Pozostałe solucje:
- Risen 2: Antigua
- Risen 2: Caldera
- Risen 2: Caldera II
- Risen 2: Tacarigua
- Risen 2: Wyspa Umarłych
- Risen 2: Świątynia Wody
Lista zadań:
- Idź za Jaffarem do dżungli
- Jaskinia skarbów
- Jaskinia nie jest daleko
- Porzucony
- Pożeracz gnomów
- Problemy z komunikacją
- Skarb Slayne'a
- Skarb w dolinie Pożeracza gnomów
- Skarb w jaskini
- Skarb w morzu
- Spotkaj się z Jaffarem na zachodniej plaży
- W górę drogi
- Wyjście z jaskini
- Wzdłuż plaży
- Zagubiony gnom
- Zbuduj tratwę
- Złodziej został okradziony
Idź za Jaffarem do dżungli
Zleceniodawca: Jaffar
Powiązane z zadaniem: Zbuduj tratwę
Gdy znajdziesz się w porcie (#1), trafisz na Jaffara – gnoma, który oświadczy, że może ci pomóc w ucieczce z wyspy. Jego plan nie będzie zbyt skomplikowany, bowiem okaże się, że gnom jest w stanie zbudować tratwę, jeśli wcześniej zdobędziesz wszelkie potrzebne do tego przedmioty.
Jednak nim to nastąpi, będziesz musiał się udać za Jaffarem do jego domu (#2). W drodze zostaniesz zmuszony do walki z dwoma Termitami robotnikami. Idąc za gnomem, warto zajrzeć do mijanej skrzyni (#3), w której znajduje się mapa wyspy. Kiedy dotrzesz do chatki gadatliwego kompana, zadanie zostanie zakończone.
Nagroda:
- 10 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Jaskinia skarbów
Zleceniodawca: Slayne
Powiązane z zadaniem: Przebiegły kapitan
Kiedy dotrzesz na Wyspę Złodziei i porozmawiasz z kapitanem Slayne'em (#1), gra uruchomi obecne zadanie. Mężczyzna w skrócie opowie ci o wyspie i zamieszkujących ją gnomach. Następnie udacie się w drogę [Wzdłuż plaży], w trakcie której zmierzycie się z Piaskowymi diabłami i Wielkim krabem.
Gdy dotrzecie do dżungli, Slayne zatrzyma się i wskaże ci dalszą drogę (#2) [W górę drogi]. Będziecie musieli pokonać kolejne Piaskowe diabły, a następnie iść dalej ku grocie. Tam (#3) z kolei czai się kilka Termitów [Jaskinia nie jest daleko].
Zadanie to zostanie zakończone w momencie, w którym wejdziesz do jaskini (#4). Wtedy też gra uruchomi misję Skarb Slayne'a.
Nagroda:
- 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Jaskinia nie jest daleko
Zleceniodawca: Slayne
Powiązane z zadaniem: Jaskinia skarbów
Zadanie to zostało poświęcone ostatniemu odcinkowi drogi, którą pokonasz z kapitanem Slayne'em (#1), idąc z portu do jaskini [Jaskinia skarbów].
Kiedy wyruszycie z dżungli [W górę drogi], będziesz musiał przez kilkaset metrów iść za kompanem, który poprowadzi cię do celu (#2). Nim jednak dotrzecie, zostaniecie zaatakowani przez czwórkę Termitów robotników i wspierających ich dwóch Termitów Żołnierzy.
Gdy rozprawicie się ze stworami i dojdziecie na miejsce, pomów ze Slayne'em, by ukończyć obecne zadanie.
Nagroda:
- 10 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Porzucony
Powiązane z zadaniem: Przebiegły kapitan
Kiedy uda ci się wydostać z jaskini, w której zostałeś uwięziony przez Slayne'a, i ruszysz ku miejscu, gdzie ostatnio widziałeś swój statek, zostanie uruchomione to zadanie. Nie będziesz potrzebować wiele czasu, by zorientować się, że nie pozostał po nim żaden ślad. Co gorsza, zrozumiesz, że musisz w jakiś sposób wydostać się z wyspy, a jedynymi rozumnymi, zamieszkującymi ją istotami są... gnomy.
Jako że nie pozostanie ci nic innego, będziesz musiał zdać się na tę rasę. Udaj się zatem w stronę portu (#1), gdzie spotkasz Jaffara. Szybko okaże się, że napotkany gnom jest nie tylko w miarę sympatyczną istotą, ale ma również podobny cel – też zrobi wszystko, by uciec z wyspy. Nic tak nie służy współpracy, jak wspólne postanowienie. Nie marnuj więc czasu i idź za swym nowym towarzyszem do jego chatki (#2), a następnie pomóż mu w budowie tratwy [Zbuduj tratwę].
By tego dokonać, będziesz musiał znaleźć i zgromadzić:
- 5 winorośli (#3) – znajdują się w ogrodach gnomów.
- 6 koszul – możesz je zyskać od gnomów wykonując zadania: Problemy z komunikacją, Zagubiony gnom i Złodziej został okradziony.
- 10 drewnianych szczątków (#4) – leżą na wybrzeżu.
Gdy uda ci się zdobyć wszystkie z poszukiwanych przedmiotów, porozmawiaj z Jaffarem – obecne zadanie zostanie wtedy zakończone, a rozpocznie się kolejne: Spotkaj się z Jaffarem na zachodniej plaży.
Nagroda:
- 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Pożeracz gnomów
Zleceniodawca: Kaan
Zadanie to zacznie się w momencie, w którym porozmawiasz z przywódcą gnomów, Kaanem (#1) i dowiesz się, że na wschodzie wyspy (#2) przebywa groźna bestia – Pożeracz gnomów – która łapie i zjada biedne gnomy.
By stawić czoła zagrożeniu, nie będziesz musiał daleko iść, gdyż spod chatki Kaana wystarczy się udać niedługą ścieżką na wschód. Swego rywala wypatrzysz z dużej odległości, bowiem jest wielkich rozmiarów nie tylko dla małych gnomów, ale nawet i dla ludzi.
Nietrudno się domyślić, że z racji tego walka nie będzie należeć do najłatwiejszych. Bestia jest zwinna i szybka, toteż na niewiele zda się korzystanie z muszkietu. Gdy w końcu uda ci się rozprawić ze stworem, będziesz mógł wrócić do Kaana i powiadomić go o swym sukcesie – zakończy to obecne zadanie. Twój wyczyn zrobi na szamanie tak wielkie wrażenie, iż zdecyduje się on nagrodzić cię piersiówką, jednym z legendarnych przedmiotów.
Nagroda:
- 200 punktów Chwały za ukończenie zadania.
- 200 punktów Chwały za pokonanie Pożeracza gnomów.
Problemy z komunikacją
Zleceniodawca: Nuri
Powiązane z zadaniem: Zbuduj tratwę
Kiedy będziesz zwiedzać wyspę, natkniesz się w wiosce gnomów na Nuriego (#1). Okaże się, że ów gnom jest w posiadaniu koszuli, której potrzebujesz, by Jaffar mógł zbudować tratwę [Zbuduj tratwę]. Problem w tym, że Nuri nie zna ludzkiego języka i nijak nie jesteś w stanie się z nim dogadać – nie pomoże nawet skorzystanie z biegłości Złotousty (wymagana na 50. poziomie). I jak tu wpaść na pomysł, czym można się zamienić z niedouczonym gnomem na pożądaną rzecz?
Żeby znaleźć jakiś sposób na rozwiązanie tego problemu, najlepiej udać się do Kaana (#2). Gdy podzielisz się z nim swą rozterką, przywódca gnomów poinformuje cię, że Nuri gustuje w czarnych, małych, kulistych przedmiotach. Bingo – opis pasuje do czarnej perły!
Niestety, nie tak łatwo ją zdobyć. W tym celu trzeba udać się do Ulviego (#3), z którym wiąże się zadanie Zagubiony gnom. W trakcie rozmowy z kupcem dowiesz się, że jego przyjaciel zaginął. By zdobyć uznanie Ulviego, będziesz musiał iść na plażę (#4), a tam uchronić wspomnianego przyjaciela przed Groźnymi wielkimi krabami.
Jeśli uda ci się pokonać stwory, pomów z uratowanym gnomem i weź od niego gęsie pióro, a następnie wróć z nim do Ulviego. Ten, w ramach wdzięczności, wręczy ci perłę czarną jak noc.
W tym momencie nie pozostanie ci nic innego, jak pójść z powrotem do Nuriego i dokonać pożądanej transakcji – za zdobytą błyskotkę otrzymasz koszulę, która przyda się w zadaniu Zbuduj tratwę.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Skarb Slayne'a
Zleceniodawca: Slayne
Powiązane z zadaniem: Przebiegły kapitan
Misja ta zostanie uruchomiona wtedy, kiedy wykonasz zadanie Jaskinia skarbów – w chwili, w której wejdziesz do jaskini (#1). Rusz się w stronę skrzyni (#2), która się tam znajduje i spróbuj ją otworzyć.
Gdy dotkniesz kufra, Slayne zawali wejście do jaskini, a ty zostaniesz uwięziony w środku. Tak, wpadłeś w pułapkę.
