"Alchemia", na wzór "Kowalstwa" i "Łuczarstwa", jest niezwykle przydatną umiejętnością pozwalającą graczowi własnoręcznie tworzyć przedmioty, za które większość kupców każe sobie słono płacić. Oczywiście w tym przypadku, co zapewne nikogo nie dziwi, chodzi o warzenie różnorakich mikstur. Trzeba sobie zdawać sprawę, iż posiadających różne barwy cieczy ukrytych w mających najdziwniejsze kształty flakonikach jest tak wiele, że doświadczony alchemik może w bardzo dużym stopniu ułatwić rozgrywkę, bowiem, kolokwialnie mówiąc – zawsze ma w rękawie coś na każdą okazję.
Alchemiczka Auralia może nauczyć naszego bohatera nie tylko "Alchemii", ale również nieocenionego "Zielarstwa".
Wydawałoby się, że to jedynie mikstury przywracające utracone punkty zdrowia bądź odnawiające energię astralną, jednak w tym szerokim wachlarzu znajdą się również kolorowe mieszanki zwiększające wybrane atrybuty, dające konkretny efekt np. odporność na ogień czy niwelujące działanie śmiertelnych trucizn. To jednak nie wszystko, bowiem do tego można dołożyć cenne smarowidło do broni, wielokrotnie przydające się podczas walk pastylki przeciwdziałające zmęczeniu bądź wiernie stosowany proszek na rany. Pamiętajcie, że to tylko przykłady.
By móc samemu warzyć mikstury, trzeba znać sztukę alchemii od samych podstaw, dlatego na początku radzę sprawdzić, czy którakolwiek postać w drużynie posiada takową umiejętność. Jeśli tak, można od razu brać się do roboty. Jeżeli nie, należy prędko odwiedzić najbliższego alchemika, który za 10 Dukatów i poświęcenie 2 PD chętnie nauczy wybraną postać swojego fachu. Choć dla początkującego gracza taka suma może wydawać się niemałą fortuną, śmiało mogę zdradzić, że korzyści płynące z posiadania "Alchemii" będą wielokrotnie większe.
Gdy nasz bohater zostanie alchemikiem, można zacząć rozglądać się za recepturami na konkretne mikstury. Jako że jest ich tak wiele, z pewnością część uda ci się znaleźć podczas eksploatowania odwiedzanych lokacji w beczkach czy skrzyniach, bądź w ciałach pokonanych wrogów. Niestety, jak to z przepisami w Drakensang: The River of Time bywa, zdecydowaną większość receptur będziesz musiał kupić u alchemików mających na ogół bogate oferty. Kiedy w końcu będziesz posiadać pożądany przepis, rzuć na niego okiem w zakładce ekwipunku i kliknij na przycisk "Użyj", by zapisał się w "Księdze receptur". Wtedy można śmiało przejść do następnego kroku...
... a tym okaże się zebranie potrzebnych składników. Z kolei z tą kwestią wiąże się znajomość umiejętności "Zielarstwo", w którą szczerze radzę zainwestować te kilkanaście punktów doświadczenia. Dlaczego? Sęk polega na tym, że doświadczony zielarz potrafi osobiście zbierać napotykane rośliny, a te rosną praktycznie wszędzie w ogromnych ilościach, dlatego osoba odznaczającą się taką zdolnością jest w stanie sama zapewnić sobie posiadanie większości potrzebnych składników. Z warzonymi miksturami jest tak, że im potężniejsza, tym z większej ilości komponentów się składa, więc radzę gromadzić wszystkie spotykane rośliny, bowiem nigdy nie wiadomo, która do czego się przyda, a możecie mi wierzyć na słowo, że każda z nich ma jakieś rozsądne zastosowanie. Oczywiście zdesperowani gracze mogą nabyć większość roślin i ziół u alchemików, niemniej jednak odradzam takiego kroku, bo choć na pierwszy rzut oka różnica w cenach nie robi wielkiego wrażenia, to, kiedy pomnoży się ją przez ilość uwarzonych mikstur, powstanie nam sumka, którą warto zatrzymać w sakiewce.
Każdy przepis zawiera wszelkie informacje nie tylko o potrzebnych do jego wykonania składnikach, ale również o poziomie "Alchemii", jakim trzeba władać.
Choć wydawałoby się, że posiadanie pożądanego przepisu oraz potrzebnych do jego wykonania składników pozwoli uwarzyć daną miksturą, to nie do końca tak jest. Spostrzegawcze osoby pewnie zwrócą uwagę, że każda receptura zawiera informację, jakim współczynnikiem "Alchemii" należy władać, by móc z niej skorzystać. Im więcej punktów doświadczenia poświęcisz na tę zdolność, tym potężniejsze eliksiry będziesz mógł warzyć (10 poziom "Alchemii" to koszt rzędu 125 poświęconych PD). Przydatne okażą się rękawice alchemika, które zwiększają tę umiejętność o 2 punkty.
Jako że nie uwarzymy mikstury na kolanie, należy znaleźć odpowiednie do tego miejsce, czyli laboratorium. Nie powinno być z tym jednak problemu, ponieważ można je znaleźć w większych lokacjach i korzystać do woli za darmo. Sam proces warzenia mikstur bądź tworzenia pigułek na zmęczenie jest bardzo prosty. Wystarczy w "Księdze receptur" wybrać odpowiedni przepis i, pod warunkiem, że posiada się wszystkie składniki oraz odpowiednio wysoko rozwiniętą "Alchemię", wcisnąć odpowiedni przycisk. Jedno kliknięcie spowoduje, że w ekwipunku alchemika pojawi się stworzone dzieło, za które normalnie należałoby przepłacić.
Nawet początkujący gracz szybko zda sobie sprawę, jak bardzo podczas rozgrywki przydaje się znajomość i biegłość w "Alchemii". Umiejętność ta pozwoli ci być przygotowanym na niemalże każdą sytuację, a – jak to mawiają – przezorny zawsze ubezpieczony.
Współczynniki: Odwaga, Spryt, Zręczność.
Komentarze
Dodaj komentarz