Pozostałe solucje:
- Risen 2: Caldera
- Risen 2: Caldera II
- Risen 2: Tacarigua
- Risen 2: Wyspa Umarłych
- Risen 2: Wyspa Złodziei
- Risen 2: Świątynia Wody
Lista zadań:
- Armata
- Beczki prochu
- Beczki z wodą
- Butch musi odejść
- Czysty luksus
- Do jaskini
- Gdzie jest Rick?
- Grób Gibsona
- Hasło
- Idź za Henrim na strzelnicę
- Idź za Slayne'em
- Idź za Slayne'em na jego statek
- Idź za Slayne'em na zewnątrz
- Marionetka Butcha
- Mordobicie
- Najlepsza kryjówka na świecie
- Ostateczna rozgrywka ze Slayne'em
- Paczka dla Maca
- Piracki trójbój z Morganem
- Pistolet Wilsona
- Podróż na Wyspę Złodziei
- Pojedynek strzelecki z Henrim
- Skarb na Antigui
- Skarb na kamienistym płaskowyżu Antigui
- Skarb na zachodniej plaży Antigui
- Skarb w grocie na Antigui
- Skrzat
- Spotkaj się ze Slayne'em na Placu Krwawej Przysięgi
- Spraw Butchowi lanie
- Sternik
- Stwórz laleczkę voodoo Butcha
- Świeże ryby
- Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej
- Wyposażenie statku
- Zaginiony rybak
- Załatw transport rumu z Tacarigui
- Zastawiony pistolet
- Zabierz rum na Antiguę
Armata
Zleceniodawca: Wilson
Powiązane z zadaniem: Wyposażenie statku
Jedną z kwestii, które należy załatwić przed wypłynięciem okrętem kapitana Slayne'a, jest zorganizowanie armat. Takowe można nabyć u miejscowego kowala (#1), jednak Wilson nie będzie skory do sprzedaży, dopóki go w odpowiedni sposób nie zmotywujesz.
Mężczyznę uda ci się przekonać, jeśli odzyskasz dla niego jego broń: pistolet Wilsona. By tego dokonać, musisz udać się do Henriego (#2) i stoczyć z nim pojedynek na strzelnicy – oczywiście pożądaną broń palną będziesz mógł zdobyć tylko wtedy, gdy uda ci się pokonać rusznikarza. Jeśli wtedy odkupisz ją za 1000 sztuk złota i dasz Wilsonowi, kowal w dowód wdzięczności zechce ci sprzedać armaty.
W ramach alternatywnego rozwiązania możesz zainteresować się życiorysem kowala, by prędko ustalić, że podkochuje się on w jednej z okolicznych panienek [Czysty luksus]. Powstaje pytanie – która to? Odpowiedź znajdziesz w ustach pozostałych miejscowych dam, które jednoznacznie wskażą ci na Grace (#3). By kobieta zgodziła "zająć się" Wilsonem, będziesz musiał zapłacić aż 1000 sztuk złota (przy biegłości Złotousty na 60. poziomie cena wynosi 500 sztuk złota).
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś wykonał oba zadania. Niezależnie od tego, na jakie rozwiązanie się zdecydujesz, Wilson będzie wdzięczny i zgodzi się na transakcję, na której ci zależy.
Nagroda:
- 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Beczki prochu
Zleceniodawca: Rick
Powiązane z zadaniem: Wyposażenie statku
Na nabrzeżu Antigui można spotkać Ricka (#1) – gdy w trakcie rozmowy zasugerujesz magazynierowi temat o pomocy w przetransportowaniu dóbr, nie będzie do tego skory. Staną przed tobą dwa rozwiązania:
- Jeśli masz rozwiniętą biegłość Zastraszanie do 55. poziomu, możesz groźbą przemówić mu do rozsądku, udanie kończąc tym samym zadanie.
- Wypełnić misję Skarb na Antigui, pokazując Rickowi którąś mapę:
- Jedną można dostać od Duncana (#2), jeśli uratuje się go przed Skrzatem [Zaginiony rybak].
- Inną można kupić od Quinna (#3).
- Kolejną można ukraść Alvarezowi (#4) pod warunkiem, że ma się rozwiniętą zdolność specjalną Otwieranie zamków na 30. poziomie.
Nagroda:
- 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Beczki z wodą
Zleceniodawca: Butch
Powiązane z zadaniem: Wyposażenie statku
By wykonać to zadanie, będziesz musiał zapewnić dostawę wody, a po drodze uporać się z przebywającym w obozie robotników i będącym wyjątkowo niesympatyczną personą nadzorcą – Butchem. (#1)
Rozwiązanie dla tych, którzy na Wybrzeżu Ostrzy poparli Inkwizycję.
