riese

„Risen 2: Dark Waters” – garść informacji

Ostatnio morze było strasznie niespokojne, co idealnie tłumaczy znikomą ilość informacji na temat „Risen 2: Dark Waters”. Ponad dwutygodniową posuchę przerwała konferencja GDC 2011, która najwidoczniej udobruchała mściwego boga Posejdona, gdyż do rozlicznych wirtualnych portów w końcu zawinęły statki pod pirackimi banderami, przynoszące kilka wieści na temat Farangi i okolicznych archipelagów.

Risen 2: Mroczne wodyRisen 2: Mroczne wodyRisen 2: Mroczne wody

Tak więc w telegraficznym skrócie…

  • Tytuł ma trafić na półki sklepowe jeszcze w tym roku.
  • Przejście całej produkcji zajmie nam od 60 do 80 godzin.
  • W grze nie będzie łuków i kusz, ich miejsce zajęła broń palna.
  • Postacie są bardzo różnorodne, więc w przeciwieństwie do pierwszego „Risena” nie poczujemy, jakby zewsząd otaczały nas klony.
  • Świat będzie zdecydowanie większy niż ten znany z pierwszej części.
  • Zapowiedziano co najmniej trzy różnorodnie klimatycznie wyspy.
  • W „Risen 2” dostaniemy w swoje ręce więcej rodzajów uzbrojenia, aczkolwiek uzyskanie go nie będzie należało do najłatwiejszych.
  • Główny bohater to prawdziwie zgorzkniały dupek. Zamiast chronić niedobitki ludzkości przed mitycznymi bestiami, spędza całe dnie w knajpach, gdzie zapija swoje smutki w morzu alkoholu.
Risen 2: Mroczne wodyRisen 2: Mroczne wodyRisen 2: Mroczne wody
  • Gracz zacznie swoją przygodę na ograniczonym terenie, aby później móc bez przeszkód zwiedzać piękny archipelag i cieszyć się nieskrępowaną wolnością.
  • System magii opiera się na tajnikach wierzeń VooDoo.
  • Kontynuacja będzie tak samo bezkompromisowa i nieprzystępna dla „niedzielnego gracza” jak „Risen”. Piranha Bytes przygotowuje tytuł pod prawdziwych hardcorowców.
  • Zgodnie z sugestiami fanów, druga część będzie obfitować w większa ilość opcji oraz rozwiązań znanych z „Gothic” i „Gothic 2”.
  • Tytuł jest tworzony równocześnie na PC i konsole, tak więc znikną gigantyczne dysproporcje jakościowe pomiędzy tymi platformami.
  • System walki został stworzony od zera.
  • Nad grą pracuje obecnie 25 osób, większość z nich to ludzie pamiętający czasy pierwszego „Gothica”.
  • Twórcy są bardzo zadowoleni z wyników sprzedaży „Risena”.
  • „Risen 2” będzie można nabyć również za pośrednictwem platformy Steam.

Komentarze

0
Gość_* ·
Wszystko ładnie pięknie tylko to zastąpienie łuków i kusz bronią palną... Jak dla mnie to będzie zbyt duża pustka na plecach.
0
·
Heh, zrezygnowali z klimatu średniowiecza na rzecz... Piratów z Karaibów xD Całkiem odważne posunięcie, chociaż z drugiej strony może właśnie tego seria potrzebowała? Risen był dobrą grą, która wydawała się być odpowiedzą na większość wad Gothic 3 - dlatego też o mechanikę się nie martwię, bo panowie pokazali że się na tym znają. Gorzej z fabułą, po całkiem ciekawym początku z wieloma zadaniami, od drugiego rozdziału gra zmieniała się w liniową kupę z kuriozalnym bosem na końcu, rodem z mario. Wiem że Gothic zawsze był liniowy, ale jakoś nigdy to aż tak nie doskwierało, jak w przypadku Risen. Mam nadzieję że się do tego aspektu bardziej przyłożą.
0
·
Starają się nie powielać kolejny raz gothica i ten pomysł mi się podoba, pytanie tylko jak będzie to wyglądać w efekcie końcowym. Wszystko ładnie i pięknie gdyby nie jedno słowo... "konsola"... jak dla mnie może i na stacjonarze walki wyglądają mniej epicko(mniej dźwięków, błysków, ruchów itd.), ale za to są bardziej wymagające i przynajmniej dla mnie "bardziej realistyczne"

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...