Zbieranie ziół dla wielu z was może wydawać się zajęciem nudnym, frustrującym i niegodnym wielkich, sławnych wojowników, gdyż jedyną płynącą z niego korzyścią jest fakt, że w ekwipunku pojawi się trochę niepotrzebnego zielska. Nic bardziej mylnego! O ile w pierwszych dwóch przypadkach poniekąd mogę się zgodzić, bo faktycznie czynność ta wymaga nieco cierpliwości, o tyle w pozostałych nie.
Choć możecie mi nie wierzyć, na sprzedaży roślin można sporo zarobić. Oczywiście tych pospolitych okazów trzeba zebrać i sprzedać naprawdę wiele, by zobaczyć jakąś różnicę w wadze sakiewki, jednak są też takie rośliny, których wystarczy kilka sztuk, aby stały się równowartością sterty tych pierwszych. Jednak ja sugerują nie sprzedawać ich w ciemno. Dlaczego?
Problem tkwi w tym, że nie wszystkie okazy można kupić. Naturalnie, że większość roślin znajdziesz u spotykanych alchemików i zielarzy, jednak są takie, które trzeba zdobyć wyłącznie samemu, bowiem mogą być składnikami wyjątkowo pożądanej mikstury, bez których – co oczywiste – jej nie uwarzymy, a jedynym rozwiązaniem pozostanie kupno gotowego napoju, za który, naturalnie, trzeba będzie słono zapłacić.
Sprawny alchemik z różnych ziół jest w stanie sporządzić odpowiednią miksturę na praktycznie każdą okazję, więc po co za każdym razem kupować potrzebne do tego składniki, skoro może je zdobyć samemu? Szkoda pieniędzy.
Sugeruję na samym początku rozgrywki przejrzeć wszystkie alchemiczne receptury, zdecydować się, które mikstury będziesz stale warzyć, a następnie zwrócić uwagę na potrzebne do tego okazy. Rośliny w świecie Drakensang: The River of Time rosną tak często i gęsto, że zbierane w mig zapełnią praktycznie cały ekwipunek, dlatego radzę potrzebne do wybranych przepisów gromadzić i na bieżąco wykorzystywać, a niepotrzebne sprzedawać. Pamiętajcie, nie-po-trze-bne!
Warto pamiętać o zasadzie – im więcej punktów doświadczenia zainwestujesz w "Zielarstwo", tym większe prawdopodobieństwo na zebranie danego okazu i mniejsza ilość wczytywania gry. Pomocny w tym celu okaże się powszechnie spotykany w ofercie alchemików sierp do ziół zwiększający tę umiejętność o 2 punkty. Nie bez znaczenia są również wartości atrybutów takich jak Spryt, Intuicja i Zręczność, więc można śmiało przed rozpoczęciem zbierania zwiększyć wybrany z nich odpowiednim zaklęciem z serii Attributio.
Większość okazów będzie pokazanych na mapie w formie zielonych kropek, jednak nie wszystkie, dlatego należy bacznie przyglądać się wszystkiemu, co mijamy po drodze. Wykaż się odrobiną cierpliwości, zbieraj wszystkie spotykane rośliny, które tylko się da, i czerp korzyści z posiadania dobrze rozwiniętego "Zielarstwa". Powodzenia!
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz