Blackguards

Nie wiem, czy jeszcze pamiętacie Blackguards, ja przynajmniej z tytułu gry nie potrafiłem wywnioskować, co to jest, a przecież sam pisałem o nim newsa. Cóż, było to w marcu, a w obliczu masy ciekawych produkcji "zapomnienia" się zdarzają. Ale to nic – bo nadal jestem nim podekscytowany – w końcu niecodziennie wcielamy się w zbirów ratujących świat.

blackguards

Oprócz demonstracji Blackguards z E3 (sprytnie ukrytej w dalszej części newsa), przywiało też parę nowinek. W grze mamy do wyboru trzy klasy – maga, wojownika i myśliwego. Zdaję sobie sprawę, że nie wygląda to porywająco, ale w trakcie rozwijania postaci przyjdzie nam dokonać jeszcze wyboru specjalizacji bohatera.

Diablo III

Bajery i rowery w konsolowym "Diablo 3"

Dodał: , · Komentarzy: 0

Pisaliśmy o tym, że konwersja konsolowa wyjdzie 3 września 2013, nic więc dziwnego, że teraz możemy pisać o marchwie, jaką zamierza przyciągnąć nas Blizzard do pre-orderów gry. Podobnie jak przy przedsprzedaży wersji pecetowej, tak i tu za kupienie "D3" w ciemno dostaniemy kilka itemów. Podobnie bajeranckich, "pimpujących" nasze postacie... i nie zawsze trafionych tematycznie.

diablo 3, preorder
Inne

Dziś swoje 50-te urodziny obchodzi Król Polskiego Dubbingu, Jarosław Boberek. Jego forma pozostaje niezmienna, obojętna na wszelkie czynniki zewnętrzne, ale najważniejsze – nigdy nie zawodzi. Ogrom postaci, jakim podkładał głos robi spore wrażenie, do moich ulubionych należą Kaczor Donald, Król Julian z "Pingwinów z Madagaskaru", Bishop z "Neverwinter Nights 2", Max z "Sam & Max: Sezon 1" oraz Milten z "Gothica". Ale znany jest też jako głos Yarpena Zigrina z "Wiedźmina 2: Zabójcy Królów", Korgana Krwawego Topora z "Baldur's Gate II", Magistra z "Wiedźmina", Stanislausa Brauna z "Fallouta 3" i wielu, wielu innych gier ("Skyrim", "Diablo III", "Dragon Age: Początek" – nawet po kilka ról!).

jarosław boberek

Na pytanie zadane przez portal dubscore dotyczące, jak nadać postaciom ten niepowtarzalny charakter odpowiada: Nie wiem jak to się robi. Nie ma przepisu na idealny efekt ostateczny. Gdyby był, to aktorzy nie byliby potrzebni. Wystarczyłoby się odnieść do jakiejś wypróbowanej receptury, połączyć składniki i efekt murowany. To jest wielka tajemnica, tu potrzeba i doświadczenia, i talentu, i szczęścia, i intuicji, i wystąpienia pewnych okoliczności, których nie jesteśmy w stanie przewidzieć. A ja? Ja po prostu staram się najlepiej jak umiem, a jak to wychodzi to już widzowie ocenią.

Mad Max

Mad Max bez multi?

Dodała: , · Komentarzy: 1

Zapowiedziany na konferencji Sony "Mad Max", rozpalił wszystkich fanów postapokalipsy w wersji vintage. I do tego okazał się sporym zaskoczeniem dla wszystkich. Teraz twórcy zaczynają studzić rozgorączkowane głowy. "W tej chwili nie przewidujemy trybu multiplayer." stwierdził Frank Rooke z Avalanche Studios w wywiadzie dla serwisu Gamespot. Gra ma mieć rozległy otwarty świat, czekający na eksplorację, wszystko tworzone jest raczej z myślą o pojedynczym graczu. Producenci zaznaczają również, że chcą się bardziej skupić na samotniczym aspekcie głównego bohatera "Mad Maxa". Dlatego chcą, aby gra był solidnym doświadczeniem dla jednej osoby. Tylko czy obecnie gra bez multiplayera ma szansę na dłuższą popularność?

mad max
The Elder Scrolls Online

Twórca nadchodzącego "The Elder Scrolls Online" – Zenimax Online zapowiedział, że serwery ich nadchodzącego MMO będą rozdzielać graczy między trzy oddzielne serwery – jeden dla użytkowników PC i Maców, jeden dla Xboxa One i jeden dla PlayStation 4. Dyrektor kreatywny Paul Sage stwierdził, że gra powinna tak samo dobrze przyjąć się na nowej generacji konsol, co na PC, dlatego ważne będzie rozdzielnie graczy, by nie doprowadzać do konfrontacji między tymi używającymi klawiatury i myszki, a tymi posługującymi się padami. Wszystko, aby zapewnić graczom uczciwe PvP.

the elder crolls online

"Pracujemy nad doskonałym interfejsem oraz gameplayem specyficznym dla wersji PC Elder Scrolls Online – konsolowa wersja będzie miała swój własny interfejs, bardziej przystosowany do padów, bo PC nie ucieknie." mówi Sage. "PC jest i będzie nietykalny, w końcu to komputer. Pracuję w branży już długo i od lat słyszę, że za rok PC padnie, później słyszę, że konsole odpadną za rok, a później znowu, że PC znowu umiera. A tak nie jest."

