W tym roku na GOG.COM zaczynamy Halloween wcześniej! W te szare jesienne dni przyda się nam wszystkim odrobina światła z dyniowych lampionów i growe smakołyki na długie wieczory. Czas na wyprawę do świata zniżek, w którym znajdziesz ponad 850 okazji, nowości i premiery oraz wyjątkowe kolekcje i rekomendacje naszych pracowników.
Obie odsłony cyklu "Baldur's Gate" należą do ścisłej czołówki moich ulubionych gier RPG, zaś druga część nieprzerwanie gości na twardym dysku niemal od dwudziestu lat. To kawał czasu, podczas którego cała branża elektronicznej rozgrywki nie stała w miejscu, stąd też po tak dużym sukcesie nikogo nie zaskoczyły prace nad kontynuacją. "Black Hound" podzieliło los twórców, trafiając w niebyt i jednocześnie pozostawiając z niczym fanów spragnionych powrotu na Wybrzeże Mieczy. Naśladowcy pokroju "Sword Coast Legends" warci są dzisiaj jedynie drobnej wzmianki, jednak w końcu pojawiła się realna wizja powstania "Baldur's Gate 3". Rękawicę podniosło belgijskie studio Larian, które dało nam się już poznać przy okazji cyklu "Divinity".
Kawałki składające się na soundtrack w “Cyberpunk 2077” zostały stworzone przez CD Projekt RED od podstaw i będzie on zawierał wyłącznie autorskie utwory dedykowane grze. Jeżeli liczyliście na jakieś znane klasyki w cyberpunkowym radio, podczas przemierzania mrocznych ulic Night City, to obejdziecie się smakiem.
Jak obiecali, tak uczynili. Bractwo Stali zmierza powoli w stronę postapokaliptycznych Appalachów. Co ta enigmatyczna frakcja robi w tym czasie i tak daleko od swojego domu w Kalifornii? Jej cele nie są obecnie jasne, ale paladynka Leila Rahmani, prowadząca całą ekspedycję, będzie potrzebowała pomocy graczy, aby rozeznać się w sytuacji, jaka panuje w Zachodniej Wirginii i założyć tutaj kolejną odnogę stronnictwa.
“Stalowy świt” wprowadzi do świata “Fallout 76” nowe postaci niezależne, jak również multum świeżych zadań i wyzwań. Odwiedzimy także niespotykane wcześniej lokacje i ubierzemy unikalne wyposażenie. Twórcy obiecują przy okazji wiele smakowitych nagród i rozbudowane schrony C.A.M.P. Dodatkowo zaznaczają, że to nie koniec nowości i fabularnych zwrotów, jakie przyniesie ze sobą Bractwo Stali, albowiem na początku 2021 roku mamy poznać dalszą część ich historii.
Premiera “Cyberpunk 2077” coraz bliżej, a z dnia na dzień dowiadujemy się coraz więcej o grze i otrzymujemy kolejne smakowite materiały do wglądu. Tym razem twórcy postanowili podzielić się z nami szczegółami odnośnie lokalizacji produkcji, a także zaprezentować nowe fragmenty rozgrywki ukazujące pracę rodzimych aktorów głosowych.
Polski dubbing to olbrzymie przedsięwzięcie, albowiem podczas gry usłyszymy około 250 osób, które wcieliły się w mniejsze lub większe role. Oczywiście, nie zabraknie znanych nazwisk, które normalnie mamy okazję zobaczyć na wielkich salach kinowych, szklanym ekranie czy deskach teatrów. Jedną z tych osób jest Marta Żmuda Trzebiatowska, co ciekawe prywatne żona Kamila Kuli (a więc męskiego głosu V), która wcieli się w postać Judy Alvarez – specjalistkę od braindance’ów, czyli oprogramowania pozwalającego przeżyć różnorakie wydarzenia z perspektywy innej osoby.
Gra "Spiritfarer" była dla mnie bardzo przyjemnym zaskoczeniem i świetną odskocznią od rzeczywistości. Usłyszałem o niej dopiero w momencie, w którym ukazały się pierwsze recenzje oraz znakomity zwiastun premierowy, zwięźle podsumowujący rozgrywkę. Piękna oprawa graficzna oraz bardzo pozytywny odbiór tej produkcji zaintrygował mnie na tyle, by po prostu ją kupić i przekonać się na własnej skórze, czy jest naprawdę tak dobra, jak o niej mówią. I choć nie jest to gra pozbawiona wad, zdecydowanie zasługuje na poświęcenie jej czasu.
Mamy dobre i trochę gorsze wieści dla fanów wymagającego, charakteryzującego się gęstym klimatem “Darkest Dungeon”.
Dobre – kontynuacja gry wciąż jest w produkcji, Red Hook Studios intensywnie nad nią pracuje, a projekt doczekał się kolejnego smakowitego teasera. Złe – szybko w niego nie zagramy. Twórcy planują debiut produkcji w fazie Early Access dopiero gdzieś w bliżej nieokreślonym 2021 roku, więc pełnoprawnego tytułu możemy oczekiwać dopiero w okolicach przyszłorocznej zimy lub nawet w 2022 roku. Dodatkowo całość początkowo zadebiutuje tylko na platformie Epic Games Store, a dopiero później możemy oczekiwać wersji na inne platformy komputerowe czy konsole.
Więcej informacji, zapewne, wkrótce. Póki co, na otarcie łez, wspomniana zajawka.
Nad wyczekiwanym przez fanów komputerowych gier fabularnych projektem kontynuacji kultowego “Vampire: The Masquerade – Bloodlines” od jakiegoś czasu gromadzą się czarne chmury. Materiały prezentowane przez twórców nie porażają i zwiastują raczej mocno budżetowe dzieło, a sama gra zdążyła zaliczyć już poślizg datowany na 2021 rok. Co gorsza od kilku tygodni studio Hardsuit Labs opuszczają kluczowi developerzy odpowiedzialni za grę.
Do Briana Mitsody (głównego projektanta narracji) i Martina Ka'ai Cluneya (dyrektora kreatywnego), dołączyła niedawno Cara Ellison (starsza projektantka narracji). Nie podano powodów opuszczenia przez nią zespołu, a studio zdecydowało się jedynie na lakoniczny komentarz stwierdzający po prostu, że developerka “zdecydowała się odejść”. Nie jest jednak tajemnicą, że Ellison szybko znalazła nowe zatrudnienie i przeniosła się do League of Geeks odpowiedzialnego m.in. za “Armello”.
Niby człowiek wiedział, a jednak się łudził. Patrząc z perspektywy ostatnich dni, czyli lawinowego wzrostu zakażeń na koronawirusa, a także umieszczenia połowy kraju w “czerwonej strefie” było to jednak do przewidzenia. Kolejną tegoroczną imprezą, która padła ofiarą pandemii została Poznań Game Arena. Dzisiaj organizatorzy wydarzenia poinformowali o jego odwołaniu i przeniesieniu kolejnej edycji na 2021 rok.
Od 17 października Miasto Poznań oraz powiat poznański znajdą się w tzw. czerwonej strefie. Jest to jednoznaczne z zakazem działalności związanej z organizacją, promocją i zarządzaniem takimi wydarzeniami jak targi, wystawy, konferencje i eventy. W następstwie decyzji władz centralnych i w porozumieniu z przedstawicielami branży gier, nowych technologii i rozrywki multimedialnej, Zarząd Grupy MTP zadecydował o przełożeniu targów Poznań Game Arena na 2021 rok.
Premiera “Cyberpunk 2077” za lekko ponad miesiąc, więc kampania marketingowa gry ruszyła z prawdziwego kopyta. Tym razem głównymi daniami w programie Night City Wire były wehikuły szos, jakimi będziemy przemierzać zdradliwe ulice nieprzyjaznej metropolii, a także styl, w jakim obracają się mieszkańcy przyszłości.
Natomiast na deser – świeżutka reklama CGI, która prezentuje co kręci cyberpunkowych awanturników, których zżera ambicja.