Boskie Cuda

2 minuty czytania

Jedną z wielu nowości w Drakensang: The River of Time są Boskie Cuda, których podczas rozgrywki mogą używać wybrane postacie. Jeśli któraś z nich będzie mieć szczęście i zostanie kapłanem, będzie w stanie korzystać z pomocy bogów.

Doskonały przykład kapłana stanowi Cano. Bogiem ciemnowłosego mężczyzny, którego można przyłączyć do drużyny już na samym początku gry, jest Phex, patron złodziei i handlu.

Należy zwrócić uwagę, że cuda znacząco różnią się od powszechnie znanych zaklęć, bowiem podczas działania nie zużywają EA. W takim razie, skąd bierze się ich moc? By było sprawiedliwie, zostały, na wzór zwykłych czarów, również ograniczone, jednak nie Energią Astralną a czterema magicznymi kulami, odwzorowującymi ich poziomy.

cano

Jeśli magiczne kule wypełnione są daną barwą, to można użyć konkretnego cudu. Po użyciu barwa znika i kapłan musi poczekać aż się zregeneruje, by ponownie móc użyć mocy. O ile w pierwszym przypadku (kolor niebieski) barwa odnawia się w miarę szybko, o tyle w ostatnim (kolor pomarańczowy) trzeba się nieco naczekać – co jest, analogicznie, powiązane z poziomem cudu.

W związku z powyższym wyróżniamy cztery poziomy – niebieski, zielony, czerwony i pomarańczowy, a przypisane im cuda prezentują się następująco:

Grad Gwiazd (ODW/INT/BUD)

boski cud

Deont ciska w przeciwnika płonącymi pociskami w kształcie gwiazd, w liczbie 1 + [(poziom-1)/3].

Czas trwania: chwila

Obrażenia: 1K6 PO

  • Poziom 1 – 1 pocisk
  • Poziom 4 – 2 pociski
  • Poziom 7 – 3 pociski
  • Poziom 10 – 4 pociski

Ranga: Wymaga rangi 1 (niebieski)

Gwiezdny Pył (ZRĘ/INT/ZWI)

boski cud

Deont wyrzuca w powietrze garść gwiezdnego pyłu. Pył ma inne działanie na przeciwników, a inne na sprzymierzeńców.

Efekt: Sprzymierzeńcy objęci działaniem czaru otrzymują +3 do WU, a przeciwnicy -3 do WA

Czas trwania: (10+5*poziom) sekund

Ranga: Wymaga rangi 2 (zielony)

Łaska Pheksa (ZRĘ/INT/ZWI)

boski cud

Deont na pewien czas otrzymuje premie do atrybutów.

Efekt:

  • Poziom 1: INT + 1
  • Poziom 3: INT + 2
  • Poziom 5: INT + 2, ZRĘ + 2
  • Poziom 7: INT + 3, ZRĘ + 3
  • Poziom 9: INT + 3, ZRĘ + 3, ZWI + 3
  • Poziom 12: INT + 4, ZRĘ + 4, ZWI + 4
  • Poziom 15: INT + 5, ZRĘ + 5, ZWI + 5
  • Poziom 18: INT + 6, ZRĘ + 6, ZWI + 6

Czas trwania: 10 min

Ranga: Wymaga rangi 3 (czerwony)

Boska Interwencja (ODW/ODW/CHA)

boski cud

Po krótkiej modlitwie deonta Phex zsyła na niego swoje błogosławieństwo.

Efekt: Deont będzie mógł raz powtórzyć każdy miły Pheksowi, nie-bitewny, jawny, nieudany test

Czas trwania: nieograniczony do momentu wykonania (6 + poziom) testów

Ranga: Wymaga rangi 3 (czerwony)

Lepsza Propozycja (ODW/ODW/CHA)

boski cud

Deont składa swojej ofierze propozycję nie do odrzucenia. Nie działa na zwierzęta.

Efekt: Przeciwnik przez pewien czas walczy u boku deonta

Czas trwania: [20+2 * poziom – (INT przeciwnika + SPR przeciwnika / 2] s

Ranga: Wymaga rangi 4 (pomarańczowy)

Komentarze

0
·
A więc kapłanem jest tylko jest tylko Cano i nie można nim zostać?
0
·
Odpowiadając na pytanie (nie jestem pewien czy wcześniej sam je nie zadałem):
Kapłanem może zostać każda postać łotrzyka. Nie jestem pewien czy dotyczy to szarlatana.

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...