Zadanie zostanie zakończone chwilę później, a po nim rozpocznie się kolejne: Wyjście z jaskini.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Skarb w dolinie Pożeracza gnomów
Po tym jak pomożesz Ulviemu (#1) i uratujesz jego przyjaciela [Zagubiony gnom], będziesz mógł z nim handlować. Pośród dostępnych przedmiotów znajduje się mapa skarbów, za którą gnom życzy sobie 100 sztuk złota.
Gdy ją kupisz, dowiesz się, że skarb jest zakopany w miejscu (#2), w którym grasuje Pożeracz gnomów. Kiedy uda ci się dostać na miejsce i wykopać skarb, nie tylko wykonasz obecne zadanie, ale i dowiesz się, że w środku – prócz drogocennych przedmiotów – znajduje się kolejna mapa, prowadząca do następnego skarbu [Skarb w morzu].
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Skarb w jaskini
Jeśli będziesz na plaży, leżącej w południowo-wschodniej części wyspy, powinieneś znaleźć leżący tam list w butelce (#1).
Gdy się z nim zapoznasz, będziesz wiedzieć, że w jaskini (#2) został zakopany skarb. Zadanie zostanie zakończone w momencie, w którym uda ci się wykopać daną skrzynię. Prócz drogocennych przedmiotów, kufer będzie w sobie skrywać Skrzydło papugi, jeden z legendarnych przedmiotów.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Skarb w morzu
Żeby zdobyć mapę prowadzącą do tego skarbu, będziesz musiał wykopać kufer, który znajduje się w miejscu (#1) okupowanym przez Pożeracza gnomów [Skarb w dolinie Pożeracza gnomów].
Właśnie w tamtym kufrze znajduje się mapa, prowadząca do kosztowności, które można odnaleźć w obecnym zadaniu. Gdy uda ci się ją zdobyć, dowiesz się, że obecnie poszukiwane znalezisko jest zlokalizowane nieopodal kanionu na północy (#2). Idąc tam północną plażą (#3) bądź gotów na starcie z Piaskowymi diabłami. Misja zostanie zakończona wtedy, gdy zdobędziesz skarb.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Spotkaj się z Jaffarem na zachodniej plaży
Zleceniodawca: Jaffar
Powiązane z zadaniem: Porzucony
Kiedy uda ci się ukończyć misję Zbuduj tratwę, automatycznie rozpocznie się obecne zadanie. Jest wyjątkowo łatwe, bowiem wystarczy, że udasz się na znajdującą się na zachodzie plażę (#1). Właśnie tam będzie czekać na ciebie Jaffar ze zbudowaną dopiero co tratwą.
Nagroda:
- 50 punktów Chwały za ukończenie zadania.
W górę drogi
Zleceniodawca: Slayne
Powiązane z zadaniem: Jaskinia skarbów
Zadanie to stanowi drugą część wędrówki ze Slayne'em (Jaskinia skarbów). Gdy wejdziecie do dżungli, będziecie musieli zmierzyć się z dwójką Piaskowych diabłów. Kiedy padną martwe, ruszycie w górę ścieżki – niewiele później dotrzecie w miejsce położone nieopodal groty (#1). Obecne zadanie zostanie ukończone, a rozpocznie się kolejne: Jaskinia nie jest daleko.
Nagroda:
- 10 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Wyjście z jaskini
Zleceniodawca: Slayne
Powiązane z zadaniem: Przebiegły kapitan
Kiedy Slayne zdradzi cię w trakcie zadania Skarb Slayne'a i zostaniesz uwięziony w jaskini, zrozumiesz, że musisz się prędko wydostać na zewnątrz.
Udaj się zatem korytarzem, rozpoczynającym się w jaskini (#1), w której obecnie jesteś, a ten doprowadzi cię do większej groty, gdzie będziesz musiał zmierzyć się z dwoma Nietoperzami jaskiniowymi.
Gdy je pokonasz, staniesz przed rozgałęzieniem – pójdź w prawo, by dotrzeć do pokoiku (#2), w którym znajduje się skrzynia i łóżko, na którym możesz odetchnąć i zregenerować siły.
Następnie wróć do rozwidlenia i tym razem idź w lewo, pokonaj obecnego tam Termita robotnika, a chwilę później dotrzesz do skrzyżowania. Wybór lewej strony oznacza walkę z dwójką Termitów robotników i Termitem wojownikiem. Jeśli pójdziesz w prawo, dotrzesz do groty, w której oczekuje cię Lewiatan (#3). Jak nietrudno się domyślić, walka z tym potężnych rozmiarów stworem nie będzie należeć do najłatwiejszych.
Kiedy uda ci się wyjść z tego starcia zwycięsko, będziesz mógł opuścić jaskinię, a na zewnątrz – na plaży – będzie na ciebie czekać komitet powitalny w postaci kilku Utopców. Znajdziesz tam też list w butelce, powiązany z zadaniem Skarb w jaskini.