Należy porozmawiać z Milesem (#2), by dowiedzieć się, w jaki sposób można przechytrzyć gburowatego mężczyznę [Butch musi odejść]. Wystarczy powiedzieć mu, że w znajdującej się nieopodal jaskini (#3) można znaleźć skarb. Butch jednak nie jest taki głupi, na jakiego wygląda, dlatego będziesz musiał udać się tam wraz z nim [Do jaskini]. Gdy dotrzecie do celu, nadzorca zorientuje się, że nabiłeś go w butelkę, dlatego teraz będziesz musiał go obić [Spraw Butchowi lanie] – po wygranym starciu wróć do Milesa i poproś o wznowienie pracy.
Rozwiązanie dla tych, którzy na Wybrzeżu Ostrzy poparli Indian.
Gdy porozmawiasz z Milesem (#2), dowiesz się, jak można rozprawić się z nadzorcą [Butch musi odejść] – słowo klucz to laleczka voodoo [Marionetka Butcha]. W tym celu musisz urwać mu pukiel włosów i na ołtarzu, znajdującym się w domu Emmy (#4), stworzyć odpowiednią laleczkę. Będziesz mógł wtedy wrócić do obozu robotników i zrealizować swą myśl – zaczaruj Butcha i w trakcie zaklęcia rozkaż nim Milesowi zapewnienie dostawy wody.
Nagroda:
- 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Butch musi odejść
Zleceniodawca: Miles
Powiązane z zadaniem: Beczki z wodą
Jako że nadzorca obozu pracowników – Butch (#1) – nie będzie chciał z tobą współpracować, będziesz musiał jakoś rozwiązać ten problem.
Rozwiązanie dla tych, którzy na Wybrzeżu Ostrzy poparli Inkwizycję.
Pomów z Milesem (#2), by dowiedzieć się, jak oszukać nadzorcę – należy mu powiedzieć, że w znajdującej się nieopodal jaskini (#3) można znaleźć skarb [Do jaskini]. Na miejscu będziesz musiał zmierzyć się z Butchem [Spraw Butchowi lanie].
Rozwiązanie dla tych, którzy na Wybrzeżu Ostrzy poparli Indian.
Jeżeli porozmawiasz z Milesem (#2), poznasz pomysł, by zaczarować Butcha przy pomocy laleczki voodoo [Marionetka Butcha]. Musisz urwać mu pukiel włosów i stworzyć odpowiednią laleczkę na ołtarzu znajdującym się w domu Emmy (#4). Gdy tak uczynisz, będziesz mógł wrócić do obozu pracowników, opętać nadzorcę i rozkazać nim Milesowi, by zabrał się do pracy.
Nagroda:
- 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Czysty luksus
Zleceniodawca: Wilson
Powiązane z zadaniem: Armata
Jeśli zależy ci na przekonaniu Wilsona (#1), by sprzedał ci potrzebne do wyposażenia statku armaty, możesz spróbować zaskarbić sobie jego wdzięczność, dzięki zorganizowaniu dla niego spotkania z ukochaną.
Obiektem westchnień kowala jest Grace (#2), którą można przekonać tym, czym nie pogardzi nikt inny – pieniądzmi. Urocza dama życzy sobie za tę przysługę 1000 sztuk złota (jeśli masz rozwiniętą biegłość Złotousty na 60. poziomie, możesz obniżyć stawkę o połowę), więc wystarczy uregulować zapłatę i powiadomić Wilsona o szczęściu, które go czeka.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Do jaskini
Zadanie jest dostępne wyłącznie dla tych, którzy na Wybrzeżu Ostrzy poparli Inkwizycję.
Zleceniodawca: Miles
Powiązane z zadaniem: Butch musi odejść
Podczas wypełniania zadania, w trakcie którego należy zorganizować beczki z wodą [Beczki z wodą], spotkasz Butcha (#1) – nadzorcę pracowników, odpowiedzialnych za dostawę wody. Niestety mężczyzna nie będzie chętny do współpracy, dlatego będziesz musiał porozmawiać z Milesem (#2), by dowiedzieć się, że najlepiej oszukać tego niesympatycznego człeka.
Należy okłamać Butcha, mówiąc mu, że w znajdującej się nieopodal jaskini można znaleźć skarb. Ten nie będzie chciał iść w pojedynkę, tylko zmusi cię, byś poszedł z nim, a wtedy uaktywni się obecne zadanie. Kiedy dojdziecie do celu, zostanie zaliczone, a ty będziesz musiał się zmierzyć z rozgniewanym mężczyzną, którego okłamałeś [Spraw Butchowi lanie].
Nagroda:
- 10 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Gdzie jest Rick?
Zleceniodawca: Scarlett
W mieście portowym można spotkać lokalną damę lekkich obyczajów – Scarlett (#1), która zainteresuje się losem Ricka. Magazynier, dzięki twej pomocy, wyruszył, by odnaleźć skarb, do którego prowadzącą mapę mu pokazałeś, i od dawna nie wraca.
Nie pozostaje ci nic innego, jak wyruszyć na poszukiwanie – mężczyzna przebywa przy ognisku (#2). Jeśli zapytasz go o wrażenia, dowiesz się, że kompletnie inaczej wyobrażał sobie podążanie tropem skarbów, a skrywająca w swym sercu wiele niebezpieczeństw dżungla ani trochę mu się nie podoba, dlatego poprosi cię o pomoc. Jeśli zechcesz odprowadzić Ricka z powrotem do miasta, rozpocznie się zadanie Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej.
Uwaga: Zadanie to będzie dostępne jedynie wtedy, gdy wykonasz misję Skarb na Antigui oraz Gdzie jest mój statek?, dostępną na wyspie Tacarigua.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Grób Gibsona
By wykonać to zadanie, musisz kupić od Quinna (#1) klucz (tajemniczy przedmiot), który otwiera drzwi na pierwszym piętrze karczmy (#2). Gdy go zdobędziesz, udaj się do skrywanego za otwartymi teraz drzwiami pomieszczenia i przeczytaj znajdującą się w środku książkę.
Dzięki tej lekturze odkryjesz tajemnicę Gibsona: dowiesz się, że zabrał ze sobą do grobu wszystkie swoje skarby. Nie pozostanie ci nic innego, jak udanie się na cmentarz, dokładne zlokalizowanie miejsca (#3) i wykopanie kosztowności (zdobędziesz m.in. Srebrną maskę – legendarny przedmiot).
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Hasło
Misja ta rozpocznie się automatycznie w momencie, w którym zbliżysz się do bramy pod wodospadem, znajdującym się na Antigui (#1). Hasło, które należy wtedy podać, można poznać w Zatoce Marakajów – dostaniesz się tam po wykonaniu zadania Podążając śladem Garcii.
Będąc w Zatoce Marakajów, skorzystaj ze znajdującej się na plaży łódki (#2), by dostać się na okręt Garcii (#3) i stoczyć bitwę ze sługusami kapitana [Przejmij statek Garcii]. Właśnie tam – na biurku – znajdziesz dziennik, który musisz przeczytać [Dziennik Garcii], by ukończyć obecne zadanie – dzięki niemu poznasz nie tylko poszukiwane hasło, ale również dowiesz się, gdzie jest kryjówka kapitana [Skarb Garcii].
Obok dziennika znajdziesz mapę – związana jest z zadaniem Skarb na wybrzeżu piratów.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Idź za Henrim na strzelnicę
Zleceniodawca: Henri
Powiązane z zadaniem: Pojedynek strzelecki z Henrim
Gdy zechcesz zmierzyć się z Henrim (#1) w pojedynku strzeleckim, mężczyzna zacznie iść w odpowiednie miejsce, które jest zlokalizowane nieopodal miasta (#2). Idź za nim, a – gdy dotrzecie do celu – obecne zadanie zostanie zaliczone.
Nagroda:
- 10 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Idź za Slayne'em
Zleceniodawca: Slayne
Powiązane z zadaniem: Przebiegły kapitan
Zadanie to będzie dostępne, gdy odnajdziesz kapitana Slayne'a (#1) [Znajdź kapitana Slayne'a]. Kiedy wyjdziesz z budynku admirała Alvareza i porozmawiasz ze Slayne'em, otrzymasz obecne zadanie. Mężczyzna przebiegnie pewien dystans i znów będziesz mógł z nim porozmawiać, by móc zakończyć to zadanie i rozpocząć kolejne: Idź za Slayne'em na jego statek.
Nagroda:
- 10 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Idź za Slayne'em na jego statek
Zleceniodawca: Slayne
Powiązane z zadaniem: Przebiegły kapitan
Gdy nieco oddalisz się od siedziby admirała Alvareza i porozmawiasz z kapitanem Slayne'em (#1), wykonując zadanie Idź za Slayne'em, rozpocznie się obecne. By je ukończyć, należy iść za piratem, który zaprowadzi cię pod sam statek (#2). Kiedy dotrzecie na miejsce i z nim porozmawiasz, zadanie to zakończy się, a rozpocznie następne: Wyposażenie statku.
