riese

Walka

Michał "Frey" Mikołajczyk sobota, 5 lutego 2011

Walka w grze Lionheart jest zazwyczaj mało skomplikowana. Klękasz na wrogu, by go zaatakować, lub wybierasz czar, żeby go użyć. Umiejętności twojej postaci określają skuteczność jej działań. Tutaj znajduje się kilka opisów, które warto przeczytać przed spotkaniem z wrogiem.

Szybkość Ataku

Jeśli w głównym interfejsie postanowisz zmienić swoją szybkość ataku, w poniższej tabeli znajdziesz modyfikatory, które będą stosowane do ataków o poszczególnych szybkościach. Zwiększając szybkość ataków, zmniejszasz swoją celność. To może być przydatne przeciw słabym przeciwnikom. Wybierając ostrożniejszy tryb ataku, zadajesz ciosy wolniej, ale zwiększasz swoją szansę trafienia, co jest bardzo użyteczne przeciw silnym przeciwnikom, lub tai, których po prostu nie możesz trafić.

Wybrana Szybkość Ataku Modyfikator Umiejętności Szybkość Ataku
Gorączkowy -25% +25%
Szybki -15% +15%
Normalny 0% 0%
Zaplanowany +10% -25%
Wykalkulowany +33% -50%

Celowanie

Jeśli chcesz celować w wybraną część ciała, sprawdź w poniższej tabeli, jaki ma to wpływ na szanse trafienia. Połowa kary do trafienia jest dodawana do szansy zadania trafienia krytycznego. A więc może nie będziesz trafiać tak często, ale jak już trafisz, będzie sporo radości.

Cel Kara przy Strzelaniu Kara przy Walce Wręcz
Tułów 0% 0%
Nogi 20% 10%
Ręce 30% 15%
Głowa 50% 25%

Trafienia Krytyczne

Za każdym razem, gdy postać trafia, istnieje szansa na to, że cios będzie wyjątkowo poważny – będzie trafieniem krytycznym. Szansa zadania trafienia krytycznego jest większa, jeśli celujesz w konkretną część ciała. Kiedy zadasz trafienie krytyczne, zawsze pociąga to za sobą zwiększone obrażenia. Ponadto jest szansa, że trafienie będzie miało dodatkowy efekt. Te specjalne rezultaty trafień krytycznych zależą od części ciała, w którą celujesz:

Trafienie Krytyczne Tułów Ręce Nogi Głowa
Czuły Punkt X X X X
Powalenie X X X
Odrzucenie X X X
Złamana Ręka X
Złamana Noga X
Cios w Krocze X
Ogłuszenie X
Nieprzytomny X
Oślepiony X

Większość z tych efektów mówi sama za siebie. Czuły punkt oznacza, że zadane zostaną dodatkowe obrażenia, złamana kończyna oznacza modyfikator negatywny w walce (ręka) lub spowolnienie ruchu (noga). Potwory mogą też trafić krytycznie twoją postać. Jeśli postać złamie kończynę, zostanie ogłuszona, albo otrzyma inna paskudną ranę, negatywne efekty miną po upływie pewnego czasu.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...