Cechy i wartości bazowe

3 minuty czytania

Cechy

Odwaga (ODW)

Zdolność podejmowania szybkich i zdecydowanych działań w sytuacjach krytycznych, a także dokonywania śmiałych czynów w obliczu nowych lub ryzykownych sytuacji. W biernej roli Odwagi symbolizuje wysoki poziom siły woli oraz wytrzymałość umysłowej, zarówno w opieraniu się magii, jak i konfrontacji z potworami.

Spryt (SPR)

To inteligencja, jak również zdolność logicznego myślenia, a także analizowania sytuacji i wyciągania stosownych wniosków oraz szybkiego rozpoznawania i pojmowania sytuacji, zarówno fizycznych, jak i magicznych. Wysoki Spryt oznacza wysoki poziom wiedzy książkowej i dobrą pamięć.

Intuicja (INT)

To zdolność podejmowania właściwych decyzji, bez długiego namysłu, oraz szybkiej i prawidłowej oceny, zarówno ludzi, jak i sytuacji – nawet mimo braku danych. Intuicja odpowiada również za empatię oraz zdolność zestrojenia się z energią planu astralnego.

Charyzma (CHA)

Oznacza powab, elokwencję i zdolności przywódcze postaci. Jest to zdolność efektywnego i przekonującego wykorzystywania głosu, gestów i mimiki. Charyzma łączy się również z mocą aury magicznej.

Zręczność (ZRĘ)

Odpowiada za umiejętne korzystanie z palców, ogólne zdolności manualne oraz dobrą koordynację ręka-oko, szczególnie przy czynnościach takich jak: pisanie, rysowanie, rozbrajanie pułapek oraz otwieranie zamków.

Zwinność (ZWI)

Ogólna koordynacja ruchowa, szybkość odruchów i reakcji, możliwość ocenienia zasięgu skoku, widoczne przy skokach i w płynności ruchu.

Budowa (BUD)

Ta niemalże zupełnie pasywna cecha stanowi miarę fizycznej odporności i twardości, zdolności opierania się chorobom i truciznom. Stanowi również podstawę zdrowia i wytrzymałości.

Siła (SI)

Oznacza czystą siłę mięśni, a w szczególności umiejętność efektywnego jej wykorzystywania. Wraz z Budową stanowi podstawę ogólnego stanu zdrowia.

Wartości bazowe

Zdrowie (ZD)

Zdrowie oznacza maksymalną liczbę obrażeń, które bohater może otrzymać, zanim zginie. Łatwo stracić punkty życia w czasie walki, na skutek działania pułapek i trucizn. Lecznicze mikstury, magia lecznicza czy czas poświęcony na rekonwalescencję pozwalają odzyskać punkty życia.

Kalkulacja: (Budowa + Budowa + Siła) / 2 + modyfikacje postaci + ulepszenie

Energia astralna (EA)

Wszystkie istoty obdarzone zdolnościami magicznymi korzystają z energii astralnej. Jej wartość pokazuje, ile magii postać może wykorzystać, zanim jej potencjał się wyczerpie i będzie musiała zrobić przerwę w rzucaniu zaklęć.

Kalkulacja: (Odwaga + Intuicja + Charyzma) / 2 + modyfikacje postaci + ulepszenie

Wytrzymałość (WT)

Wartość Wytrzymałości pokazuje, jak często bohater może korzystać w walce ze specjalnych zdolności, nim pojawi się zmęczenie. Wytrzymałość spada szybciej niż wartość Zdrowia, ale również dużo szybciej się regeneruje. Im więcej Wytrzymałości straci postać, tym wolniej będzie się ona regenerować.

Kalkulacja: (Odwaga + Budowa + Zwinność) 2 + modyfikacje postaci + specjalne zdolności Wytrzymałość I-III

Odpor. na magię (OM)

Odporność na magię określa, jak łatwo bądź jak trudno jest zaczarować bohatera – wysoka siła woli i budowa powodują, że prawdopodobieństwo spada.

Kalkulacja: (Odwaga + Spryt + Budowa) / 5 + modyfikacje postaci

Unik (WU)

Zamiast parować uderzenie bronią, bohater może wykonać unik, zwłaszcza jeśli nie ma pod ręką odpowiedniej broni. Jeśli wartość uniki jest wyższa niż wartość parowania, automatycznie wykonuje się test uniku zamiast testu parowania.

Kalkulacja: Bazowa WP – pełne obciążenie + specjalna zdolność Uniku I-III

Atak (WA)

Atak to ofensywne działanie w walce, które wykonuje się bronią do walki w zwarciu. Ma na celu zadanie przeciwnikowi obrażeń. Zwykle w walce testuje się wartość ataku w każdej turze. Wartość ta zależy od trzymanej broni i wykorzystywanej umiejętności.

Kalkulacja: Bazowa WA – 1/2 obciążenia rzeczywistego + wartość umiejętności broni + modyfikator broni

Parowanie (WP)

Bohater może próbować sparować atak przeciwnika, aby nie otrzymać obrażeń. Bohater stara się odbić atak przeciwnika swoją bronią i tym samym nie odnieść żadnych obrażeń. Wartość ta zależy od trzymanej broni i wykorzystywanej umiejętności.

Kalkulacja: Bazowa WP – 1/2 obciążenia rzeczywistego + wartość umiejętności broni + modyfikator broni

Dystans (WD)

W odróżnieniu od walki w zwarciu bohater może również walczyć z bezpiecznej odległości. Aby tego dokonać, potrzebuje umiejętności walki na dystans i musi zdać test. Wartość ta zależy od trzymanej broni i wykorzystywanej umiejętności.

Kalkulacja: Bazowa WD – obciążenie rzeczywiste + wartość umiejętności broni

Punkty trafień (PT)

Punkty trafień to poziom obrażeń, które może zadać celny, niesparowany atak bronią. Obrażenia są zmniejszone o wartość klasy pancerza, a następnie odejmowane w formie obrażeń od zdrowia.

Kalkulacja: obrażenia broni i ewentualny bonus z siły

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...