By zakończyć obecne zdanie, będziesz musiał dojść do tego miejsca – (#4). Rusz ścieżką w stronę portu, by przekonać się, że po twoim statku nie pozostał żaden ślad, a gra zakończy tę misję i rozpocznie kolejną: Porzucony.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
- 200 punktów Chwały za pokonanie Lewiatana.
Wzdłuż plaży
Zleceniodawca: Slayne
Powiązane z zadaniem: Jaskinia skarbów
Zadanie to rozpocznie się w momencie, w którym skończysz rozmawiać z kapitanem Slayne'em (#1) i ruszycie do jaskini. W trakcie przechadzki będziecie musieli walczyć z Piaskowymi diabłami i Wielkim krabem.
Gdy dotrzecie do dżungli, mężczyzna zatrzyma się i znów porozmawiacie – wtedy zakończy się obecne zadanie.
Nagroda:
- 10 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Zagubiony gnom
Zleceniodawca: Ulvi
Powiązane z zadaniem: Zbuduj tratwę
Aby otrzymać to zadanie, będziesz musiał porozmawiać z Ulvim (#1), od którego dowiesz się, że zaginął jego przyjaciel. Jeśli zainteresujesz się sprawą, gnom wyjawi, że Kalil zechciał w samotności udać się na plażę i wciąż nie wrócił.
Żeby go odnaleźć, udaj się na północną plażę (#2). W miejscu tym czeka cię starcie z czterema Groźnymi wielkimi krabami. Jeśli uda ci się pokonać stwory – a najłatwiej dokonać tego odciągając kolejne z nich, by walczyły w pojedynkę – będziesz mógł pomówić z Kalilem, który przebywa na położonym nieopodal wzgórzu (#3).
Gdy powiesz mu, że jest bezpieczny i może spokojnie wracać do domu, gnom w ramach wdzięczności wręczy ci gęsie pióro, a zadanie zostanie zakończone. Od tego momentu będziesz mógł prowadzić handel z Ulvim, a gdy do niego wrócisz i z nim porozmawiasz, dostaniesz od niego dwie koszule oraz perłę czarną jak noc, którą należy wykorzystać do rozwiązania zadania Problemy z komunikacją.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
- 100 punktów Chwały za każdego pokonanego Groźnego wielkiego kraba.
Zbuduj tratwę
Zleceniodawca: Jaffar
Powiązane z zadaniem: Porzucony
Kiedy dotrzesz do portu (#1) i porozmawiasz z Jaffarem, gra uruchomi obecne zadanie. Jako że i tobie, i gnomowi będzie zależeć na tym, by opuścić Wyspę Złodziei [Porzucony], powinieneś zgodzić się z pomysłem zbudowania tratwy.
By Jaffar mógł ją zbudować, będziesz musiał najpierw zgromadzić wszelkie potrzebne do tego przedmioty:
- 5 winorośli (#2) – znajdują się w ogrodach gnomów.
- 6 koszul – możesz je zyskać od gnomów wykonując zadania: Problemy z komunikacją, Zagubiony gnom i Złodziej został okradziony.
- 10 drewnianych szczątków (#3) – leżą na wybrzeżu.
Gdy uda ci się zdobyć wszystkie z poszukiwanych przedmiotów, porozmawiaj z Jaffarem – obecne zadanie zostanie wtedy zakończone, a rozpocznie się kolejne: Spotkaj się z Jaffarem na zachodniej plaży.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Złodziej został okradziony
Zleceniodawca: Zeki
Powiązane z zadaniem: Zbuduj tratwę
Będąc w wiosce gnomów, z pewnością natrafisz na Zekiego (#1). Gdy porozmawiasz z tym zdenerwowanym gnomem i zapytasz się o przyczynę nieciekawego humoru, poinformuje cię, że został okradziony przez Termity.
Dowiesz się, że w grę wchodzi nie byle co, bowiem stworzenia te ukradły Zekiemu złotą koronę. Jeżeli chcesz mu pomóc, powinieneś udać się do jaskini (#2), w której przebywają wspomniane Termity.
W tym celu udaj się na północ – po niedługim spacerze trafisz na całą zgraję agresywnych stworzeń. Kiedy rozprawisz się z Termitami, będziesz mógł wejść do groty, gdzie czeka cię kolejne starcie z przedstawicielami tego gatunku. Gdy uda ci się pokonać ostatniego z nich, będziesz mógł wziąć znajdującą się tam koronę i wrócić do Zekiego. W zamian za zwrócenie gnomowi błyskotki, otrzymasz od niego trzy koszule, które przydadzą się w zadaniu Zbuduj tratwę.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za ukończenie zadania.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz