riese

Wiedza o zwierzętach

Tamer "Tamc." Bsoul sobota, 2 października 2010

Jedną z trzech umiejętności, dzięki którym nawet początkujący gracz może bardzo szybko wzbogacić się już na samym początku rozgrywki, jest "Wiedza o zwierzętach". Ta niezwykle praktyczna zdolność pozwala wybranemu bohaterowi oprawiać zabite przez członków drużyny zwierzęta.

wiedza o zwierzętach
Taki widok w Drakensang: The River of Time to nic specjalnego – dzikie zwierzęta spotyka się co i rusz.

Ogrom płynących z tego faktu korzyści, głównie materialnych, zawdzięczamy temu, że pośród wszystkich odwiedzanych lokacji spotykamy bardzo wiele zwierząt np. wilki, dziki czy pająki, a każde z nich "pozostawia po sobie" co innego. W związku z tym po walce można uzyskać nie tylko różne skóry, ale również kły, pazury, gruczoły, ścięgna, ogony i wiele innych.

wiedza o zwierzętach
Praktycznie każde martwe zwierze = jakaś zdobycz.

Ze zdobytymi w ten sposób trofeami jest tak, że albo przydają się w alchemii bądź w łuczarstwie, albo można na nich niemało zarobić. Otóż każdy z kupców za praktycznie każdą oprawioną część dzikiego zwierzęcia daje spore pieniądze, dlatego, jak wspomniałem na początku, inwestowanie punktów w "Wiedzę o zwierzętach" pozwoli bardzo szybko napełnić brzęczącymi dukatami twą sakiewkę. O ile rozwijanie "Zielarstwa" należy wiązać z równoczesnym inwestowaniem PD w "Alchemię", o tyle w tę zdolność inwestujemy głównie ze względów finansowych.

wiedza o zwierzętach
Zdobywane dzięki "Wiedzy o zwierzętach" trofea nierzadko sprawdzają się jako składniki wielu instrukcji.

Fakt faktem, że ciekawsze eksponaty można zatrzymać dla siebie – a nuż przydadzą się do wykonania niesamowitego planu na potężną broń, jednak większość z nich, głównie te, których szybko zdobywa się bardzo wiele np. skóry czy ścięgna, należy śmiało spieniężać.

W tym wypadku również obowiązuje stara zasada – im więcej punktów doświadczenia zainwestujesz w "Wiedzę o zwierzętach", tym większe prawdopodobieństwo, że wybrany bohater skutecznie oprawi pokonane bestie. Warto zakupić nóż kuśnierza, który zwiększa tę umiejętność o dwa dodatkowe punkty.

wiedza o zwierzętach
Kto by pomyślał, że za szczęki wielkiego żuka można dostać tyle pieniędzy?

Trzeba pamiętać, że decydujące o sukcesie bądź porażce atrybuty to Odwaga, Spryt oraz Intuicja, dlatego przed próbą oprawienia zabitych zwierząt warto podwyższyć jeden z nich wybranemu bohaterowi zaklęciem z serii Attributio, by zwiększyć szansę na powodzenie.

Jako że gromadzone skóry swoje ważą, szczególnie wtedy, kiedy są zbierane w dziesiątkach, należy zwrócić uwagę na siłę bohatera, by mógł je z łatwością nosić, bo przeciążenie wyraźnie da się we znaki zarówno podczas akcji ofensywnych, jak i defensywnych, a martwy myśliwy, to zły myśliwy. Pomyślnych łowów!

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...