szczury_wroclawia_szpital

Risen 2: Tacarigua

Pozostałe solucje:

  • Risen 2: Antigua
  • Risen 2: Caldera
  • Risen 2: Caldera II
  • Risen 2: Wyspa Umarłych
  • Risen 2: Wyspa Złodziei
  • Risen 2: Świątynia Wody
    • Lista zadań:

      10 krwawych korzeni

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Elia

      Aby otrzymać to zadanie, należy porozmawiać z Elią – asystentem Alistera, z którym pracuje w gorzelni (#1), mieszczącej się na drugim piętrze w karczmie Berbelucha. Jeśli w trakcie rozmowy poruszysz kwestię Krwawej Mary, mężczyzna zasugeruje, że może podzielić się przepisem pod warunkiem, że dostarczysz mu 10 Krwawych korzeni.

      Elia podpowie ci, że roślinami tymi handluje Colby, którego można znaleźć nieopodal wodospadu (#2) bądź przy bramie (#3). Jego lokalizacja zależy od tego, czy i jak wykonałeś zadanie Tragarze wody. Chłopak za jedną butelkę rumu daje w zamian trzy rośliny. Jeśli nie masz rumu bądź nie zamierzasz poszukiwać młodzieńca, możesz rozejrzeć się za Krwawymi korzeniami po okolicy, bowiem są to regularnie występujące rośliny i nie powinno być większego problemu z odnalezieniem odpowiedniej ilości.

      Gdy je zdobędziesz, wróć do Elii, by zakończyć zadanie.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • Przepis na Krwawą Mary.

      7 worków cukru

      risen 2, mapa

      Zadanie to automatycznie rozpocznie i zakończy się w trakcie wykonywania misji Ładunek cukru w momencie, w którym zbierzesz ostatni (siódmy) worek cukru. O ich odnalezienie prosi Berbeluch, a worki znajdują się w jaskini (#1), zlokalizowanej w południowej części wyspy. W trakcie poszukiwania należy zwrócić uwagę na grasujące tam Termity i starać się walczyć tak, by nie dać im wykorzystać swej liczebnej przewagi.

      Nagroda:

      • 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Ciężka skrzynia

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: MacLaine

      Powiązane z zadaniem: Zostań piratem

      Jeśli zapytasz MacLaine'a (#1), jak możesz zaimponować kapitanowi Stalowobrodemu, dowiesz się, że na pokładzie statku (#2) znajduje się skrzynia ze skarbem, której nikt w żaden sposób nie jest w stanie otworzyć. Aby tego dokonać, będziesz musiał zdobyć wytrych. Pirat ci podpowie, że takowy można kupić u Stone'a (#3). Jak się okaże, rzeczywiście tak jest, jednak kowal za to drobne narzędzie liczy sobie aż 500 sztuk złota!

      Jeżeli szkoda ci tylu pieniędzy, można obejść ten wydatek dzięki Largo (#4). Kluczem do sukcesu jest pomoc, jaką należy udzielić piratowi – pomóc mu wydostać się z więzienia w Puerto Sacarico [Uwolnić Larga]. Uwięziony pirat powie, byś udał się po wytrych do Stone'a i powołał na niego. Jako że kowal ma u więźnia dług wdzięczności, podaruje ci narzędzie, jednak dopiero wtedy, kiedy pokażesz mu którąś z rzeczy należących do Larga – kolczyk Czarna perła bądź Piracką chustkę [Ubrania pirata]. Wytrych jest potrzebny do uwolnienia pirata, lecz po zakończeniu zadania ten wręczy ci go w ramach wdzięczności i będziesz mógł go użyć w trakcie rozwiązywania obecnego.

      Gdy już zdobędziesz pożądane narzędzie, będziesz musiał jeszcze nauczyć się Otwierania zamków – tę zdolność specjalną można posiąść również dzięki Largo, jednak za opłatą wynoszącą aż 1000 sztuk złota. Dopiero wtedy można wrócić na statek i rozprawić się z zamkiem w skrzyni.

      Niestety, w grze występuje błąd i wykonanie tego zadania nie zostanie wzięte pod uwagę przez kapitana Stalowobrodego.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • 300 sztuk złota za ukończenie zadania.

      Gdzie jest mój statek?

      risen 2, mapa

      Powiązane z zadaniem: Przebiegły kapitan

      W ramach ucieczki z Wyspy Złodziei – po tym, jak zostałeś zdradzony przez kapitana Slayne'a – ostatecznie trafiasz na Tacariguę (#1), gdzie musisz odnaleźć swój statek i załogę.

      Co oczywiste, statek jest zacumowany w porcie (#2). Aby zakończyć to zadanie, wystarczy skorzystać z opcji szybkiej podróży do pirackiego obozu, udać się na pokład statku i porozmawiać z Patty.

      Nagroda:

      • 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Głodny niewolnik

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Asad

      W trakcie wizyty (za dnia) na farmie trzciny cukrowej można porozmawiać z Asadem (#1) i dowiedzieć się, że tubylcy są źle traktowani i nie mają co jeść.

      By rozwiązać to zadanie, należy wręczyć niewolnikowi jedną porcję zapasów żywności. Jeśli masz takową przy sobie, możesz to zrobić od razu. Jeżeli nie, wystarczy udać się do Osorio (#2) i ją kupić.

      Musisz mieć świadomość, że twoja pomoc zostanie źle odebrana przez pilnującego niewolników Rileya (#3) i nie trzeba będzie wiele złego mówić, by rozmowa z nim zakończyła się bójką. Jeśli zwyciężysz, zdobędziesz Piracką chustkę, która przyda się do rozwiązania zadania – Ubrania pirata.

      Nagroda:

      • 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Grog dla strażników

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Osorio

      Jeśli zdołasz przekonać Patty do pracy w kuchni [Pomoc kuchenna], gra automatycznie uruchomi obecne zadanie. Odpowiadający za jedzenie Osorio (#1), zanim pójdzie odpoczywać, da ci 5 butelek grogu i powie, byś dostarczył je do Gillesa (#2).

      Mężczyzna przebywa na plantacji trzciny cukrowej – siedzi na ławce przed chatą. Gdy z nim porozmawiasz i poinformujesz, że przynosisz grog, zadanie zostanie zakończone, lecz rozmowa będzie kontynuowana i należy się zdecydować, jak ją poprowadzić.

      Gilles bowiem zasugeruje, byś poszedł do Thompkinsa (#3) i powiedział mu, że dostarczyłeś grog.

      • Jeśli się zgodzisz, rozpocznie się zadanie: Zawiadom Thompkinsa!.
      • Gdy odpowiesz, żeby sam go poinformował, Gilles wstanie i pójdzie tak uczynić, dając ci tym samym niepowtarzalną okazję do zabrania rzeczy przechowywanych w chacie, jednak kosztem zadania Zawiadom Thompkinsa!, którego w tym wypadku nie otrzymasz.

      Następnie należy wrócić do portu, by pomówić z Osorio na temat nagrody, a kwestia ta zależy od tego, jak rozwiązałeś zadanie z Thompkinsem.

