dwie.
Asceta
Umiejętność ta zapewnia 10 dodatkowych punktów umiejętności, lecz sprawia, że będziesz znajdować o 10% mniej bogactw.
Badacz
Badacz dodaje 15 punktów premii do umiejętności otwierania zamków i sprawia, że zaczynasz grę z wybranymi przez siebie zdolnościami magicznymi na poziomie 4., a nie 1. Natomiast twoja percepcja zostaje obniżona o 1, a umiejętność walki dystansowej o 10 punktów.
Biegłości
Umiejętność ta sprawia, że wraz z awansem na wyższe poziomy otrzymujemy dodatkowe 3 punkty umiejętności, lecz nowe profity zdobywamy co 4, a nie co 3 poziomy.
Ciężka Ręka
Cecha ta powoduje, iż podczas walki wręcz otrzymujesz premię +2 do obrażeń (walka wręcz lub broń biała), ale szansa na zadanie ciosu krytycznego spada o 30%.
Tego profitu nie można łączyć z Finezją.
Człowiek Renesansu
Człowiek Renesansu daje ci premię +1 do inteligencji, jednak klasa pancerza spada o 3, a umiejętność walki bronią białą o 10 punktów.
Dobrotliwość
Dzięki tej zdolności twoja umiejętność targowania się wzrasta o 35, natomiast początkowe zdolności walki (walka wręcz oraz bronią białą) zostają zmniejszone o 5 punktów.
Tego profitu nie można łączyć z Paskudnym Usposobieniem.
Drobna Budowa
Umiejętność ta sprawia, że otrzymujemy premię +1 do zwinności, lecz udźwig maksymalny zostaje zmniejszony o 50 funtów.
Finezja
Zdolność ta powoduje, iż obrażenia od wszystkich ataków fizycznych zostają zmniejszone o 20%, ale szansa na trafienie krytyczne wzrasta o 10%.
Tego profitu nie można łączyć z Ciężką Ręką.
Gruba Skóra
Dzięki tej umiejętności wszystkie odporności na obrażenia zostają zwiększone o 5%, a klasa pancerza o 4 punkty. Niestety inteligencja zostaje obniżona o 1, a zdolność otwierania zamków o 10 punktów.
Jednoręczność
Jednoręczność sprawia, iż umiejętność walki bronią jednoręczną zostaje zwiększona o 10, lecz posługiwanie się bronią dwuręczną i dystansową spada o 10 punktów.
Paskudne Usposobienie
Paskudne Usposobienie sprawia, że walka bronią białą zostaje zwiększona o 10, a zdolności przemawiania i targowania zostają zmniejszone o 15 punktów.
Tego profitu nie można łączyć z Dobrotliwością.
Strzały Zamiast Słów
Dzięki tej umiejętności otrzymujemy dodatkowe 15 punktów do broni dystansowej, lecz zdolność przemawiania i targowania spada o 10 punktów.
Szybki Metabolizm
Umiejętność ta zwiększa tempo leczenia, ale odporności na choroby i trucizny zostają obniżone o 10%.
Zwierzoludzie nie mogą wybrać tej cechy.
Talent
Dzięki Talentowi otrzymujesz premię +1 do wszystkich współczynników, przy czym żaden nie może przekroczyć 10. Niestety wszystkie umiejętności niemagiczne zostają obniżone o 10 punktów. Oprócz tego, podczas awansów na kolejne poziomy, postać otrzymuje o 4 punkty umiejętności mniej.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz