Twórcy "Serc z kamienia" uzupełniają braki wiedźmińskiego rynsztunku, dzięki czemu możemy cieszyć się pełnym zestawem szkoły żmii. Pamiętajmy, że zaliczają się do niego także dwa miecze, dostępne w standardowej kampanii na obszarze Białego Sadu. Jeśli chcecie zebrać całą kolekcję, to ten artykuł jest właśnie dla was.
Podstawowe miecze szkoły żmii
Rozpoczniemy od poszukiwań broni, która była dostępna wraz z instalacją samej gry. Jak wspomniałem we wstępie, powinniśmy uzyskać dostęp do mapy Białego Sadu, a więc z powodzeniem ukończyć etap w Kaer Morhen, będący w istocie samouczkiem.
Kolejność nie ma znaczenia, ale dla potrzeb artykułu i z szacunku do wiedźmińskiej profesji przedstawię wpierw sposób zdobycia schematu na Srebrny miecz wiedźmińskirgo cechu żmii. Udajemy się do lokacji zaznaczonej na powyższej mapie, do której dotrzemy najszybciej po użyciu pobliskiego drogowskazu Młyn. Trafiamy na Cmentarz przy Białym Sadzie, gdzie przed budynkiem dumnie wznosi się jedno z Miejsc Mocy. Przed zaczerpnięciem energii kamienia radzę przygotować się na starcie z upiorem. Wzmacniamy nasz Znak Igni, po czym rozwalamy za pomocą Aard drzwi pobliskiej budowli.
W środku znajduje się jedynie przejście prowadzące do podziemi. W głównym korytarzu atakuje nas kolejny Upiór, więc szybko neutralizujemy zagrożenie i zapalamy pochodnie na ścianach, dzięki czemu łatwiej będzie przeszukać całe pomieszczenie. Nasz cel to jeden ze szkieletów, który ma przy sobie nie tylko poszukiwany schemat, ale także list. Jego autorem jest niejaki Kolgrim, więc czytamy go, dzięki czemu wypełniamy jeden z celów dopiero co aktywowanego zadania "Poszukiwania: Rynsztunek szkoły żmii".
Nazwa | Właściwości | Wymagane składniki |
---|---|---|
Srebrny miecz wiedźmińskiego cechu żmii |
Obrażenia: 112-138 + 10% Moc Znaku Aard + 10% Szansa na zatrucie + 20% Dodatkowe doświadczenie za cios kończący (potwory) Ilość gniazd : 1 Wymagany poziom: 1 |
|
Przejdźmy teraz do poszukiwań, które doprowadzą do tego, że w nasze ręce wpadnie Stalowy miecz wiedźmińskiego cechu żmii. Nie musimy daleko odbiegać ani wykonywać skomplikowanych zadań, bowiem schemat znajduje się kawałeczek na wschód od Białego Sadu. Najbliższy drogowskaz znajduje się w miejscu określonym jako Spalona wieś.
Ze wspomnianej miejscowości udajemy się drogą na zachód, docierając w pobliże ruin twierdzy Amaveta. Dogodne wejście prowadzi po przewróconym kawałku konstrukcji wykonanym wyłącznie z cegły, zaś potem przeskakujemy przez przepaść po lewej i chwytamy się muru, by podciągnąć się na samą górę. Czeka na nas kilku dezerterów, na których warto przetestować opcję zrzucania z wysokości przy użyciu Znaku Aard. Przeszukujemy resztki zabudowań, jednak musimy przede wszystkim zbadać kufer pod zadaszeniem z materiału. Znajdziemy tam protokół z przesłuchania wiedźmina oraz poszukiwany schemat stalowego miecza.
Nazwa | Właściwości | Wymagane składniki |
---|---|---|
Stalowy miecz wiedźmińskiego cechu żmii |
Obrażenia: 49-61 + 15% Szansa na zatrucie + 5% Dodatkowe doświadczenie za cios kończący (ludzie) Ilość gniazd : 1 Wymagany poziom: 2 |
|
Zabranie go kończy powodzeniem zadanie polegające na skompletowaniu zestawu, jednak w chwili premiery "Serc z kamienia" pojawiły się nowe elementy, dostępne już na obszarach zmodyfikowanych przez oficjalny dodatek.
Rynsztunek szkoły żmii w "Sercach z kamienia"
Pozostałe elementy zdobędziemy dopiero po instalacji pierwszego dodatku. Tym razem schematy na buty, rękawice, spodnie i zbroję są dostępne wyłącznie podczas jednego z zadań, przez co warto wcześniej zapewnić sobie odpowiedni zapas gotówki oraz dostęp do kowala arcymistrza.
Na początek rozprawiamy się z księciem pod Oxenfurtem i wracamy do Olgierda, by ten zlecił nam wykonanie dwóch życzeń. Pierwsze, "Hulaj dusza!" obejmuje przygodę podczas wesela, więc interesujemy się tym drugim – "Sezamie, otwórz się!", które prowadzi nas do domu aukcyjnego braci Borsodych.
Musimy dostać się do środka, w czym wydatnie pomaga nam Vimme Vivaldi. Wchodzimy na wyższe piętro, gdzie bankier przedstawia nas trójce przedstawicieli tutejszej śmietanki towarzyskiej. Interesuje nas jedyna kobieta w tym gronie, czyli stojąca przy oknie hrabina Mignole. Zaczepiamy ją, decydując się na rozmowę. Okazuje się, że starsza pani interesuje się wiedźmińskimi przedmiotami, więc korzystamy z opcji handlu.
Nazwa schematu | Cena (w koronach novigradzkich) |
---|---|
Schemat: Zbroja wiedźmińskiego cechu żmii | 58 |
Schemat: Buty wiedźmińskiego cechu żmii | 58 |
Schemat: Rękawice wiedźmińskiego cechu żmii | 58 |
Schemat: Spodnie wiedźmińskiego cechu żmii | 58 |
Powinniśmy zdecydować się na cały asortyment rynsztunku cechu żmii, bowiem potem nie będziemy mieli już takiej okazji. Jak wynika z powyższej tabeli, wszystkie schematy będą nas kosztować łącznie 232 korony. Teraz wystarczy udać się do kowala arcymistrza w Velen, aby wykonać elementy zbroi.
Nazwa | Właściwości | Wymagane składniki |
---|---|---|
Zbroja wiedźmińskiego cechu żmii |
Pancerz: 235 + 30% Odporność na obrażenia kłute + 50% Odporność na truciznę + 30% Odporność na obrażenia cięte + 40% Odporność na obrażenia zadawane przez potwory + 40% Odporność na obrażenia od żywiołów Ilość gniazd : 3 Wymagany poziom: 39 |
|
Buty wiedźmińskiego cechu żmii |
Pancerz: 89 + 5% Odporność na obrażenia kłute + 10% Odporność na truciznę + 5% Odporność na obrażenia cięte + 5% Odporność na obrażenia zadawane przez potwory + 50% Odporność na obrażenia od żywiołów Ilość gniazd : 2 Wymagany poziom: 39 |
|
Rękawice wiedźmińskiego cechu żmii |
Pancerz: 85 + 10% Odporność na obrażenia kłute + 5% Odporność na truciznę + 5% Odporność na obrażenia cięte + 5% Odporność na obrażenia zadawane przez potwory + 5% Odporność na obrażenia od żywiołów Ilość gniazd : 2 Wymagany poziom: 39 |
|
Spodnie wiedźmińskiego cechu żmii |
Pancerz: 89 + 10% Odporność na obrażenia kłute + 30% Odporność na truciznę + 10% Odporność na obrażenia cięte + 10% Odporność na obrażenia zadawane przez potwory + 10% Odporność na obrażenia od żywiołów Ilość gniazd : 2 Wymagany poziom: 39 |
|
Zbroję skompletowaliśmy, więc pora zabrać się za ulepszony oręż. Na pierwszy ogień pójdzie jadowity stalowy miecz cechu żmii, bowiem zdobędziemy go dużo wcześniej. Jeśli zakończyliśmy nasz udział na aukcji, to przyjdzie pora włamać się do tamtejszego skarbca. Skład drużyny nie ma tutaj żadnego znaczenia, podobnie jak możliwość przyjęcia lub odrzucenia propozycji ze strony Horsta.
Poszukiwany schemat znajdziemy w pokazanej powyżej skrzyni na lewo od miejsca, w którym znajduje się niezbędna do wykonania zadania "Sezamie, otwórz się!" szkatuła z dokumentami, czyli Dom Maksymiliana Borsody. Teraz należy odwiedzić warsztat Hattoriego w południowej części Novigradu, by wykonać upragniony miecz.
Nazwa | Właściwości | Wymagane składniki |
---|---|---|
Jadowity stalowy miecz cechu żmii |
Obrażenia: 328-400 + 25% Moc Znaku Aard + 75% Premia przy trafieniu krytycznym + 10% Szansa na trafienie krytyczne + 15% szansa na zatrucie + 5% Dodatkowe doświadczenie za cios kończący (ludzie) Ilość gniazd : 3 Wymagany poziom: 39 |
|
Na deser pozostaje już tylko jadowity srebrny miecz cechu żmii. Dobra wiadomość jest taka, że czeka na nas już gotowy oręż, a więc nie zdobędziemy schematu. To niestety oznacza, że nie wytworzymy dodatkowego egzemplarza, zaś zdobycie unikatu wymusza na nas ściśle określoną ścieżkę postępowania pod koniec fabuły dodatku.
Przede wszystkim musimy wykonać opcjonalny cel podczas zadania "Kto sieje wiatr....", co oznacza, że godzimy się spotkać z Shani w pobliżu oxenfurckiej uczelni, by porozmawiać z kimś, kto powie nam coś więcej o Panu Lusterko. Gdy dowiemy się już wszystkiego, ruszamy do starej świątyni, by ostatecznie rozwiązać kwestię kontraktu. Jeśli wykonaliśmy wszystko według powyższego wzoru, to będziemy mogli uratować Olgierda przed śmiercią. Powstrzymujemy Gauntera, dzięki czemu von Everec zachowuje głowę, zaś my ruszamy w pogoń za demonem, by na czas rozwikłać jego zagadkę.
Na początek opuszczamy okolice świątyni i biegniemy przed siebie. Mijamy drzewa po prawej, gdzie atakują nas widma. Ignorujemy je, zaś na rozwidleniu kierujemy się w prawo, wchodząc na drewniany most. Droga prowadzi prosto w stronę kamiennej bramy, lecz przed nią odbijamy w lewo, idąc wśród skarpy po czymś na wzór cmentarza. Po chwili zobaczymy pokazane powyżej miejsce z czerwoną poświatą. Wyciągamy ze skały upragniony miecz, słuchając przy tym ironicznej wypowiedzi Pana Lusterko.
Nazwa | Właściwości |
---|---|
Jadowity srebrny miecz cechu żmii |
Obrażenia: 463-565 + 25% Moc Znaku Aard + 75% Premia przy trafieniu krytycznym + 10% Szansa na trafienie krytyczne + 15% szansa na zatrucie + 20% Dodatkowe doświadczenie za cios kończący (potwory) Ilość gniazd : 3 Wymagany poziom: 39 |
Komentarze
Dodaj komentarz