Lista:
Zwarcie
Walka Ofensywna I
Bohater, który przyjmie ofensywny styl walki, będzie próbował jak najszybciej zapędzić przeciwnika w kozi róg, zadając mu jak najwięcej ciosów. Wybór tego stylu daje bohaterowi premię do wartości ataku (WA). Agresywny styl walki jest męczący, a każdy atak będzie kosztował punkty wytrzymałości. Nie można równocześnie z nim uruchomić postawy defensywnej.
Efekt: +2 WA
Koszt: 2 PW za atak w bitwie
Wymagania: Bazowa WA 7
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory/buławy / Miecze dwuręczne
PD: 100
Walka Ofensywna II
Bohater, który przyjmie ofensywny styl walki, będzie próbował jak najszybciej zapędzić przeciwnika w kozi róg, zadając mu jak najwięcej ciosów. Wybór tego stylu daje bohaterowi premię do wartości ataku (WA). Agresywny styl walki jest męczący, a każdy atak będzie kosztował punkty wytrzymałości. Nie można równocześnie z nim uruchomić postawy defensywnej.
Efekt: +4 WA
Koszt: 4 PW za atak w bitwie
Wymagania: Bazowa WA 8, Walka Ofensywna I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory/buławy / Miecze dwuręczne
PD: 200
Walka Ofensywna III
Bohater, który przyjmie ofensywny styl walki, będzie próbował jak najszybciej zapędzić przeciwnika w kozi róg, zadając mu jak najwięcej ciosów. Wybór tego stylu daje bohaterowi premię do wartości ataku (WA). Agresywny styl walki jest męczący, a każdy atak będzie kosztował punkty wytrzymałości. Nie można równocześnie z nim uruchomić postawy defensywnej.
Efekt: +6 WA
Koszt: 6 PW za atak w bitwie
Wymagania: Bazowa WA 9, Walka Ofensywna I i II
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory/buławy / Miecze dwuręczne
PD: 300
Walka Defensywna I
Przyjęcie tej postawy zwiększa zdolności obronne postaci, dając jej premię do wartości parowania (WP). Walka defensywna jest męcząca, przez co postać z każdym parowaniem traci pewną liczbę punktów wytrzymałości. Nie można jednocześnie przyjąć postawy ofensywnej.
Efekt: +2 WP
Koszt: 2 PW za każde parowanie
Wymagania: Bazowa WP 6
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory/buławy / Miecze dwuręczne
PD: 100
Walka Defensywna II
Przyjęcie tej postawy zwiększa zdolności obronne postaci, dając jej premię do wartości parowania (WP). Walka defensywna jest męcząca, przez co postać z każdym parowaniem traci pewną liczbę punktów wytrzymałości. Nie można jednocześnie przyjąć postawy ofensywnej.
Efekt: +4 WP
Koszt: 4 PW za każde parowanie
Wymagania: Bazowa WP 7, Walka Defensywna I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory/buławy / Miecze dwuręczne
PD: 200
Walka Defensywna III
Przyjęcie tej postawy zwiększa zdolności obronne postaci, dając jej premię do wartości parowania (WP). Walka defensywna jest męcząca, przez co postać z każdym parowaniem traci pewną liczbę punktów wytrzymałości. Nie można jednocześnie przyjąć postawy ofensywnej.
Efekt: +6 WP
Koszt: 6 PW za każde parowanie
Wymagania: Bazowa WP 8, Walka Defensywna I i II
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory/buławy / Miecze dwuręczne
PD: 300
Mocny Cios
Mocny cios to potężne uderzenie wymierzone w głowę przeciwnika, które może zadać poważne obrażenia.
Efekt: PO x2
Koszt: 20 PW
Wymagania: SI 12
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory/buławy / Miecze dwuręczne
PD: 200
Cios Gniewu
Cios Gniewu to najpotężniejszy atak. Powoduje olbrzymie obrażenia, ale wymaga wielkiej siły i wytrzymałości.
Efekt: PO x3, przeciwnik musi wykonać test SI, inaczej przewróci się na ziemię.
Koszt: 30 PW
Wymagania: BUD 15, Bazowa WA 9, Mocny Cios, Obalenie, Walka Ofensywna I, Walka Ofensywna II
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Topory i buławy / Dwuręczne topory/buławy / Miecze dwuręczne
PD: 200
Szeroki Cios
Szeroki Cios to obronne uderzenie wymierzone w wielu atakujących.
Koszt: 25 PW
Wymagania: SI 15, BUD 12, Mocny Cios, Walka Ofensywna I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Topory i buławy / Szable / Miecze / Kostury / Dwuręczne topory/buławy / Miecze dwuręczne
PD: 100
Mistrzowska Parada
Ta prosta parada uniemożliwia przeciwnikowi trafienie bohatera w następnej turze walki.
Efekt: W kolejnych 15 turach walki wszystkie manewry parowania i uników będą udane.
Koszt: 15 PW
Wymagania: Bazowa WP 8
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory/buławy / Miecze dwuręczne
PD: 200
Bariera Ostrzy
Bariera Ostrzy to zaawansowana technika parowania, pozwalająca bohaterowi wykonać w ciągu następnych 15 tur walki 4 dodatkowe parady i bronić się przed przeważającymi siłami.
Efekt: 4 dodatkowe parady w ciągu 15 TW
Koszt: 20 PW
Wymagania: Mistrzowska Parada, Walka Defensywna I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory/buławy / Miecze dwuręczne
PD: 100
Młyniec
Ta zaawansowana technika pozwala obrócić energię ciosu przeciwnika w potężny kontratak. Impet klingi przeciwnika zostaje pochłonięty i przeciwstawiony mu w jednym płynnym, niszczycielskim ruchu.
Efekt: Wszystkie manewry parowania i uniku w kolejnych 15 turach walk będą zawsze udane; kontratak bohatera nie może zostać sparowany.
Koszt: 25 PW
Wymagania: Bazowa WP 9, Mistrzowska Parada, Bariera Ostrzy, Walka Defensywna I i II
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory/buławy / Dwuręczne miecze
PD: 200
Finta
Mylący cios, w którym atakujący zmienia kąt ataku, by ominąć zasłonę przeciwnika. Finta zmniejsza wartość pancerza obrońcy i utrudnia mu parowanie.
Efekt: WP -4, WPanc -2
Koszt: 13 PW
Wymagania: ZWI 12
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne miecze
PD: 150
Precyzyjny Cios
Precyzyjny cios wymierzony jest w czułe i najbardziej nieosłonięte miejsce na ciele przeciwnika. Jedyną obroną przed pchnięciem jest parowanie.
Efekt: WP -4, ignoruje WPanc, +1 Rana
Koszt: 17 PW
Wymaga: Finta
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Miecze / Włócznie
PD: 100
Zabójcze Pchnięcie
Zabójcze Pchnięcie to potężne uderzenie wymierzone w nieosłonięty punkt ciała przeciwnika. Zabójczego Pchnięcia praktycznie nie można sparować, a trafienie powoduje poważne obrażenia. To męczący atak, wymagający punktów wytrzymałości.
Efekt: WP -6, PO x2, ignoruje WPanc, +2 Rany
Koszt: 30 PW
Wymagania: ODW 15, Finta, Precyzyjny Cios, Walka Ofensywna I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Włócznie
PD: 200
Nawałnica Ostrzy
Ta agresywna technika pozwala bohaterowi zadać trzy ciosy jeden za drugim, z których tylko jeden może zostać sparowany.
Efekt: 3 ataki, tylko pierwszy atak może zostać sparowany.
Koszt: 21 PW
Wymagania: Bazowa WA 8, Finta, Walka Ofensywna I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury
PD: 100
Przewrócenie
Przewrócenie może wytrącić przeciwnika z równowagi. Nie zadaje mu obrażeń. Broniący się może wykorzystać połowę Zwinności (ZWI), by zapobiec upadkowi.
Efekt: Test ZWI/2 lub utrata 2 TW, ataku nie można sparować.
Koszt: 22 PW
Wymagania: SI 12, Finta, Walka Ofensywna I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Włócznie / Kostury
PD: 100
Krwawienie
Postaci uzbrojone w broń kłującą, taką jak noże, sztylety czy rapiery, mogą zadawać poważne rany, celując w słabe punkty w pancerzu przeciwnika. Rany te będą krwawić i powodować obrażenia co rundę.
Efekt: Ignoruje KP; atak nie może zostać sparowany i powoduje pojawienie się krwawiącej przez 3 rundy rany, zadając (poziom/2) PO (min. 1 PO).
Koszt: 20 PW
Wymagania: Ataku można użyć tylko wtedy, gdy walczy się bronią z kategorii "Sztylety" lub "Broń szermiercza"
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza
PD: 200
Berserk
Postać ogarnia szał, przez co zwiększa się siła jej ataków. Jednocześnie spada jej zdolność do parowania.
