Postacie

Zanim zaczniemy grać w Drakensang: The River of Time, będziemy musieli zdecydować się i wybrać jedną z dwudziestu dwóch gotowych profesji, którą będzie odznaczać się prowadzony przez nasz bohater. Wybór ten jest o tyle ważny, że będzie stanowić nie tylko o rasie czy klasie postaci, ale również o jej wyglądzie, specjalizacji, światopoglądzie oraz posiadanych umiejętnościach.

Dwadzieścia dwie postacie składają się na pięć ras, a oto one:

Śródziemianin

Tulamidianin

Elf

Krasnolud

Thorwalianin


Śródziemianin

Najliczniejsza, a tym samym najbardziej wszechstronna rasa. Znajdą się w niej zawzięci wojownicy, wytrawni łucznicy, nieustraszeni magowie i wyborni złodzieje.

Profesja: Wojownik
Kultura: Garetianin

postaćpostać

Cechy:

  • Odwaga 15
  • Spryt 10
  • Intuicja 12
  • Charyzma 11
  • Zręczność 11
  • Zwinność 12
  • Budowa 15
  • Siła 14

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 34
  • Energia astralna 0
  • Wytrzymałość 34
  • Odporność na magię 4

Zalety i wady:

  • Premia do walki w zw.

Opis: Dzięki latom szkolenia w akademii wojownik to nieustraszony szermierz, który dobrze czuje się zarówno na polu bitwy, jak i na dworze. Jego życie to honor i odwaga. Zawsze dotrzymuje danego słowa.


Profesja: Łucznik
Kultura: Śródziemianin

postaćpostać

Cechy:

  • Odwaga 12
  • Spryt 11
  • Intuicja 12
  • Charyzma 10
  • Zręczność 14
  • Zwinność 12
  • Budowa 14
  • Siła 15

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 32
  • Energia astralna 0
  • Wytrzymałość 31
  • Odporność na magię 3

Zalety i wady:

  • Szacowanie odległości

Opis: Łucznicy kończą wiele starć jeszcze zanim przeciwnik zdoła zbliżyć się na wyciągnięcie ręki. W razie potrzeby potrafią jednak wprawnie władać mieczem. Szybko orientują się w sytuacji i potrafią radzić sobie w głuszy.


Profesja: Żołnierz
Kultura: Śródziemianin

postaćpostać

Cechy:

  • Odwaga 14
  • Spryt 10
  • Intuicja 12
  • Charyzma 10
  • Zręczność 10
  • Zwinność 13
  • Budowa 16
  • Siła 15

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 37
  • Energia astralna 0
  • Wytrzymałość 34
  • Odporność na magię 4

Zalety i wady:

  • Dodatkowe wyposażenie
  • Premia do zdrowia
  • Szybkie leczenie

Opis: Nikt nie zna pola bitwy lepiej niż żołnierz. Lata doświadczenia nauczyły go walki wieloma rodzajami broni. Żołnierz poradzi sobie tam, gdzie inni nie mieliby szans.


Profesja: Mag bitewny
Kultura: Andergastianin

postaćpostać

Cechy:

  • Odwaga 13
  • Spryt 15
  • Intuicja 13
  • Charyzma 12
  • Zręczność 12
  • Zwinność 10
  • Budowa 14
  • Siła 11

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 31
  • Energia astralna 40
  • Wytrzymałość 31
  • Odporność na magię 6

Zalety i wady:

  • Energia astralna

Opis: Absolwenci andergastiańskiego szkolenia bojowego nad przesiadywanie w bibliotekach przekładają popisywanie się swoją sztuką na polu bitwy. Jeśli magia ognia nie zadziała, zawsze mogą sprawić, by ostrze broni przeciwnika zeżarła rdza.


Profesja: Uzdrowiciel
Kultura: Śródziemianin

postaćpostać

Cechy:

  • Odwaga 12
  • Spryt 14
  • Intuicja 15
  • Charyzma 14
  • Zręczność 12
  • Zwinność 11
  • Budowa 12
  • Siła 10

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 27
  • Energia astralna 39
  • Wytrzymałość 28
  • Odporność na magię 6

Zalety i wady:

  • Szybka regeneracja EA
  • Premia do leczenia ran
  • Kara do walki na dystans

Opis: Ranić i niszczyć może każdy, ale nikt nie leczy ran i trucizn równie sprawnie co mag uzdrowiciel. Jak na ucznia znanego maga przystało, zna on również wiele zaklęć ofensywnych i posiada bardzo szeroki zasób wiedzy.


Profesja: Szarlatan
Kultura: Garetianin

postaćpostać

Cechy:

  • Odwaga 11
  • Spryt 13
  • Intuicja 14
  • Charyzma 14
  • Zręczność 13
  • Zwinność 13
  • Budowa 12
  • Siła 11

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 28
  • Energia astralna 26
  • Wytrzymałość 25
  • Odporność na magię 4

Zalety i wady:

  • Uroda
  • Premia do um. społecznych
  • Kara do wytrzymałości

Opis: Szarlatan najwięcej zwojuje nie orężem, ale sprytną iluzją i ułudą. Nieważne, czy do osiągnięcia celu posługuje się magią, zwinnymi palcami czy groźbami – najważniejszy jest cel.


Profesja: Łotr
Kultura: Garetianin

postaćpostać

Cechy:

  • Odwaga 14
  • Spryt 10
  • Intuicja 14
  • Charyzma 16
  • Zręczność 13
  • Zwinność 12
  • Budowa 11
  • Siła 11

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 27
  • Energia astralna 0
  • Wytrzymałość 29
  • Odporność na magię 3

Zalety i wady:

  • Uroda
  • Premia do uwodzenia

Opis: W metropolii przeżycie w zaułkach i uliczkach urosło do rangi sztuki, a jej mistrzami są łotrzy. Nikt nie pozostanie obojętny na ich perswazję, a do tego wiedzą, kto najlepiej płaci za towar.


Profesja: Włamywacz
Kultura: Horasjanin

postaćpostać

Cechy:

  • Odwaga 13
  • Spryt 11
  • Intuicja 13
  • Charyzma 10
  • Zręczność 14
  • Zwinność 16
  • Budowa 12
  • Siła 12

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 28
  • Energia astralna 0
  • Wytrzymałość 31
  • Odporność na magię 3

Zalety i wady:

  • Zwinność
  • Premia do otw. zamków

Opis: Zamknięte drzwi to nie problem, lecz zachęta. Im wymyślniejsze pułapki, im trudniejsze do pokonania przeszkody, tym chętniej włamywacz podejmie wyzwanie ku czci Pheksa. Zazwyczaj wychodzi przy tym na swoje.


Profesja: Złodziej
Kultura: Horasjanin

postaćpostać

Cechy:

  • Odwaga 13
  • Spryt 10
  • Intuicja 15
  • Charyzma 11
  • Zręczność 16
  • Zwinność 14
  • Budowa 12
  • Siła 10

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 27
  • Energia astralna 0
  • Wytrzymałość 32
  • Odporność na magię 3

Zalety i wady:

  • Zręczność
  • Premia do kradzieży kiesz.
  • Kara do wiedzy tajemnej

Opis: Kieszonkowiec para się redystrybucją brzęczących środków płatniczych, z korzyścią dla siebie. Żadna sakiewka nie jest bezpieczna. Po mistrzowsku włada sztyletami i nożami do rzucania. Wie też, jak poradzić sobie z niezadowolonymi klientami.


Tulamidianin

Przedstawicieli tej rasy z pewnością można nazwać egzotycznymi. Wszyscy, poza Amazonką, parają się magią. Wykorzystują ją na przeróżne sposoby, bowiem jedni korzystają z mocy żywiołów, a inni przywołują do pomocy nieumarłe istoty. Amazonce do szczęścia wystarczy dobry łuk i lekka broń.

Profesja: Elementalista
Kultura: Manadystanin

postaćpostać

Cechy:

  • Odwaga 13
  • Spryt 15
  • Intuicja 14
  • Charyzma 13
  • Zręczność 12
  • Zwinność 11
  • Budowa 12
  • Siła 10

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 26
  • Energia astralna 38
  • Wytrzymałość 28
  • Odporność na magię 6

Zalety i wady:

  • Szybka regeneracja EA

Opis: Nikt nie może oprzeć się żywiołom, a ich panem jest elementalista. Może zaatakować wrogów płomieniami albo wyssać ich ciepło. Może również sprawić, że jego ciało pokryje się ochronną, kamienną skórą.


Profesja: Metamag
Kultura: Novadi

postaćpostać

Cechy:

  • Odwaga 14
  • Spryt 15
  • Intuicja 15
  • Charyzma 12
  • Zręczność 11
  • Zwinność 12
  • Budowa 11
  • Siła 11

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 27
  • Energia astralna 42
  • Wytrzymałość 31
  • Odporność na magię 9

Zalety i wady:

  • Energia astralna
  • Intuicja
  • Wysoka odpor. na magię

Opis: Metamag, adept wyższej magii, może przyzywać na plac boju szkielety i używać innych, równie potężnych zaklęć. Novadi wywodzi się z dumnego plemienia pustyni i obyczaje Śródkrólestwa są mu zupełnie obce.


