Silnik gry

Dany wtorek, 13 czerwca 2006

"Wiedźmin", gra firmy CD-Projekt, działa na silniku Aurora, bliźniaczej wersji enginu, produktu Bioware, który był obecny w Neverwinter Nights. Został on poddany na potrzeby gry wielu modyfikacjom i poprawkom, by działał według zamysłu twórców. Jedną ze zmian jest modyfikacja sposobu prezentacji świata. Engine nie korzysta z gotowych elementów, lecz przedstawia wszystko tak, jak zostało zaprojektowane. Całe otoczenie zostało stworzone w 3D Studio Max 6.0. Z nowości i usprawnień dodano mapy świetlne, generowane przez 3DS Max, dzięki czemu cienie są bardziej realistyczne i zajmują mniej pamięci. Jest także malowanie środowiska za pomocą doraźnie tworzonych tekstur, co pozwala zaoszczędzić czas i stworzyć naturalne środowisko. Dodano także realistyczne efekty nieboskłonu oraz wodne.

Engine obsługuje DirectX 9, ze wszelkimi jego możliwościami, pixel shadery, bump mapping, mapowanie środowiskowe. Dodano także nowy moduł zarządzania światłem i zunifikowano cały system renderowania. Animacje były tworzone w systemie motion capture, stworzono nową mechanikę, fizykę świata i system walki. Obecne są także zaawansowane cienie dynamiczne, poświaty, mglistości, promienie światła, pojawianie się portali.

To na razie tyle z dostępnych informacji o enginie Aurora, zmodyfikowanym na potrzeby gry "Wiedźmin".

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...