szczury_wroclawia_szpital

Oręż

W grze Wiedźmin jedną z ważniejszych umiejętności jest walka. Jednakże z człowiekiem walczyć można na pięści, ale przykładowo z taką kikimorą już nie. Dlatego wymyślono broń. W tejże grze przyjdzie nam walczyć głównie mieczami, ale nie tylko. Ten artykuł przybliży wam w czym nasz wiedźmin może wybierać.

Spis oręża

Stalowe miecze

Ard'aenye

Ard'aenye

Obrażenia: +200%

Losowo, tylko przy stopniu trudności średnim lub dużym.

Ceremonialny miecz Deithwen

Ceremonialny miecz Deithwen

Obrażenia: -30%
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie +60%
Szansa na efekt krytyczny: Precyzyjne trafienie +30%

Losowo.

Runiczny miecz z Dol Blathanna

Runiczny miecz z Dol Blathanna

Obrażenia: -20%
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie +23%
Szansa na efekt krytyczny: Precyzyjne trafienie +40%

Losowo.

D'yaebl

D'yaebl

Obrażenia: +30%
Szansa na efekt krytyczny: Ból +50%
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie +25%

Od Velerada za odczarowanie królewny.

Elfi miecz z Niebieskich Gór

Elfi miecz z Niebieskich Gór

Obrażenia: -30%
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie +20%
Szansa na efekt krytyczny: Precyzyjne trafienie +15%

Losowo.

Gwalhir

Gwalhir

Obrażenia: +50%
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie, Ból i Precyzyjne trafienie +40%

U syna Kowala w Odmętach (czwartym akcie).

Harvall

Harvall

Obrażenia: +30%
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie, Ból i Precyzyjne trafienie +20%

Losowo.

Święty miecz zakonu

Święty miecz zakonu

Obrażenia: +10%

Niektórzy Zakonnicy.

Nielegalny miecz

Nielegalny miecz

Obrażenia: -20%
Szansa na efekt krytyczny: Ból, Oślepienie i Precyzyjne trafienie +30%

Bandyci Salamandry.

Mahakamski runiczny Sihill

Mahakamski runiczny Sihill

Obrażenia: +100%
Przenikanie zbroi przeciwnika

W piątym akcie od Wielkiego Łowczego jeśli oddałeś wszystkie (10) trofeów podczas gry.

Miecz z meteorytowej stali

Miecz z meteorytowej stali

Obrażenia: +13%
Szansa na efekt krytyczny: Ból +20%
Szansa na efekt krytyczny: Ogłuszenie i Precyzyjne trafienie +10%

Wykonany z czerwonego, niebieskiego i żółtego meteorytu.

Miecz z meteorytowej stali

Miecz z meteorytowej stali

Obrażenia: +16%
Szansa na efekt krytyczny: Ból +30%
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie i Precyzyjne trafienie +20%

Wykonany z niebieskiego i dwóch żółtych meteorytów.

Miecz z meteorytowej stali

Miecz z meteorytowej stali

Obrażenia: +20%
Szansa na efekt krytyczny: Ból +10%

Wykonany z niebieskiego i dwóch czerwonych meteorytów.

Miecz z meteorytowej stali

Miecz z meteorytowej stali

Obrażenia: +21%
Szansa na efekt krytyczny: Ból, Ogłuszenie i Precyzyjne trafienie +20%

Wykonany z czerwonego i dwóch żółtych meteorytów.

Miecz z meteorytowej stali

Miecz z meteorytowej stali

Obrażenia: +24%
Szansa na efekt krytyczny: Ból, Ogłuszenie, Oślepienie i Precyzyjne trafienie +30%

Wykonany z trzech żółtych meteorytów.

Miecz z meteorytowej stali

Miecz z meteorytowej stali

Obrażenia: +28%
Szansa na efekt krytyczny: Ból, Ogłuszenie i Precyzyjne trafienie +10%

Wykonany z żółtego i dwóch czerwonych meteorytów.

Miecz z meteorytowej stali

Miecz z meteorytowej stali

Obrażenia: +40%
Szansa na efekt krytyczny: Oślepienie +30%

Wykonany z trzech czerwonych meteorytów.

