Aion
aion, polonizacja

Jak pewnie już dawno zauważyliście, GameExe objęło patronatem śmiały projekt polonizacyjnej grupy Iron Squad, który ma na celu przetłumaczenie na język ojczysty gry "Aion: The Tower of Eternity". Z tej okazji postanowiłem zabrać trochę cennego czasu szefowi projektu, Jakubowi "QooBooSowi" Drozdkowi. Efekty? Uważam, że naprawdę interesująca rozmowa. Zapraszam do czytania. ;)

GameExe: Witaj, reprezentuję portal fantastyczny GameExe.pl i mam nadzieję na ciekawą rozmowę na temat Ciebie, Iron Squadu i spolszczeń gier, czyli tego, czym się zajmujecie. Na początek prosiłbym Cię, żebyś opowiedział w kilku zdaniach o sobie i Iron Squadzie.

Jakub "QooBooS" Drozdek: Cześć. Nazywam się Jakub "QooBooS" Drozdek i jestem szefem projektu polonizacji Aiona. Należę do znanej na scenie amatorskich tłumaczeń grupy Iron Squad. Grupa ta została założona w 2004 roku przez Lena, a 30 grudnia obchodziliśmy jej 6 urodziny. Mamy na swoim koncie gry typu Chaser, Darkest of Days czy serię Jagged Alliance.

GE: W kwietniu 2010 wystartowaliście z projektem spolszczenia gry "Aion: The Tower of Eternity". Co spowodowało, że po serii spolszczeń dotyczących gier o tematyce militarnej zabraliście się za grę w klimatach fantasy? Możesz podzielić się z naszymi czytelnikami garścią informacji na ten temat?

QB: W zasadzi to była moja "wina" :) Wszystko zaczęło się w październiku 2010. Niejaki Delmix postanowił, iż przetłumaczy Aiona. Znalazł nawet kolegę do pomocy, ale tempo ich pracy pozostawiało wiele do życzenia. Ogłosili na jakimś forum, że szukają chętnych do tłumaczenia. Zgłosiłem się ja i po krótkim czasie przejąłem projekt, gdyż pozostała dwójka straciła ochotę do jego kontynuacji. Przypomniałem sobie o starym znajomym, Lenie, który jest szefem całego Iron Squadu. Zaoferował mi pomoc w tłumaczeniu, a po kilku dniach mianował kierownikiem projektu. Z początku szło mozolnie – dlatego oficjalnie wystartowaliśmy dopiero w kwietniu – ale z czasem tempo zaczęło rosnąć.

Czytaj dalej...

Gothic II: Noc Kruka

Gothic doczekał się multiplayera!

Dodał: , · Komentarzy: 3

Jakiś czas temu polska grupa modderska znana przez internautów pod nazwą GothicX hucznie zapowiadała, że za ich sprawą gra z serii Gothic doczeka się sieciowej rozgrywki. Niestety, o ile tego zadania nie skończyli, to udało im się stworzyć solidne podstawy do stworzenia multiplayerowego Gothica.

Dorobek grupy GothicX wykorzystali ludzie kryjący się pod nazwą Gothic Multiplayer Team. To właśnie za ich sprawą od dzisiejszego dnia można pobrać pliczek, który umożliwia grę wraz z innymi graczami, o ile spełni się dwa warunki: posiada się dostęp do internetu (ale kto go teraz nie ma?) oraz ma się zainstalowaną drugą część serii wraz z rozszerzeniem Noc Kruka.

Dodatek umożliwiający sieciową rozrywkę można pobrać z oficjalnej strony projektu. Trzeba przyznać, że pomysł jest bardzo ciekawy i za jego sprawą dwie pierwsze części tej jakże popularnej w naszym kraju serii mogą przynajmniej częściowo odzyskać popularność, którą cieszyły się parę lat wstecz.

Dragon Age II

Legendarne przedmioty Evry

Dodał: , · Komentarzy: 12

Moje przypuszczenia co do unikatowych przedmiotów, które mogą zostać aktywowane w Dragon Age 2 po przejściu Dragon Age: Legends, zostały potwierdzone.

Związane są one w dużej części z główną postacią gry flash – Evrą, łowcą demonów. Mamy więc do zdobycia:

  • Evra's Might

    Gdy Evra zyskała rozgłos po pokonaniu Sióstr Krwi z Vehnstel, nosił wtedy swój pierścień. Chociaż duży rozmiar solidnego złotego pierścienia przyciąga uwagę, to spełniał on bardziej praktyczną rolę dla Evry – używał go do uderzania demonów w facjatę, czasami powalając jednym ciosem.

  • Evra’s Trophy Belt

    Ten makabryczny pas wypełniony jest ogromnymi zębami, wyszczerbionymi ostrzami, skrawkami skór i fragmentami pancerza. Mówi się, że każda część to trofeum zebrane przez Evrę podczas swych licznych przygód.

The Elder Scrolls V: Skyrim

„Skyrim” i dwie niezgorsze tapety

Dodał: , · Komentarzy: 0
skyrim, ściana świata

Coś się kończy, coś się zaczyna. Pismo „Game Informer” zakończyło swoje kilkunastodniowe rendez-vous ze „Skyrim” i upubliczniło większość materiałów, które udało im się zdobyć w siedzibie potentata z Rockville. Jeżeli pierwszy raz słyszycie o tej akcji albo zwyczajnie czujecie głód informacyjny i potrzebujecie nadrobić zaległości, zapraszam pod ten adres, gdzie możecie się dowiedzieć kilku frapujących smaczków.

Redakcja miesięcznika obiecuje jednak, że nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa i w ciągu najbliższych dni możemy oczekiwać kolejnych interesujących wieści o piątej części „The Elder Scrolls”. Bethesda ponoć uchyliła sporego rąbka tajemnicy związanego z nowym systemem walki (w szczególności skupiono się na novum, czyli walce dwoma broniami), przemodelowanym interfejsem czy pracą grafików.

To jednak pieśń przyszłości, a dzisiejszego dnia, w ramach dobrego zakończenia wspomnianej prezentacji, pismo udostępniło dwie ładne tapety z motywem ze „Skyrim”. Znajdziecie je w rozwinięciu, a czy będziecie chcieli udekorować nimi swoje wychuchane pulpity, o tym jak zwykle zdecydujecie sami. W końcu wolna wola to straszna wszetecznica, pijana winem swojego cudzołóstwa.

Might & Magic: Heroes VI

W walce z demonicznym dziedzictwem

Dodał: , · Komentarzy: 6

Powszechnie wiadomo, że Orkowie w wielu światach fantasy są silnie powiązani ze światem eterycznym – duchowym. W serii Heroes pierwszy raz pojawiły się tego typu jednostki w trzeciej odsłonie – Ogrzy Szamani, by następnie ewoluować w Ogrzych Magów i w części V w Szamanki.

Oczywiście pierwiastka duchowości i magii wśród zielonoskórych nie może braknąć również w Might & Magic: Heroes VI. Tym razem występują oni pod postacią Kroczących pośród Snów oraz Łupieżców Snów, o których mówi się:

Might & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VI
Kroczący pośród Snów oraz Łupieżca Snów
Dragon Age II

Czego brakuje „Dragon Age II”? Kolejnych przedpremierowych dodatków? Z takiego założenia wychodzi chyba BioWare, gdyż dzisiejszego dnia ogłosił kolejne DLC do kontynuacji smoczej sagi, w które będzie można się zaopatrzyć jeszcze przed 11 marca. Otóż najnowszym bonusowym przedmiotem jest „Pełna zbroja Sir Isaaca” i zapewniam, że nie rozchodzi się tutaj o tego genialnego uczonego, który wysnuł prawo powszechnego ciążenia. Choć kto wie, czy to nie byłby bardziej intrygujący pomysł?

Dragon Age 2Dragon Age 2Dragon Age 2

Tak czy siak, wspomniane uzbrojenie jest hołdem dla Issaca Clarke’a, bohatera serii „Dead Space”, którego najświeższe przygody wylądują za kilka dni na półkach sklepowych. Tak, tak... dobrze myślicie! Kod odblokowujący przedmiot znajduje się w pudełku z grą „Dead Spece 2”. Czy Electronic Arts tak bardzo obawia się o sprzedaż kontynuacji niezwykle klimatycznego i ciepło przyjętego survival-horroru, że próbuje wcisnąć go również największym fanatykom „Dragon Age II”?

Final Fantasy XIII-2

Trailer Final Fantasy XIII-2

Dodał: , · Komentarzy: 0

Square Enix nie długo kazał czekać na ujawnienie wstawki filmowej do zapowiedzianego już sequela do Final Fantasy XIII. Nie ma nad czym dywagować, trzeba obejrzeć i wysłuchać.

Plik wideo nie jest już dostępny.

Fanom serii na pewno nie trzeba przedstawiać postaci występujących w video, ani zachęcać do kupna kolejnej części. Już nie mogę się doczekać zimy, oby był to króciutki rok.

Mythos
mythos

Skoro po różnych przygodach finalnie zakończyliśmy akcję „Jubileusz 2010”, to wypadałoby odpalić następną atrakcję dla naszych ukochanych czytelników. Zwyczajnie kochamy Was rozpieszczać, a poza tym nie lubimy mieć pustki w dziale konkursowym. Dlatego też dziś, dzięki uprzejmości firmy Frogster Interactive, mamy do rozdania dziesięć kluczy do zamkniętej bety wyczekiwanej gry „Mythos”. Przyznacie, że to niezwykła gratka dla pasjonatów gatunku hack'n'slash oraz MMO?

Co trzeba zrobić, aby zgarnąć jeden z tych kluczy? To banalne! Wystarczy napisać w komentarzu pod tym newsem, kilka zdań o tym, dlaczego chcielibyście zagrać właśnie w „Mythos”. Następnie, w celu weryfikacji uczestnictwa, trzeba skierować swoje kroki na stronę fanów gry na Facebooku i napisać tam nick z forum, żeby zostać wziętymi pod uwagę podczas losowania. Na wzięcie udziału w konkursie i spróbowanie swoich sił, macie czas do 26 stycznia. To generalnie wszystko – kilka minut wysiłku intelektualnego, odrobinka kreatywność, pewna dawka szczęścia i będziecie mogli cieszyć się przywilejem, który posiadają nieliczni. Czy warto? Chyba nie muszę odpowiadać na to pytanie…

Pozostaję mi tylko życzyć szczęścia i udanych łowów!

Two Worlds 2

Nie wszystko złoto, co się świeci

Dodał: , · Komentarzy: 1
cover, okładka, two worlds 2, łatka, patch, hotfix

Szumnie ogłoszona złota poprawka do wysoko ocenianego Two Worlds 2 spowodowała nieco zamieszania, ale nie z powodu naprawienia konkretnych błędów, bo to zrobiła dobrze, lecz utworzenia nowych i to całkiem uciążliwych.

Po zaimplikowaniu łatki 1.1. GOLD zapisy stanu gry sprzed dokonania aktualizacji miały pewne problemy z kompatybilnością z nowym systemem. Reality Pump trochę długo kazało czekać na poprawkę, która, jak się okazuje, waży niespełna 16MB i poprawia zaledwie trzy błędy:

  • otwiera zamknięte drzwi w Cheznaddar uniemożliwiające wcześniej ukończenie misji,
  • powiększa ikony kontrolne pada do Xbox 360, co pozwala na łatwiejsze korzystanie z ekwipunku,
  • dodaje opcję zmiany rozdzielczości interface.
Two Worlds 2

Choć Sordahon miał już okazję zmierzyć się z europejskimi graczami, to w Ameryce wciąż odmawia mu się szansy do zasmakowania krwi i rzucenia kilku patetycznych tekstów. Wszystko przez te chciwe, kapitalistyczne świnie z SouthPeak Interactive, które nie chcą się zgodzić na jego proste żądanie – bycie głównym złym w grze „Two Worlds II”. Dlatego też epicka i pełna przygód wędrówka, jednego z „największych skurczybyków” w historii gier komputerowych, wciąż trwa, a końca jej zwyczajnie nie widać.

Jak zapewne pamiętacie, w ostatnim epizodzie nasz bohater oddał się kontemplacji nad sensem i beznadziejnością swojego życia, w rytmie disco americano. Tym razem Sordahon gotów jest przełknąć gorzką pigułkę i finalnie zgodzić się na zbójeckie żądania krwiożerczych wydawców. Niestety, pozorna euforia ludzi z SouthPeak, związana z jego powrotem, okazuje się sprytnym fortelem, który zmusza herosa do zmierzenia się z jednym z najniebezpieczniejszych wyzwań stawianych przez XXI wiek. Wyczyszczenie stajni Augiasza to przy tym wszystkim kaszka z mleczkiem...

Jestem przekonany, że tak wygląda najniższy i najmroczniejszy poziom piekła. Czy Sordahon przetrwa te katusze i utrze w końcu nosa spryciarzom z SouthPeak? Przekonamy się zapewne w kolejnym odcinku.

Wczytywanie...