Kowalstwo

"Kowalstwo" to jedyna, oprócz "Alchemii" i "Łuczarstwa", umiejętność umożliwiająca własnoręczne wykonywanie przedmiotów, za które normalnie należałoby dać kupcom niemałą sumkę. Jak nie trudno się domyślić, głównie są to bronie, ale sprawny kowal poradzi sobie również ze zmajstrowaniem solidnych tarcz, niejednego pancerza, stalowych kulek, groźnych pułapek, osełek do ostrzenia broni czy złodziejskich wytrychów. Wszystko zależy od pięciu warunków.

kowalstwo
Kowal Tarno chętnie nauczy naszą postać kowalskiego fachu.

Po pierwsze trzeba sprawdzić, czy któraś z postaci posiada umiejętność "Kowalstwo". Jeśli tak, będzie można od razu przejść do następnego kroku. Jeśli nie, to nie ma co się martwić, bowiem wystarczy odwiedzić najbliższego kowala np. w Nadoret, który podzieli się swą wiedzą i nauczy nas tego fachu za odpowiednią zapłatą – 10 Dukatów i poświęcenie dwóch PD. Na początku może wydawać się to sporym wydatkiem, jednak gwarantuję wam, że wydane pieniądze szybko się zwrócą. Wtedy pozostanie rozwijać tę umiejętność poprzez inwestowanie w nią zdobytych punktów doświadczenia (wyszkolenie do 10 poziomu to koszt okołu 125 PD). Bogaci gracze mogą sobie dodatkowo pozwolić na kupno kowalskiego młota, który zwiększa "Kowalstwo" o 3 punkty.

kowalstwo
Jak widać, Tarno w swej ofercie posiada wiele interesujących planów.

Kiedy będziesz odpowiednio wyszkolonym kowalem, możesz zacząć rozglądać się za interesującym cię planem. Część z nich zapewne znajdziesz podczas przygód w beczkach, skrzyniach czy ciałach pokonanych wrogów, jednak zdecydowaną większość będziesz musiał kupić od trudzących się tym fachem kowali. Jakie są ceny? Różne, zależy od typu i jakości przedmiotu, który chcesz stworzyć. Gdy zdobędziesz pożądany plan, otwórz okno ekwipunku, kliknij na dokument i przycisk "Użyj", by zapisał się w "Księdze receptur".

Następnie trzeba pozyskać niezbędne materiały. W tym przypadku będą to głównie wszelkie rodzaje stali (od zwykłej, poprzez krasnoludów, na tej z Kosh kończąc), gardy i rękojeści mieczy, kawałki skóry, złote folie, diamenty i inne, rzadko spotykane, a co za tym idzie – drogie, surowce. Wszystko zależy od tego, jaki przedmiot chcesz wykonać – im potężniejszy, tym na ogół z więcej i droższych składników się składa. Praktycznie wszystkie materiały możesz kupić u spotykanych kowali, jednak taka decyzja wyraźnie odbije się na twej sakiewce, dlatego radzę szukać i gromadzić spotykane składniki podczas wypraw i podróży, bowiem wiele z nich na prawdę jest ogólnodostępnych.

kowalstwo
Każda instrukcja zawiera dokładne informacje: zarówno wymaganą ilość punktów "Kowalstwa", jak i wszystkie potrzebne składniki.

Jeśli uda ci się zgromadzić zarówno plan przedmiotu, jak i wszystkie potrzebne komponenty, trzeba sprawdzić, jaki współczynnik "Kowalstwa" jest wymagany, by móc stworzyć dany przedmiot. Każda receptura zawiera taką informację, więc od razu wiadomo, czy nasz kowal jest w stanie podołać zadaniu. Jeżeli posiada mniej punktów umiejętności niż jest to konieczne, nawet nie ma co brać się do roboty. Plan będzie podświetlony na czerwono, co oznacza, że nie można z niego skorzystać. Wtedy trzeba poczekać, zdobyć nieco punktów doświadczenia, rozwinąć zdolność i dopiero wtedy spróbować raz jeszcze.

Podobnie ma się sprawa z samymi składnikami – widać, ile którego potrzeba do wykonania odpowiedniego przedmiotu i, jeśli kowal posiada jakiegoś za mało bądź wcale, będzie podświetlony na czerwono. Jeżeli ma wymaganą ilość lub więcej, wtedy jego nazwa widnieje na zielono. Gdy wszystkie będą zielone, można śmiało działać.

kowalstwo
W "Księdze receptur" dokładnie widać, ile i jakich składników potrzeba, by wykonać pożądany przedmiot.

Ostatnim krokiem jest zlokalizowanie kowadła. Na całe szczęście nie powinno być z tym problemu, bowiem można je znaleźć w większych lokacjach i korzystać z nich za darmo. Wystarczy wtedy kliknąć na plan, ustalić pożądaną ilość stworzonych przedmiotów i wziąć się do pracy. Jedno kliknięcie i załatwione – staniesz się posiadaczem ulepszonych broni, śmiercionośnych pułapek oraz innych przydatnych przedmiotów. Cóż mogę rzecz? Niech Ingerimm ma cię w opiece!

Współczynniki: Zręczność, Siła, Budowa.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...