Miecz z meteorytowej stali

Miecz z meteorytowej stali

Obrażenia: +5%
Szansa na efekt krytyczny: Ból + 16%

Wykonany z czerwonego i dwóch niebieskich meteorytów.

Miecz z meteorytowej stali

Miecz z meteorytowej stali

Obrażenia: +8%
Szansa na efekt krytyczny: Ból 35%
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie i Precyzyjne trafienie +10%

Wykonany z żółtego i dwóch niebieskich meteorytów.

Miecz z meteorytowej stali

Miecz z meteorytowej stali

Obrażenia: zależne od stylu walki
Szansa na efekt krytyczny: Ból +45%

Wykonany z trzech niebieskich meteorytów.

Zardzewiały miecz

Zardzewiały miecz

Obrażenia: -30%

Wyjmujemy go na początku gry z manekina.

Miecz Zakonu

Miecz Zakonu

Obrażenia: -10%

Często spotykany u Zakonników.

Temerski miecz stalowy

Temerski miecz stalowy

Obrażenia: -20%

Bardzo powszechny.

Wiedźmiński miecz stalowy

Wiedźmiński miecz stalowye

Obrażenia: zależne od stylu walki

Pod koniec prologu od Vesemira.

Srebrne miecze

Aerondight

Aerondight

Obrażenia: +60%
Atak: +10%
Szansa na efekt krytyczny: Ból, Oślepienie, Podpalenie i Precyzyjne trafienie +50%

Od Pani Jeziora po ukończeniu zadań Kręgi na wodzie i W Pełnym słońcu.

Księżycowe Ostrze

Księżycowe Ostrze

Obrażenia: +100%

W piątym akcie od Wielkiego Łowczego jeśli oddałeś wszystkie (10) trofeów podczas gry.

Runiczny miecz

Runiczny miecz

Obrażenia: +45%
Szansa na efekt krytyczny: Powalenie +75%

Srebrny miecz z trzema runami ziemi.

Runiczny miecz

Runiczny miecz

Obrażenia: +30%
Szansa na efekt krytyczny: Oślepienie +50%
Szansa na efekt krytyczny: Powalenie i Precyzyjne trafienie +25%

Srebrny miecz z runą słońca i dwiema runami ziemi.

Runiczny miecz

Runiczny miecz

Obrażenia: +30%
Wzrost czułości przeciwnika na srebro: +15%
Szansa na efekt krytyczny: Powalenie +75%

Srebrny miecz z runą księżyca i dwiema runami ziemi.

Runiczny miecz

Runiczny miecz

Obrażenia: +30%
Wzrost czułości przeciwnika na srebro: +30%
Szansa na efekt krytyczny: Powalenie +75%

Srebrny miecz z runą ziemi i dwiema runami księżyca.

Runiczny miecz

Runiczny miecz

Obrażenia: +15%
Szansa na efekt krytyczny: Oślepienie +25%
Szansa na efekt krytyczny: Powalenie i Precyzyjne trafienie +50%

Srebrny miecz z runą ziemi i dwiema runami słońca.

Runiczny miecz

Runiczny miecz

Obrażenia: +15%
Wzrost czułości przeciwnika na srebro: +15%
Szansa na efekt krytyczny: Oślepienie, Powalenie, Podpalenie: +25%

Srebrny miecz z runą słońca, księżyca i ziemi.

Runiczny miecz

Runiczny miecz

Obrażenia: zależne od stylu walki
Wzrost czułości przeciwnika na srebro: +30%
Szansa na efekt krytyczny: Oślepienie i Podpalenie: +25%

Srebrny miecz z runą słońca i dwiema runami księżyca.

Runiczny miecz

Runiczny miecz

Obrażenia: zależne od stylu walki
Wzrost czułości przeciwnika na srebro: +15%
Szansa na efekt krytyczny: Oślepienie i Podpalenie +50%

Srebrny miecz z runą księżyca i dwiema runami słońca.

Runiczny miecz

Runiczny miecz

Obrażenia: zależne od stylu walki
Wzrost czułości przeciwnika na srebro: +15%
Szansa na efekt krytyczny: Oślepienie i Podpalenie +75%

Srebrny miecz z trzema runami słońca.