Profesja: Alchemik
Kultura: Manadystanin

postaćpostać

Cechy:

  • Odwaga 12
  • Spryt 14
  • Intuicja 15
  • Charyzma 10
  • Zręczność 14
  • Zwinność 12
  • Budowa 12
  • Siła 11

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 28
  • Energia astralna 22
  • Wytrzymałość 28
  • Odporność na magię 5

Zalety i wady:

  • Premia do alchemii
  • Szybka regeneracja EA
  • Powolne leczenie

Opis: Alchemik potrafi wytwarzać wszelakiej maści mikstury i eliksiry, które pomagają jego sojusznikom i ranią wrogów. To uczony Tulamidianin z legendarnej krainy Manadystan, który ma na podorędziu użyteczne zaklęcia i targuje się jak nikt inny.


Profesja: Amazonka
Kultura: Amazonka

postać

Cechy:

  • Odwaga 14
  • Spryt 10
  • Intuicja 12
  • Charyzma 11
  • Zręczność 12
  • Zwinność 13
  • Budowa 15
  • Siła 14

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 34
  • Energia astralna 0
  • Wytrzymałość 37
  • Odporność na magię 4

Zalety i wady:

  • Dodatkowe wyposażenie
  • Odwaga
  • Naiwność

Opis: Młode kobiety wyszkolone na nieustraszone służki Rondry, bogini wojny. O ich dyscyplinie i umiejętnościach bojowych krążą legendy. Wysoce cenią sobie kocią zwinność, zupełnie jak ich bogini, lwica Rondra.


Elf

Członkowie szlachetnej rasy stanowią połączenie magii i miecza. Każdy z nich, pomimo faktu, że przykładowo doskonale zna się na walce łukiem, potrafi rzucać czary.

Profesja: Łowca
Kultura: Elf Równinny

postaćpostać

Cechy:

  • Odwaga 12
  • Spryt 11
  • Intuicja 13
  • Charyzma 12
  • Zręczność 13
  • Zwinność 15
  • Budowa 11
  • Siła 13

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 24
  • Energia astralna 31
  • Wytrzymałość 34
  • Odporność na magię 5

Zalety i wady:

  • Premia do wytrzymałości
  • Premia do umiej. natury
  • Elfi światopogląd

Opis: Elfy umieją żyć w zgodzie z naturą i korzystać z jej dobrodziejstw. Ich wyostrzone zmysły i wyjątkowe zdolności magiczne sprawiają, że ci wyśmienici łucznicy są niezrównanymi tropicielami i łowcami.


Profesja: Tkacz Magii
Kultura: Leśny Elf

postaćpostać

Cechy:

  • Odwaga 12
  • Spryt 14
  • Intuicja 16
  • Charyzma 14
  • Zręczność 11
  • Zwinność 12
  • Budowa 11
  • Siła 10

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 22
  • Energia astralna 36
  • Wytrzymałość 27
  • Odporność na magię 5

Zalety i wady:

  • Szybka regeneracja EA
  • Premia do wiedzy
  • Kara do wytrzymałości
  • Elfi światopogląd

Opis: Tkacze Magii opuszczają swoich pobratymców, aby w odległych krainach poszukiwać nowej lub zaginionej wiedzy. Mają na podorędzi wiele przydatnych zaklęć i jak na Leśne Elfy przystało, czują się wyśmienicie nawet w największej głuszy.


Profesja: Bojownik
Kultura: Elf Równinny

postaćpostać

Cechy:

  • Odwaga 13
  • Spryt 10
  • Intuicja 12
  • Charyzma 11
  • Zręczność 12
  • Zwinność 14
  • Budowa 14
  • Siła 15

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 28
  • Energia astralna 27
  • Wytrzymałość 36
  • Odporność na magię 5

Zalety i wady:

  • Premia do wytrzymałości
  • Zwinność
  • Kara do energii astralnej
  • Elfi światopogląd

Opis: Elfi bojownicy wykorzystują szybkość i zaklęcia, dzięki czemu ich styl walki jest wyjątkowy. Kiedy elfa przepełnia żądza krwi, jego sprawność w magiczny sposób wzrasta i staje się on niezrównanym miotaczem włóczni.


Krasnolud

Przedstawiciele krzepkiego rodu to znakomici wojownicy – niesamowicie wytrzymali, bardzo silni, a w dodatku znający się na sztuce kowalskiej – oraz, jak mało kto by pomyślał, całkiem sprawi władcy żywiołów.

Profesja: Najemnik
Kultura: Klan Kowadła

postać

Cechy:

  • Odwaga 14
  • Spryt 10
  • Intuicja 12
  • Charyzma 10
  • Zręczność 11
  • Zwinność 13
  • Budowa 15
  • Siła 16

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 36
  • Energia astralna 0
  • Wytrzymałość 41
  • Odporność na magię 4

Zalety i wady:

  • Siła
  • Kara do umiejętności społ.

Opis: Krasnoludzki najemnik to silny i wytrzymały rębajło, który bez problemu znajduje zatrudnienie w swoim fachu. Niewiele jest pancerzy, które są w stanie wytrzymać cios jego potężnego topora, ale ci niewysocy ichmoście nie należą do chwalipięt.


Profesja: Saper
Kultura: Klan Kowadła

postać

Cechy:

  • Odwaga 14
  • Spryt 10
  • Intuicja 11
  • Charyzma 10
  • Zręczność 11
  • Zwinność 14
  • Budowa 17
  • Siła 14

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 36
  • Energia astralna 0
  • Wytrzymałość 43
  • Odporność na magię 4

Zalety i wady:

  • Premia do kowalstwa
  • Twardziel
  • Kara do walki na dystans

Opis: Od zawsze najlepsi rzemieślnicy wywodzą się spośród krasnoludów, czego przykładem są saperzy. Z zamiłowania kowale, ale w razie potrzeby potrafią nieźle przyłożyć swoimi potężnymi młotami.


Profesja: Poszukiwacz
Kultura: Klan Kowadła

postać

Cechy:

  • Odwaga 12
  • Spryt 10
  • Intuicja 14
  • Charyzma 11
  • Zręczność 13
  • Zwinność 12
  • Budowa 15
  • Siła 13

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 37
  • Energia astralna 0
  • Wytrzymałość 38
  • Odporność na magię 3

Zalety i wady:

  • Szacowanie odległości
  • Wyczucie zagrożenia
  • Premia do zdrowia

Opis: Poszukiwacze nieustanie wypatrują nowych, dziwacznych miejsc. Całe życie spędzają w głuszy, dlatego też do mistrzostwa opanowali sztukę przetrwania. Bardzo dobrze sprawdzają się w uważnej obserwacji otoczenia.


Profesja: Geomanta
Kultura: Klan Kowadła

postać

Cechy:

  • Odwaga 13
  • Spryt 14
  • Intuicja 15
  • Charyzma 13
  • Zręczność 11
  • Zwinność 11
  • Budowa 13
  • Siła 10

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 30
  • Energia astralna 33
  • Wytrzymałość 37
  • Odporność na magię 8

Zalety i wady:

  • Szybka regeneracja EA
  • Premia do umiej. natury
  • Naiwność

Opis: Geomanta uważa się za obrońcę przyrody i władcę żywiołów. W jego arsenale znajduje się wiele zaklęć leczniczych i ofensywnych. Krasnoludy postrzegają geomantów jako odludków, a ludzie patrzą na nich jak na dziwaków.


Thorwalianin

W Drakensang: The River of Time można spotkać dwóch przedstawicieli tej ekscentrycznej rasy. Mowa tu o indywidualnym, znającym się na rzemiośle walki i rabieżach Piracie oraz dzikim i niezwykle groźnym Barbarzyńcy.

Profesja: Pirat
Kultura: Thorwalianin

postaćpostać

Cechy:

  • Odwaga 13
  • Spryt 10
  • Intuicja 11
  • Charyzma 10
  • Zręczność 12
  • Zwinność 14
  • Budowa 14
  • Siła 16

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 33
  • Energia astralna 0
  • Wytrzymałość 33
  • Odporność na magię 2

Zalety i wady:

  • Premia do siły woli

Opis: Thorwalianin to twardy, życzliwy opój i gaduła. Posługuje się toporem oraz tarczą i uchodzi za jednego z najgroźniejszych wojowników Aventurii, nie tylko kiedy na pokładzie drakkara udaje się w piracki rejs.


Profesja: Barbarzyńca
Kultura: Gjalskerlanin

postaćpostać

Cechy:

  • Odwaga 14
  • Spryt 10
  • Intuicja 12
  • Charyzma 10
  • Zręczność 10
  • Zwinność 12
  • Budowa 16
  • Siła 15

Wartości bazowe:

  • Zdrowie 35
  • Energia astralna 0
  • Wytrzymałość 42
  • Odporność na magię 3

Zalety i wady:

  • Wytrzymałość
  • Nieczułość
  • Naiwność

Opis: Gjalskerlandia to niegościnne ziemie na dalekiej północy. Jego olbrzymi mieszkańcy uchodzą za nieokrzesanych barbarzyńców. Ich zwyczaje są prymitywne, nie wiedzą, co to etykieta, a tam, gdzie padnie cios Gjalskerlandczyka, nigdy już nie wyrośnie trawa.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...