System S.P.E.C.I.A.L

Michał "Frey" Mikołajczyk sobota, 5 lutego 2011

Postać w grze Lionheart składa się z wielu elementów. Większość z nich nie wymaga wyjaśnienia, ale warto zrozumieć, za co odpowiedzialne są współczynniki w systemie SPECIAL.

Współczynniki

Siedem współczynników charakteryzuje mocne strony i słabości postaci w grze Lionheart. Te podstawowe współczynniki określają początkowe umiejętności postaci i mają wpływ na dosłownie każdą czynność, jaką postać będzie wykonywać w Świecie gry.

Siła (Strenght)

To siła fizyczna postaci. Przedstawia zdolność do podnoszenia ciężarów, siłę ciosów i określa, ile ekwipunku może nosić postać. Silniejsze postacie mogą nieść więcej, zadają więcej obrażeń w walce wręcz i tak dalej.

Percepcja (Perception)

Ten współczynnik określa zdolność do obserwacji otoczenia i zauważania rzeczy, które mogą przeoczyć inni. To połączenie zmysłów postaci, takich jak dotyk, wzrok, węch i słuch. Ten współczynnik w decydującym stopniu określa szanse postaci na zauważenie czegoś niezwykłego w jej otoczeniu. Dzierżyciele magii korzystają z tego współczynnika, by zrozumieć swojego ducha, dlatego ilość Many częściowo od niego zależy.

Wytrzymałość (Endurance)

Wytrzymałość określa ogólne zdrowie postaci, odporność na zmęczenie i ciosy. Głównie wpływa na Punkty Wytrzymałości. Postać o dużej Wytrzymałości może walczyć dłużej i zadaje większe obrażenia w walce.

Charyzma (Charisma)

Wygląd i urok postaci to Charyzma. Im większa Charyzma, tym łatwiej można rozmawiać z bohaterami neutralnymi (BN). Dzierżyciele magii za pomocą tego współczynnika wpływają na swojego ducha, dlatego ilość Many zależy częściowo od Charyzmy.

Inteligencja (Inteligence)

Im wyższa Inteligencja postaci, tym więcej będzie ona umieć. Dzięki wysokiej inteligencji pojawiają się dodatkowe możliwości w rozmowach. Ilość punktów umiejętności, która otrzymuje postać na każdym poziomie doświadczenia, zależy właśnie od Inteligencji.

Zwinność (Agility)

Ten współczynnik oznacza refleks, równowagę i koordynację ruchowa postaci. Szybkość postaci w ruchu i walce zależy od Zwinności. Postacie bojowe i złodziejskie powinny mieć wyższą Zwinność niż postacie ukierunkowane na dyplomację lub magię.

Szczęście (Luck)

Szczęście to po prostu fortuna – los, karma, powodzenie. Szczęście w niewielkim stopniu wpływa na wiele rzeczy.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...