Torchlight II

Nie byłoby to żadną niespodzianką, zważywszy na fakt, że pierwsza część nad Wisłą sprzedawała się całkiem nieźle i to mimo kilkumiesięcznego poślizgu w stosunku do zachodnich państw oraz możliwości zakupu elektronicznego. „Torchlight II” ma ogromne szanse zawładnąć rynkiem i jeżeli dodać do tego, że gry hack'n'slash cieszą się u nas sporą popularnością, nie może zatem dziwić, że ów tytuł jest łakomym kąskiem dla rodzimych dystrybutorów. Wystarczy spojrzeć na to, ilu polskich nabywców pozyskał „Diablo II”, a skoro najnowsze dzieło Runic Games zostało już okrzyknięte „Diablo 2.5” to pudełkowa wersja ma szanse sprzedać się u nas na pniu.

Kto więc wyda ten tytuł w naszym kraju? Nieoficjalnie znów mówi się o FonoGAME, czyli nowym graczu na polskim rynku. Powód? Słowa szefa firmy na jednym z portali społecznościowych:

torchlight ii

Zwykłe stwierdzenie czy przemycenie pewnych informacji? Bóg jeden raczy wiedzieć, ale byłoby to całkiem logiczne. W końcu firma ta stała za rodzimym wydaniem pierwszej części, a wyczekiwana przez graczy kontynuacja mogłaby być skutecznym zastrzykiem finansowym dla młodego dystrybutora – szczególnie w tych niepewnych, kryzysowych czasach. Jestem też święcie przekonany, że gracze z ucałowaniem dłoni przyjęliby informację, że nie będą musieli znów czekać pół roku, aż gra w końcu pojawi się w Polsce.

Dragon Age: Początek

Ojjj.. spoilery będą tutaj niezłe leciały, więc kto nie tknął „Dragon Age: Początek”, niech lepiej nie czyta.

Dobra, rączki do góry. Tylko bez oszukiwania! Kto myślał, że BioWare po oficjalnym ogłoszeniu prac nad „Dragon Age II” oraz puszczeniu w świat dość rozczarowującego zwiastuna, na dobre zakończył produkcje DLC do pierwszej części? Cóż nie będę zgrywał cwaniaka i przyznam szczerze, że sam „Golemy z Amgarrak” uważałem za ostateczny dodatek. Ha! No to niespodzianka, bo będzie kolejne rozszerzenie i wszystkie znaki na nieboskłonie wskazują, że to jedne z tych ambitniejszych.

dragon age, witch hunt
ArcaniA: Gothic 4
arcania: gothic iv

Wersje demonstracyjne. Co by bez tego wynalazku począł strudzony i biedny gracz? Niezaprzeczalnym faktem jest, że twórcy niejednokrotnie starają się przerobić nas na szaro i po prostu, czy to w przypadku pewnych aspektów rozgrywki, czy wymagań sprzętowych tytułu, zwyczajnie ściemniają. Bo im mniej fan wie, tym chętniej kupi grę, nie? Pewnym elementem szacunku dla konsumenta i jego pieniędzy są właśnie dema, które pozwalają sprawdzić czy magiczna zbroja nie jest przypadkiem cudem chińskiej myśli technicznej albo czy nasz bohater nie zaciąga z topornym, wschodnim akcentem i nie śmierdzi kebabem. Konkludując – czy to nie jest przypadkiem jakaś atrapa.

Oczywiście ostatnimi czasy producenci prześcigają się w różnorakich wymówkach („nie da się wyłuskać odpowiedniego fragmentu rozgrywki” lub „nie mamy czasu, terminy gonią!”), bądź w idiotycznych pomysłach (płatne wersje demonstracyjne?!). Jednakowoż studio Spellbound postanowiło nie brać złego przykładu od kolegów z branży i demo „Arcania: Gothic IV” pojawi się już we wrześniu. Przynajmniej taki termin, w wywiadzie dla serwisu World of Gothic, ujawnił Reinhard Pollice. Czy nie zmajstrują jakiejś nietuzinkowej wymówki w międzyczasie, trudno orzec.

Wersja demonstracyjna przeznaczona będzie na komputery osobiste oraz Xbox 360. O „próbce” na PlayStation 3 obecnie cicho, choć pewnie ukaże się w okolicach 2011 roku, wraz z premierą gry na tę konsolę.

W sumie to dobrze. Patrząc przez pryzmat zatrzęsienia błędów w „Gothic 3” i kontrowersjach wokół najnowszej części legendarnej serii, warto będzie się przekonać przed premierą, czy jest sens zainwestować w pełną wersję gry. Jak mawia stare przysłowie – przezorny zawsze ubezpieczony.

Runes of Magic

Kolejny kamień milowy Runes of Magic

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

Frogster ogłasza, że fabularna gra online Runes of Magic ma już ponad cztery miliony zarejestrowanych graczy na całym świecie. W nieco ponad dwa lata berlińskiemu wydawcy udało się osiągnąć kolejny kamień milowy w historii wielokrotnie nagradzanej gry MMORPG. W dniach 19-22 sierpnia, Frogster świętował swój niesamowity sukces wraz ze społecznością graczy Runes of Magic podczas GamesCom w Kolonii, organizując specjalne pokazy i konkursy, które odbyły się na firmowym stoisku C020/B021 w hali 9.1.

"Frogster jest wdzięczny swojej ogromnej społeczności graczy za osiągnięcie takiego wyniku” – mówi Andreas Weidenhaupt, Chief Licensing Officer Frogster Interactive Pictures AG i CEO Frogster Online Gaming GmbH. "Chcemy im gorąco podziękować i zapewnić, że będziemy nadal intensywnie pracować, aby oferować im zabawę z Runes of Magic na najwyższym poziomie.”

Z tej okazji Frogster przygotował na swoim stoisku podczas GamesCom w Kolonii szereg konkursów i prezentacji dla graczy, aby wraz z nimi móc dzielić się wielkim sukcesem. Między pokazami najnowszych elementów Runes of Magic, gracze mogli podziwiać popisy gildii Delirium. Ta jedna z najbardziej uznanych gildii na świecie, grająca na niemieckim serwerze Laoch pokazała, jak poradzić sobie w instancji Forteca Demonów – siedzibie wszechmocnego Władcy Demonów Sirlotha.

Ponadto Delirium musiała wykorzystać całą swoją wiedzę i umiejętności podczas pokazowych potyczek z Pravum – gildią z innego niemieckiego serwera Riocht. Celem tych konfrontacji było jak najszybsze wykonanie określonych zadań. Nie ma wątpliwości, że wszyscy fani Runes of Magic, grający na tych dwóch serwerach, kibicowali swoim reprezentantom.

Mass Effect 2: Kryjówka Handlarza Cieni
lair of the shadowbroker, mass effect 2

Spójrzmy prawdzie w oczy. Powoli kończą się wakacje i stopniowo trzeba przestawiać swój umysł na wyższe obroty, aby skutecznie zamortyzować upadek prosto na twarde oraz niegościnne podłoże szarej rzeczywistości. Przeglądając dzisiejsze wiadomości zanotowałem w swojej główce, że „depresja pourlopowa” jest przypadkiem powszechnym i teoretycznie niebezpiecznym dla nas samych (sprawność psychiczna) oraz dla osób postronnych (rozkojarzenie, wybuchowość). Dlatego w trosce o zdrowie swoje oraz bliskich, w pierwszym tygodniu pracy nie wrzucajcie od razu „drugiego biegu”, a pierwszy wolny weekend przeznaczcie tylko na relaks i odpoczynek. Co może być lepszego niż kilka godzin ekstra ze swoją ulubioną grą?

Dlatego BioWare przygotował dla nas specjalną niespodziankę. Już 7 września zadebiutuje najnowszy dodatek do „Mass Effect 2” – „Lair of the Shadowbroker”. O DLC pisałem już wcześniej, jednakowoż z poczucia obowiązku wspomnę, że opierać się ono będzie na przetrzepaniu skóry niejakiemu Handlarzowi Cieni, w jego niezwykle niebezpiecznej kryjówce, a pomagać nam w tym będzie stara towarzyszka – Liara T'Soni. 800 punktów BioWare (około 30 zł.) otworzy bramy tytułowej „nory” i umożliwi nam zdobycie pięciu nowych osiągnięć.

Tylko, czy polski gracz będzie miał możliwość poznania tej historii? Jak zapewne pamiętacie, wcześniejsza informacja mówiła o tym, że owo rozszerzenie nie jest kompatybilne z rodzimą wersją i zainstalowanie go spowoduje drastyczne problemy ze stabilnością gry. Przeszukując jednak otchłanie tego śmietnika zwanego siecią, natrafiłem na ciekawe informacje. Czyżby była jakaś nadzieja?

Neverwinter

Sieciowy „Neverwinter” zadebiutuje w 2011 roku

Dodał: , · Komentarzy: 15
neverwinter

Niestety ani mnie to grzeje, ani ziębi. Jakby nie było już jednej gry sieciowej osadzonej w świecie „Dungeons & Dragons”, która ledwo uciekła spod stryczka przygotowanego przez rozczarowanych graczy, a, aby go uniknąć, musiała zrezygnować z abonamentu i przestawić się na system mikropłatności. Obecnie radzi sobie całkiem znośnie (8% rynku wedle ostatnich badań) i na siebie zarabia, ale o jakiejś ogromnej ekscytacji tym tytułem wśród graczy chyba nie może być mowy. Choć może ten ostatni zryw popularności spowodował, że Atari postanowiło znów zawalczyć o rynek gier sieciowych i postawić na swoją etatową krainę zwaną Faerunem?