      • Jeżeli wypełniłeś zadanie Zawiadom Thompkinsa!, będziesz mieć otrzymaną od niego porcję mięsa [Mięso dla kucharza]. Gdy Osorio zapyta o mięso, wystarczy mu je wręczyć, by dostać 200 sztuk złota. Zaprzeczenie spowoduje, że nie tylko nagroda skurczy się o 50 sztuk złota, ale i zadanie Mięso dla kucharza zostanie anulowane.
      • Jeśli nie wypełniłeś zadania Zawiadom Thompkinsa!, nie dostaniesz nagrody w ogóle (najprawdopodobniej błąd w grze).

      Po wykonaniu zadania Patty zostanie zwolniona – porozmawiaj z nią i odejdź na parę kroków. Od następnej rozmowy będzie zależeć, czy kobieta podzieli się z tobą skradzionym jedzeniem.

      • Jeśli dasz Patty 100 sztuk złota, dostaniesz w zamian 5 sztuk zapasów żywności.
      • Jeśli jej nie dasz pieniędzy, kobieta nie podzieli się podwędzonym jedzeniem.

      Nagroda:

      • 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • 150 albo 200 sztuk złota od Osoria za ukończenie zadania (przy wykonaniu Zawiadom Thompkinsa!).
      • Opcjonalnie: 5 zapasów żywności od Patty w zamian za 100 sztuk złota.

      Handel cukrem

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Berbeluch

      Gdy Berbeluch (#1) dostanie od ciebie list od Roqueforta (#2), poprosi o dostarczenie odpowiedzi gubernatorowi Di Fuego (#3).

      Kiedy nie wiadomo, o co chodzi, zwykle chodzi o pieniądze. Jak wynika z listu, sedno problemu stanowią zapasy cukru, które piraci przechwycili i wykorzystują do produkcji rumu. Inkwizycja nie chce pozwalać na taką sytuację, toteż żąda alkoholu w ramach rekompensaty, co z kolei nie odpowiada Berbeluchowi. Właściciel tawerny sugeruje, by odpłacić złotem, wyciągniętym z kieszeni urzędującego w porcie kwatermistrza Pedro, z którym niegdyś współpracował.

      Należy udać się do portu i pomówić z Pedro (#4), który bez zająknięcia się wręczy ci 200 sztuk złota. Jeśli masz rozwiniętą biegłość Zastraszanie do 20 punktów, uda ci się wyciągnąć dodatkowe 100 sztuk złota.

      Kolejny krok stanowi wizyta u gubernatora, który będzie pytać o stawkę, jaką zamierzają zapłacić piraci w ramach zadośćuczynienia – możesz zasugerować:

      • 300 sztuk złota – Di Fuego ucieszy się tak bardzo, że wręczy ci 100 sztuk złota w ramach wdzięczności.
      • 200 sztuk złota – gubernator z niewielką radością przyjmie tę ofertę i w odpowiedzi na pytanie o nagrodę za doręczenie listu zasugeruje, by pytać o nią Roqueforta – w końcu to mężczyzna wyszedł z propozycją zabawy w kuriera.
      • 100 sztuk złota – oburzony i zniesmaczony Di Fuego nie zgodzi się na tę propozycję, chyba że posiadasz rozwiniętą do 30 punktów biegłość Złotousty. W tym wypadku również powie, by o nagrodę pytać Roqueforta.

      Zatem w dwóch z trzech przypadków będziesz zmuszony udać się do wspomnianego mężczyzny i:

      • Można porozmawiać i doprowadzić do pojedynku – jeżeli wygrasz, dostaniesz pieniądze. Jeśli przegrasz, zapłata przepadnie.
      • Jeżeli wolisz bezkrwawe rozwiązanie sprawy i masz rozwiniętą biegłość Zastraszanie do 30 punktów, możesz zagrać słowem, a Roquefort bez problemu odda ci pieniądze.

      Na sam koniec należy udać się do Berbelucha i odebrać nagrodę – przecież 5 butelek rumu piechotą nie chodzi.

      Jeśli tylko to możliwe, najlepiej wziąć od Pedro 300 sztuk złota, gubernatorowi Di Fuego zapłacić jedynie 100 sztuk złota, a na koniec wyciągnąć zapłatę od Roqueforta, by wyjść na plus w postaci 300 sztuk złota.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • 300 sztuk złota (jeżeli uda się zrealizować sugerowane rozwiązania).
      • 75 punktów Chwały za zwycięstwo z Roquefortem (jeśli doprowadzi się do starcia).
      • 5 butelek rumu od Berbelucha za informację o ukończeniu zadania.

      Idź za Largiem

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Largo

      To zadanie można dostać zaraz po tym, jak uwolnisz Larga [Uwolnić Larga] – mężczyzna (#1) wyjdzie z więzienia, przejdzie kawałek i stanie w miejscu (#2), w oczekiwaniu na rozmowę z tobą. Zdradzi ci, że zamierza wrócić do obozu piratów, a – jeśli chcesz – możesz towarzyszyć mu w trakcie wędrówki.

      Zapewnienie eskorty Largo nie jest takim łatwym zadaniem, jakby się wydawało, bowiem trasa prowadzi przez miejsca pełne dzikich zwierząt, z którymi – w obliczu faktu, że uwolniony pirat jest bezbronny – musisz walczyć w pojedynkę.

      W trakcie eskorty zahaczysz o miejsce (#3), w którym ukrywają się uciekinierzy z plantacji trzciny cukrowej [Nagroda].

      Zadanie skończy się w momencie, gdy dotrzecie przed karczmę Berbelucha (#4)Largo podziękuje za towarzystwo, a do środka trafi już sam.

      Podczas wykonywania tego zadania warto mieć na uwadze naszykowaną pewnie na tę okazję pułapkę (#5) – trzeba będzie wcisnąć w odpowiednim momencie Spację, by przeżyć.

      Nagroda:

      • 10 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Krabobicie z Blakiem

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Blake

      Powiązane z zadaniem: Zostań piratem

      Blake jest jedną z tych osób, którym możesz spróbować zaimponować, by w zamian szepnęły o tobie dobre słowo kapitanowi Stalowobrodemu. Mężczyzna przebywa we wschodniej części obozu (#1), gdzie patroluje plażę i rozgląda się za nadciągającymi z wody bestiami. Chętnie przekona się, kto lepiej sprawdzi się w boju z Wielkimi krabami.

      Jednak nim zdecydujesz się na tę rywalizację, musisz posiąść zdolność specjalną – Kopniak. Na szczęście odpowiednim nauczycielem jest właśnie Blake, więc jeśli tylko masz przy sobie 500 sztuk złota, od razu możesz się dokształcić i wyzwać go na pojedynek.

      Walka z Wielkimi krabami to nie lada wyzwanie i trzeba mieć tego świadomość, gdyż przyjdzie ci walczyć aż z piątką takowych stworów. Blake, jako ktoś, kto regularnie stawia czoła podobnym bestiom, będzie sobie dobrze radzić, jednak jeśli to on zabije więcej krabów od ciebie, nie dostaniesz premii. Wybór jest w twoich rękach (i możliwościach) – albo starasz się przetrwać, czekając, aż mężczyzna wybije stwory, albo próbujesz go w tym starciu rzeczywiście pokonać.

