Mass Effect 3

Cytadela powróci w finale serii

Dodał: , · Komentarzy: 7

Na łamach OXM Mac Walters, główny scenarzysta gry, potwierdził, że w trzeciej odsłonie serii Mass Effect pojawią się misje, które wycięto z "dwójki" a które rozgrywać się będą na obszarze doskonale znanej z pierwowzoru Cytadeli.

cytadela, mass effect

Jak wszyscy fani serii pamiętają, w Mass Effect 2 dane nam było zwiedzić tylko wybrane miejsce w Cytadeli. Jak się okazuje, wycięto z gry kilka misji, które miały nawiązywać do wątków powiązanych z pierwszą częścią gry. Walters powiedział, że "(...) miał pojawić się wątek, który nawiązywał do pierwszego Mass Effect i miał rozgrywać się na Cytadeli, lecz go wycięliśmy. Jednak pojawi się on teraz w Mass Effect 3, więc cieszę się ale nie mogę o nim więcej powiedzieć. To jedna z dobrych stron trylogii, że czasem otrzymujesz drugą szansę".

Główny scenarzysta gry w wywiadzie zdradza, że liczba przygotowywanych zakończeń do ME2 mogła przyprawić o ból głowy, jednocześnie pamiętając, że należało odrzucić pomysł misji samobójczej i śmierci każdego z członków drużyny, wliczając w to Sheparda, by możliwym było przygotowanie podstaw dla trzeciej części gry.

Walters mówił także, że po siedmiu latach chciałby spróbować czegoś innego. Stwierdził, że nie jest ostateczna próba opuszczenia marki "Mass Effect", ale raczej "odpoczynek" od niej.

Kto wie, może w trakcie tych misji BioWare zdradzi nam coś więcej o tajemniczych Opiekunach?

Borderlands 2

Gearbox szuka prawdziwej Lilith

Dodał: , · Komentarzy: 6

Gearbox Software zamieściło ogłoszenie, w którym poszukiwana jest osoba gotowa wcielić się w Lilith podczas prezentacji gry Borderlands 2.

lilith, borderlands 2

Uczestnictwo na różnych spotkaniach prasowych i prezentacji nie jest jednak typowym ogłoszeniem, ale pełnoprawną umową o pracę z zarobkami na poziomie 1000 dolarów. Od tego należy rzecz jasna odliczyć koszty dojazdu chociażby do takiego Teksasu. Kandydatki muszą mieć miedzy 18 a 30 lat, ale nie jest wymagane żadne doświadczenie w modelingu czy aktorstwie.

Swoje oferty panie mogą złożyć tutaj. Tam też znajdziecie szczegóły dotyczące zatrudnienia. Może któraś z naszych czytelniczek się skusi?

Guild Wars 2

Mamy złą wiadomość dla wszystkich oczekujących na trzecią część książkowej trylogii, która miała stanowić pomost fabularny pomiędzy obiema odsłonami serii Guild Wars.

guild wars

Sea of Sorrows, bo to o niej mowa, miała przedstawiać obudzenie smoka Zhaitana oraz zatopienie Lwich Wrót. To właśnie na mieszkańcach tego miasta miała skupiać się książka, by pokazac, jak poradzili sobie wpierw ze zniszczeniem ukochanego miasta a następnie z jego odbudową w nieco innym charakterze.

Pierwotnie Sea of Sorrows miało się ukazać 27 marca 2012 roku, lecz teraz datę tę należy zmienić na 26 czerwca tego samego roku. Dotychczasowego autora, Stevena Savile, zastąpi Ree Soesbee.

Wygląda więc na to, że premiera książki odbędzie się już po wydaniu samej gry. Szkoda, bo dzięki temu moglibyśmy poznać pewne wydarzenia, których skutki zobaczymy wcześniej na ekranach naszych monitorów. Na pocieszenie pozostaje niedawna informacja, że po polsku ma się ukazać pierwsza część trylogii. Trzymamy kciuki!

Star Wars: The Old Republic

EA nie zarobi na Starej Republice?

Dodał: , · Komentarzy: 9

Zdaniem prezeza Activision Blizzard, Bobby'ego Koticka, Star Wars: The Old Republic nie jest tytułem, który przyniesie ElectronicArts spodziewane zyski a jedynie zyska na tym LucasArts.

star wars the old republic

Kotick uważa, że tytuł ten nie będzie w stanie wypracować spodziewanych zysków. Lucas będzie głównym beneficjentem sukcesu Star Wars – zaznaczył szef Activision Blizzard. Na potwierdzenie swojej opinii wypowiada się także w kwestii współpracy z LA: Rachunek ekonomiczny to zawsze jemu gwarantuje udział w zysku, nie rozumiem więc, w jaki sposób miałoby na tym skorzystać Electronic Arts. Jeśli spojrzeć wstecz i policzyć wszystkich, którzy dzięki zainwestowaniu w MMO osiągnęli sukces, to nie będzie to duża liczba.

Wygląda na to, że Kotick stara się zdyskredytować rywala, który ma pozbawić World of Warcraft kolejnych 500 tys. graczy, pogłębiając dotychczasową tendencję spadkową giganta.

Jak sądzicie, gra zarobi na siebie? Jednoznaczną odpowiedź poznamy dopiero po premierze, którą zaplanowano na 20 grudnia.

Neverwinter

Duet CrypticPerfect World uraczył nas najnowszym trailerem powstającej gry MMO Neverwinter.

Wszystko rozpoczyna się w tawernie, gdzie można usłyszeć wiele różnych historii z przerażającymi potworami w tle. To właśnie tam będzie nam dane przeżywać fabułę gry, której premiera została przesunięta na ostatni kwartał 2012 roku właśnie po to, by dotychczas nastawiony na kooperację tytuł przeistoczyć w typową masówkę.

Patrząc jednak na poziom grafiki czy animację należy się zastanowić, czy Naverwinter będzie miało rację bytu, gdyż konkurencja ze strony Star Wars: The Old Republic i planowanego także na przyszły rok Guild Wars 2 prezentuje się o niebo lepiej. Cóż, miejmy nadzieję, że Cryptic zdaje sobie z tego sprawę i nie stworzy kolejnej nudnej gry wyglądającej jak tytuł z okolic 2006 roku.

Dragon Age II

To nie był dobry rok dla marki „Dragon Age”. Choć fani świata Thedas nie mogli narzekać na liczbę produktów powiązanych z ich ulubionym uniwersum, to ich jakość pozostawiała niestety wiele do życzenia. Historia rodu Hawke zawarta w „Dragon Age II” okazała się katastrofą, która zszargała dobre imię serii i wprawiła w konfuzję nawet najbardziej zagorzałych fanatyków BioWare. Dodatki do tej rozczarowującej kontynuacji, choć były niezgorszym krokiem naprzód w kwestii naprawy stosunków „developerzy-gracze”, siłą rzeczy nie potrafiły odegnać niesmaku, jaki pozostawiły po sobie przygody w mieście Kirkwall.

dawn of the seeker

Z kolei „Dragon Age: Redemption”, serial internetowy Felicii Day, też w ogólnym rozrachunku nie spełnił ogromnych oczekiwań. Pomimo idealnych warunków do stworzenia czegoś mistrzowskiego i niezmiernie klimatycznego, tytuł okazał się przeciętniakiem, który od biedy można było obejrzeć, ale bez większych emocji. Król jak był, tak pozostał nagi.

Jednak stara prawda mówi, że po deszczowych dniach zawsze nadchodzą słoneczne. Czy 2012 rok zaskoczy nas tak mocno, że uznamy powyższe wpadki za zwykły wypadek przy pracy? Zobaczymy. BioWare nie zwalnia tempa i dla fanów Andrasty, Szarej Straży czy Poszukiwaczy, przygotowuje kilka smakowitych niespodzianek.

Czasopisma

Zapowiedź 351 numeru Nowej Fantastyki

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

nowa fantastyka, 12/2011, 351 numer nf

Zastanawiałem się, czy nie napisać w tym miejscu o celebrytach i celebrytkach będących elfami (elficami konkretnie). Marzącymi o podbudowaniu marniejącego w oczach fanów image’u napisaniem powieści SF. Ale zmieniłem zdanie. Poczekam na powieść. Przeczytam. Napiszę o niej, bądź napisze któryś z recenzentów „NF”. Kto wie, może nas Doda zaskoczy.

Potem, trafiwszy na fascynujący artykuł, chciałem napisać o tym, jak wyszukiwarki i serwisy społecznościowe targetują ludzi, mnie i Ciebie, Drogi Czytelniku, oferując nam obraz świata złożony z tego, na jakie strony i informacje klikamy. Żebyśmy przypadkiem nie trafili na coś, co wzbogaci nas nieoczekiwanie. Żebyśmy żyli w otoczeniu produktów, na których widok mniej odporni wśród nas zareagują jak psy Pawłowa na dzwonek. Ale i tę myśl porzuciłem.

The Elder Scrolls V: Skyrim

Oficjalny blog Bethesdy oznajmił wszystkim fanom The Elder Scrolls V: Skyrim zawartość najnowszego patcha do gry.

skyrim, the elder scrolls

Wśród zmian np. naprawa błędu powstrzymującego smoki przed atakowaniem nas, te związane z nazywaniem broni czy też nie pozwalającego skorzystać z Kościanego Klucza. Nie powinny pojawiać się więcej problemy z wchłanianiem smoczej duszy, zaś straszliwie popularny ESC będzie także zamykał wszelkie ekrany menu.

Pełna lista zmian w rozszerzeniu newsa.

Star Wars

Book of Sith – zwiastun

Dodał: , · Komentarzy: 1

Zapowiedziana na tegorocznym ComicConie nowa książka Dana Wallace, Book of Sith, doczekała się swojego zwiastunu na łamach IGN.

Na 160 stronach znajdzie się miejsce dla sześciu tekstów Sithów, które zostały spisane rękami tylu też mistrzów Ciemnej Strony: Sorzus Syna, Darth Malgusa, Darth Bane'a, Mother Talzin, Darth Plagueisa i Darth Sidiousa.

The Elder Scrolls V: Skyrim

Angry Joe kontra Dovahkiin

Dodał: , · Komentarzy: 14

„Skyrim” jest na ustach całej branży elektronicznej rozrywki. Beczki pełne miodu wylewane są wprost na głowy pracowników Bethesdy, odgłosy oklasków na cześć potentatów z Rockville słychać nawet w najdalszych zakątkach globu, a gloryfikacja ich kunsztu oraz kreatywności często ociera się o granicę jawnego kultu. Dla wielu graczy Todd Howard stał się mesjaszem komputerowych gier fabularnych i kolejny raz wytyczył ścieżkę, którą będzie podążał ten gatunek.

angry joe, skyrim

Czy jeden z najlepszych krytyków gier komputerowych również zakochał się w przygodach Dovahkiina? Angry Joe to w końcu bezkompromisowy recenzent, który niejednokrotnie potwierdzał, że za nic ma wszystkie świętości i branżowe konwenanse. Człowiek zdolny do wyśmiania legendarnej marki i najbardziej utytułowanych developerów, o ile na to zasługują. Facet zawsze korzystający z pełnej skali ocen, który „dziewiątkami” i „dziesiątkami” nagradza wyłącznie produkcje wybitne.

Co sądzi o „Skyrim”? Zapraszam do obejrzenia jego lekko szalonej „wściekłej recenzji”.

Wczytywanie...