Pozostałe solucje:
- Risen 2: Antigua
- Risen 2: Caldera
- Risen 2: Tacarigua
- Risen 2: Wyspa Umarłych
- Risen 2: Wyspa Złodziei
- Risen 2: Świątynia Wody
Lista zadań:
- Chciwy kapitan
- Chłopiec na posyłki
- Dostęp do archiwów
- Idź za służącym
- Mauregato!
- Podążając śladem Garcii
- Skarb w jaskini pod Fortecą
- Sygnet
- Trzech nowych rekrutów
- Ubiór posłańca
- Zatoka Marakajów
- Zwoje, książki i półki
Chciwy kapitan
Zleceniodawca: Carlos
Obecne zadanie zostanie uruchomione, gdy porozmawiasz z Carlosem (#1) zaraz po powrocie z Wybrzeża Ostrzy. Jak się okaże, będziesz musiał ruszyć tropem i odnaleźć pirata Garcię, który jest w posiadaniu jednego z artefaktów tytanów, Trupiej dłoni.
W rzeczywistości na opisywaną misję składają się dwa inne, rozbudowane i obszerne zadania: Podążając śladem Garcii oraz Zatoka Marakajów.
Jeśli uda ci się je wypełnić, zakończysz tym samym rzeczoną misję.
Nagroda:
- 1000 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Chłopiec na posyłki
Zleceniodawca: Azuro
Powiązane z zadaniem: Podążając śladem Garcii
Niezależnie od tego, czy do posiadłości Azuro dostałeś się dzięki Słudze (#1), wykonując zadanie Idź za służącym, czy sam tam trafiłeś, obecna misja zostanie uruchomiona wtedy, gdy porozmawiasz z Azuro (#2) i przyjmiesz jego propozycję.
Na wymyślony przez mężczyznę plan składają się dwa zadania: Sygnet oraz Ubiór posłańca.
Gdy ukończysz powyższe misje, będziesz mógł wrócić do Azuro – obecne zadanie zostanie zaliczone, a mężczyzna wręczy ci sfałszowaną przepustkę, umożliwiającą wejście do katedry (#3).
Nagroda:
- 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Dostęp do archiwów
Zleceniodawca: Custodio
Powiązane z zadaniem: Podążając śladem Garcii
Obecne zadanie otrzymasz wyłącznie wtedy, jeśli wcześniej wypełniłeś misję Chłopiec na posyłki, dzięki której możesz wejść do katedry (#1). Będąc tam, pomów z Custodio (#2) o Garcii, a dowiesz się, że poszukiwany przez ciebie pirat odwiedzał niedawno bibliotekę (#3). Jednak by móc tam iść, musisz mieć zgodę, a osobą, która o tym decyduje, jest właśnie Custodio.
Jeżeli chcesz go przekonać, przyznaj się, że szpiegujesz dla Inkwizycji i przybyłeś po artefakt Garcii. Dopiero wtedy będziesz mógł użyć biegłości Złotousty – pod warunkiem, że masz ją rozwiniętą do 80. poziomu.
Jeśli jednak nie jesteś w stanie załatwić tego w bezkrwawy sposób, po prostu udaj się do biblioteki, a następnie zaproponuj starcie przebywającemu tam Strażnikowi (#3). Gdy go pokonasz, sala pełna książek stanie przed tobą otworem.
Kiedy się tam znajdziesz, koniecznie przeczytaj zwój Postanowienie wysokiej rady – zadanie Podążając śladem Garcii zostanie zakończone, a misja Zatoka Marakajów uruchomi się automatycznie.
Nagroda:
- 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Idź za służącym
Powiązane z zadaniem: Podążając śladem Garcii
Aby rozpocząć obecne zadanie, musisz porozmawiać z co najmniej trójką z poniżej wymienionych osób po tym, jak zostałeś spławiony przez Mauregato w misji Mauregato!:
- Campbell (#1)
- Di Silva (#2)
- Fernando (#3)
- Pantaleo (#4)
- Possodino (#5)
Gdy tak postąpisz, zbliż się do Sługi, przebywającego nieopodal katedry (#6) – mężczyzna zaczepi cię i powie, byś spotkał się z jego panem – Azuro (#7). Jeżeli zgodzisz się mu towarzyszyć w drodze, gra uruchomi obecne zadanie.
Wspólna wędrówka będzie trwać chwilę – gdy dojdziecie do budynku, w którym mieszka Azuro i wejdziesz do środka, zadanie zostanie zaliczone.
Nagroda:
- 10 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Mauregato!
Zleceniodawca: Carlos
Powiązane z zadaniem: Podążając śladem Garcii
By porozmawiać z Mauregato, musisz udać się do jego domu, oznaczonego na mapie – (#1). Gdy dotrzesz na miejsce, zostaniesz zatrzymany przez pełniącego straż gwardzistę – niezależnie od tego, czy masz rozwiniętą biegłość Złotousty do 55. poziomu, która pozwala wybrać jedną z kilku ścieżek dialogowych, rozmowa zakończy się tak, że będziesz mógł wejść do środka.
Tam zaczepi cię Sługa Mauregato, jednak – ponownie – czego byś nie powiedział, i tak pozwoli ci pomówić ze swym panem, który przebywa w pokoju na piętrze. Jak się okaże, rozmowa z Mauregato będzie krótka i zakończona twą dyplomatyczną porażką, która zmusi cię do poszukania i znalezienia alternatywnego rozwiązania problemu.
Rozwiązanie dla tych, którzy na Wybrzeżu Ostrzy poparli Indian.
W tym wypadku powinieneś zdobyć perukę Mauregato, bo dzięki niej będziesz mógł opętać mężczyznę. I na to są dwa sposoby: albo ukradniesz z domu Mauregato odpowiedni kwit (#2), a następnie pójdziesz do Pantaleo (#3) i wymienisz dokument na pożądany przedmiot, albo wspomnianego krawca po prostu okradniesz (wymagana zdolność specjalna Kradzież kieszonkowa na 75. poziomie). Gdy ci się uda zdobyć to sławetne nakrycie głowy, idź i na ołtarzu Di Silvy (#4) sporządź odpowiednią laleczkę voodoo, a następnie wróć do Mauregato i użyj ją.
Kiedy wcielisz się w postać Mauregato, udaj się do katedry (#5) i pomów najpierw z Custodio (#6), by dowiedzieć się o zebraniu rady, a później z Puco (#7), aby wskazać mu, jak ma głosować – za czy przeciw sojuszowi z Marą.
Następnie idź do gabinetu Mauregato (#8) i weź obciążający list, a następnie do biblioteki (#9) – właśnie tam będziesz mógł przeczytać zwój Postanowienie wysokiej rady, co zakończy zadanie Podążając śladem Garcii.
Teraz możesz pójść do Godina (#10), by poinformować go o spotkaniu, a następnie samemu udać się do głównej sali i odbyć ze wszystkimi obecnymi tam politykami głosowanie.
Jeżeli zagłosujesz za sojuszem z Marą, a następnie przyznasz się do zdrady, zabiją cię, a obecne zadanie zostanie anulowane – jedynym rozwiązaniem problemu pozostanie wykonanie misji Chłopiec na posyłki.
Jeśli zagłosujesz przeciwko sojuszowi z Marą, a potem ujawnisz swą zdradę, zostaniesz upokorzony, odbiorą ci posadę, a twe miejsce zajmie Azuro. Zadanie zakończy się, gdy wrócisz do swego ciała.
Rozwiązanie dla tych, którzy na Wybrzeżu Ostrzy poparli Inkwizycję.
W tym przypadku zadanie zostanie zakończone od razu po rozmowie z Mauregato. Byś nie utknął w martwym punkcie, musisz poszukać informacji w mieście, więc najlepiej popytać mieszkańców o poszukiwanego pirata [Idź za służącym]. W pewnym momencie zaczepi cię Sługa Azuro (#11) i powie, byś pomówił z jego panem. Gdy udasz się do Azuro (#12), porozmawiasz z nim i przyjmiesz jego propozycję, gra uruchomi zadanie Chłopiec na posyłki, dzięki któremu znajdziesz rozwiązanie obecnego problemu.
Nagroda:
- 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Podążając śladem Garcii
Zleceniodawca: Carlos
Powiązane z zadaniem: Chciwy kapitan
Obecne zadanie zostanie uruchomione, gdy porozmawiasz z Carlosem (#1) zaraz po powrocie z Wybrzeża Ostrzy. Jak się okaże, będziesz musiał ruszyć tropem i odnaleźć pirata Garcię, który posiada jeden z artefaktów tytanów – Trupią dłoń.
W rzeczywistości na tę misję składa się kilka innych, począwszy od Mauregato!.
Jeżeli na Wybrzeżu Ostrzy poparłeś Indian, w trakcie wykonywania Mauregato! uda ci się zakończyć obecne zadanie.
Jeśli na Wybrzeżu Ostrzy stanąłeś za Inkwizycją, musisz wykonać nie tylko Mauregato! – choć inaczej, aniżeli w powyższym przypadku – ale również zadanie Chłopiec na posyłki. W jego skład wchodzą Sygnet i Ubiór posłańca, a następnie Zwoje, książki i półki oraz Dostęp do archiwów.
Gdy uda ci się wykonać wymienione zadania, a tym samym ukończyć obecną misję, gra automatycznie uruchomi kolejną – Zatoka Marakajów.
Nagroda:
- 500 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Skarb w jaskini pod Fortecą
Jeżeli chce się poznać lokalizację tego skarbu, trzeba zdobyć prowadzącą do niego mapę, ukrytą w skrzyni, która znajduje się w twierdzy Inkwizycji (#1). Kufer jest zabezpieczony zamkiem na 60. poziomie, toteż trzeba mieć co najmniej na tyle rozwiniętą zdolność specjalną Otwieranie zamków.
Gdy uda ci się uporać z zamkiem, dowiesz się, że pożądane kosztowności zostały zakopane w kryształowej jaskini (#2). Aby się do niej dostać, musisz opuścić twierdzę i pójść na plażę. Zadanie zostanie zakończone wtedy, kiedy wykopiesz skrzynię, odkrywając przy tym, że w środku znajduje się m.in. Grzebień z jednym zębem – jeden z legendarnych przedmiotów.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Sygnet
Zleceniodawca: Azuro
Powiązane z zadaniem: Chłopiec na posyłki
W przypadku, w którym poparłeś Inkwizycję, żeby móc dostać się do katedry, gdzie przebywają politycy, będziesz musiał zdobyć sygnet Mauregato i ubiór posłańca.
O ile bardzo łatwo wejść w posiadanie ubioru posłańca [Ubiór posłańca], o tyle ze zdobyciem sygnetu wiąże się większa zabawa. W tym celu należy udać się do domu Mauregato (#1), i – będąc w środku – spróbować zdobyć klucz do sypialni mężczyzny. Można to zrobić na dwa sposoby: albo okraść przebywającą w kuchni Herminę (#2) [Kradzież kieszonkowa na 50. poziomie], albo wejść do pomieszczenia po prawej i zabrać go ze stołu. Nieistotne, na co się zdecydujesz; grunt, by nikt nie wiedział o twej obecności.
Gdy uda ci się zdobyć klucz, idź na górę i w lewo, a dotrzesz do sypialni. Poszukiwany sygnet leży na nocnym stoliku – weź go i wróć do Azuro (#3).
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Trzech nowych rekrutów
Zleceniodawca: Lopez
Jeśli zapytasz się Lopeza (#1) o pracę, gra uruchomi obecne zadanie. Mężczyzna odpowiada za prowadzenie rekrutacji do armii Inkwizycji i rozgląda się za odpowiednimi kandydatami, zatem poprosi cię o przyprowadzenie trójki stosownych osób.
Jak się okaże, kandydatów nie trzeba daleko szukać. Dwóch odpowiednich mężczyzn stoi nieopodal ciebie (#2) – wystarczy we właściwy sposób poprowadzić rozmowę, by przystali na twą propozycję. Ostatnim ogniwem jest robotnik, przebywający przy skrzyżowaniu w centrum (#3). Gdy uda ci się uzyskać jego zgodę, misja zostanie zakończona, a ty będziesz mógł wrócić do Lopeza po 300 sztuk złota.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
- 300 sztuk złota.
Ubiór posłańca
Zleceniodawca: Azuro
Powiązane z zadaniem: Chłopiec na posyłki
W przypadku, w którym poparłeś Inkwizycję, żeby móc dostać się do katedry, gdzie przebywają politycy, będziesz musiał zdobyć sygnet Mauregato i ubiór posłańca.
Obecne zadanie, powiązane ze zdobyciem drugiego z wymienionych przedmiotów, jest wyjątkowo łatwe, bowiem wystarczy, że udasz się do Pantaleo (#1) – krawiec ma w swej ofercie odpowiednie odzienie, które sprzeda ci za 500 sztuk złota.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Zatoka Marakajów
Powiązane z zadaniem: Chciwy kapitan
Obecne zadanie otrzymasz w momencie, w którym przeczytasz zwój Postanowienie wysokiej rady, znajdujący się w bibliotece (#1) – kiedy zostaje ukończona misja Podążając śladem Garcii.
Właśnie wtedy odkryjesz, że poszukiwany przez ciebie pirat ukrywa się w Zatoce Marakajów, więc nie pozostaje ci nic innego, jak wrócić na swój okręt i obrać kurs na Zatokę Marakajów właśnie.
Gdy tam dotrzesz, pomów z Valdezem (#2), by otrzymać dwa kolejne zadania: Wyprawa i Ukryta dolina.
[Wyprawa]
Aby wykonać tę misję, musisz odnaleźć osadę Marakajów (#3) i porozmawiać ze znajdującym się tam Corrientesem – przebywa w szałasie po prawej.
[Ukryta dolina]
To zadanie można rozwiązać na dwa odmienne sposoby:
W pierwszym z nich musisz odnaleźć Angusa (#4) [Dezerter] i odprowadzić go do Valdeza (#2), aby odkryć prawdziwą tożsamość Corrientesa [Zdemaskowanie Garcii]. Gdy następnym razem spotkasz przebywającego w obozie Marakajów zdemaskowanego mężczyznę, siłą rzeczy dojdzie do walki, która będzie niezwykle trudna. W jego obronie staną obecni tam towarzysze, przez co przeciwnicy będą mieć dużą przewagę liczebną. Jeśli jednak uda ci się z nimi wszystkimi rozprawić – choćby odciągając kolejno pojedynczych wrogów – i w końcu zabijesz Garcię, a z jego zwłok weźmiesz Trupią dłoń, zaliczysz nie tylko zadanie Zatoka Marakajów, ale i misję Chciwy kapitan.
Jeśli chcesz się zdecydować na drugi wariant, musisz udać się do Osamu (#5). Gdy porozmawiasz z nim po wykonaniu zadania Znaleziono sekretne wejście i rozmowie z Corrientesem, pirat zostanie zdemaskowany [Zdemaskowanie Garcii]. Właśnie wtedy szaman wręczy ci krew przodków, która pozwoli ci przejść przez ścianę ognia (#6) i ruszyć w pościg za Garcią. Cwany pirat ukrył się w świątyni ognia (#7), więc nie pozostaje ci nic innego, jak udać się tam i wymierzyć mu sprawiedliwość. Kiedy go zabijesz i zdobędziesz Trupią dłoń, ukończysz nie tylko zadanie Zatoka Marakajów, ale i misję Chciwy kapitan.
Nagroda:
- 500 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Zwoje, książki i półki
Zleceniodawca: Cassandra
Powiązane z zadaniem: Podążając śladem Garcii
Obecne zadanie otrzymasz wyłącznie wtedy, jeśli wcześniej wypełniłeś misję Chłopiec na posyłki, dzięki której możesz wejść do katedry (#1). Będąc tam, zapytaj Custodio (#2) o Garcię, a dowiesz się, że mężczyzna niedawno rozmawiał z Cassandrą (#3).
W takim wypadku nie pozostaje ci nic innego, jak udać się do wskazanej kobiety i zapytać o poszukiwanego przez ciebie mężczyznę. W trakcie rozmowy szybko wyjdzie na jaw, że Cassandra najwyraźniej nie może narzekać na nadmiar towarzystwa, bo zechce z tobą flirtować. Jeżeli się zgodzisz, rozmowa dojdzie do punktu, w którym będziesz musiał zmierzyć się z zagadką – dobrą odpowiedzą jest: dwa regały i piętnaście wolnych miejsc.
Gdy tak odpowiesz, rzeczone zadanie zostanie automatycznie uruchomione i od razu zaliczone. W tym momencie będziesz mógł kupić (za 500 sztuk złota) od Cassandry klucz do pokoju Mauregato i dalej wykonywać zadanie Podążając śladem Garcii.
Nagroda:
- 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Komentarze
Dodaj komentarz