Efekt: Co 2 rundy przez 10 kolejnych rund: WA +1, PO +1, WP -1
Koszt: 10 PW i 5 PW co 2 rundy
Wymagania: brak
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory/buławy / Miecze dwuręczne
PD: 50
Obelgi
Postać stara się zwrócić uwagę wroga, wypuszczając w jego kierunku tyradę przekleństw i obelg. Jeśli się to powiedzie, przeciwnik porzuci swój aktualny cel i zaatakuje postać.
Efekt: Rzucający obelgi przykuwa uwagę przeciwnika.
Koszt: 10 PW
Wymagania: brak
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory/buławy / Miecze dwuręczne
PD: 100
Na dystans
Strzał Mierzony
Łucznik skupia się na celu i wybiera słaby punkt w pancerzu przeciwnika. Atak ten ignoruje połowę wartości pancerza (WPanc) przeciwnika.
Efekt: WPanc/2
Koszt: 15 PW
Wymagania: Bazowa WD 7
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Łuk / Kusza
PD: 150
Mistrzostwo w Przeładowaniu
Lata doświadczenia nauczyły postać bardzo szybko przeładowywać kuszę. Umiejętność ta nie zużywa punktów wytrzymałości i po zakupieniu jest stale włączona.
Efekt: Przeładowanie kuszy zajmuje o jedną akcję mniej.
Koszt: brak
Wymagania: Bazowa WD 8, Strzał Mierzony
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Kusza
PD: 200
Grad Strzał
Ten atak pozwala łucznikowi wystrzelić do celu dwie strzały naraz. Celność każdego strzału sprawdza się osobno, podobnie jak zadane obrażenia.
Efekt: Wystrzeliwuje dwie strzały; przeciwnik uzyskuje karę –4 do WU
Koszt: 20 PW
Wymagania: Bazowa WD 8, Strzał Mierzony
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Łuk
PD: 200
Snajper
Łucznik skupia się na celu i wybiera słaby punkt w pancerzu przeciwnika. Wartość pancerza (WPanc) celu jest ignorowana, a strzelec automatycznie zadaje ranę.
Efekt: ignoruje WPanc, +1 Rana
Koszt: 22 PW
Wymagania: Bazowa WD 8, Strzał Mierzony
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Łuk / Kusza
PD: 300
Strzelectwo Wyborowe
Strzelectwo Wyborowe pozwala łucznikowi skupić pełną uwagę na celu i skierować strzałę w nieosłonięte miejsce. Strzelectwo Wyborowe to dla łucznika gra va banque, może bowiem zabić przeciwnika na miejscu, lecz bardzo wyczerpuje strzelca.
Efekt: 2x PO, ignoruje WPanc, +2 Rany
Koszt: 27 PW
Wymagania: Bazowa WD 9, Snajper
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Łuk / Kusza
PD: 300
Rzut Mierzony
Atakujący uważnie przymierza się i próbuje trafić w nieosłonięty obszar ciała. Wartość pancerza ofiary zmniejsza się o połowę.
Efekt: WPanc/2
Koszt: 7 PW
Wymagania: Bazowa WD 7
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Broń miotana
PD: 50
Deszcz Żelaza
Ten atak pozwala bohaterowi rzucić do czterech noży lub gwiazdek w kierunku celu. Sukces i zadane obrażenia sprawdza się dla każdego rzutu.
Efekt: 4 rzuty nożami; PO oblicza się osobno, przeciwnik otrzymuje karę –8 do WU
Koszt: 19 PW
Wymagania: ZWI 14, ZRĘ 14, Bazowa WD 8, Rzut Mierzony
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Broń miotana
PD: 100
Mocny Rzut
Atakujący wkłada całą swą siłę w jeden potężny atak z dystansu, zadający przy trafieniu podwójne obrażenia.
Efekt: PO x2
Koszt: 19 PW
Wymagania: SI 15, Bazowa WD 8, Rzut Mierzony
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Broń miotana
PD: 100
Mistrzowski Rzut
Mistrzowski Rzut to niezwykle potężny atak – sama siła uderzenia może rzucić przeciwnika na ziemię. Atak zadaje poważne obrażenia, a cel upada na ziemię, jeśli nie obroni się testem połowy Siły (SI). Atak ten wyczerpuje rzucającego.
Efekt: 2 x PO; test SI albo powalenie na 2 TW
Koszt: 25 PW
Wymagania: SI 15, Bazowa WD 8, Rzut Mierzony, Mocny Rzut
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Broń miotana
PD: 150
Obrona
Wytrzymałość I
Postać jest na tyle wytrzymała, że wyczerpujące manewry w trakcie walki nie męczą jej zbytnio. Umiejętność ta daje postaci niewielką premię do Wytrzymałości.
Efekt: WT +6
Wymagania: BUD 12
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 150
Wytrzymałość II
Postać jest na tyle wytrzymała, że wyczerpujące manewry w trakcie walki nie męczą jej zbytnio. Umiejętność ta daje postaci premię do Wytrzymałości.
Efekt: WT +12
Wymagania: BUD 13, Wytrzymałość I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 300
Wytrzymałość III
Postać jest na tyle wytrzymała, że wyczerpujące manewry w trakcie walki nie męczą jej zbytnio. Umiejętność ta daje postaci sporą premię do Wytrzymałości.
Efekt: WT +18
Wymagania: BUD 14, Wytrzymałość I i II
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 450
Uniki I
Postać z tą umiejętnością specjalną nauczyła się efektywniej poruszać podczas walki i potrafi unikać większości ataków, zamiast parować je mieczem bądź tarczą.
Efekt: WU +2
Wymagania: ZWI 12
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 150
Uniki II
Postać z tą umiejętnością specjalną nauczyła się efektywniej poruszać podczas walki i potrafi unikać większości ataków, zamiast parować je mieczem bądź tarczą.
Efekt: WU +4
Wymagania: ZWI 13, Uniki I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 300
Uniki III
Postać z tą umiejętnością specjalną jest mistrzem w sztuce poruszania się w trakcie walki. Potrafi unikać większości ataków, zamiast parować je mieczem bądź tarczą.
Efekt: WU +6
Wymagania: ZWI 13, Uniki I i II
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 450
Używanie Zbroi I
Choć ciężka zbroja chroni właściciela przed obrażeniami, znacznie zmniejsza też jego zwinność i zdolność do walki. Efektywnego korzystania ze zbroi trzeba się nauczyć. Wojownicy, którzy posiedli tę pasywną umiejętność, otrzymują małą premię do swojej wartości obciążenia.
Efekt: -1 OB
Wymagania: SI 12
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 150
Używanie Zbroi II
Choć ciężka zbroja chroni właściciela przed obrażeniami, znacznie zmniejsza też jego zwinność i zdolność do walki. Efektywnego korzystania ze zbroi trzeba się nauczyć. Wojownicy, którzy posiedli tę pasywną umiejętność, otrzymują premię do swojej wartości obciążenia.
Efekt: -2 OB
Wymagania: SI 13, Używanie Zbroi I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 300
Używanie Zbroi III
Choć ciężka zbroja chroni właściciela przed obrażeniami, znacznie zmniejsza też jego zwinność i zdolność do walki. Efektywnego korzystania ze zbroi trzeba się nauczyć. Wojownicy, którzy posiedli tę pasywną umiejętność, otrzymują sporą premię do swojej wartości obciążenia.
Efekt: -3 OB
Wymagania: SI 14, Używanie zbroi I i II
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 450
Walka z tarczą I
Ta umiejętność specjalna pozwala postaciom walczyć przy użyciu jednoręcznej broni i tarczy. Postać może skorzystać z tarczy, by odbijać, parować i blokować ataki przeciwnika.
Efekt: +2 do parowania tarczą; postać może sparować 2 ataki
Wymagania: Bazowa WP 6
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 150
Walka z tarczą I
Ta umiejętność specjalna pozwala postaciom walczyć przy użyciu jednoręcznej broni i tarczy. Postać może skorzystać z tarczy, by odbijać, parować i blokować ataki przeciwnika.
Efekt: +4 do parowania tarczą; postać może sparować 2 ataki
Wymagania: Bazowa WP 7, Walka z Tarczą I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 300
Walka z tarczą III
Ta umiejętność specjalna czyni z postaci mistrza walki przy użyciu jednoręcznej broni i tarczy. Postać może skorzystać z tarczy, by odbijać, parować i blokować ataki przeciwnika.
Efekt: +6 do parowania tarczą; postać może sparować 2 ataki
Wymagania: Bazowa WP 8, Walka Tarczą I i II
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 450
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz