szczury_wroclawia_szpital

Walka

Grając w Wiedźmina niejeden raz zdarzy nam się ulec przeciwnikowi. Jak uniknąć porażki? Czy można oszukać przeciwnika? Postaram się Wam to wytłumaczyć w dalszej części tego artykułu.

Który poziom trudności?

Wybór poziomu trudności ma duże znaczenie dla początkującego gracza. Decyzja ta winna być dobrze przemyślana, albowiem nie ma możliwości zmiany poziomu trudności podczas dalszej rozgrywki. Grając pierwszy raz zalecany jest łatwy lub średni poziom. Rozgrywka na tych stopniach trudności nie jest aż tak wielkim wyzwaniem, co też sprawia że alchemia, jak i innego rodzaju pomoce, z których to Geralt korzysta w walce, nie będą miały aż tak wielkiego znaczenia jak na najwyższym poziomie trudności. Poziomy łatwy jak i ten dla średnio zaawansowanego gracza posiadają bardzo znaczne ułatwienie w walce. Mianowicie chodzi o kursor w kształcie miecza, który po każdej sekwencji ciosów "staje w płomieniach". To jest sygnał dla gracza, ażeby ponowić atak poprzez kliknięcie lewym przyciskiem myszy. Czynność ta spowoduje wyprowadzenie kolejnego elementu ataku w sekwencji, dzięki czemu jest on bardziej efektowny i zabójczy dla przeciwnika aniżeli poprzedni. Gracze lubiący wyzwania, pragnący poznawać historię Geralta na najwyższym stopniu trudności, będą zdani tylko i wyłącznie na wrodzone zmysły walki, albowiem koniec sekwencji ciosów nie jest niczym zasygnalizowany... Oczywiście oprócz ruchów samego Białego Wilka.


Poziom Trudności

Który styl wybrać?

Wiedźmini w czasie nauk uczą się trzech stylów walki: silnego, szybkiego i grupowego. Jako że używają dwóch różnych mieczy, łącznie do dyspozycji jest 6 stylów po trzy na każdy miecz.

Styl Silny

Styl Silny: Idealny na wolnych, dobrze opancerzonych przeciwników o znacznej wytrzymałości. Styl ten przedkłada siłę nad szybkość i precyzję.

Styl Szybki

Styl Szybki: Składa się z szybkich ciosów, które idealnie sprawdzają się na zwinnych, trudnych do trafienia wrogów. Obrażenia zadawane przy użyciu tego stylu są niewielkie.

Styl Grupowy

Styl Grupowy: Przeznaczonych na słabych, spotykanych w grupach przeciwników. Ciosy zadawane są wokół Geralta, dając możliwość ranienia wielu celów jednocześnie. Skuteczność tego stylu wzrasta wraz z liczbą przeciwników.

Zanim jednak przemówią miecze, powinno się przyjrzeć na stan opancerzenia przeciwnika. Silny styl nie będzie wyrządzał żadnej krzywdy zwinnemu przeciwnikowi, unikającemu ciosów. Dobrze opancerzony przeciwnik nie będzie odczuwał ciosów zadawanych przez szybki styl. Tak więc widać, że dobranie stylu może przesądzić wynik walki.


Style

Do czego służą stalowy i srebrny miecz?

Geralt, jak każdy wiedźmin, posługuje się dwoma typami broni – dwuręcznym mieczem stalowym i jednoręcznym srebrnym.

Stalowy Miecz

Stalowy Miecz: Używany na rasy rozumne, takie jak ludzie, elfy, krasnoludy, vodyanoi oraz zwierzęta odporne na srebro (wilki, psy). Miecz wykuwany jest z meteorytowej stali, a masa ostrza powoduje, że jest to broń oburęczna.

Srebrny Miecz

Srebrny Miecz: Służy do walki z istotami pokoniunkcyjnymi, do których zaliczają się wampiry, trupojady i inne bestie wrażliwe na ten metal. Delikatność ostrza sprawia, że w walce z ludźmi jest bezskuteczny.

Jak widać dobranie miecza przed walką także ma duże znaczenie na jej wynik.


Miecze

Jak poruszać się po terenie w czasie walki?

Wiele razy zdarzy się, że zostaniemy zaatakowani przez grupę przeciwników. W takim momencie umiejętność sprawnego poruszania się po terenie okazuje się niezbędna, a kluczem do zwycięstwa jest nie dać się okrążyć. Sytuacji takich możemy uniknąć wykorzystując system uników. Grając przy wykorzystaniu kamery izometrycznej, należy dwukrotnie przycisnąć klawiszem myszki na ziemi w pobliżu Geralta, który przeturla się, odskoczy, lub wykona nad przeciwnikiem piruet. Grając kamerą TPP, wystarczy nacisnąć dwukrotnie jeden z klawiszy poruszania się (W, A, S, D).


Poruszanie

Jak wykorzystać znaki?

Na najwyższym poziomie trudności znaki także mogą odgrywać kluczową rolę. Z ich pomocą możemy powalić i ogłuszyć przeciwnika, porazić iskrami ognia, otoczyć się magiczną barierą ochronną, rzucić na wroga chwilowy urok lub zastawić "pułapkę". Niestety energia potrzebna do wykonania któregokolwiek znaku jest bardzo ulotna. Utrudnia to znacznie walkę, ale i jednocześnie zmusza gracza do rozsądnego wykorzystywania magii.


Znaki

Kiedy używać eliksirów?

"Wiedźmin bez eliksirów to tak jak pół wiedźmina". Geraltowi znane są również arkana sztuk alchemicznych. Na podstawie receptur może przyrządzać eliksiry zwiększające odporność na powalenie lub skracające czas regeneracji energii wykorzystywanej przy Znakach. Z owych napojów należy korzystać z rozwagą, albowiem większość z nich silnie zatruwa nasz organizm. Gdy wskaźnik skażenia przekroczy 75%, zaczną się pojawiać pierwsze efekty uboczne. W walce ciosy często będą chybione, a bieg będzie znacznie wolniejszy. Po co więc zatruwać się eliksirem "Czarna krew", skoro w pobliżu nie ma wampirów?


Eliksiry

Jak mogą ci się przydać oleje?

Prócz eliksirów można także wytwarzać oleje nakładane na miecz. Będą one zwiększać obrażenia danemu typowi przeciwników. Przeciw ghulom i innym umarlakom używany jest olej przeciw trupojadom. Na widma i inne zjawy- olej przeciw upiorom. Smarowidła przeciw insektoidom nie będą powodować żadnych dodatkowych obrażeń kuroliszkowi lub bazyliszkowi, ponieważ zaliczają się do gatunku ornitoreptyli. Jak widać dobranie oleju przed walką również może wiele zmienić.


Oleje

Do czego służą petardy?

Ostatnim z wytworów alchemicznych są petardy. Najbardziej przydatne okazywać się będą w pobliżu dużych grup wrogów. Jedne ogłuszają przeciwnika, dając chwilę na zabicie go, a inne wyzwalają gaz, który można bez problemu podpalić. Dobieranie ich może się okazać tak samo ważne jak oleje czy eliksiry. "Czarcia Purchawa" nie zatruje ghula, ponieważ jego organizm przez te wszystkie lata "życia" zabezpieczył się przed truciznami.


Petardy

Komentarze

0
Gość_Poprawiacz.* ·
"Gracze lubiący wyzwania, pragnący poznawać historię Geralta na najwyższym stopniu trudności, będą zdani tylko i wyłącznie na wrodzone zmysły walki, albowiem koniec sekwencji ciosów nie jest niczym zasygnalizowany..."

Oczywiście, że jest. Informacja o tym jest nawet w grze. Sygnalizacja jest podświetleniem miecza. Słabo widoczna, ale jednak jest.

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...