      W trakcie walki nieocenianym atutem staje się właśnie Kopniak, gdyż odpowiednio użyty pozwala wywrócić kraba na grzbiet i umożliwić zasypanie go szybką lawiną ciosów w czasie, gdy zdezorientowane zwierzę niezgrabnie macha krótkimi nóżkami. Dobrze będzie też – jak w większości przypadków – wyposażyć się w broń palną i próbować trzymać te bestie na dystans.

      Zadanie skończy się w momencie, w którym zginie ostatni skorupiak.

      • Jeśli zabiłeś więcej krabów, dostaniesz 100 sztuk złota.
      • Jeśli Blake zabił ich więcej, otrzymasz 50 sztuk złota.

      Jakimkolwiek wynikiem by się nie zakończyła ta rywalizacja, Blake dotrzyma słowa i pochwali cię u kapitana Stalowobrodego, choć – co nie może dziwić – wywrzesz na nim większe wrażenie, jeśli wygrasz tę rywalizację.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • 100 punktów Chwały za każdego pokonanego Wielkiego kraba.
      • 50 lub 100 sztuk złota w zależności od wyniku pojedynku.

      Ładunek cukru

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Berbeluch

      Powiązane z zadaniem: Zostań piratem

      Jeśli zależy ci na wywarciu dobrego wrażenia na kapitanie Stalowobrodym, koniecznie pomów z Berbeluchem (#1). Wystarczy nieco porozmawiać, by dowiedzieć się o problemie z produkcją rumu, na który składają się kłopoty z dostawami wody oraz cukru. Gdy będziesz kontynuować kwestię braku cukru, otrzymasz obecne zadanie.

      Jak się dowiesz, odpowiedzialność za brak cukru spoczywa na ramionach Jacka, który mieszka w latarni (#2), zlokalizowanej w południowej części wyspy, i którego nie trzeba za bardzo ciągnąć za język, by dowiedzieć się, że sedno problemu stanowi obecność termitów. Jeżeli chcesz ukończyć obecne zadanie, musisz zasugerować swą pomoc, a tym samym otrzymać następne – Plaga termitów.

      Kolejny przystanek będzie stanowić znajdująca się niedaleko jaskinia (#3) – to właśnie tam znajdziesz wszystkie 7 worków z cukrem. Jednak wcześniej będziesz musiał stawić czoła dwóm Termitom wojownikom i dziesiątce Termitów robotników. Zabicie ich wszystkich zakończy zadanie Plaga termitów, a w momencie, w którym weźmiesz ostatni z worków, automatycznie zacznie i ukończy się zadanie 7 worków cukru.

      Następnie należy wrócić do Berbelucha i poinformować go o sukcesie – ten wyśle cię do gorzelnika Alistera (#1), który pracuje na drugim piętrze karczmy. Mężczyzna z radością odbierze ładunek i od tego momentu stanie się jednym z dostępnych w grze nauczycieli. Na koniec należy raz jeszcze wrócić do właściciela gospody, by odebrać ostateczną nagrodę.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • 200 sztuk złota od Berbelucha.
      • Butelka rumu od Berbelucha.

      Mapa skarbów O'Briana

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: O'Brian

      Powiązane z zadaniem: Skarb O'Briana

      Gdy udasz się do tawerny Berbelucha, spotkasz w środku O'Briana (#1), który chętnie zmierzy się z tobą w pojedynku na picie alkoholu. Wiadomość ta nabiera prawdziwej wartości, gdy ma się świadomość, że pirat zakopał gdzieś skarb i posiada mapę skrywającą prowadzącą do niego drogę.

      Jeśli wyzwiesz mężczyznę na pojedynek i zwyciężysz, ten niezwykle cenny dla każdego pirata kawałek papieru stanie się twą własnością. By nie było za łatwo, też musisz coś postawić – może to być 500 sztuk złota, Czarna perła, czyli kolczyk należący do Largo [Ubrania pirata] bądź małpka (można nabyć u Flannigana (#2)).

      Na co byś się nie zdecydował, następnie powinieneś kupić u Berbelucha – zgodnie z życzeniem O'BrianaUśmierzacz bólu. Dopiero wtedy będziesz gotów do rozpoczęcia tego ciekawego starcia – odbędzie się ono w postaci dobrze znanej mini-gry: trzeba starać się tak operować myszką, by nie wywracać butelek, które pojawią się na ekranie, a zgrabnie je łapać i pić zawarty w nich trunek. Kto pierwszy wypije wszystko, ten wygrywa pojedynek i rzecz postawioną przez rywala, toteż warto wcześniej zapisać grę, by – w razie niepowodzenia – móc spróbować jeszcze raz.

      Nagroda:

      • 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • Mapa z drogą do skarbu za ukończenie zadania.

      Mapa skarbów Pete'a

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Holly

      Powiązane z zadaniem: Skarb Pete'a

      W tawernie, którą prowadzi Berbeluch, można spotkać lokalną prostytutkę, Holly (#1). Jeśli masz przy sobie 100 sztuk złota i odpowiednio poprowadzisz rozmowę, możesz od kobiety dowiedzieć się, że pirat Pete zakopał gdzieś swój skarb, a ostatnio przepadł bez śladu – tym samym gra automatycznie uruchomi omawiane zadanie.

      Hank, który pilnuje dziewczyny, zechce od ciebie pieniędzy za tę rozmowę – albo zapłacisz, albo twa odmowa doprowadzi do starcia, co zostało opisane w zadaniu Wyrównanie rachunków z Hankiem. Niezależnie od wyboru, jakiego teraz dokonasz, nie pozostanie ci nic innego, jak udanie się w miejsce, które wskazała Holly(#2).

      By tam dotrzeć, należy wyjść z obozu piratów główną bramą i podążać na zachód do momentu, w którym po prawej stronie zobaczy się wąwóz – wtedy trzeba obrać kierunek północny i iść przed siebie (uwaga na pułapkę). Nietrudno zgadnąć, że się doszło do celu – ciało Pete'a widać wyraźnie. Gdy je przeszukasz, znajdziesz tam szukaną mapę, a gra automatycznie zakończy obecne zadanie i uruchomi następne: Skarb Pete'a.

      Nagroda:

      • 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • Mapa z drogą do skarbu za ukończenie zadania.

      Mapa Tacarigui

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Pedro

      Gdy przybędziesz na Tacariguę, na pewno zechcesz zdobyć mapę wyspy, by mieć świadomość, co się na niej znajduje i jak można do wybranego miejsca dotrzeć. W tym celu najlepiej porozmawiać z Pedro (#1), który przebywa w Puerto Sacarico, aby dowiedzieć się, że ową mapę można nabyć u lokalnego gubernatora – Di Fuego (#2).

      Jednak nie tak łatwo dostać się do budynku, który zamieszkuje gubernator, bowiem strażnicy nie wpuszczą cię do środka, dopóki bohater nie będzie ubrany w jakąkolwiek koszulę. Jeśli zapytałeś o tę kwestię Pedro, będziesz mógł kupić ubranie u strażnika Cartera (#3) [Wytrzymałe ubranie]. Jeżeli szkoda ci pieniędzy, możesz zahaczyć o noclegownię niewolników (#4) i tam znaleźć coś dla siebie.

