W grze Wiedźmin jedną z ważniejszych umiejętności jest walka. Jednakże z człowiekiem walczyć można na pięści, ale przykładowo z taką kikimorą już nie. Dlatego wymyślono broń. W tejże grze przyjdzie nam walczyć głównie mieczami, ale nie tylko. Ten artykuł przybliży wam w czym nasz wiedźmin może wybierać.
Spis oręża
Stalowe miecze
Ard'aenye
Obrażenia: +200%
Losowo, tylko przy stopniu trudności średnim lub dużym.
Ceremonialny miecz Deithwen
Obrażenia: -30%
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie +60%
Szansa na efekt krytyczny: Precyzyjne trafienie +30%
Losowo.
Runiczny miecz z Dol Blathanna
Obrażenia: -20%
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie +23%
Szansa na efekt krytyczny: Precyzyjne trafienie +40%
Losowo.
D'yaebl
Obrażenia: +30%
Szansa na efekt krytyczny: Ból +50%
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie +25%
Od Velerada za odczarowanie królewny.
Elfi miecz z Niebieskich Gór
Obrażenia: -30%
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie +20%
Szansa na efekt krytyczny: Precyzyjne trafienie +15%
Losowo.
Gwalhir
Obrażenia: +50%
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie, Ból i Precyzyjne trafienie +40%
U syna Kowala w Odmętach (czwartym akcie).
Harvall
Obrażenia: +30%
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie, Ból i Precyzyjne trafienie +20%
Losowo.
Święty miecz zakonu
Obrażenia: +10%
Niektórzy Zakonnicy.
Nielegalny miecz
Obrażenia: -20%
Szansa na efekt krytyczny: Ból, Oślepienie i Precyzyjne trafienie +30%
Bandyci Salamandry.
Mahakamski runiczny Sihill
Obrażenia: +100%
Przenikanie zbroi przeciwnika
W piątym akcie od Wielkiego Łowczego jeśli oddałeś wszystkie (10) trofeów podczas gry.
Miecz z meteorytowej stali
Obrażenia: +13%
Szansa na efekt krytyczny: Ból +20%
Szansa na efekt krytyczny: Ogłuszenie i Precyzyjne trafienie +10%
Wykonany z czerwonego, niebieskiego i żółtego meteorytu.
Miecz z meteorytowej stali
Obrażenia: +16%
Szansa na efekt krytyczny: Ból +30%
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie i Precyzyjne trafienie +20%
Wykonany z niebieskiego i dwóch żółtych meteorytów.
Miecz z meteorytowej stali
Obrażenia: +20%
Szansa na efekt krytyczny: Ból +10%
Wykonany z niebieskiego i dwóch czerwonych meteorytów.
Miecz z meteorytowej stali
Obrażenia: +21%
Szansa na efekt krytyczny: Ból, Ogłuszenie i Precyzyjne trafienie +20%
Wykonany z czerwonego i dwóch żółtych meteorytów.
Miecz z meteorytowej stali
Obrażenia: +24%
Szansa na efekt krytyczny: Ból, Ogłuszenie, Oślepienie i Precyzyjne trafienie +30%
Wykonany z trzech żółtych meteorytów.
Miecz z meteorytowej stali
Obrażenia: +28%
Szansa na efekt krytyczny: Ból, Ogłuszenie i Precyzyjne trafienie +10%
Wykonany z żółtego i dwóch czerwonych meteorytów.
Miecz z meteorytowej stali
Obrażenia: +40%
Szansa na efekt krytyczny: Oślepienie +30%
Wykonany z trzech czerwonych meteorytów.
Miecz z meteorytowej stali
Obrażenia: +5%
Szansa na efekt krytyczny: Ból + 16%
Wykonany z czerwonego i dwóch niebieskich meteorytów.
Miecz z meteorytowej stali
Obrażenia: +8%
Szansa na efekt krytyczny: Ból 35%
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie i Precyzyjne trafienie +10%
Wykonany z żółtego i dwóch niebieskich meteorytów.
Miecz z meteorytowej stali
Obrażenia: zależne od stylu walki
Szansa na efekt krytyczny: Ból +45%
Wykonany z trzech niebieskich meteorytów.