Nagroda:
- 10 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Idź za Slayne'em na zewnątrz
Zleceniodawca: Slayne
Powiązane z zadaniem: Przebiegły kapitan
Gdy odnajdziesz Slayne'a [Znajdź kapitana Slayne'a] (#1) i porozmawiacie, będziecie musieli opuścić siedzibę admirała Alvareza – kiedy wyjdziecie, obecne zadanie zostanie zaliczone i rozpocznie się następne: Idź za Slayne'em.
Nagroda:
- 10 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Marionetka Butcha
Zadanie jest dostępne wyłącznie dla tych, którzy na Wybrzeżu Ostrzy poparli Indian.
Zleceniodawca: Miles
Powiązane z zadaniem: Butch musi odejść
W trakcie wykonywania zadania Beczki z wodą natkniesz się na niesympatycznego nadzorcę pracowników – Butcha (#1), od którego będzie zależeć przyszłość zapasów wody, a który nie za specjalnie będzie chcieć z tobą współpracować.
By się dowiedzieć, jak można wpłynąć na zdanie nadzorcy, porozmawiaj z Milesem (#2) – ten zasugeruje, aby odwołać się do magii voodoo i zrobić odpowiednią laleczkę. Będziesz do tego potrzebować włosów Butcha, które należy mu wyrwać, a następnie udać się do domu Emmy (#3) i – na znajdującym się tam ołtarzu – zrobić laleczkę voodoo [Stwórz laleczkę voodoo Butcha].
Następnie musisz wrócić do obozu pracowników i zaczarować Butcha – gdy przejmiesz nad nim kontrolę, powiedz Milesowi, żeby zajął się dostawą wody na statek kapitana Slayne'a.
Nagroda:
- 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Mordobicie
Zleceniodawca: Zak
W mieście portowym stoi karczma, do której wejścia pilnuje Zak (#1) – wyjątkowo dobrze zbudowany mężczyzna. Jeżeli w trakcie rozmowy zaczniesz się z nim drażnić, skończy mu się cierpliwość i rozzłoszczony zaatakuje cię. Zadanie zakończy się w momencie, w którym pokonasz agresywnego mięśniaka.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
- 100 punktów Chwały za pokonanie Zaka.
Najlepsza kryjówka na świecie
Zleceniodawca: Alvarez / Berbeluch
Powiązane z zadaniem: Artefakt Stalowobrodego
Aby wykonać to zadanie, należy porozmawiać o kapitanie Stalowobrodym z admirałem Alvarezem (#1) na Antigui bądź z Berbeluchem na Tacarigui (#2). Dzięki temu dowiesz się, że artefakt ojca Patty został ukryty w skrzyni Garcii, którego ostatnio widziano w Calderze – właśnie tam należy się udać, by rozwiązać zagadkę kapitana Stalowobrodego [Podążając śladem Garcii].
Nagroda:
- 500 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Ostateczna rozgrywka ze Slayne'em
Kiedy wykonasz zadanie Gdzie jest mój statek? na Tacarigui, powinieneś przypłynąć na Antiguę, by znaleźć tu Slayne'a. Nietrudno domyślić się, gdzie mógł się ukryć zdrajca – tak, znajdziesz go w posiadłości admirała Alvareza (#1). Gdy tam wejdziesz, przerwiesz mężczyznom burzliwą rozmowę i będziesz mógł wyzwać oszusta na śmiertelny pojedynek.
W tym celu musisz udać się na plac, znajdujący się nieopodal (#2), gdzie odbędzie się wasze starcie na śmierć i życie [Spotkaj się ze Slayne'em na Placu Krwawej Przysięgi]. Jak już uporasz się ze zdrajcą, koniecznie zabierz z jego zwłok nóż ofiarny, by zaliczyć nie tylko obecne zadanie, ale również Przebiegły kapitan. Na koniec udaj się do Alvareza i pomów z nim.
Nagroda:
- 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.
- 100 punktów Chwały za pokonanie Slayne'a.
Paczka dla Maca
Zleceniodawca: Mac
Jeśli porozmawiasz z mężczyzną o imieniu Mac, który mieszka we wieży zlokalizowanej w zachodniej części wyspy (#1), dowiesz się, że miał otrzymać przesyłkę od magazyniera Ricka (#2), lecz ta wciąż nie dotarła, toteż poprosi cię o zajęcie się tą sprawą.
Musisz pójść do miasta portowego i porozmawiać z magazynierem – gdy nawiążesz do tego tematu, mężczyzna zorientuje się, w czym rzecz, i wręczy ci małą paczkę, którą powinieneś dostarczyć Macowi. Kiedy tego dokonasz, zadanie zostanie zaliczone.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Piracki trójbój z Morganem
Zleceniodawca: Morgan
Jedną z rzeczy, które należy zrobić, by w pełni przygotować do odpłynięcia okręt kapitana Slayne'a, stanowi zatrudnienie Morgana (#1) [Wyposażenie statku i Sternik].
By przekonać go do swojej propozycji, będziesz musiał zwyciężyć z nim w "pirackim trójboju" – serii pojedynków, na które składają się:
- Walka w zwarciu.
- Walka w pijackim turnieju.
- Walka na strzelnicy.
Zadanie zostanie zakończone sukcesem, jeśli uda ci się pokonać Morgana choćby w dwóch z trzech konkurencji.
Nagroda:
- 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.
- 100 punktów Chwały za pokonanie Morgana.
Pistolet Wilsona
Zleceniodawca: Henri
Powiązane z zadaniem: Zastawiony pistolet
Jeśli chcesz zaskarbić sobie sympatię kowala Wilsona, by wykonać zadanie Armata, możesz spróbować odzyskać jego pistolet, który obecnie jest w posiadaniu Henriego (#1). Rusznikarz nie zamierza rozstawać się z pożądaną przez ciebie bronią, więc będziesz musiał wyzwać go na pojedynek strzelecki [Pojedynek strzelecki z Henrim].
W tym celu udacie się w odpowiednie miejsce (#2) [Idź za Henrim na strzelnicę], gdzie rozegra się starcie – jeśli wygrasz, będziesz mógł odkupić tę broń za 1000 sztuk złota.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Podróż na Wyspę Złodziei
Zleceniodawca: Slayne
Powiązane z zadaniem: Przebiegły kapitan
Gdy w trakcie rozmowy z kapitanem Slayne'em (#1) zakończysz zadanie Wyposażenie statku, automatycznie otrzymasz obecną misję. Żeby na mapie pojawiła się lokacja Wyspy Złodziei – bo właśnie tam chcesz się wybrać – musisz poinformować Patty (#2) o jej lokalizacji.
Zadanie zostanie ukończone sukcesem w momencie, w którym przypłyniesz na miejsce i szalupą podpłyniesz na brzeg, na którym spotkasz się i pomówisz z kapitanem Slayne'em.
Nagroda:
- 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Pojedynek strzelecki z Henrim
Zleceniodawca: Henri
Powiązane z zadaniem: Zastawiony pistolet
Aby zdobyć pistolet Wilsona [Zastawiony pistolet], musisz pokonać rusznikarza Henriego (#1) w pojedynku strzeleckim. Oczywiście, nie będziecie strzelać między budynkami, toteż udacie się w odpowiednie miejsce (#2) [Idź za Henrim na strzelnicę], gdzie odbędzie się ta wybuchowa rywalizacja. Jeżeli wygrasz z mężczyzną, będziesz mógł odkupić pożądany pistolet [Pistolet Wilsona], dzięki któremu uda ci się rozwiązać zadanie Armata.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Skarb na Antigui
Zleceniodawca: Rick
Powiązane z zadaniem: Beczki prochu
By odpowiednio naszykować statek kapitana Slayne'a [Wyposażenie statku], będziesz musiał znaleźć kogoś, kto zajmie się przetransportowaniem potrzebnych rzeczy – idealną kandydaturę stanowi Rick (#1). Jednak początkowo magazynier nie będzie skłonny do pomocy, dlatego należy zdecydować się na któreś z dowolnych rozwiązań:
- Jeśli masz rozwiniętą biegłość Zastraszanie do 55. poziomu, możesz przemówić do rozsądku mężczyzny groźbą.
- Alternatywę stanowi spełnienie pragnienia Ricka (związane z obecnym zadaniem).
W czym rzecz? Magazynier nie akceptuje rzeczywistości i miejsca oraz roli, jakie przypadły mu w życiu, dlatego marzy o odnalezieniu skarbu. Możesz mu pomóc, pokazując jedną z trzech dostępnych na wyspie map:
- Jedną można dostać od Duncana (#2), jeśli uratuje się go z rąk Skrzata [Zaginiony rybak].