Gra trafi jednocześnie na wszystkie platformy wiosną 2014 roku, chociaż początkowo planowanie wydanie wersji PC wcześniej, jednak ostatecznie została ona przesunięta na późniejszy termin.

Mass Effect 2

Masywny model Normandii SR-2 z Mass Effecta 2

Dodała: , · Komentarzy: 1
lego

Mówią, że gry nie potrafią wyciągnąć z ludzi nic kreatywnego. Bzdura! Licealista Ben Caulkins wykonał z klocków Lego model statku Normandia SR-2 z "Mass Effecta 2". Replika ma 120 centymetrów długości, a jego budowa zajęła 7 miesięcy! Klockowa Normandia nie tylko zachowała przepiękne zaokrąglone kształty, ale również jest bardzo szczegółowa, można nawet dostrzec ulepszone działa Thanix na spodzie statku. Czyżby Ben był fanem zadań pobocznych? Przy okazji, samego twórcę możecie również kojarzyć z reprodukcji kostiumu z "Halo", na który zużył aż 10 000 klocków. Ciekawe ile zużył na tę Normandię?

O statku możecie poczytać także w jednym z artykułów w naszym dziale "Mass Effecta 2", a w rozszerzeniu znajdziecie więcej zdjęć tego wspaniałego statku.

normandia sr-2
Wiedźmin 3: Dziki Gon

Przynajmniej na to wskazują wypowiedzi tuzów CD Project Red – Marcina Iwińskiego (dyrektora generalnego) oraz Johna Mamaisa (producenta wykonawczego) uzyskane od nich przez serwis Polygon. Wedle ich słów uniwersum wykreowane przez Andrzeja Sapkowskiego pozwala jeszcze na opowiedzenie wielu ciekawych opowieści, a postać Geralta może w przyszłości odegrać jakąś pomniejszą rolę w grze rozgrywanej w tym neverlandzie.

wiedźmin 3 dziki gon

"Możliwe, że włączymy Gerlata do jakieś przyszłej, potencjalnie możliwej gry" – mówi John Mamais – "Musimy po prosu przedyskutować i ustalić dokąd [po skończeniu Wiedźmina 3 – dop. Ranger] dalej zmierzamy."

Dragon Age: Inkwizycja

Dzięki pracy redakcyjnej koleżanki, Vitanee, możemy z niekłamaną przyjemnością zaserwować wam pierwszy zwiastun trzeciej części "Dragon Age'a" z polskimi napisami. Inquisition to w końcu bardzo gorący temat, szczególnie dla fanów cRPG. Myślę, że nie tylko moje myśli zaprząta pytanie: czy po serii wpadek, które zaowocowały czystką ze strony EA w Bioware, studio za pomocą tego tytułu odzyska to co straciło – dobrą renomę?

da3, logo

Przez lata twórcy legendarnego Baldur's Gate cieszyli się nią, póki nie złamały jej kolejne ciosy – a to Dragon Age 2 okazał się nie taki dobry, jakim być powinien; a to zakończenie Mass Effect 3 było jakie było; a o Star Wars: The Old Republic lepiej nawet nie gadać. Jednym zdaniem – dobrą passę szlag trafił. Cóż, myślę, że trailer niejedną osobę nastawił optymistycznie do nowej gry Bioware, mnie na pewno. Szerzej o tym pisałem tutaj.

Nie pozostaje mi już nic innego, jak zaprosić was do oglądania oraz komentowania filmu! Wideo znajdziecie w rozszerzonej części newsa.

Inne

The Dark Sorcerer na E3

Dodał: , · Komentarzy: 2

Tech demo PS4 robi naprawdę dobre wrażenie. Jest nie tylko niezłe, ze względu na pokaz możliwości renderingu na żywo grafiki przez nową konsolę Sony, ale również przez pomysł i jego wykonanie. Po co komu nudne techniczne demo, które zainteresuje jeno znawców tematu, a zwykła gawiedź jedynie kiwnie głową z uznaniem, po czym zapomni?

the dark sorcerer

Gdzie tam! Trzeba sprzedać opowieść wedle zasad nowoczesnego marketingu. Dać widowni to "COŚ", co ją zainteresuje i wbije się jej w pamięć. Na konferencji sony podczas targów E3 ludzie przekonali się na własne oczy, jak formę napełnia się treścią.

The Mighty Quest for Epic Loot

Ubisoft postawił już jakiś czas temu na produkcje oparte na modelu finansowania free-to-play. Licząc, że zachęceni jakością serwowanego towaru, jak i brakiem narzuconych z góry opłat, gracze wciągną się na tyle w grę, iż sami z chęcią zasilą kabzę firmy za pomocą mikropłatności.

the mighty quest for epic loot, logo

The Mighty Quest for Epic Loot to doskonały przykład takiego podejścia Ubisoftu do biznesu. Sama gra polegać ma zarówno na rozbudowie twierdzy poprzez nafaszerowanie jej zabójczymi pułapkami i strasznymi potworami (np. cyklopami czy smokami) w celu zabezpieczenia własnego skarbca; jak i na łupieniu złota z podobnie chronionych siedzib innych graczy. Obydwa aspekty gry rozgrywają się w tym samym czasie, więc przy braku należytej uwagi z jego strony i sam buszujący w czyiś dobrach złodziej może zostać okradzionym...

Zwiastun gry możecie zobaczyć i ocenić po rozwinięciu newsa. Obawiam się, że należy on do tych z rodzaju "nastrojowych", bo gameplay'u w nim za grosz...

Wczytywanie...