Zardzewiały miecz
Obrażenia: -30%
Wyjmujemy go na początku gry z manekina.
Miecz Zakonu
Obrażenia: -10%
Często spotykany u Zakonników.
Temerski miecz stalowy
Obrażenia: -20%
Bardzo powszechny.
Wiedźmiński miecz stalowy
Obrażenia: zależne od stylu walki
Pod koniec prologu od Vesemira.
Srebrne miecze
Aerondight
Obrażenia: +60%
Atak: +10%
Szansa na efekt krytyczny: Ból, Oślepienie, Podpalenie i Precyzyjne trafienie +50%
Od Pani Jeziora po ukończeniu zadań Kręgi na wodzie i W Pełnym słońcu.
Księżycowe Ostrze
Obrażenia: +100%
W piątym akcie od Wielkiego Łowczego jeśli oddałeś wszystkie (10) trofeów podczas gry.
Runiczny miecz
Obrażenia: +45%
Szansa na efekt krytyczny: Powalenie +75%
Srebrny miecz z trzema runami ziemi.
Runiczny miecz
Obrażenia: +30%
Szansa na efekt krytyczny: Oślepienie +50%
Szansa na efekt krytyczny: Powalenie i Precyzyjne trafienie +25%
Srebrny miecz z runą słońca i dwiema runami ziemi.
Runiczny miecz
Obrażenia: +30%
Wzrost czułości przeciwnika na srebro: +15%
Szansa na efekt krytyczny: Powalenie +75%
Srebrny miecz z runą księżyca i dwiema runami ziemi.
Runiczny miecz
Obrażenia: +30%
Wzrost czułości przeciwnika na srebro: +30%
Szansa na efekt krytyczny: Powalenie +75%
Srebrny miecz z runą ziemi i dwiema runami księżyca.
Runiczny miecz
Obrażenia: +15%
Szansa na efekt krytyczny: Oślepienie +25%
Szansa na efekt krytyczny: Powalenie i Precyzyjne trafienie +50%
Srebrny miecz z runą ziemi i dwiema runami słońca.
Runiczny miecz
Obrażenia: +15%
Wzrost czułości przeciwnika na srebro: +15%
Szansa na efekt krytyczny: Oślepienie, Powalenie, Podpalenie: +25%
Srebrny miecz z runą słońca, księżyca i ziemi.
Runiczny miecz
Obrażenia: zależne od stylu walki
Wzrost czułości przeciwnika na srebro: +30%
Szansa na efekt krytyczny: Oślepienie i Podpalenie: +25%
Srebrny miecz z runą słońca i dwiema runami księżyca.
Runiczny miecz
Obrażenia: zależne od stylu walki
Wzrost czułości przeciwnika na srebro: +15%
Szansa na efekt krytyczny: Oślepienie i Podpalenie +50%
Srebrny miecz z runą księżyca i dwiema runami słońca.
Runiczny miecz
Obrażenia: zależne od stylu walki
Wzrost czułości przeciwnika na srebro: +15%
Szansa na efekt krytyczny: Oślepienie i Podpalenie +75%
Srebrny miecz z trzema runami słońca.
Runiczny miecz
Obrażenia: zależne od stylu walki
Wzrost czułości przeciwnika na srebro: +45%
Srebrny miecz z trzema runami księżyca.
Srebrny wiedźmiński miecz
Obrażenia: zależne od stylu walki
Na początku aktu drugiego.
Sztylety
Runiczny sztylet z Mahakamu
Obrażenia: 3-15
Szansa na efekt krytyczny: Ból +45%
Spotykany u wiewiórek i nieludzi.
Sztylet z Mahakamu
Obrażenia: 2-10
Szansa na efekt krytyczny: Ból +30%
Spotykany u wiewiórek i nieludzi.
Sztylet z Deithwen
Obrażenia: 2-8
Szansa na efekt krytyczny: Ból +50%
Spotykany u wiewiórek i nieludzi.
Sztylet zabójców
Obrażenia: 1-7
Szansa na efekt krytyczny: Ból +45%
Szansa na efekt krytyczny: Zatrucie +18%
U zabójców Salamandry.
Temerski sztylet stalowy
Obrażenia: 1-6
Szansa na efekt krytyczny: Ból +15%
Bardzo powszechne.
Temerski sztylet żelazny
Obrażenia: 1-6
Bardzo powszechne.
Topory
Dwuręczny topór z Mahakamu
Obrażenia: 9-27
Szansa na krytyczny efekt: Krwawienie +60%
Spotykany u wiewiórek i nieludzi.
Dwuręczny topór stalowy
Obrażenia: 8-22
Szansa na krytyczny efekt: Krwawienie +50%
Powszechne.
Runiczny topór z Carbon
Obrażenia: 10-20
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie +65%
Spotykany u wiewiórek i nieludzi.
Święcony topór Zakonu
Obrażenia: 8-17
Szansa na Rozbicie Tarczy: +50%
Spotykany u Zakonników.
Krasnoludzki topór z Mahakamu
Obrażenia: 8-16
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie +45%
Spotykany u wiewiórek i nieludzi.
Krasnoludzki topór z Carbon
Obrażenia: 7-15
Szansa na Rozbicie Tarczy: +45%
Spotykany u wiewiórek i nieludzi.
Temerski topór stalowy
Obrażenia: 6-13
Szansa na Rozbicie Tarczy: +40%
Powszechne.
Mały topór
Obrażenia: 6-12
Szansa na efekt krytyczny: Rozbrojenie +20%
Losowo.
Temerski topór żelazny
Obrażenia: 5-10
Szansa na Rozbicie Tarczy: +30%
Powszechne.
Młoty
Młot wojenny zmutowanego rycerza
Obrażenia: 10-30
Szansa na efekt krytyczny: Powalenie +70%
Hm… u zmutowanych rycerzy Zakonu.
Święty młot bojowy Zakonu
Obrażenia: 9-18
Szansa na efekt krytyczny: Powalenie +55%
Spotykany u Zakonników.
Młot bojowy z Mahakamu
Obrażenia: 7-15
Szansa na efekt krytyczny: Powalenie +40%
Spotykany u wiewiórek i nieludzi.
Młot bojowy Zakonu
Obrażenia: 6-13
Szansa na efekt krytyczny: Powalenie +12%
Spotykany u Zakonników.
Kamienny młot
Obrażenia: 4-8
Losowo.
Inne
Morgensztern dwuręczny
Obrażenia: 6-18
Szansa na efekt krytyczny: Ogłuszenie +10%
Losowo.
Buława łańcuchowa
Obrażenia: 7-15
Szansa na efekt krytyczny: Ogłuszenie +40%
Losowo.
Siekiera
Obrażenia: 5-15
Szansa na efekt krytyczny: Krwawienie +40%
Bardzo powszechne.
Korbacz
Obrażenia: 6-13
Szansa na efekt krytyczny: Ogłuszenie +10%
Losowo.
Temerski cep bojowy
Obrażenia: 6-12
Szansa na efekt krytyczny: Ogłuszenie +20%
Powszechne.
Ciężka maczuga
Obrażenia: 4-12
Losowo.
Lekka maczuga
Obrażenia: 2-10
Losowo.
Pochodnia
Obrażenia: 1-2
Szansa na efekt krytyczny: Podpalenie +20%
Bardzo powszechne.
Komentarze
Z drugiej strony tutaj pisze że żeby go zdobyć trzeba zachowywać bezwzględną Neutralność i wychować Alvina na Wiedźmina i oczywiście grać na "Trudnym"
http://wiedzmin.wikia...ki/Ard%27aenye
Niewiem nie przechodziłem gry w ten sposób może rzeczywiście jest.
Jednak szukałem dalej i znalazłem takie coś gdzie pisze że jest dostępny tylko w podstawowej wersji gry "1.0.0"
http://wiedzmin.wikia..._miecze_w_grze
Nie wiem czy "CD Projekt RED" specjalnie sieją zamęt na polu żeby stworzyć legendę "nieuchwytnego miecza" czy rzeczywiście napisali prawdę i go wycofali...
jak ktoś by przechodził grę tak jak jest to opisane w pierwszym linku to było by dobrze żeby napisał czy rzeczywiście tam jest czy nie.
Pozdro...
Dodaj komentarz