Jedną z wielu nowości w Drakensang: The River of Time są Boskie Cuda, których podczas rozgrywki mogą używać wybrane postacie. Jeśli któraś z nich będzie mieć szczęście i zostanie kapłanem, będzie w stanie korzystać z pomocy bogów.
Doskonały przykład kapłana stanowi Cano. Bogiem ciemnowłosego mężczyzny, którego można przyłączyć do drużyny już na samym początku gry, jest Phex, patron złodziei i handlu.
Należy zwrócić uwagę, że cuda znacząco różnią się od powszechnie znanych zaklęć, bowiem podczas działania nie zużywają EA. W takim razie, skąd bierze się ich moc? By było sprawiedliwie, zostały, na wzór zwykłych czarów, również ograniczone, jednak nie Energią Astralną a czterema magicznymi kulami, odwzorowującymi ich poziomy.
Jeśli magiczne kule wypełnione są daną barwą, to można użyć konkretnego cudu. Po użyciu barwa znika i kapłan musi poczekać aż się zregeneruje, by ponownie móc użyć mocy. O ile w pierwszym przypadku (kolor niebieski) barwa odnawia się w miarę szybko, o tyle w ostatnim (kolor pomarańczowy) trzeba się nieco naczekać – co jest, analogicznie, powiązane z poziomem cudu.
W związku z powyższym wyróżniamy cztery poziomy – niebieski, zielony, czerwony i pomarańczowy, a przypisane im cuda prezentują się następująco:
Grad Gwiazd (ODW/INT/BUD)
Deont ciska w przeciwnika płonącymi pociskami w kształcie gwiazd, w liczbie 1 + [(poziom-1)/3].
Czas trwania: chwila
Obrażenia: 1K6 PO
- Poziom 1 – 1 pocisk
- Poziom 4 – 2 pociski
- Poziom 7 – 3 pociski
- Poziom 10 – 4 pociski
Ranga: Wymaga rangi 1 (niebieski)
Gwiezdny Pył (ZRĘ/INT/ZWI)
Deont wyrzuca w powietrze garść gwiezdnego pyłu. Pył ma inne działanie na przeciwników, a inne na sprzymierzeńców.
Efekt: Sprzymierzeńcy objęci działaniem czaru otrzymują +3 do WU, a przeciwnicy -3 do WA
Czas trwania: (10+5*poziom) sekund
Ranga: Wymaga rangi 2 (zielony)
Łaska Pheksa (ZRĘ/INT/ZWI)
Deont na pewien czas otrzymuje premie do atrybutów.
Efekt:
- Poziom 1: INT + 1
- Poziom 3: INT + 2
- Poziom 5: INT + 2, ZRĘ + 2
- Poziom 7: INT + 3, ZRĘ + 3
- Poziom 9: INT + 3, ZRĘ + 3, ZWI + 3
- Poziom 12: INT + 4, ZRĘ + 4, ZWI + 4
- Poziom 15: INT + 5, ZRĘ + 5, ZWI + 5
- Poziom 18: INT + 6, ZRĘ + 6, ZWI + 6
Czas trwania: 10 min
Ranga: Wymaga rangi 3 (czerwony)
Boska Interwencja (ODW/ODW/CHA)
Po krótkiej modlitwie deonta Phex zsyła na niego swoje błogosławieństwo.
Efekt: Deont będzie mógł raz powtórzyć każdy miły Pheksowi, nie-bitewny, jawny, nieudany test
Czas trwania: nieograniczony do momentu wykonania (6 + poziom) testów
Ranga: Wymaga rangi 3 (czerwony)
Lepsza Propozycja (ODW/ODW/CHA)
Deont składa swojej ofierze propozycję nie do odrzucenia. Nie działa na zwierzęta.
Efekt: Przeciwnik przez pewien czas walczy u boku deonta
Czas trwania: [20+2 * poziom – (INT przeciwnika + SPR przeciwnika / 2] s
Ranga: Wymaga rangi 4 (pomarańczowy)
Komentarze
Kapłanem może zostać każda postać łotrzyka. Nie jestem pewien czy dotyczy to szarlatana.
Dodaj komentarz