„Neverwinter” będzie grą „Cooperative Online RPG”, czyli, aby to lepiej zobrazować – takim „Guild Wars” umiejscowionym w północnej części Wybrzeża Mieczy. Chcesz poczuć smak przygody z przyjaciółmi? Proszę bardzo, możesz wraz ze swoimi kumplami przeciwstawić się złu, które ponownie zagraża miastu i stworzyć pięcioosobową drużynę hardych poszukiwaczy przygód. Natomiast jeżeli lubisz grać solo? Nie ma problemu, możesz napluć śmierci w twarz w pojedynkę, a pozostałą czwórką będzie kierował komputer. Zanim jednak zaczniesz znów ratować Neverwinter, zostaniesz postawiony przed wyborem jednej z pięciu podstawowych klas systemu „Dungeons & Dragons”.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Dlaczego Geralt to „alchemiczny ćpun”?

Dodał: , · Komentarzy: 2

Między innymi na to pytanie starał się odpowiedzieć Tomasz Gop, w specjalnym wywiadzie, przygotowanym przez redakcje Gamezilli. Prócz wątku alchemicznego, zahaczono o szumne szesnaście zakończeń, głośny lifting Geralta czy kwestie wymagań sprzętowych, których zagadkowość do dziś spędza sen z powiek graczom. Możemy się dowiedzieć również dlaczego zdecydowano się na uproszczenie systemu walki oraz jak długo w „Wiedźmina 2” pogramy. Generalnie nie jest to jakaś skarbnica wiedzy tajemnej, ale warto obejrzeć choćby dla pozytywnie zakręconego i ogromnie sympatycznego przedstawiciela CD Projekt RED.

tomasz gop, cd projekt red

Choć czy to powinno dziwić? W końcu wszystkie Tomki takie są ;)

Dragon Age II

Poczytując sobie wrażenia z pokazów „Dragon Age 2” na targach Gamescom (bo z oczywistych względów do Kolonii pojechać nie mogłem i przekonać się na własne oczy, co zmajstrowali Kanadyjczycy), napisane przez naszych rodzimych redaktorów z Polygamii i Gier-OnLine, dochodzę do wniosku, że coś mi tutaj brzydko pachnie.

Wiecie, co najbardziej mi się podobało w dwóch ostatnich dziełach BioWare? To, że oba tytuły idealnie trafiały w bardzo specyficzne i różnorodne gusta fanów komputerowych gier fabularnych. Zadeklarowani i wyposzczeni puryści gatunku, którzy z rozrzewnieniem wspominają czasy „Baldur’s Gate” czy „Planescape: Torment”, z otwartymi ramionami przywitali „Dragon Age: Początek”, słusznie nazywanego spadkobiercą legendarnych cRPGów. Zdecydowanie czuć było ten stary oraz sugestywny klimat gier sprzed dekady i dało się zaobserwować, że twórcy kierowali się dawnymi, acz sprawdzonymi zasadami, przenosząc je na nowoczesny grunt. Po prostu zrobili grę dla betonowych pasjonatów gatunku.

Dragon Age 2Dragon Age 2Dragon Age 2

Jeżeli ktoś nie lubił ślęczenia przed tabelkami i taktycznego systemu walki, a pragnął skondensowanej dawki adrenaliny, połączonej ze smakowitą historią? Proszę bardzo, dla niego „Mass Effect 2” jest wręcz stworzony. Komu to było obojętne i gotów był przełknąć wszystkie niedogodności wynikające z tych skrajności, mógł cieszyć się obiema grami.

Generalnie rzecz biorąc, każdy był zadowolony i nikt nie został pokrzywdzony, więc co było w tym złego? Co oni sobie w tym BioWare do cholery pomyśleli?!

The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar

Informacja prasowa

Turbine i Codemasters udostępnią wersję Free-to-Play wielokrotnie nagradzanej gry online w Europie i Ameryce Północnej.

WESTWOOD, MA – 18 sierpnia 2010 roku – Warner Bros. Interactive Entertainment ogłosiło dzisiaj, że w grze firmy Turbine – The Lord of the Rings Online™ (LOTRO) zostanie wprowadzony nowy, innowacyjny sposób naliczania opłat, pozwalający graczom pobierać grę i grać za darmo, kupować rozszerzenia, dodatkowe questy, przedmioty i usługi z poziomu nowego sklepu LOTRO już od 10 września 2010 roku.

Kontynuując uwieńczoną nagrodami fabułę, LOTRO otwiera przed graczami możliwość wzięcia udziału we wspaniałej przygodzie odbywającej się w ogromnym świecie Śródziemia, ożywionym za pomocą najnowocześniejszych grafik i grywalności oraz bogatego zestawu funkcji dotychczas dostępnych jedynie w drogich, wymagających abonamentu grach online.

„Nasz program testowania wersji beta gry LOTRO okazał się ogromnym sukcesem, pragniemy podziękować wszystkim graczom, którzy pracowali razem z nami nad jej ostateczną wersją” – powiedziała Kate Paiz, Executive Producer LOTRO z firmy Turbine. „Nasz unikalny model naliczania opłat zrewolucjonizował branżę. Już we wrześniu gracze będą mogli zdecydować w jaki sposób pragną płacić za tę jedną z najlepszych gier online na świecie. Już nie możemy się doczekać powitania milionów nowych graczy w świecie Śródziemia!”

Wczytywanie...