      Reszta pozostaje formalnością – należy odwiedzić wspomniany budynek, porozmawiać z Di Fuego i kupić mapę za 100 sztuk złota.

      Nagroda:

      • 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Mięso dla kucharza

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Thompkins

      Jeśli powiesz Thompkinsowi (#1) o dostawie grogu [Zawiadom Thompkinsa!], gra automatycznie uruchomi owe zadanie, a mężczyzna podaruje ci porcję mięsa, którą masz dostarczyć Osorio (#2), kucharzowi przebywającemu w Puerto Sacarico.

      Nie pozostaje ci zatem nic innego, jak wrócić do portu i – podczas rozmowy z kucharzem o dostawie grogu – wspomnieć o otrzymanym mięsie. Jeżeli zataisz ten fakt, zadanie zostanie anulowane.

      Nagroda:

      • 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Nagroda

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Di Fuego

      Podczas pierwszego pobytu w Puerto Sacarico można podsłuchać rozmowę Roqueforta z Sebastiano o jakiejś grupie niewolników. Gdy uda ci się dostać przed oblicze lokalnego gubernatora – Di Fuego (#1), możesz zapytać o tę kwestię i w trakcie rozmowy można:

      • Od razu zgodzić się na polowanie w zamian za 300 sztuk złota – po sto za każdego z poszukiwanych niewolników.
      • Zasugerować, że stawka powinna być wyższa – Di Fuego przystanie na tę sugestię i zgodzi się zapłacić po 200 sztuk złota za niewolnika.
      • Uznać, że nie masz zamiaru szukać jakichś niewolników, co spowoduje, że zadanie zostanie anulowane.

      Jeśli zdecydujesz się na jedną z pierwszych dwóch opcji (a sugeruję – rzecz jasna – na drugą), możesz śmiało ruszyć na polowanie. W tym celu najlepiej udać się w stronę wieży Vasco (#2), a przy niej skręcić na wschód i iść przed siebie, by dotrzeć do celu (#3). Jak można było przypuszczać, niewolnicy ukryli się w dziczy.

      Po wygranym starciu – a nie będzie ono takie łatwe na początku gry – koniecznie zabierz ze sobą głowy poległych, gdyż tylko i wyłącznie ich widok przekona gubernatora do wypłacenia ci nagrody.

      Nagroda:

      • 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • 50 punktów Chwały za każdego zabitego niewolnika.
      • 300 bądź 600 sztuk złota.

      Nocny pościg

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Berbeluch

      Powiązane z zadaniem: Zdrajca i bestia

      W tawernie, którą prowadzi Berbeluch, przy jednym ze stolików zasiada nieprzyjemny facet – Meeks (#1). Jeśli zechcesz, możesz spróbować z nim porozmawiać, a nawet postawić coś do picia. Niezależnie od tego, jak świetnie sprawdzasz się w relacjach interpersonalnych, w tym wypadku nie osiągniesz nic poza zniewagą.

      Pewnie sam uznasz, że nie ma co tego ciągnąć i zechcesz opuścić karczmę. Gdy będziesz wychodzić, zawoła cię jej właściciel – Berbeluch bez ogródek przyzna, że nie przepada za niesympatycznym mężczyzną i zasugeruje, że ten może mieć coś za uszami, skoro regularnie nocami gdzieś się włóczy.

      W tym momencie możesz zaoferować swą pomoc i obiecać, że sprawdzisz, dokąd to on się wybiera. Jako że Meeks swe wypady odbywa wyłącznie nocą, musisz wrócić do karczmy dopiero wtedy, gdy słońce będzie ukryte za horyzontem.

      Gdy wrócisz i poinformujesz Berbelucha, że możesz zaczynać, Meeks wstanie od stołu i wyjdzie z tawerny. W trakcie śledzenia staraj się trzymać od niego odpowiedni dystans, bo jeśli mężczyzna się zorientuje, że dzieje się coś podejrzanego, wróci z powrotem do lokalu.

      Jeśli dobrze się spiszesz, nocny spacer skończy się na plaży (#2). Okaże się, że Berbeluch miał rację, bowiem ku piratowi wyjdzie Utopiec... współpracujący z podejrzanym piratem. Potwór nie popełni tego błędu, co mężczyzna, i szybko odkryje twą obecność. Aktualne zadanie zostanie zakończone sukcesem, a rozpocznie się kolejne – Zdrajca i bestia.

      Nagroda:

      • Brak.

      Plaga termitów

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Jack

      Powiązane z zadaniem: Ładunek cukru

      Pirat Jack, zamieszkujący latarnię morską (#1), nie może sobie poradzić z grupą termitów, która stanowi sedno problemu z dostawą cukru, a tym samym z produkcją rumu.

      Szkodniki zamieszkały w znajdującej się nieopodal jaskini (#2) i stale przemieszczają się z niej na brzeg i z powrotem. By wykonać to zadanie, należy pozbyć się dwóch Termitów wojowników i aż dziesięciu Termitów robotników. Zdecydowanie lepiej zacząć do tych drugich – staraj się odciągać kolejno każdego z nich i wybijać osobno, gdyż walcząc w grupie mogą ci zrobić dużo większą krzywdę, aniżeli w pojedynkę.

      Zadanie zostanie zaliczone w momencie, gdy zabijesz ostatniego stwora.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • 50 punktów Chwały za każdego zabitego Termita robotnika.
      • 100 punktów Chwały za każdego zabitego Termita wojownika.
      • 150 sztuk złota od Jacka za ukończenie zadania.

      Pomoc kuchenna

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Osorio

      Jeśli porozmawiasz z pracującym w Puerto Sacarico kucharzem, Osorio (#1), odkryjesz, że mężczyzna skarży się na brak chętnych do pomocy i chętnie znalazłby kogoś, kto przysłuży się jako posłaniec, oraz osobę, która zastąpi go w kuchni.

      W zastępstwo w kuchni możesz wmanewrować Patty, jeśli tylko posiadasz biegłość Złotousty rozwiniętą do 10 punktów. Wtedy uda ci się przekonać kobietę, by zastąpiła zmęczonego kucharza.

      Gdy poinformujesz Osorio, że Patty się zgadza, mężczyzna przyjmie ją do pracy, aktualne zadanie zostanie zakończone sukcesem, a gra uruchomi kolejne – Grog dla strażników.

      Nagroda:

      • 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Posterunek piratów

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Roquefort

      Aby otrzymać to zadanie, w trakcie pierwszego pobytu w Puerto Sacarico należy poczekać aż Sebastiano skończy rozmowę z Roquefortem (#1), a następnie zaczepić tego drugiego i przyznać, że szuka się piratów.

      Mężczyzna ucieszy się i poprosi o dostarczenie zapieczętowanego listu, oferując w zamian 100 sztuk złota za samą zgodę i obiecując, że po ukończeniu zadania dorzuci drugie tyle. Adresatem pisma jest Berbeluch (#2), który prowadzi karczmę w kryjówce piratów.

      Nie pozostanie ci nic innego, jak udać się w długą podróż z południa wyspy do części północno-wschodniej. Kiedy będziesz na miejscu i wręczysz list właścicielowi, zadanie zostanie zakończone sukcesem.

      Korzystając z okazji Berbeluch poprosi cię o dostarczenie odpowiedzi do Puerto Sacarico – możesz przyjąć tę propozycję, uaktywniając zadanie: Handel cukrem.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • 100 sztuk złota od Roqueforta.

      Rozprosz Alistera

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Morris

      Kiedy porozmawiasz z Morrisem, przebywającym przy ognisku (#1) nieopodal karczmy w obozie piratów, dowiesz się, że Berbeluch trzyma warte uwagi przedmioty w swym pokoju (#2) na drugim piętrze tawerny. Pirat przyzna, że sam próbował je ukraść, lecz został przyłapany przez pracującego w gorzelni Alistera. Jeśli jesteś zainteresowany sprawą, możesz zapłacić Morrisowi 100 sztuk złota w zamian za zdradzenie planu, dzięki któremu dowiesz się, co trzeba zrobić, by rozproszyć Alistera.

      Plan nie jest odkrywczy, ale przynajmniej skuteczny – należy nocą udać się na pierwsze piętro tawerny i porozmawiać z prostytutką Lolą. To właśnie ona ma odwrócić uwagę mężczyzny pracującego w gorzelni. Oczywiście nie ma nic za darmo, więc będziesz musiał zapłacić dodatkowe 100 bądź 200 sztuk złota w zależności od tego, jak poprowadzisz rozmowę – jeśli powiesz, że Morris jest na zewnątrz, zaoszczędzisz stówkę (ale narazisz się na gniew mężczyzny przy waszym następnym spotkaniu). Gdy kobieta się zgodzi na propozycję, zadanie zostanie zakończone sukcesem, a ty będziesz mógł przekonać się, co Berbeluch ukrywa w swym pokoju – należy się skradać, gdyż adorowany przez Lolę Alister może cię usłyszeć.

      Nagroda:

      • 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Skarb O'Briana

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: O'Brian

      Powiązane z zadaniem: Zostań piratem

      Jeśli wykonałeś zadanie Mapa skarbów O'Briana, to z pewnością wiesz, gdzie ów pirat zakopał swój skarb, a obecne polega na tym, byś go znalazł.

      Zgodnie z sugestią mapy – wystarczy iść w stronę wodospadu (#1) i przejść tunelem, by dostać się na północną część wyspy. Nietrudno będzie zauważyć czerwony krzyż, który oznacza miejsce, w którym ukryty jest skarb (#2).

      Oczywiście, aby go wykopać, trzeba posiadać łopatę. Jeżeli wcześniej wykonałeś zadanie Skarb Pete'a, na pewno masz ją w swoim ekwipunku. Jeśli nie, narzędzie to można nabyć u Flannigana (#3) za 150 sztuk złota.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • Misa za ukończenie zadania.
      • Złoty kielich za ukończenie zadania.
      • Szmaragd za ukończenie zadania.
      • 800 sztuk złota za ukończenie zadania.

      Skarb Pete'a

      risen 2, mapa

      Powiązane z zadaniem: Zostań piratem

      Gra automatycznie uruchomi to zadanie w momencie, w którym znajdziesz mapę skarbów Pete'a przy zwłokach mężczyzny (#1) [Mapa skarbów Pete'a]. Aby je wykonać, musisz odnaleźć ów skarb – ten został zakopany w miejscu oznaczonym czerwonym krzyżem (#2), przy samym wejściu do starożytnego grobowca.

      Do wykopania kufra oczywiście będzie potrzebna łopata. Jeśli wcześniej nie wykonałeś zadania Skarb O'Briana, to pewnie takowej nie kupowałeś – i nie kupuj, bo tak się składa, że obok danego miejsca jedna jest wbita w ziemię i nikt nie będzie mieć nic przeciwko, byś właśnie jej użył.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • Fajka z sepiolitu za ukończenie zadania.
      • Bożek za ukończenie zadania.
      • Samorodek za ukończenie zadania.
      • 700 sztuk złota za ukończenie zadania.

      Splądrowano stary grób

      risen 2, mapa

      Powiązane z zadaniem: Zostań piratem

      Gdy będziesz przebywać na plantacji trzciny cukrowej, możesz porozmawiać z pracującym tam Asadem (#1) o grobowcach i ukrytych w nich bogactwach.

      Pogawędka z niewolnikiem na pewno podsyci twą wyobraźnię i może rozbudzić chęć zdobycia skrywanych w mroku skarbów. Jednak zadanie to nie uruchomi się w trakcie rozmowy, a dopiero wtedy, gdy odwiedzisz jeden z trzech zlokalizowanych na wyspie grobowców i zabierzesz jedną z czterech obecnych w nich figurek Bożka z piedestału. W tym momencie zostanie ono również automatycznie zakończone, więc nie trzeba plądrować wszystkich trzech grobowców, jednak ze względów czysto materialnych zalecałbym ich odwiedzenie.

      Grobowiec w wąwozie

      Grobowiec ten zlokalizowany jest w samym centrum wyspy (#2), w wąwozie, w którym Pete zakopał swój skarb [Skarb Pete'a]. Znajdują się w nim dwie figurki Bożka. Tę ukrytą w zachodnim korytarzu można zdobyć bez problemu. Po tę, która spoczywa w korytarzu wschodnim, najlepiej udać się wtedy, gdy bohater okrzepnie w boju, bo trzeba będzie się zmierzyć nie tylko z Ghulem, ale i Strażnikiem, który na początkowym etapie gry jest rywalem praktycznie nie do pokonania. W obu przypadkach należy uważać na pułapki i mieć rękę gotową do wciśnięcia Spacji w odpowiednim momencie.

      Grobowiec w wieży

      Aby się do niego dostać, trzeba zrobić sobie wejście – dosłownie. Przy głównej bramie obozu piratów znajdują się armaty (#3). Należy skorzystać z tej po lewej stronie (stojąc plecami do obozu) i strzelić w odrzwia wieży (#4). Jeśli dobrze wycelujesz, kula armatnia utworzy wejście.

      W środku czeka cię starcie nie tylko z dwójką Wojowników, ale również z Ghulem. Gdy się z nimi rozprawisz, figurka Bożka będzie twoja. Wracając zwróć uwagę na pułapkę, która uaktywni się w korytarzu.

      Grobowiec w jaskini

      By do niego trafić, najlepiej rozpocząć od wieży Vasco (#5) i udać się na północ. Idąc przed siebie dojdzie się do jaskini (#6), w której znajduje się wejście do grobowca. Nim jednak je ujrzysz, będziesz musiał stawić czoła Mogilnemu pająkowi, który na początkowym etapie gry jest niesłychanie wymagającym przeciwnikiem. Zdecydowanie najlepiej spróbować rozprawić się z nim korzystając z pomocy Patty i broni palnej, dzięki której możliwe będzie trzymanie stwora na dystans. W bezpośrednim starciu zbyt wielkich szans nie ma.

      Przy zwłokach stwora znajdziesz Złotą głowę, którą należy włożyć do zamku, znajdującego się przy wejściu do grobowca. Po drodze do piedestału, na którym spoczywa figurka Bożka, spotkasz Wojownika. Gdy zabierzesz ten skarb, uruchomi się pułapka, więc bądź przygotowany na to dodatkowe zagrożenie.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • Bożek za ukończenie zadania.
      • 200 punktów Chwały za zabicie Mogilnego pająka.
      • 100 punktów Chwały za zabicie każdego Ghula.
      • 100 punktów Chwały za zabicie każdego Wojownika.

