Wiedźmin 3: Dziki Gon

Kurz po zapowiedzi Wiedźmina 3: Dziki Gon jeszcze nie opadł, wciąż napływają nowe informacje, a także kolejne materiały, które tylko podsycają oczekiwanie na trzecią odsłonę przygód Geralta. Postanowiliśmy więc wypytać CD Projekt Red o dręczące nas zagadnienia na temat ich gry, czego wynikiem jest niniejszy wywiad. Rozmowę z nami przeprowadził przedstawiciel studia, Marcin Momot.

wiedźmin 3: dziki gon

Oprócz wywiadu przygotowaliśmy dla Was także konkurs, w którym do wygrania są dwie pierwsze części "Wiedźmina". Wystarczy tylko odpowiedzieć na parę łatwych pytań i mieć szczęście w losowaniu. Powodzenia!

Pomysł na grę pojawił się w naszych głowach dość dawno temu – wyrastaliśmy na opowiadaniach tworzonych przez Pana Andrzeja Sapkowskiego i kochaliśmy gry. Z wariackiego (początkowo) pomysłu zrodziła się realna koncepcja i... zaczęły się prace.

Czytaj dalej...

Might & Magic X: Legacy

Might & Magic X – Ranger

Dodał: , · Komentarzy: 3

W najnowszym uaktualnieniu informacji o grze w ramach cyklu Open Dev, twórcy "Legacy" zajęli się klasą łowcy. Ma to być w założeniu mistrz łuku, o świetnie rozwiniętej percepcji pozwalającej mu dostrzec luki w obronie wroga, dzięki czemu będzie zadawał duże obrażenia swoim nieprzyjaciołom. Łowca nie pozostaje bezbronny gdy przyjdzie do walki w zwarciu, owszem nie będzie "siekał" tak sprawnie jak wojownik, ale "sierotą" pod tym względem ma nie być. Dodatkowo zaś ma władać całkiem sprawnie magią ziemi.

ranger, elf

Pewne bonusy związane są, jak pisaliśmy już o tym jakiś czas temu, z wyborem rasy postaci. Świetna kombinacja na tej linii wychodzi w przypadku rangera elfa. Więcej o tej klasie postaci możecie przeczytać tutaj.

Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi

Jak pisaliśmy w lutym, Chris Avellone został zobowiązany w ramach wywiązywania się z obietnicy danej fanom w czasie zbiórki kasy na "Project Eternity" do przejścia legendarnego już "Arcanum". Cóż, delikatnie mówiąc: szybko mu nie idzie to "przechodzenie", ale zważywszy na to, że pracuje zarówno przy "Eternity" jaki i "Tormencie 2", jakoś strasznych pretensji o zaniedbanie akurat tej działki nie mam.

fallout, chris avellone

W każdym razie już wkrótce ma pojawić się seria kliku długich gameplayów w tym cyklu, a póki co możemy się cieszyć prawie godzinnym materiałem. Jeśli jesteś ciekawy co sądzi twórca "Planescape: Torment" o grze swego kumpla, Tima Caina, to zapraszam do rozszerzonej części newsa. Tam znajdziesz omawiane wideo.

Pathfinder

PC: Dragonslayer's Handbook

Dodał: , · Komentarzy: 0
pathfinder, maghara, smok
Maghara
duch miedzianego smoka

Żadna klasyczna sesja fantasy nie może mieć racji bytu bez obecności smoka. Te wzbudzające respekt, wiekowe istoty od zawsze były, są i będą partią znacznej części fantastycznych uniwersów. To nieodzowny element, bez którego epickie bitwy mogą wydawać się zwykłymi potyczkami.

Jednak gdy już owe gadziny pojawią się na placu bitwy, nie łatwo jest je pokonać. Trzeba wiedzieć gdzie i kiedy uderzyć oraz jak się przygotować do konkretnego osobnika, gdyż smoczy lud to nie tylko smoki wszelkiej maści, ale także jadowite wyverny, ogromne linnormy czy podstępne tatzlwyrmy.

Pathfinder

Lionel zwany Piszącym, wyruszył w długą podróż po dzikich i niebezpiecznych regionach Golarionu. Pił grog z piratami, strzelał do trolli w Varisii, rąbał sosny w Irrisenie, a nawet błądził po zaułkach Almasu, stolicy Andoranu, z pościgiem straży miejskiej za plecami – a wszystko to po to, aby dostarczyć wam kolejną porcję wiedzy o nacjach tej fantastycznej krainy. W końcu wycieńczony legł u progów twierdzy Game Exe, gdzie lokalni skrybowie "zaopiekowali się" jego twórczością. I stąd ten materiał. Teksty znajdziecie w rozszerzonej części newsa – zapraszam do lektury!

pathfinder, podstawy
Dungeons&Dragons

Mike Mearls to (w dużym skrócie) gość odpowiedzialny za piątą edycję D&D. Jak nie wyjdzie – on oberwie. Jak się uda – laur zwycięstwa jest jego. Z reguły raz w tygodniu wypuszcza w ramach cyklu "Legends and Lore" artykuł poświęcony edycji "Next". Ostatnio zajmował się powrotem "Wielkiego Koła", teraz zaś – kwestią "odgrywania ról" w D&D.

ad

Jak to ładnie autor ujął: "Jeśli zasady dają nam narzędzia do wykorzystania w czasie kampanii, to osobowość naszych postaci mówi nam jak i kiedy mamy ich użyć. Bez takiej nakładki, D&D nie jest już RPG a (...) skirmishową, bitewną grą".

Książki fantastyczne
imperium nieznające porażki

Rebis skrupulatnie wydaje kolejne tomy "Imperium Grozy", dzięki czemu ledwie miesiąc temu na rynku pojawiło się Imperium nieznające porażki. Czy książka trzyma poziom poprzednich części? Opowiadania dobrze zostały dobrane pod względem jakości i zróżnicowania? Tego dowiecie się czytając moją recenzję!

Pierwszy tom odnowionego cyklu "Imperium Grozy", "Okrutny wiatr", wpisał się u mnie na stałe, jako jedno z największych dzieł fantasy. Kiedy dostałem jego trzecią już odsłonę, "Imperium nieznające porażki", dopadła mnie jednak czarna rozpacz. Na książkę przypada szósta i siódma część sagi oraz dziesięć opowiadań osadzonych w tym samym świecie...

Czytaj dalej...

Książki fantastyczne

Łowcy Kości na GameExe

Dodał: , · Komentarzy: 0
okładka, łowcy kości

Rzadko kiedy mam do czynienia z tak wciągającą serią, jak recenzowana przeze mnie od dłuższego czasu saga "Malazańskiej Księgi Poległych" autorstwa Stevena Eriksona. Tym razem, za sprawą uprzejmości wydawnictwa MAG, miałem okazję zapoznać się już z szóstą częścią dziesięciotomowego zbioru – "Łowcy Kości", w której to ponownie czytelnik zostaje wciągnięty w burzliwe wydarzenia na terenie Siedmiu Miast.

(...) A to nie koniec plejady charakternych postaci przemykających przez karty opowieści. Właśnie ta szeroka gama bohaterów o różnych osobowościach i życiowych przejściach świadczy o wielkim talencie Eriksona. Jego kreacje nie są płaskie, nijakie, lecz cechują się złożoną psychiką, humorami i unikalnością. Cała historia przedstawiana jest oczami poszczególnych postaci, dzięki czemu "Łowcy Kości", podobnie jak wcześniejsze tomy sagi, ukazują kompleksowy obraz konfliktu, nie gloryfikując żadnej ze stron, dając czytelnikowi ostateczny osąd nad całą sprawą. (...)

Czytaj dalej...

Filmy fantastyczne

Pacific Rim – recenzja

Dodał: , · Komentarzy: 0

Spoony stwierdził, że ten film ma bardzo mylący tytuł i powinien być znany jako "roboty napieprzają się z potworami", bo do tego sprowadza się jego esencja. Czy naprawdę tak jest? A może reżyser "Pacific Rim" – Guillermo del Toro – chciał jeszcze poruszyć kilka innych tematów? Medivh postara się w swojej recenzji filmu odpowiedzieć na to i jeszcze na kilka innych pytań. Zapraszam do lektury!

pacific rim, logo

"Guillermo del Toro ostatnio nie kojarzy mi się najlepiej. Nie tak dawno oceniałem tragiczną "Mamę", której był producentem. Ponowne promowanie filmu jego nazwiskiem nie wywołało we mnie pozytywnych uczuć. Jednakże Meksykanin stanął tym razem sam za kamerą, co sprawiło, że postanowiłem dać mu jeszcze jedną szansę".

Czytaj dalej!

Wczytywanie...