Runiczny miecz

Runiczny miecz

Obrażenia: zależne od stylu walki
Wzrost czułości przeciwnika na srebro: +45%

Srebrny miecz z trzema runami księżyca.

Srebrny wiedźmiński miecz

Srebrny wiedźmiński miecz

Obrażenia: zależne od stylu walki

Na początku aktu drugiego.

Sztylety

Runiczny sztylet z Mahakamu

Runiczny sztylet z Mahakamu

Obrażenia: 3-15
Szansa na efekt krytyczny: Ból +45%

Spotykany u wiewiórek i nieludzi.

Sztylet z Mahakamu

Sztylet z Mahakamu

Obrażenia: 2-10
Szansa na efekt krytyczny: Ból +30%

Spotykany u wiewiórek i nieludzi.

Sztylet z Deithwen

Sztylet z Deithwen

Obrażenia: 2-8
Szansa na efekt krytyczny: Ból +50%

Spotykany u wiewiórek i nieludzi.

Sztylet zabójców

Sztylet zabójców

Obrażenia: 1-7
Szansa na efekt krytyczny: Ból +45%
Szansa na efekt krytyczny: Zatrucie +18%

U zabójców Salamandry.

Temerski sztylet stalowy

Temerski sztylet stalowy

Obrażenia: 1-6
Szansa na efekt krytyczny: Ból +15%

Bardzo powszechne.

Temerski sztylet żelazny

Temerski sztylet żelazny

Obrażenia: 1-6

Bardzo powszechne.

Topory

Dwuręczny topór z Mahakamu

Dwuręczny topór z Mahakamu

Obrażenia: 9-27
Szansa na krytyczny efekt: Krwawienie +60%

Spotykany u wiewiórek i nieludzi.

Dwuręczny topór stalowy

Dwuręczny topór stalowy

Obrażenia: 8-22
Szansa na krytyczny efekt: Krwawienie +50%

Powszechne.

Runiczny topór z Carbon

Runiczny topór z Carbon

Obrażenia: 10-20
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie +65%

Spotykany u wiewiórek i nieludzi.

Święcony topór Zakonu

Święcony topór Zakonu

Obrażenia: 8-17
Szansa na Rozbicie Tarczy: +50%

Spotykany u Zakonników.

Krasnoludzki topór z Mahakamu

Krasnoludzki topór z Mahakamu

Obrażenia: 8-16
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie +45%

Spotykany u wiewiórek i nieludzi.

Krasnoludzki topór z Carbon

Krasnoludzki topór z Carbon

Obrażenia: 7-15
Szansa na Rozbicie Tarczy: +45%

Spotykany u wiewiórek i nieludzi.

Temerski topór stalowy

Temerski topór stalowy

Obrażenia: 6-13
Szansa na Rozbicie Tarczy: +40%

Powszechne.

Mały topór

Mały topór

Obrażenia: 6-12
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie +20%

Losowo.

Temerski topór żelazny

Temerski topór żelazny

Obrażenia: 5-10
Szansa na Rozbicie Tarczy: +30%

Powszechne.

Młoty

Młot wojenny zmutowanego rycerza

Młot wojenny zmutowanego rycerza

Obrażenia: 10-30
Szansa na efekt krytyczny: Powalenie +70%

Hm… u zmutowanych rycerzy Zakonu.

Święty młot bojowy Zakonu

Święty młot bojowy Zakonu

Obrażenia: 9-18
Szansa na efekt krytyczny: Powalenie +55%

Spotykany u Zakonników.

Młot bojowy z Mahakamu

Młot bojowy z Mahakamu

Obrażenia: 7-15
Szansa na efekt krytyczny: Powalenie +40%

Spotykany u wiewiórek i nieludzi.

Młot bojowy Zakonu

Młot bojowy Zakonu

Obrażenia: 6-13
Szansa na efekt krytyczny: Powalenie +12%

Spotykany u Zakonników.

Kamienny młot

Kamienny młot

Obrażenia: 4-8

Losowo.

Inne

Morgensztern dwuręczny

Morgensztern dwuręczny

Obrażenia: 6-18
Szansa na efekt krytyczny: Ogłuszenie +10%

Losowo.

Buława łańcuchowa

Buława łańcuchowa

Obrażenia: 7-15
Szansa na efekt krytyczny: Ogłuszenie +40%

Losowo.

Siekiera

Siekiera

Obrażenia: 5-15
Szansa na efekt krytyczny: Krwawienie +40%

Bardzo powszechne.

Korbacz

Korbacz

Obrażenia: 6-13
Szansa na efekt krytyczny: Ogłuszenie +10%

Losowo.

Temerski cep bojowy

Temerski cep bojowy

Obrażenia: 6-12
Szansa na efekt krytyczny: Ogłuszenie +20%

Powszechne.

Ciężka maczuga

Ciężka maczuga

Obrażenia: 4-12

Losowo.

Lekka maczuga

Lekka maczuga

Obrażenia: 2-10

Losowo.

Pochodnia

Pochodnia

Obrażenia: 1-2
Szansa na efekt krytyczny: Podpalenie +20%

Bardzo powszechne.

Komentarze

0
Gość_Gość* ·
Co to jest to losowo
0
Gość_SuperMrocznyMaciuśNiszczyciel* ·
Miecz Harvall można znaleźć na wyspie wiwern(chyba tak nazwa) znajdującej się na bagnach (nie jestem pewny ale chyba trzeba grać na łatwym i w 2 akcie).
0
Gość_Shaman* ·
"Ard'aenye" nie jest już dłużej w grze. Znaczy się jak ktoś ma bardzo starego wiedźmina (jedynkę oczywiście) to owszem jest on dostępny na "trudnym". Jednak jak ktoś ma np: platynową kolekcję tak jak ja, albo wiedźmina rozszerzonego to go tam nie ma. Było dużo sporów w internecie na ten temat ale ktoś w końcu napisał do "CD Projekt RED" z zapytaniem czy miecz wciąż jest bo niektórzy go mają a niektórzy nie mogą znaleźć. Odpisali ze później wycofali tą broń. Nie podali powodu ale może dlatego ze zwyczajnie ma za duże obrażenia.

Z drugiej strony tutaj pisze że żeby go zdobyć trzeba zachowywać bezwzględną Neutralność i wychować Alvina na Wiedźmina i oczywiście grać na "Trudnym"
http://wiedzmin.wikia...ki/Ard%27aenye
Niewiem nie przechodziłem gry w ten sposób może rzeczywiście jest.

Jednak szukałem dalej i znalazłem takie coś gdzie pisze że jest dostępny tylko w podstawowej wersji gry "1.0.0"
http://wiedzmin.wikia..._miecze_w_grze

Nie wiem czy "CD Projekt RED" specjalnie sieją zamęt na polu żeby stworzyć legendę "nieuchwytnego miecza" czy rzeczywiście napisali prawdę i go wycofali...

jak ktoś by przechodził grę tak jak jest to opisane w pierwszym linku to było by dobrze żeby napisał czy rzeczywiście tam jest czy nie.

Pozdro...
0
Gość_Gość* ·
zajeło mi to ok roku ale na ostatni komentarz odpowiem : "Tak! To jest możliwe!", tylko trzeba było (w moim przypadku) mieć wymaksowane style walki stalowe, ale poza tym mam Ard'aenye!
0
Gość_Skaza* ·
Powiem tak ja od 2 aktu miałem miecz z meteorytowej stali 3 czerwone kawałki i harvall . W 4 akcie stworzylem runiczny miecz srebrny z 3 runami ziemi . Dopier w 5 akcie wymieniłem oreż na d yable i księżycowe ostrze .
0
Gość_Skaza* ·
Już w pierwszym akcie można miecz bardzo fajny miecz z czerwonej meteorytowej stali . Jeśli w prologu zostaniemy z Vesemirem zamiast isć z Triss to w nagrode otrymamy kawałek czerwonej stali . Pozostał 2 kawałki śą w 1 akcie jeden przey duchu Leo a drugi w krypcie . Miecz morze nam wykuć krasnoludzki kowal koło gospody .

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...