      Tłusta pieczeń

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Thompkins

      Zadanie to polega na zabiciu Okazałego guźca, który znajduje się w okolicy plantacji trzciny cukrowej (#1). Można je wykonać na dwa sposoby:

      • W trakcie rozmowy z Thompkinsem (#2) należy poruszyć temat polowania i zasugerować wspólny wypad. Pomimo że strażnik nie będzie uradowany, uda się z tobą i pomoże w walce z Okazałym guźcem. O ile w takim towarzystwie może być łatwiej, o tyle warto wiedzieć, że jeśli to mężczyzna zada śmiertelny cios, bohater nie dostanie punktów Chwały.
      • Można nie zawracać mężczyźnie głowy i samemu zabić zwierzę. Nie dość, że zadanie zostanie zakończone sukcesem, to bohater dostanie punkty Chwały.

      Nagroda:

      • 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • 50 punktów Chwały za zabicie Okazałego guźca.

      Tragarze wody

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Berbeluch

      Powiązane z zadaniem: Zostań piratem

      Kiedy będziesz szukać osób, dla których chcesz coś zrobić, by wzbogaciły twój wizerunek w oczach kapitana Stalowobrodego, koniecznie porozmawiaj z Berbeluchem (#1). Właściciel gospody zacznie się skarżyć na problemy w produkowaniu rumu, których sedno stanowią dwie osobne kwestie – jedna tyczy się problemów z dostawą cukru, inna z dostawą wody. Gdy zainteresujesz się problemami z dostawą wody, otrzymasz obecne zadanie.

      Berbeluch odeśle cię do Curtisa – ten przebywa przy ognisku nieopodal tawerny (#2). Mężczyzna odpowiedzialny za nadzorowanie dostaw uzna, że problem tkwi w lenistwie tragarzy i poprosi, byś jednego z nich wysłał na zmianę warty przy głównej bramie.

      Tragarze – Foster, Doggs i Colby – przebywają przy wodospadzie (#3). Nie trzeba się długo zastanawiać, w czym tkwi problem – dwóch pierwszych kłóci się ze sobą, zamiast zajmować się pracą. Od trzeciego dowiesz się, że Foster i Doggs nie mogą się dogadać, który z nich ma zastąpić Fence'a, odbywającego właśnie wartę przy bramie. W tym momencie staną przed tobą trzy rozwiązania:

      • Możesz uznać, że na odpoczynek (wartę przy bramie) zasługuje Colby. Rozwiązanie takie nie spodoba się jego towarzyszom.
      • Możesz uznać, że na odpoczynek zasługuje Foster – mężczyzna pójdzie, a zadanie zostanie ukończone.
      • Możesz uznać, że na odpoczynek zasługuje Doggs – mężczyzna pójdzie, a zadanie zostanie ukończone.

      Jeśli zdecydujesz się na pierwsze rozwiązanie i zechcesz dać odpocząć Colbyemu, będziesz musiał wcześniej pokonać w boju Fostera i Doggsa, co wiąże się z wykonaniem dwóch zadań: Walcz z Fosterem oraz Walcz z Doggsem. Gdy ci się uda, poinformuj chłopaka o swym wyborze.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • Butelka rumu od Berbelucha za ukończenie zadania.
      • Krwawa Mara za ukończenie zadania (jeśli wybrałeś Colbyego).
      • 25 punktów Chwały za poinformowanie Fence'a (jeśli wybrałeś Colbyego).

      Ubrania Larga

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Largo

      W trakcie rozgrywki można znaleźć cztery przedmioty – Czarną perłę, Piracką chustkę, Skórzaną koszulę i Znoszone buty z cholewą – należące do Larga (#1) (#2). Jeśli będziesz w posiadaniu choć jednego z nich i zechcesz go zwrócić piratowi – odpowiednio prowadząc konwersację – gra automatycznie uruchomi omawiane zadanie.

      Largo jednak odbierze swoje rzeczy tylko wtedy, gdy zechcesz oddać wszystkie naraz. Z odnalezieniem każdego z czterech przedmiotów wiąże się zadanie Ubrania pirata. Kiedy uda ci się zdobyć komplet, możesz wrócić do pirata i mu je zwrócić w zamian za pokaźną nagrodę w postaci 1000 sztuk złota.

      Lokalizacja pirata zależy od postępu w fabule:

      (#1)Largo nie został jeszcze uwolniony i przebywa w więzieniu.

      (#2)Largo został uwolniony i przebywa w gospodzie, w obozie piratów.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • 1000 sztuk złota za ukończenie zadania.

      Ubrania pirata

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Largo

      Gdy przybędziesz na wyspę i nieco się porozglądasz, spostrzeżesz, że w wieży ulokowanej nieopodal Puerto Sacarico przebywa więzień – Largo (#1). Jeśli z nim porozmawiasz, to dowiesz się, że pilnujący go strażnik – Carter – przed wsadzeniem go za kraty zabrał mu cztery przedmioty: Czarną perłę (kolczyk), Piracką chustkę, Skórzaną koszulę i Znoszone buty z cholewą. By wykonać to zadanie, musisz odnaleźć je wszystkie.

      Czarna perła

      Kolczyk ten – co oczywiste – wciąż znajduje się w posiadaniu Cartera (#1). Jak można go zdobyć? Wystarczy ukraść. Wiąże się z tym nauka umiejętności specjalnej – Kradzież kieszonkowa, która nie tylko wymaga rozwinięcia Cwaniactwa do 2. poziomu, ale również zapłaty 1000 sztuk złota w ręce nauczyciela. Tego akurat nie trzeba szukać, bowiem dobrym złodziejaszkiem jest... Largo – mężczyzna chętnie podzieli się posiadaną wiedzą. Przy okazji podpowie ci, że warto przed kradzieżą uraczyć strażnika butelką grogu.

      Nie pozostaje ci nic innego, jak porozmawiać z Carterem, zaproponować przyniesiony trunek i cieszyć się ze zdobyczy pierwszego z czterech poszukiwanych w tym zadaniu przedmiotów.

      Piracka chustka

      By odzyskać tę rzecz, należy udać się na plantację trzciny cukrowej, gdyż właśnie tam przebywa Riley (#2). Najważniejsze będzie odpowiednie rozegranie konwersacji w trakcie pierwszego waszego spotkania:

      • Jeśli masz rozwiniętą biegłość Zastraszanie do 10 punktów, możesz tak poprowadzić rozmowę, by mężczyzna oddał ci chustkę bez walki.
      • Gdy w trakcie konwersacji będziesz niemiły, strażnik da tego wyraz swym zachowaniem i zaatakuje cię – jeżeli wygrasz starcie, zaraz po nim mężczyzna odda ci chustkę.
      • Jeżeli pominiesz temat chustki, odpowiednie ścieżki dialogowe przepadną i nie będzie można do niego wrócić. Jednak nawet wtedy można postarać się, by zdobyć ten przedmiot, bowiem Riley nie będzie akceptować prób rozmowy z pracującym tam niewolnikiem, Asadem, co stanowi idealny pretekst do rozpoczęcia bójki.

      Skórzana koszula

      Jeśli wykonałeś zadanie Wytrzymałe ubranie, z pewnością wiesz, że Carter (#1) handluje odzieżą. Poszukiwana koszula znajduje się w ofercie mężczyzny, zatem wystarczy wygospodarować 150 sztuk złota, by ją odzyskać.

      Znoszone buty z cholewą

      Buty Largo znajdują się w barakach (#3). Pirat podpowie ci, że należy wybrać się tam nocą, by nie mieć problemów z ustawioną za dnia strażą, toteż tak uczyń. Strażnicy powinni słodko spać, a jeśli będziesz się skradać, żadnego z nich nie obudzisz. Uważaj tylko na siedzącego na ławce przy wejściu Osorio, bo mężczyzna zauważy cię, jeżeli nie pozostaniesz wystarczająco dyskretny. Buty leżą przed jedyną stojącą tam skrzynią.

      Nagroda:

      • 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • 50 punktów Chwały za pokonanie Rileya.
      • 10 punktów Chwały za kradzież Czarnej perły.

      Uwolnić Larga

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Largo

      Gdy udasz się z Puerto Sacarico na północ, szybko trafisz na wieżę (#1), w której jest przetrzymywany więzień – Largo. Jeśli z nim porozmawiasz, dowiesz się nie tylko o rzeczach, które zabrał mu Carter, ale również będziesz mieć okazję tak poprowadzić rozmowę, by obiecać piratowi pomoc w ucieczce – uruchamiając tym samym omawiane zadanie. Musisz mieć na uwadze fakt, że konwersację tę odbywa się tylko raz i jeśli w tym momencie nie zainteresujesz się losem więzionego pirata, nie będziesz mieć kolejnych szans na zaoferowanie pomocy.

      By tego dokonać, musisz zdobyć wytrych, który stanowi klucz do sukcesu – dosłownie i w przenośni. Largo podpowie ci, że narzędzie to można zdobyć od pracującego w obozie piratów kowala – Stone'a (#2). Szczęśliwie się składa, że mężczyzna ma dług u zamkniętego za kratami pirata. Należy się do niego udać i otwarcie przyznać, dlaczego potrzebujesz wytrychu – jednak kowal zna życie i nim ci da narzędzie, będzie musiał dostać jakiś dowód. Takowy stanowią kolczyk Czarna perła albo Piracka chustka – dwa z czterech przedmiotów, które należą do Larga i które zostały mu zabrane przez pilnującego go Cartera [Ubrania pirata].

      Gdy uda ci się zdobyć którąś z tych rzeczy, wróć do mężczyzny i poproś o wytrych. Pamiętaj, żeby wspomnieć o omawianym długu, bowiem kowal początkowo zażąda 500 sztuk złota. Dzięki wspomnieniu szybko pożegna się z tą myślą i odda narzędzie za darmo.

      Teraz możesz wrócić do Largo, porozmawiać z nim i oddać mu wytrych. Sprawny złodziejaszek szybko otworzy sobie drzwi, co nie umknie uwadze pilnującego go Cartera, a że więzień jest totalnie bezbronny, gniew strażnika spocznie na... tobie. Pokonując mężczyznę, oczyścisz się nieco z zarzutów i sprawa zostanie zapomniana, a Largo odejdzie na wschód, by zatrzymać się po kilkudziesięciu krokach.

      Jeżeli porozmawiasz z uwolnionym piratem, otrzymasz wytrych i – jeśli odpowiednio poprowadzisz konwersację – możesz zaoferować pomoc w trakcie podróży do pirackiego obozu, uaktywniając tym samym nowe zadanie: Idź za Largiem.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • 50 punktów Chwały za pokonanie Cartera.
      • Wytrych od Largo.

      W oczekiwaniu na rum

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Berbeluch / Stalowobrody

      Powiązane z zadaniem: Zostań piratem

      Zadanie to można uruchomić w trakcie rozmowy z właścicielem gospody – Berbeluchem (#1), jeżeli wykonało się zadania poświęcone problemom z cukrem [Ładunek cukru] i wodą [Tragarze wody]. Alternatywną drogą uaktywniania tego zadania pozostaje konwersacja o kłopotach z rumem ze Stalowobrodym (#2) po zakończeniu zadania Znajdź Stalowobrodego.

      Jeżeli wykonałeś dwa pierwsze podane wyżej zadania, a tym samym umożliwiłeś dalszą produkcję rumu, w trakcie konwersacji z Berbeluchem będzie dostępna ścieżka dialogowa, poświęcona dostawie rumu dla herszta piratów. Gdy ją wybierzesz, właściciel karczmy pójdzie z nim porozmawiać. Jak skończą, sam powinieneś zaczepić herszta piratów i podkreślić fakt, że to właśnie dzięki tobie dostawa rumu została wznowiona. W ten sposób zadanie zostanie zakończone sukcesem.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Walcz z Doggsem

      risen 2, mapa

      Powiązane z zadaniem: Tragarze wody

      Jeśli w trakcie wypełniania zadania Tragarze wody zdecydujesz, że to Colby (#1) zasługuje na odpoczynek w postaci pełnienia warty przed główną bramą do obozu piratów i zadeklarujesz, że stawisz czoła Doggsowi, gra automatycznie uruchomi to zadanie.

      Zostanie ono zakończone wtedy, gdy pokonasz leniwego pirata.

      Nagroda:

      • 50 punktów Chwały za wykonanie zadania.
      • 50 punktów Chwały za pokonanie Doggsa.

      Walcz z Fosterem

      risen 2, mapa

      Powiązane z zadaniem: Tragarze wody

      Jeśli w trakcie wypełniania zadania Tragarze wody zdecydujesz, że to Colby (#1) zasługuje na odpoczynek w postaci pełnienia warty przed główną bramą do obozu piratów i zadeklarujesz, że stawisz czoła Fosterowi, gra automatycznie uruchomi to zadanie.

      Zostanie ono zakończone wtedy, gdy pokonasz leniwego pirata.

      Nagroda:

      • 50 punktów Chwały za wykonanie zadania.
      • 50 punktów Chwały za pokonanie Fostera.

      Wyrównanie rachunków z Hankiem

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Hank

      Powiązane z zadaniem: Zostań piratem

      Gdy pierwszy raz porozmawiasz z przebywającą w gospodzie Berbelucha prostytutką, Holly (#1), Hank – lokalny sutener – będzie mieć ten fakt na uwadze i, kiedy skończycie konwersować, zaczepi cię, by przedstawić swą "prośbę". A jeśli nie wiadomo, o co chodzi, chodzi o pieniądze – w tym przypadku 100 sztuk złota, które powinieneś zapłacić mu za rozmowę z jego podopieczną.

      Możesz albo zgodzić się i uregulować zapłatę, albo spróbować stawić mężczyźnie czoła – uruchamiając obecne zadanie – i stanąć z nim oko w oko w boju. Jeśli wygrasz, zadanie zostanie ukończone – będziesz mógł rozmawiać z dziewczyną tyle razy, ile zapragniesz, a Hank nigdy więcej nie zwróci ci uwagi.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • 50 punktów Chwały za pokonanie Hanka.

      Wytrzymałe ubranie

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Pedro

      Jeśli po dotarciu na Tacariguę porozmawiasz z Kwatermistrzem Inkwizycji, Pedro (#1), na temat ubrania, gra automatycznie uruchomi omawiane zadanie. Jako że przybędziesz tu bez wygodnej i czystej odzieży, która przyda się choćby po to, by móc wejść do budynku, w którym przebywa lokalny gubernator, warto będzie dowiedzieć się od Pedro, skąd owe ubranie można zdobyć.

      Mężczyzna zasugeruje udanie się do przebywającego nieopodal Cartera (#2), bowiem właśnie on odpowiada za handel ubraniami. Jeżeli porozmawiasz na ten temat ze wskazanym strażnikiem, zadanie zostanie zaliczone, a ty od tego momentu będziesz mógł z nim handlować.

      Nagroda:

      • 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Zapasy żywności

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Osorio

      Zadanie to automatycznie uruchomi i zakończy się w momencie, w którym zapytasz lokalnego kucharza, Osorio (#1), o zapasy żywności i dowiesz się, że to właśnie on nimi handluje.

      Nagroda:

      • 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Zawiadom Thompkinsa!

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Gilles

      Jeśli w trakcie wypełniania zadania Grog dla strażników przystaniesz na propozycję Gillesa (#1), by przekazać informację o dostarczeniu grogu Thompkinsowi (#2), gra automatycznie uruchomi omawiane zadanie.

      By je wykonać, wystarczy przejść te kilkadziesiąt kroków, które dzielą jednego mężczyznę od drugiego i poinformować go o zaistniałym fakcie – tym samym gra zakończy owe zadanie i rozpocznie nowe: Mięso dla kucharza.

      Nagroda:

      • 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Zdrajca i bestia

      risen 2, mapa

      Powiązane z zadaniem: Zostań piratem

      Gdy w trakcie wypełniania zadania Nocny pościg dla Berbelucha, Utopiec, który przybył na plażę (#1) na spotkanie z Meeksem, zorientuje się, że podsłuchujesz ich rozmowę, gra automatycznie uruchomi obecne, a zdrajca i bestia rzucą się na ciebie.

      O ile z piratem można sobie szybko i sprawnie poradzić, o tyle pokonanie Utopca stanowi większy problem. Warto skorzystać z dobrodziejstwa broni palnej i starać się utrzymać stwora na odpowiedni dystans. Jeśli uda ci się pokonać obu przeciwników, zadanie zostanie zakończone sukcesem. Możesz wtedy wrócić do Berbelucha i poinformować go o sukcesie, by odebrać nagrodę.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
      • 100 punktów Chwały za pokonanie Utopca.
      • 50 punktów Chwały za pokonanie Meeksa.
      • 250 sztuk złota od Berbelucha za ukończenie zadania.

      Znajdź kryjówkę piratów

      risen 2, mapa

      Powiązane z zadaniem: Znajdź Stalowobrodego

      Zadanie to stanowi główny powód, dla którego przybędziesz na Tacariguę i polega – zgodnie z nazwą – na odnalezieniu obozu piratów (#1).

      Choć w teorii wydaje się to banalną sprawą, trzeba mieć świadomość, że wędrówka przez całą wyspę może przysporzyć nieco problemów, dlatego warto mieć ze sobą Patty, która z pewnością przyda się w trakcie każdego z licznych pojedynków, jakie będziesz musiał stoczyć po drodze.

      Do obozu można dostać się od dwóch różnych stron. Zdecydowanie lepiej przejść przez główną bramę (#2), lecz na warcie stoi Fence, którego uda ci się przekonać, by cię wpuścił do środka, tylko wtedy, kiedy będziesz mieć rozwinięte biegłości Zastraszanie bądź Złotousty do 15 punktów. Jeśli za pierwszym razem nie przekonasz mężczyzny, nie będziesz mógł spróbować ponownie.

      Wtedy trzeba będzie obejść kompleks gór idąc najpierw na wschód, a potem na północ, by dostać się do obozu od strony plaży (#3), którą patroluje Blake. Pirat nie będzie robić problemów i będziesz mógł spokojnie przejść obok niego.

      Niezależnie od tego, którędy dostaniesz się do obozu, zadanie zostanie zakończone sukcesem.

      Nagroda:

      • 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Znajdź Stalowobrodego

      risen 2, mapa

      Powiązane z zadaniem: Broń Tytanów

      Zadanie to polega na odnalezieniu kapitana Stalowobrodego (#1), który jest nie tylko mrożącym krew w żyłach innych piratem, ale również ojcem Patty.

      Z racji tego, że herszt piratów przebywa na statku, który stoi zacumowany w porcie w pirackim obozie, omawiane zadanie pokrywa się z tym – Znajdź kryjówkę piratów. Gdy dotrzesz do obozu i wypełnisz to wspomniane, wystarczy wejść na zacumowany przy brzegu statek i porozmawiać ze sławnym mężczyzną.

      Warto wiedzieć, że po wykonaniu tego zadania Patty odłącza się od drużyny, a bohater musi sobie radzić sam, więc najlepiej będzie odkładać wykonanie tego zadania jak długo się da i czerpać z obecności kobiety, dzięki której wiele pojedynków staje się dużo łatwiejszych.

      Nagroda:

      • 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.

      Zostań piratem

      risen 2, mapa

      Zleceniodawca: Stalowobrody

      Powiązane z zadaniem: Broń Tytanów

      Kiedy znajdziesz i porozmawiasz z kapitanem Stalowobrodym (#1) [Znajdź Stalowobrodego], będziesz mógł zapytać o Harpun Tytanów. Dowiesz się, że jeśli zamierzasz brać udział we wspólnej przygodzie, musisz zostać piratem.

      W tym celu będziesz zmuszony wykonać kilka zadań, które mają udowodnić, że jesteś odpowiednią osobą na danym miejscu. Zwykle polegają one na tym, że wyrządzasz komuś przysługę, by dana osoba w ramach wdzięczności powiedziała coś pozytywnego o tobie kapitanowi Stalowobrodemu. Aby ostatecznie przekonać do siebie herszta piratów i móc dołączyć do ich grupy, musisz wykonać co najmniej pięć z poniższych zadań:

      • Krabobicie z Blakiem
      • Ładunek cukru i Tragarze wody
      • Nocny pościg i Zdrajca i bestia
      • Skarb O'Briana
      • Skarb Pete'a
      • Splądrowano stary grób
      • Uwolnić Larga
      • Wyrównanie rachunków z Hankiem

      Gdy ci się uda wypełnić wystarczającą liczbę zadań, będziesz mógł złożyć oficjalną przysięgę, która stanowi przysłowiową kropkę nad "i", a tym samym stać się prawdziwym piratem. Od tego momentu, jeśli tylko chcesz i powiesz o tym Stalowobrodemu, możesz śmiało opuścić Tacariguę.

      Nagroda:

      • 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.

Komentarze

0
·
Nie wiedziałem że coś takiego jest wogóle możliwe a tutaj już planują wprowadzenie
0
·
Ale że co?

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...