- Inną można kupić od Quinna (#3).
- Kolejną można ukraść Alvarezowi (#4) pod warunkiem, że ma się rozwiniętą zdolność specjalną Otwieranie zamków na 30. poziomie.
Jeżeli zdobędziesz którąś z nich i pokażesz mężczyźnie – co nie uniemożliwi ci wykopania danego skarbu – zadanie zostanie zakończone sukcesem.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Skarb na kamienistym płaskowyżu Antigui
Zleceniodawca: Quinn
Aby otrzymać to zadanie, należy kupić od Quinna (#1) odpowiednią mapę za 200 sztuk złota (tajemniczy przedmiot). Zostanie ono zakończone sukcesem, gdy udasz się w zaznaczone na mapie miejsce (#2), zlokalizowane w północno-wschodniej części wyspy, i wykopiesz skarb.
Mapę można wykorzystać w zadaniu Skarb na Antigui.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Skarb na zachodniej plaży Antigui
Jeżeli chcesz zdobyć mapę prowadzącą do tego skarbu, musisz udać się do budynku, w którym przebywa admirał Alvarez (#1). Właśnie tam znajduje się skrzynia – zabezpieczona zamkiem na 30. poziomie – w której spoczywa owa mapa.
Gdy uda ci się ją zdobyć, poznasz miejsce, gdzie został zakopany skarb – jest to północno-zachodnia część wyspy (#2). Kiedy dotrzesz na miejsce i wykopiesz kufer, zadanie zostanie zakończone sukcesem.
Mapę można wykorzystać w zadaniu Skarb na Antigui.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Skarb w grocie na Antigui
Jeżeli uratowałeś Duncana (#1) w zadaniu Zaginiony rybak, otrzymasz od niego mapę prowadzącą do tego skarbu. Skrywający bogactwo kufer został zakopany w tej samej jaskini, w której przebywał uratowany rybak (#2), a dokładnie w jej północnej części (#3).
Gdy odnajdziesz dane miejsce i wykopiesz skrzynię, zadanie zostanie zakończone sukcesem.
Mapę można wykorzystać w zadaniu Skarb na Antigui.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Skrzat
Zleceniodawca: Eddie
Powiązane z zadaniem: Świeże ryby
Żeby wykonać to zadanie, musisz znaleźć i pokonać Skrzata, o istnieniu którego dowiesz się od Eddiego (#1). Owiany złą sławą przeciwnik przebywa w zlokalizowanej na północy jaskini (#2) w towarzystwie kilku Piaskowych diabłów.
Najlepiej na początku jest uciec na zewnątrz, by ściągnąć za sobą Piaskowe diabły, z którymi będzie się walczyć o wiele łatwiej bez obecności Skrzata. Gdy je wyeliminujesz, będziesz musiał stawić czoła tytułowemu przeciwnikowi, którego – co oczywiste – najrozsądniej będzie trzymać na dystans. Jeśli uda ci się wygrać to starcie, zadanie zostanie zakończone sukcesem.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
- 200 punktów Chwały za pokonanie Skrzata.
Spotkaj się ze Slayne'em na Placu Krwawej Przysięgi
Powiązane z zadaniem: Ostateczna rozgrywka ze Slayne'em
Kiedy wykonasz zadanie Gdzie jest mój statek? na Tacarigui, powinieneś przypłynąć na Antiguę, by znaleźć tu Slayne'a. Nietrudno domyślić się, gdzie mógł się ukryć zdrajca – tak, znajdziesz go w posiadłości admirała Alvareza (#1). Gdy tam wejdziesz, przerwiesz mężczyznom burzliwą rozmowę i będziesz mógł wyzwać oszusta na śmiertelny pojedynek, rozpoczynając to zadanie.
W tym celu musisz udać się na plac, znajdujący się nieopodal (#2) – gdy tam dotrzesz, obecne zadanie zostanie pomyślnie zakończone, a tobie pozostanie zmierzyć się z oszustem.
Nagroda:
- 10 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Spraw Butchowi lanie
Zadanie jest dostępne wyłącznie dla tych, którzy na Wybrzeżu Ostrzy poparli Inkwizycję.
Zleceniodawca: Butch
Powiązane z zadaniem: Butch musi odejść
W trakcie wykonywania zadania Beczki z wodą spotkasz nadzorcę pracowników odpowiedzialnych za dostawy wody – Butcha (#1). Mężczyzna nie będzie kwapić się do współpracy, toteż będziesz musiał porozmawiać z Milesem (#2), by dowiedzieć się, jak można zmienić zdanie niesympatycznego mężczyzny.
Okaże się, że najlepiej wymyślić kłamstwo, mówiące o tym, iż w znajdującej się nieopodal jaskini (#3) został zakopany skarb. Butch zechce, byś mu towarzyszył w trakcie wędrówki [Do jaskini], a – gdy będziecie u celu – zorientuje się, że został nabity w butelkę. Wyraz swego niezadowolenia ukaże rzucając się na ciebie, toteż nie pozostanie ci nic innego, jak pokonanie go w trakcie pojedynku. Jeżeli ci się uda, zadanie zostanie zaliczone.
Nagroda:
- 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.
- 100 punktów Chwały za pokonanie Butcha.
Sternik
Zleceniodawca: Morgan
Powiązane z zadaniem: Wyposażenie statku
Aby wykonać zadanie Wyposażenie statku, będziesz musiał znaleźć kogoś, kto dołączy do załogi Slayne'a jako sternik. Interesujący cię kandydat to Morgan, który przebywa w lokalnej karczmie (#1). Gdy złożysz mu swą ofertę, odrzuci ją.
By przekonać pirata do tego, żeby przyjął twą propozycję, będziesz musiał go pokonać w "pirackim trójboju" – serii pojedynków, na które składają się:
- Walka w zwarciu.
- Walka w pijackim turnieju.
- Walka na strzelnicy.
Jeżeli uda ci się zwyciężyć w co najmniej dwóch z tych konkurencji, Morgan zdecyduje się dołączyć do załogi kapitana Slayne'a i zadanie zostanie wykonane.
Nagroda:
- 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.
- 100 punktów Chwały za pokonanie Morgana.
Stwórz laleczkę voodoo Butcha
Zadanie jest dostępne wyłącznie dla tych, którzy na Wybrzeżu Ostrzy poparli Indian.
Zleceniodawca: Miles
Powiązane z zadaniem: Marionetka Butcha
W trakcie wykonywania zadania Beczki z wodą natkniesz się na niesympatycznego nadzorcę pracowników – Butcha (#1), od którego będzie zależeć przyszłość zapasów wody, a który nie za specjalnie będzie chcieć współpracować.
By się dowiedzieć, jak można wpłynąć na zdanie nadzorcy, porozmawiaj z Milesem (#2) – ten zasugeruje, aby odwołać się do magii voodoo i zrobić odpowiednią laleczkę. Będziesz do tego potrzebować pukiel włosów Butcha, które należy mu wyrwać, a następnie udać się do domu Emmy (#3) i – na znajdującym się tam ołtarzu – zrobić laleczkę voodoo. Brakujące składniki można nabyć u kobiety.
Gdy stworzysz laleczkę voodoo, obecne zadanie zostanie zaliczone, a tobie nie pozostanie nic innego, jak kontynuowanie misji Marionetka Butcha.
Nagroda:
- 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Świeże ryby
Zleceniodawca: Eddie
Powiązane z zadaniem: Wyposażenie statku
Aby odpowiednio wyekwipować statek kapitana Slayne'a i móc wypłynąć z Antigui, musisz zorganizować m.in. dostawę świeżych ryb. Takowe można nabyć u rybaków, którzy mieszkają w chatce, zlokalizowanej we wschodniej części wyspy (#1).
W środku chatki spotkasz rybaka Eddiego, który prędko poinformuje cię, że Duncan – jego towarzysz – został porwany i jest więziony przez potwora zwanego Skrzatem. Dopóki nie pokonasz bestii [Skrzat] i nie uratujesz Duncana [Zaginiony rybak], dopóty ryb nie dostaniesz.
W związku z tym nie pozostaje ci nic innego, jak udać się na północ, by dotrzeć do groty (#2), w której przebywa i bestia, i uwięziony mężczyzna. Rozpraw się ze Skrzatem, uwolnij rybaka i wróć do Eddiego, aby ukończyć obecne zadanie.
Nagroda:
- 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej
Zleceniodawca: Rick
W trakcie wykonywania zadania Gdzie jest Rick? w końcu odnajdziesz zaginionego magazyniera, który przebywa przy ognisku (#1), nieopodal wodospadu. Jako że nie spodobała mu się atmosfera, jaka panuje w dżungli, i lęka się on wszystkiego dookoła, poprosi cię o pomoc w powrocie do miasta portowego. Gdy dotrzecie na miejsce (#2), zadanie zostanie zaliczone.
Uwaga: Zadanie to będzie dostępne jedynie wtedy, gdy wykonasz misję Skarb na Antigui oraz Gdzie jest mój statek?, dostępną na wyspie Tacarigua.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
- Uśmierzacz bólu.
Wyposażenie statku
Zleceniodawca: Slayne
Powiązane z zadaniem: Przebiegły kapitan
To wyjątkowo skomplikowane zadanie, a w zasadzie grupa zadań, które należy wykonać, by obecne zostało zaliczone. Wszystkie czynności, które trzeba wypełnić, by móc wypłynąć okrętem kapitana Slayne'a, zostały zawarte w misjach:
- Armata
- Beczki prochu
- Beczki z wodą
- Sternik
- Świeże ryby
Wszelkie opisy i wskazówki dotyczące powyższych zadań znajdziesz w obecnym poradniku pod konkretnymi hasłami. Kiedy uda ci się wykonać każdą z tych misji, wróć do kapitana Slayne'a (#1) i poinformuj go, że przygotowałeś wszystko, o co prosił. Wtedy nie pozostanie ci nic innego, jak wyprawa na Wyspę Złodziei [Podróż na Wyspę Złodziei].
Nagroda:
- 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Zaginiony rybak
Zleceniodawca: Eddie
W trakcie rozwiązywania zadania Świeże ryby spotkasz rybaka Eddiego (#1) – mężczyzna poinformuje cię, że zorganizuje dostawę ryb dopiero wtedy, gdy mu pomożesz. Jak się okaże, potwór zwany Skrzatem więzi towarzysza Eddiego w okolicznej grocie (#2) i – co oczywiste – byłoby niezmiernie miło, gdybyś uratował zaginionego kompana.
W związku z tym musisz udać się na północ, by w znajdującej się jaskini stanąć oko w oko ze Skrzatem [Skrzat] – jeżeli uda ci się pokonać potwora, będziesz mógł odnaleźć wewnątrz zaginionego mężczyznę. Zadanie zostanie zaliczone, kiedy poinformujesz go, że rozprawiłeś się z bestią i że może on bezpiecznie wrócić do chatki.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
- Mapa skarbu.
Załatw transport rumu z Tacarigui
Zleceniodawca: Spencer
W trakcie rozmowy ze Spencerem (#1) – barmanem urzędującym w lokalnej karczmie – dowiesz się, że zabrakło mu rumu, jednak mając świadomość, że jest to preferowany przez zdecydowaną większość obecnych gości trunek, należałoby coś z tą sprawą zrobić. W tym celu musisz udać się na Tacariguę i pomówić z Berbeluchem (#2).
Gdy dotrzesz na Tacariguę, wystarczy, że porozmawiasz z Berbeluchem, a ten zgodzi się dostarczyć rum na okręt, kończąc aktualne zadanie i rozpoczynając nowe: Zabierz rum na Antiguę.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Zastawiony pistolet
Zleceniodawca: Wilson
Powiązane z zadaniem: Armata
W trakcie wykonywania zadania Armata dowiesz się od Wilsona (#1), że Henri (#2) posiada jego ulubioną broń – pistolet Wilsona. Jako że będzie ci zależeć na zdobyciu uznania kowala, możesz zaproponować, iż postarasz się tę broń odzyskać, rozpoczynając tym samym obecne zadanie.
By tego dokonać, musisz zmierzyć się z rusznikarzem i zwyciężyć w pojedynku strzeleckim [Pistolet Wilsona]. Henri chętnie weźmie udział w tej konfrontacji, więc wystarczy iść do niego i wyzwać na ów pojedynek. Udacie się wtedy w bezpieczne miejsce [Idź za Henrim na strzelnicę], w którym rozegra się to starcie.
Jeżeli uda ci się zwyciężyć, będziesz mógł odkupić od rusznikarza tę broń za 1000 sztuk złota, a następnie zwrócić kowalowi, zaskarbiając sobie tym samym jego uznanie i wdzięczność.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Zabierz rum na Antiguę
Zleceniodawca: Berbeluch
Kiedy w trakcie wykonywania zadania Załatw transport rumu z Tacarigui poprosisz Berbelucha (#1), by dostarczył ładunek rumu na twój okręt, będziesz musiał przetransportować go na Antiguę i dostarczyć pracującemu tam karczmarzowi – Spencerowi (#2).
Wystarczy udać się na statek i popłynąć na Antiguę, a tam poinformować Spencera, że wróciłeś się z wyczekiwanym przez niego ładunkiem rumu.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
- 1000 sztuk złota od Spencera.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz