Wiedźmin #2

"Zaprawdę powiadam wam, oto nadchodzi wiek miecza i topora, wiek wilczej zamieci.

Nadchodzi Czas Białego Zimna i Białego Światła
Czas Szaleństwa i Czas Pogardy, Tedd Deiradh, Czas Końca.

A świat umrze wśród mrozu, skuty lodem i pokryty śniegiem..."

Przepowiednia Ithlinne Aegli aep Aevenien

"Wiadomym jest, że wiedźmin, gdy mękę, cierpienie i śmierć zadaje, to takiej similissime lubości i rozkoszy doznaje, jaką człek pobożny i normalny tylko wtenczas ma, gdy z małżonka swą ślubną obcuje, ibidem cum eiaculatio. Z tego jasno wypływa, że i w tej materii wiedźmin naturze przeciwnym jest stworem, niemoralnym i plugawym zwyrodnialcem, z dna piekła najczarniejszego i najsmrodliwszego się rodzącym, albowiem z cierpienia i męki sam chyba tylko diabeł rozkosz czerpać może."
Anonim, Monstrum, albo wiedźmina opisanie

"Wiedźmin" to gra łącząca spektakularne, zapierające dech w piersiach wizualizacje scen akcji oraz skomplikowaną i wciągającą fabułę. Rozgrywka toczyć się będzie w świecie stworzonym przez Andrzeja Sapkowskiego, pisarza fantasy. Bohaterem będzie wiedźmin – wojownik szkolony od małego chłopca do walki z potworami, należący do jednej z trzech tajnych szkół: szkoły Kota, Gryfa lub Wilka. Przeszedł on mutacje i próby, dzięki którym jest wyjątkowo szybki i zręczny. Za zabijanie potworów bierze pieniądze, co pozwala mu przeżyć i leczyć się z poniesionych ran. Oprócz walki mieczem, wiedźmin potrafi także rzucać proste czary zwane Znakami. Są to znaki Aard, Aksji Heliotrop, Igni, Quen i Yrden.

Wszystko wskazuje na to, że głównym bohaterem będzie Geralt – bohater sagi Sapkowskiego.

Gra będzie nastawionym na akcję, pięknym graficznie cRPG o skomplikowanej i wciągającej fabule, przeznaczonym do gry jednoosobowej.

Główne cechy

Dynamiczna, zapierająca dech w piersiach grafiką akcja

  • Walki w czasie rzeczywistym z animacjami motion capture ruchów wykonywanych przez mistrza średniowiecznej sztuki walki na miecze
  • Fizyka manekinów i sprężystości ciał wykorzystująca Karma Engine firmy Criterion do symulowania interakcji z przeciwnikami i elementami otoczenia.

Skomplikowana i wciągająca fabuła

  • Ciekawa fabuła pełna nagłych zwrotów akcji umiejscowiona w skomplikowanym, ale spójnym otoczeniu.
  • Możliwość wykonania większości zadań na kilka sposobów.
  • Trzy różne zakończenia zależne od wyborów dokonywanych przez gracza w trakcie przygody.

Oryginalny pomysł na postać i świat fantasy

  • Główny bohater jest mistrzem walki na miecze i zawodowym zabójcą potworów.
  • Świat gry znacznie bardziej 'dorosły' niż typowe, baśniowe krainy fantasy.
  • Świat nie jest czarno-biały, zaludniają go wiarygodne postaci.

W celu poznania świata "Wiedźmina", odsyłam czytelnika do prozy Sapkowskiego, gdyż opisanie wszystkiego może zająć za wiele czasu.

A teraz trochę o fabule

Północnym krajom zagraża zagłada. Według przepowiedni wieszczki Ithlinny, świat zostanie zniszczony w Czasie Białego Zimna i Białego Światła. Tymczasem na drogi powróciły wielkie grupy potworów, atakując ludzi, jedząc trupy. W takich to czasach nasz bohater powraca po latach do warowni Kaer Morhen – Szkoły Wilka. Na miejscu orientuje się, że warownia została zaatakowana. Wraz z mieszkańcami odpiera natarcie. I wtedy rozpoczyna się nasza historia. Jeśli wiedźmin – dzięki staraniom gracza – przetrwa tę pierwszą bitwę, to czekają go następne. Bohater będzie podróżował po rozległych obszarach Północnych Królestw, odwiedzał różnorodne miejscowości, spotykał ciekawe postaci, czasami je zabijał... Dowie się, kto stoi za atakiem na Kaer Morhen i pozna tajemnice, które mogą zagrozić całemu światu.

Za produkcję "Wiedźmina" odpowiedzialna jest firma CD Projektu, znana z polskich tłumaczeń i wydawania wielu wspaniałych tytułów na polskim rynku. Jest to ich pierwsza gra i zapowiada się znakomicie. Jeżeli chcecie poczytać więcej o CD Projekcie, zapraszam na jego stronę główną: cdprojekt.info

"Wiedźmin" działać będzie na nowej wersji Aurory. To siostrzana wersja dobrze znanego produktu BioWare, której głównym wyróżnikiem jest fakt, że tworzoną ją z myślą o rozrywce przede wszystkim jednoosobowej. Oryginalną Aurorę zmieniono i poszerzono o szereg funkcji.

Prezentacja świata gry

Wszystkie elementy otoczenia stworzono w programie 3D Studio Max 6.0 i dopiero później włączono do engine'u gry.

  • Mapy świetlne

Wersja engine'u stworzona przez CD Projekt potrafi korzystać z wygenerowanych przez program 3DS Max map świetlnych. Dzięki temu generowane w programie cienie wyglądają dużo bardziej realistycznie i zużywają mniej zasobów systemowych.

  • Malowanie tekstur

Specjalne narzędzie umożliwia malowanie środowiska za pomocą doraźnie tworzonych tekstur, co pozwala na zaoszczędzenie czasu i stworzenie świata wyglądającego bardziej naturalnie, niż gdyby powstał on za pomocą standardowego mapowania.

  • Efekty nieboskłonu i wodne

Do engine'u dodano nowe, realistyczne efekty nieboskłonu i wodne.

Całość renderingu w grze odbywa się z pomocą bibliotek DirectX 9, a engine współpracuje z szeroką gamą różnorodnych shaderów (efekty wodne, bump mapping, mapowanie środowiskowe itp.). Ponadto zunifikowano cały system renderowania i dodano nowy moduł zarządzania światłem.

WiedźminWiedźminWiedźmin

Co do samej gry

Grę kontroluje się wyłącznie za pomocą myszki, co sprawia, że sterowanie jest wyjątkowo łatwe. Mimo to system walk pozwala na zadawanie w sekwencjach walk w czasie rzeczywistym różnorodnych ciosów, a gracze mogą również przygotować własne kombinacje uderzeń i cięć przed walką, by potem wypróbować je na wrogach. Do tego wszystkiego wykorzystać można różnorodne uzbrojenie, choć wiedźmini najlepiej posługują się mieczami.

Istnieją trzy różne style prowadzenia walki – zbalansowany, ofensywny i defensywny. Każdy z nich umożliwia wyprowadzanie innych, różnorodnych ataków, które można łączyć w efektywne i efektowne kombinacje.

Wraz ze zdobywaniem leveli będziemy dostawać punkty, które wydamy na umiejętności związane z trzema trybami walki mieczem oraz znaki wiedźmińskie. Wiedźmin będzie miał możliwość picia eliksirów, które będą go wspomagać w różnych rzeczach np. widzenie w ciemności, widzenie w podczerwieni, leczenie, więcej energii. Lecz im więcej eliksirów będziemy pić, tym bardziej będziemy się truć nimi. Na ekranie pojawiają się krwiste plamy, wszystko będzie miało wpływ na rozgrywkę.

Wszystkie animacje w grze powstały w technologii motion capture. Ruchy niezwiązane z walką odtworzył jeden z najbardziej obiecujących polskich aktorów – Borys Szyc, a sekwencje bojowe odegrał za pomocą replik broni historycznej mistrz średniowiecznego kunsztu walki na miecze – Marcin Zmudzki.

Wiedźmin

"Korred, potwór z licznej rodziny Strigiformes (ob.), wedle okolicy zwany takoż korrigan, rutterkin, rumpelsztylc, kręcik a. Mesmer. Jedno o niem się da powiedzieć – wredny jest niemożebnie. Taki czarci z niego pomiot i plugawiec, taki chwost suczy, że ani o wyglądzie jego ani o obyczajach pisać nie będziemy: słów szkoda tracić na kurwiego syna."
Physiologus

Potwory

W grze będzie duża część potworów występujących w sadze Andrzeja Sapkowskiego. Przykłady to: topielce, szkielety, kościogłowy, graveiry, ghoule, szczurołaki, wampiry, gobliny, wichty, zeugle i wiele innych. Każdy z nich będzie swego rodzaju wyzwaniem dla naszego bohatera. Tutaj jest kilka screenów ze stworami.

WiedźminWiedźminWiedźmin

Zamieszczam także linki do filmików prezentujących grę.

Przewidywana data premiery gry to jesień 2006 roku, lecz niestety jest bardzo możliwe, że się zmieni. Z pewnością będę na nią czekał z niecierpliwością, gdyż "Wiedźmin" zapowiada się na jednego z najlepszych cRPG tego roku. Może to być najlepsza polska gra, jaka wyszła do tej pory. I mam nadzieję, że tak będzie.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...