Alchemia

Krzysztof "Taramelion" Karwaszewski środa, 23 stycznia 2008

Alchemia jest istotnym aspektem wiedźmińskiego fachu. Mimo tego, że wiedźmin jest mutantem, bardzo często potrzebuje wsparcia eliksirów, olejów czy też petard.

Twórcy gry stworzyli bardzo czytelny i łatwy w obsłudze system tworzenia właśnie tychże mikstur. System, który dodaje smaku grze i pozwala łatwiej zanurzyć się w świecie Geralta.

Aby stworzyć jakąkolwiek miksturę, czy to eliksir czy olej, wiedźmin potrzebuje po pierwsze bazę, po drugie odpowiednich składników, które pozyskać może bądź na drodze polowania (z ubitych potworów tudzież innych istot), zielarstwa (wiedźmin zna sie na ziołach – jakkolwiek to nie brzmi) czy też w końcu może kupić takie składniki u kupców.

Okolice Wyzimy to miejsce bogate w składniki, warto więc poświęcić trochę czasu na zbieranie ich. Tym bardziej, że składniki alchemiczne zawarte w roślinach odrastają, należy tylko odczekać odpowiednią ilość czasu.

Każdy składnik posiada jeden pierwiastek podstawowy i może posiadać jeden dominat.

Pierwiastki:
  • Vitriol
  • Vermilion
  • Rebis
  • Quebirth
  • Hydragenum
  • Aether

Baza, z której powstaje mieszanka może być różnej jakości, a jakość przekłada sie na ilość miejsc na składniki w czasie tworzenia mieszaniny. Tak więc:

1. Bazując na mocnym alkoholu możemy stworzyć eliksir trzyskładnikowy.
2. Bazując na mocnym alkoholu dobrej jakości możemy stworzyć eliksir czteroskładnikowy.
3. Bazując na mocnym alkoholu bardzo dobrej jakości możemy stworzyć eliksir pięcioskładnikowy.

Im mocniejszy i szlachetniejszy jest alkohol, na bazie którego tworzysz eliksir, tym eliksir będzie lepszy – pamiętaj to podstawa.

Bazą może także być eliksir Biała Mewa. Biała Mewa jest bazą na 5 składników oraz całkiem niezłym halucynogenem. Generalnie rzecz biorąc Biała Mewa jest najlepszą bazą.

Składniki ponadto należeć mogą do tak zwanych domen. Domeny są trzy i mają następujące właściwości:

  • Rubedo – Regeneruje żywotność.
  • Nigredo – Zwiększa szybkość i koordynację ruchową wiedźmina, dzięki czemu ułatwia trafienie przeciwnika.
  • Albedo – Zmniejsza toksyczność eliksiru. Mikstury zażyte po eliksirze Albedo również odznaczają się mniejszą toksycznością.

Aby eliksir należał do danej domeny (czyli posiadał wyżej wymienione właściwości), wszystkie składniki muszą należeć do jednej domeny.

Eliksiry jednak mają jak się okazuje nie tylko ten dobroczynny wpływ na organizm wiedźmina – istnieje „mroczna strona” spożywania eliksirów... Eliksiry bowiem są toksyczne i zatruwają jego organizm. Jedne są bardziej toksyczne inne mniej. Zażywając eliksiry trzeba pilnować aby Geralt nie przedobrzył albowiem może umrzeć. Za poziom toksyczności odpowiada zielony pasek w górnym lewym rogu ekranu. Aby zredukować poziom toksyczności należy pomedytować lub spożyć eliksir Biały Miód.

Aby stworzyć eliksir, wiedźmin musi wejść w tryb medytacji, czyli na przykład zasiąść przy ognisku i odpocząć kilka godzin. Tryb sporządzania mikstur włącza ikona flakoniku widoczna w prawym górnym rogu ekranu.

Mieszaniny możemy stworzyć bardzo łatwo. Jeśli tylko znamy już jakąś recepturę klikamy na nią (z listy po lewej stronie ekranu), a składniki wraz z odpowiednią bazą same „wskoczą” nam na miejsce.

Eliksiry

3 składniki

Biała Mewa: Najlepsza baza do wytwarzania eliksirów oraz łagodny halucynogen.
Skład: Rebis, 2x Vitriol

Biały miód: Redukcja toksyczności do zera i anulowanie działania wszystkich zażytych eliksirów.
Skład: Aether, Rebis, Vitriol

Kot: Umożliwia widzenie w ciemności.
Skład: Rebis, 2x Quebirth

Perfumy: Prezent, który doceni niemal każda dama.
Skład: Aether, Vitriol, Quebirth

Pocałunek: Zwiększa odporność na krwawienie, tamuje krwotok.
Skład: 2x Vitriol, Vermilion

Powój: Odporność na kwas.
Skład: Aether, Vermilion, Quebirth

Puszczyk: Regeneracja Energii.
Skład: 2x Aether, Vitriol

Wierzba: Zwiększa odporność na powalenie oraz ogłuszenie.
Skład: 2x Aether, Quebirth

Żonine Łzy: Natychmiast usuwa skutki upojenia alkoholowego.
Skład: Aether, Rebis, Quebirth

4 składniki

Dekokt Raffarda Białego: Natychmiast przywraca większość utraconych punktów żywotności.
Skład: Rebis, Vitriol, 2x Hydrogenum

Jaskółka: Regeneruje punkty życia.
Skład: Aether, 2x Rebis, Vitriol

Las Mariborski: Zwiększa maksymalną liczbę punktów energii.
Skład: Aether, 2x Rebis, Quebirth

Wilga: Uodparnia organizm na truciznę, ponadto neutralizuje działanie trucizn już obecnych w krwiobiegu.
Skład: 2x Aether, 2x Vitriol

Zamieć: Skraca czas reakcji Wiedźmina, przyspieszając jego refleks oraz ruchy.
Skład: 2x Rebis, 2x Vitriol

5 składników

Czarna Krew: Potwory spożywające krew wiedźmina, który wypił ten eliksir, giną.
Skład: Aether, Rebis, 3x Vitriol

Dzierzba: Zadaje ból przeciwnikom, którzy zranią bohatera będącego pod wpływem Dzierzby.
Skład: Rebis, 2x Vermilion, Quebirth, Hydrogenum

Filtr Petriego: Zwiększa moc wszystkich wiedźmińskich znaków.
Skład: 2x Rebis, Vermilion, Quebirth, Hydrogenum

Fisstech: Narkotyk wywołuję oszołomienie i utratę przytomności.
Skład: Vermilion, Quebirth, 3x Hydrogenum

Grom: Zwiększa obrażenia zadawane przeciwnikom, ale obniża obronę.
Skład: Rebis, Vitriol, 2x Vermilion, Hydrogenum

Pełnia: Zwiększa maksymalną liczbę punktów życia.
Skład: 2x Vermilion, Quebirth, 2x Hydrogenum

Rosomak: Zwiększa zadawane obrażenia, ale działa tylko wtedy, gdy żywotność spadnie do połowy.
Skład: 2x Aether, Vermilion, Quebirth, Hydrogenum

Wilk: Zwiększa szanse na zadanie przeciwnikowi krytycznych ran.
Skład: 2x Vitriol, Vermilion, Hydrogenum

Wywar De Vries: Umożliwia wykrywanie żywych istot, nawet jeśli są niewidzialne.
Skład: Aether, Rebis, 2x Quebirth, 2x Hydrogenum

Mutageny

Oprócz wyżej wymienionych eliksirów, które doraźnie wspomagają wiedźmina w jego poczynaniach, warzyć można tak zwane mutageny. Mutageny to eliksiry stworzone ze zwyczajnych pierwiastków takich jak Vitriol oraz ze składnika unikatowego. Składnik unikatowy wydobyć możemy z ciała jakiegoś potwora – bossa (na przykład z Przerazy, którą spotykamy pod koniec Prologu).

W ciągu całej gry możemy sporządzić 9 mutagenów:

1. Eliksir z oka Przerazy – Dodaje brązowy talent.
Skład: Vitriol, Rebis ,Quebirth + Oko Przerazy.

2. Eliksir Upiornego Psa – Dodaje srebrny talent.
Skład: Vitriol, 2x Rebis + Ślad z zaświatów.

3. Eliksir z serca Golema – Ulepszenie inteligencji: Daje umiejętność "Wschód Księżyca".
Skład: Vitriol, Aether, Quebirth, Hydrogenum + Serce Golema

4. Eliksir ze śluzu Dagona – Ulepszenie siły. Daje umiejętność "Wola Walki".
Skład: Rebis, Hydregenum, Aether, Vermilion + Śluz Dagona

5. Eliksir z nerwu Kikimory – Ulepszenie wytrzymałości. Daje umiejętność "Mutacja".
Skład: Vitriol, Quebirth, Hydragenum, Vermilion + Nerw Królowej Kikimor

6. Eliksir z sierści Wilkołaka – Ulepszenie zręczności. Daje umiejętność "Drapieżnik".
Skład: Aether, Hydragenum, Quebirth, Vermilion + Sierść Wilkołaka

7. Eliksir z serca Strzygi – Dodaje brązowy oraz srebrny talent.
Skład: Vitriol, Aether, Hydragenum + Serce Strzygi

8. Eliksir z serca Kościeja – Dodaje złoty talent.
Skład: Aether, 2x Hydragenum + Serce Kościeja

9. Eliksir z jadu Zeugla – Dodaje srebrny i złoty talent.
Skład: Rebis, 2x Aether + Jad Zeugla

Oleje

Oleje nakładane na miecze tworzy się analogicznie do eliksirów, z tym że podstawą jest tłuszcz. Oto lista receptur:

1. Jad wisielców – Tylko dla przeciwników humanoidalnych. Po zadaniu rany ofiara zostaje śmiertelnie zatruta.
Skład: Vitriol, Rebis, Aether, Hydragenum ,Vermilion

2. Argentia – Zwiększa skuteczność srebrnego ostrza, osłabia skuteczność stalowego.
Skład: Rebis, 2x Quebirth, Hydragenum

3. Olej z Cinfrid – Powoduje ból u zranionej istoty.
Skład: Vitriol, Aether, Hydragenum, 2x Vermilion

4. Brunatny olej – Zwiększa krwotok ofiary.
Skład: 2x Vermilion, Rebis, Aether, Quebirth

5. Olej przeciw ornitoreptylom – Zwiększa obrażenia u latających gadów.
Skład: Vitriol, Quebirth, Rebis, Hydragenum

6. Olej przeciw wampirom – Zwiększa obrażenia zadawane wampirom.
Skład: 2x Quebirth, Hydragenum, Vitriol, Vermilion

7. Olej przeciw trupojadom – Postrach trupojadów, zwiększa zadawane im obrażenia.
Skład: Aether, 2x Vitriol

8. Olej przeciw insektoidom – Zwiększa obrażenia u stworzeń owadopodobnych.
Skład: Rebis, Aether, Quebirth, Vermilion

9. Olej przeciw upiorom – zwiększa obrażenia zadawane wszelkiego typu widmom.
Skład: Vitriol, Rebis, Aether

Petardy

W przypadku petard bazą do wytwarzania jest proch:

1. Smoczy sen – Uwalnia obłok łatwopalnego gazu. Można go podpalić, zada wówczas obrażenia wszystkim w zasięgu.
Skład: Rebis, Quebirth, 2x Hydragenum, Vermilion

2. Samum – Ogłusza wrogów w zasięgu działania.
Skład: 2x Rebis, Aether, Vermilion

3. Czarcia Purchawa – Zatruwa przeciwników podatnych na trucizny.
Skład: Aether, Hydragenum, Rebis,

4. Słońce Zerrikanii – Oślepia przeciwników.
Skład: Aether, Quebirth, Hydragenum, Vermilion

5. Król i Królowa – Wywołuje strach u przeciwników.
Skład: 2x Rebis, Aether

Komentarze

Majarek · niedziela, 23 sierpnia 2009, 00:50
0
Rewelacyjnie przygotowany materiał
Gość_Okotetto* · piątek, 14 października 2011, 22:50
0
Można też dodać, że jeśli nie macie receptury, to możecie wykorzystać powyższy spis do tworzenia potrzebnych przedmiotów.
Po wykonaniu np. eliksiru i następnie wypiciu go receptura dodaje się automatycznie. Nie trzeba jej zdobywać, ani kupować

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...