Risen 2: Caldera II

Tamer "Tamc." Bsoul środa, 12 lutego 2014

Pozostałe solucje:

  • Risen 2: Antigua
  • Risen 2: Caldera
  • Risen 2: Tacarigua
  • Risen 2: Wyspa Umarłych
  • Risen 2: Wyspa Złodziei
  • Risen 2: Świątynia Wody
    • Lista zadań:

      Chciwy kapitan

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Carlos

      Obecne zadanie zostanie uruchomione, gdy porozmawiasz z Carlosem (#1) zaraz po powrocie z Wybrzeża Ostrzy. Jak się okaże, będziesz musiał ruszyć tropem i odnaleźć pirata Garcię, który jest w posiadaniu jednego z artefaktów tytanów, Trupiej dłoni.

      W rzeczywistości na opisywaną misję składają się dwa inne, rozbudowane i obszerne zadania: Podążając śladem Garcii oraz Zatoka Marakajów.

      Jeśli uda ci się je wypełnić, zakończysz tym samym rzeczoną misję.

      Nagroda:

      • 1000 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Chłopiec na posyłki

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Azuro

      Powiązane z zadaniem: Podążając śladem Garcii

      Niezależnie od tego, czy do posiadłości Azuro dostałeś się dzięki Słudze (#1), wykonując zadanie Idź za służącym, czy sam tam trafiłeś, obecna misja zostanie uruchomiona wtedy, gdy porozmawiasz z Azuro (#2) i przyjmiesz jego propozycję.

      Na wymyślony przez mężczyznę plan składają się dwa zadania: Sygnet oraz Ubiór posłańca.

      Gdy ukończysz powyższe misje, będziesz mógł wrócić do Azuro – obecne zadanie zostanie zaliczone, a mężczyzna wręczy ci sfałszowaną przepustkę, umożliwiającą wejście do katedry (#3).

      Nagroda:

      • 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Dostęp do archiwów

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Custodio

      Powiązane z zadaniem: Podążając śladem Garcii

      Obecne zadanie otrzymasz wyłącznie wtedy, jeśli wcześniej wypełniłeś misję Chłopiec na posyłki, dzięki której możesz wejść do katedry (#1). Będąc tam, pomów z Custodio (#2) o Garcii, a dowiesz się, że poszukiwany przez ciebie pirat odwiedzał niedawno bibliotekę (#3). Jednak by móc tam iść, musisz mieć zgodę, a osobą, która o tym decyduje, jest właśnie Custodio.

      Jeżeli chcesz go przekonać, przyznaj się, że szpiegujesz dla Inkwizycji i przybyłeś po artefakt Garcii. Dopiero wtedy będziesz mógł użyć biegłości Złotousty – pod warunkiem, że masz ją rozwiniętą do 80. poziomu.

      Jeśli jednak nie jesteś w stanie załatwić tego w bezkrwawy sposób, po prostu udaj się do biblioteki, a następnie zaproponuj starcie przebywającemu tam Strażnikowi (#3). Gdy go pokonasz, sala pełna książek stanie przed tobą otworem.

      Kiedy się tam znajdziesz, koniecznie przeczytaj zwój Postanowienie wysokiej rady – zadanie Podążając śladem Garcii zostanie zakończone, a misja Zatoka Marakajów uruchomi się automatycznie.

      Nagroda:

      • 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Idź za służącym

      risen 2, mapa

      Powiązane z zadaniem: Podążając śladem Garcii

      Aby rozpocząć obecne zadanie, musisz porozmawiać z co najmniej trójką z poniżej wymienionych osób po tym, jak zostałeś spławiony przez Mauregato w misji Mauregato!:

      • Campbell (#1)
      • Di Silva (#2)
      • Fernando (#3)
      • Pantaleo (#4)
      • Possodino (#5)

      Gdy tak postąpisz, zbliż się do Sługi, przebywającego nieopodal katedry (#6) – mężczyzna zaczepi cię i powie, byś spotkał się z jego panem – Azuro (#7). Jeżeli zgodzisz się mu towarzyszyć w drodze, gra uruchomi obecne zadanie.

      Wspólna wędrówka będzie trwać chwilę – gdy dojdziecie do budynku, w którym mieszka Azuro i wejdziesz do środka, zadanie zostanie zaliczone.

      Nagroda:

      • 10 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Mauregato!

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Carlos

      Powiązane z zadaniem: Podążając śladem Garcii

      By porozmawiać z Mauregato, musisz udać się do jego domu, oznaczonego na mapie – (#1). Gdy dotrzesz na miejsce, zostaniesz zatrzymany przez pełniącego straż gwardzistę – niezależnie od tego, czy masz rozwiniętą biegłość Złotousty do 55. poziomu, która pozwala wybrać jedną z kilku ścieżek dialogowych, rozmowa zakończy się tak, że będziesz mógł wejść do środka.

      Tam zaczepi cię Sługa Mauregato, jednak – ponownie – czego byś nie powiedział, i tak pozwoli ci pomówić ze swym panem, który przebywa w pokoju na piętrze. Jak się okaże, rozmowa z Mauregato będzie krótka i zakończona twą dyplomatyczną porażką, która zmusi cię do poszukania i znalezienia alternatywnego rozwiązania problemu.

      Rozwiązanie dla tych, którzy na Wybrzeżu Ostrzy poparli Indian.

      W tym wypadku powinieneś zdobyć perukę Mauregato, bo dzięki niej będziesz mógł opętać mężczyznę. I na to są dwa sposoby: albo ukradniesz z domu Mauregato odpowiedni kwit (#2), a następnie pójdziesz do Pantaleo (#3) i wymienisz dokument na pożądany przedmiot, albo wspomnianego krawca po prostu okradniesz (wymagana zdolność specjalna Kradzież kieszonkowa na 75. poziomie). Gdy ci się uda zdobyć to sławetne nakrycie głowy, idź i na ołtarzu Di Silvy (#4) sporządź odpowiednią laleczkę voodoo, a następnie wróć do Mauregato i użyj ją.

      Kiedy wcielisz się w postać Mauregato, udaj się do katedry (#5) i pomów najpierw z Custodio (#6), by dowiedzieć się o zebraniu rady, a później z Puco (#7), aby wskazać mu, jak ma głosować – za czy przeciw sojuszowi z Marą.

      Następnie idź do gabinetu Mauregato (#8) i weź obciążający list, a następnie do biblioteki (#9) – właśnie tam będziesz mógł przeczytać zwój Postanowienie wysokiej rady, co zakończy zadanie Podążając śladem Garcii.

      Teraz możesz pójść do Godina (#10), by poinformować go o spotkaniu, a następnie samemu udać się do głównej sali i odbyć ze wszystkimi obecnymi tam politykami głosowanie.

      Jeżeli zagłosujesz za sojuszem z Marą, a następnie przyznasz się do zdrady, zabiją cię, a obecne zadanie zostanie anulowane – jedynym rozwiązaniem problemu pozostanie wykonanie misji Chłopiec na posyłki.

      Jeśli zagłosujesz przeciwko sojuszowi z Marą, a potem ujawnisz swą zdradę, zostaniesz upokorzony, odbiorą ci posadę, a twe miejsce zajmie Azuro. Zadanie zakończy się, gdy wrócisz do swego ciała.

      Rozwiązanie dla tych, którzy na Wybrzeżu Ostrzy poparli Inkwizycję.

      W tym przypadku zadanie zostanie zakończone od razu po rozmowie z Mauregato. Byś nie utknął w martwym punkcie, musisz poszukać informacji w mieście, więc najlepiej popytać mieszkańców o poszukiwanego pirata [Idź za służącym]. W pewnym momencie zaczepi cię Sługa Azuro (#11) i powie, byś pomówił z jego panem. Gdy udasz się do Azuro (#12), porozmawiasz z nim i przyjmiesz jego propozycję, gra uruchomi zadanie Chłopiec na posyłki, dzięki któremu znajdziesz rozwiązanie obecnego problemu.

      Nagroda:

      • 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Podążając śladem Garcii

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Carlos

      Powiązane z zadaniem: Chciwy kapitan

      Obecne zadanie zostanie uruchomione, gdy porozmawiasz z Carlosem (#1) zaraz po powrocie z Wybrzeża Ostrzy. Jak się okaże, będziesz musiał ruszyć tropem i odnaleźć pirata Garcię, który posiada jeden z artefaktów tytanów – Trupią dłoń.

      W rzeczywistości na tę misję składa się kilka innych, począwszy od Mauregato!.

      Jeżeli na Wybrzeżu Ostrzy poparłeś Indian, w trakcie wykonywania Mauregato! uda ci się zakończyć obecne zadanie.

      Jeśli na Wybrzeżu Ostrzy stanąłeś za Inkwizycją, musisz wykonać nie tylko Mauregato! – choć inaczej, aniżeli w powyższym przypadku – ale również zadanie Chłopiec na posyłki. W jego skład wchodzą Sygnet i Ubiór posłańca, a następnie Zwoje, książki i półki oraz Dostęp do archiwów.

      Gdy uda ci się wykonać wymienione zadania, a tym samym ukończyć obecną misję, gra automatycznie uruchomi kolejną – Zatoka Marakajów.

      Nagroda:

      • 500 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Skarb w jaskini pod Fortecą

      risen 2, mapa

      Jeżeli chce się poznać lokalizację tego skarbu, trzeba zdobyć prowadzącą do niego mapę, ukrytą w skrzyni, która znajduje się w twierdzy Inkwizycji (#1). Kufer jest zabezpieczony zamkiem na 60. poziomie, toteż trzeba mieć co najmniej na tyle rozwiniętą zdolność specjalną Otwieranie zamków.

      Gdy uda ci się uporać z zamkiem, dowiesz się, że pożądane kosztowności zostały zakopane w kryształowej jaskini (#2). Aby się do niej dostać, musisz opuścić twierdzę i pójść na plażę. Zadanie zostanie zakończone wtedy, kiedy wykopiesz skrzynię, odkrywając przy tym, że w środku znajduje się m.in. Grzebień z jednym zębem – jeden z legendarnych przedmiotów.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Sygnet

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Azuro

      Powiązane z zadaniem: Chłopiec na posyłki

      W przypadku, w którym poparłeś Inkwizycję, żeby móc dostać się do katedry, gdzie przebywają politycy, będziesz musiał zdobyć sygnet Mauregato i ubiór posłańca.

      O ile bardzo łatwo wejść w posiadanie ubioru posłańca [Ubiór posłańca], o tyle ze zdobyciem sygnetu wiąże się większa zabawa. W tym celu należy udać się do domu Mauregato (#1), i – będąc w środku – spróbować zdobyć klucz do sypialni mężczyzny. Można to zrobić na dwa sposoby: albo okraść przebywającą w kuchni Herminę (#2) [Kradzież kieszonkowa na 50. poziomie], albo wejść do pomieszczenia po prawej i zabrać go ze stołu. Nieistotne, na co się zdecydujesz; grunt, by nikt nie wiedział o twej obecności.

      Gdy uda ci się zdobyć klucz, idź na górę i w lewo, a dotrzesz do sypialni. Poszukiwany sygnet leży na nocnym stoliku – weź go i wróć do Azuro (#3).

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Trzech nowych rekrutów

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Lopez

      Jeśli zapytasz się Lopeza (#1) o pracę, gra uruchomi obecne zadanie. Mężczyzna odpowiada za prowadzenie rekrutacji do armii Inkwizycji i rozgląda się za odpowiednimi kandydatami, zatem poprosi cię o przyprowadzenie trójki stosownych osób.

      Jak się okaże, kandydatów nie trzeba daleko szukać. Dwóch odpowiednich mężczyzn stoi nieopodal ciebie (#2) – wystarczy we właściwy sposób poprowadzić rozmowę, by przystali na twą propozycję. Ostatnim ogniwem jest robotnik, przebywający przy skrzyżowaniu w centrum (#3). Gdy uda ci się uzyskać jego zgodę, misja zostanie zakończona, a ty będziesz mógł wrócić do Lopeza po 300 sztuk złota.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • 300 sztuk złota.

      Ubiór posłańca

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Azuro

      Powiązane z zadaniem: Chłopiec na posyłki

      W przypadku, w którym poparłeś Inkwizycję, żeby móc dostać się do katedry, gdzie przebywają politycy, będziesz musiał zdobyć sygnet Mauregato i ubiór posłańca.

      Obecne zadanie, powiązane ze zdobyciem drugiego z wymienionych przedmiotów, jest wyjątkowo łatwe, bowiem wystarczy, że udasz się do Pantaleo (#1) – krawiec ma w swej ofercie odpowiednie odzienie, które sprzeda ci za 500 sztuk złota.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Zatoka Marakajów

      risen 2, mapa
      risen 2, mapa

      Powiązane z zadaniem: Chciwy kapitan

      Obecne zadanie otrzymasz w momencie, w którym przeczytasz zwój Postanowienie wysokiej rady, znajdujący się w bibliotece (#1) – kiedy zostaje ukończona misja Podążając śladem Garcii.

      Właśnie wtedy odkryjesz, że poszukiwany przez ciebie pirat ukrywa się w Zatoce Marakajów, więc nie pozostaje ci nic innego, jak wrócić na swój okręt i obrać kurs na Zatokę Marakajów właśnie.

      Gdy tam dotrzesz, pomów z Valdezem (#2), by otrzymać dwa kolejne zadania: Wyprawa i Ukryta dolina.

      [Wyprawa]

      Aby wykonać tę misję, musisz odnaleźć osadę Marakajów (#3) i porozmawiać ze znajdującym się tam Corrientesem – przebywa w szałasie po prawej.

      [Ukryta dolina]

      To zadanie można rozwiązać na dwa odmienne sposoby:

      W pierwszym z nich musisz odnaleźć Angusa (#4) [Dezerter] i odprowadzić go do Valdeza (#2), aby odkryć prawdziwą tożsamość Corrientesa [Zdemaskowanie Garcii]. Gdy następnym razem spotkasz przebywającego w obozie Marakajów zdemaskowanego mężczyznę, siłą rzeczy dojdzie do walki, która będzie niezwykle trudna. W jego obronie staną obecni tam towarzysze, przez co przeciwnicy będą mieć dużą przewagę liczebną. Jeśli jednak uda ci się z nimi wszystkimi rozprawić – choćby odciągając kolejno pojedynczych wrogów – i w końcu zabijesz Garcię, a z jego zwłok weźmiesz Trupią dłoń, zaliczysz nie tylko zadanie Zatoka Marakajów, ale i misję Chciwy kapitan.

      Jeśli chcesz się zdecydować na drugi wariant, musisz udać się do Osamu (#5). Gdy porozmawiasz z nim po wykonaniu zadania Znaleziono sekretne wejście i rozmowie z Corrientesem, pirat zostanie zdemaskowany [Zdemaskowanie Garcii]. Właśnie wtedy szaman wręczy ci krew przodków, która pozwoli ci przejść przez ścianę ognia (#6) i ruszyć w pościg za Garcią. Cwany pirat ukrył się w świątyni ognia (#7), więc nie pozostaje ci nic innego, jak udać się tam i wymierzyć mu sprawiedliwość. Kiedy go zabijesz i zdobędziesz Trupią dłoń, ukończysz nie tylko zadanie Zatoka Marakajów, ale i misję Chciwy kapitan.

      Nagroda:

      • 500 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Zwoje, książki i półki

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Cassandra

      Powiązane z zadaniem: Podążając śladem Garcii

      Obecne zadanie otrzymasz wyłącznie wtedy, jeśli wcześniej wypełniłeś misję Chłopiec na posyłki, dzięki której możesz wejść do katedry (#1). Będąc tam, zapytaj Custodio (#2) o Garcię, a dowiesz się, że mężczyzna niedawno rozmawiał z Cassandrą (#3).

      W takim wypadku nie pozostaje ci nic innego, jak udać się do wskazanej kobiety i zapytać o poszukiwanego przez ciebie mężczyznę. W trakcie rozmowy szybko wyjdzie na jaw, że Cassandra najwyraźniej nie może narzekać na nadmiar towarzystwa, bo zechce z tobą flirtować. Jeżeli się zgodzisz, rozmowa dojdzie do punktu, w którym będziesz musiał zmierzyć się z zagadką – dobrą odpowiedzą jest: dwa regały i piętnaście wolnych miejsc.

      Gdy tak odpowiesz, rzeczone zadanie zostanie automatycznie uruchomione i od razu zaliczone. W tym momencie będziesz mógł kupić (za 500 sztuk złota) od Cassandry klucz do pokoju Mauregato i dalej wykonywać zadanie Podążając śladem Garcii.

      Nagroda:

      • 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Komentarze

      Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

      Dodaj komentarz

       
       
Wczytywanie...