szczury_wroclawia_szpital

Alchemia

Ahh... Alchemia. Chociaż jest to jedna z wielu umiejętności w grze, praktycznie każdy może czerpać z niej korzyści niezależnie od poziomu i archetypu. Jest to świetny sposób na zarabianie pieniędzy poprzez sprzedaż swoich wyrobów. Może też stać się nieocenioną pomocą w walce, dostarczając wojownikom trucizny. Artykuł ten ma na celu pomóc Ci w Twoich eksperymentach.

Ekwipunek

Początkowo wystarczy Ci zwykły moździerz i tłuczek. Jednakże do uprawiania prawdziwej alchemii będziesz potrzebował jeszcze alembik, retortę i palnik. Alembiki zmniejszają negatywne efekty składników mikstur. Retorta wraz z palnikiem zwiększa efektywność twoich wywarów. Nie potrzebujesz wszystkich czterech przyrządów do zrobienia swojego pierwszego eliksiru. Są one jednak dość łatwe do znalezienia (przynajmniej na początku gry).

Występuje kilka zestawów ekwipunku, od Nowicjuszowskiego do Mistrzowskiego. Większość znajdywanego przez Ciebie sprzętu będzie na poziomie Nowicjusza, rzadziej Uczniowskiego. Jeśli chcesz Czeladniczy ekwipunek lub lepszy, to będziesz musiał go znaleźć wśród łupów (najczęściej w skrzyniach obok bossów w podziemiach). Jako że są one generowane losowo, nie będziesz mógł po prostu udać się w określone miejsce na pierwszym poziomie i odebrać swój zestaw Mistrzowski.

Możesz mieszać używany ekwipunek alchemiczny. Na przykład, jeśli masz Uczniowski Alembik i znajdziesz Czeladniczy, możesz podmienić obecnie posiadany na ten wyższego poziomu. Gwarantuję Ci, że będzie sprawnie działać z „gorszym” sprzętem.

Jeśli szukasz pełnego zestawu Nowicjusza, przyłącz się do Gildii magów na początku gry. Pozwoli Ci to bezkarnie myszkować po ich siedzibach i brać co chcesz. Przy okazji kolekcjonowania cennych Kamieni Dusz znajdziesz na pewno po drodze pełen zestaw alchemiczny. Sprawa zaczyna się komplikować w miarę jak stajesz się potężniejszy i potrzebujesz lepszego sprzętu. Będziesz wtedy musiał zacząć wycieczki do siedzib nekromantów oraz najwyższych poziomów cytadel na Równinach Otchłani. Łup jest generowany losowo, więc nie masz pewności, że trafisz na poszukiwane przedmioty. Jednakże szansa na znalezienie tego typu sprzętu jest tam większa, niż gdzie indziej.

Wskazówka: Fort Linchal znajdujący się na północ od litery „H” w nazwie „Kvatch” na mapie świata, to dobre miejsce na poszukiwanie gratów. Będąc wewnątrz, skręć w prawo na pierwszym rozwidleniu i udaj się do Fort Linchal Hall of Knights. Czeka tam na Ciebie Nekromanta-boss wraz ze skrzynią. Jest to praktycznie najkrótsza „wycieczka” do takowej skrzyni w grze, która może być powtarzana co parę dni (potwory się odnawiają).

Składniki

Składniki do mikstur można znaleźć wszędzie: w miastach, w dziczy, w ciałach zabitych wrogów, w pojemnikach, na stołach kuchennych itd. itp. Najwięcej znajdziesz jednak poza bezpiecznymi murami miejskimi. O drzewa i zielsko tam bardzo łatwo, wystarczy się rozejrzeć i dokładnie poszukać... Wszystko, co wygląda choć troszkę inaczej od zwykłej trawy, najprawdopodobniej może być zebrane. Po prostu wyceluj swój kursor na „podejrzaną” roślinkę, a ten zamieni się w łapkę. Teraz „użyj” rośliny...

Brawo! W tym momencie najczęściej otrzymasz komunikat o sukcesywnych zbiorach. Nie, jeszcze nie wolno Ci skakać z radości. „Najczęściej”. Bo nie zawsze może tak się stać... Większość roślin ma 20% szans na niepowodzenie w zbieraniu, czego rezultatem jest ich „zużycie” bez żadnego zysku. Są też rośliny mające tylko 50% szans na udany zbiór. Kapelusz Grzyba Mogilnego i Cairne Kapelusz Grzyba Ognika (do znalezienia w jaskiniach) mają ten wskaźnik ustawiony na 75%!

Wiele potworów również posiada składniki. Po wcześniejszym ubiciu przeszukujemy ich ciała. Szczury i kraby zostawiają po sobie mięso, duchy – ektoplazmę, wampiry – pył, a znienawidzone Dremory staną się dawcami serc. Mniam mniam, niebo w gębie!

Warto posiadać jakiś „magazyn” na składniki, aby nie zalegały nam w ekwipunku. Nie musi to być rezydencja w Skingradzie, wystarczy domek w Cesarskim Mieście (ten w slumsach na Nadbrzeżu). Po kilku ulepszeniach będzie on miał trzy skrzynie. Jako że skrzynia ma nieograniczoną pojemność, możesz wywalać doń wszystkie składniki razem z gratami alchemicznymi (które sporo ważą...) i wracać tam na długotrwałe sesje warzenia mikstur.

Wskazówka: Możesz zwiększać swoją alchemię poprzez zjadanie składników. Dotknie Cię wtedy pierwszy posiadany przez nie efekt, no i oczywiście nie będziesz już mógł składnika wykorzystać... Jest to dobry sposób na zwalnianie ekwipunku, gdy jesteś bliski przeciążenia, co nie oznacza, że jest to skuteczny sposób na podwyższanie umiejętności.

W trakcie podróży będziesz zbierać wiele składników, więc często sprawdzaj swoje obciążenie. Gdy będziesz o krok od bycia unieruchomionym, wracaj do domu i przerób składniki na mikstury a następnie sprzedaj te, których nie potrzebujesz lub nie chcesz. Choć napoje nie będą wiele warte, spokojnie będziesz wyrabiać je w takich ilościach, by zarobić sporo pieniędzy.

Warzenie mikstur

Aby podwyższać swoją Alchemię musisz wytwarzać tyle mikstur, ile zdołasz. Na niskim poziomie tej umiejętności najłatwiejszymi napojami do zrobienia są te przywracające Kondycję. Praktycznie każdy rodzaj jedzenia (cebula, chleb, sałata itp.) przywraca Kondycję, co pozwala na zrobienie z nich takowych mikstur. Nie będą one bardzo dobrej jakości, ale pomogą podnieść poziom tej umiejętności. Wytworzone napoje sprzedawaj.

Każdy składnik ma kilka właściwości. Podstawowo pokazana jest jedna. W miarę podwyższania umiejętności Alchemii, będziesz mógł odkryć kolejne właściwości składnika. Znając więcej właściwości, będziesz mógł tworzyć pożądane mikstury z tego, co masz przy sobie, a nie szukać większej ilości składników.

Większość składników ma również właściwości negatywne, takie jak uszkadzanie Zdrowia. Tworzenie mikstury wywołującej negatywny efekt zamienia ją w truciznę (w ekwipunku są to zielone buteleczki). Trucizny nie można wypić, więc nie zrobisz sobie nimi krzywdy. Możesz za to skrzywdzić innych poprzez wylanie zawartości buteleczki na broń. Sprawia to, że następny trafiony przeciwnik zostanie osłabiony właściwościami trucizny. Ułatwi Ci to wiele potyczek w grze.

Czego nie powinno się robić

Nie wszystkie występujące w grze efekty są przydatne. Zbyt długie myślenie pod kątem przydatności może doprowadzić do zapełnienia ekwipunku miksturami, które nigdy nie będą użyteczne. Oto kilka efektów, które są nieprzydatne.

Brzemię: Teoretycznie możesz wykorzystać tą truciznę do przeciążenia przeciwnika i tym samym unieruchomienia go. Nie jest to skuteczne przeciwko wrogom posługującym się magią, gdyż cały czas mogą pakować w ciebie czarami. Natomiast wojownicy mają zazwyczaj dużo siły i nie zrobi to na nich żadnego wrażenia. Lepiej szarpnąć się na trucizny paraliżujące. Są trudniejsze do zrobienia, ale dają lepszy efekt.

Uszkodzenie atrybutu: Choć mikstury zmniejszające Szczęście i Szybkość mogą być przydatne, pozostałe są najczęściej bezużyteczne. Czas trwania większości walk w grze nie przekracza 30 sekund, tak więc uszkodzenie Osobowości przeciwnika niewiele da.

Odporność: Czasem ten efekt się przydaje. Przed walką z bandą Atronachów Ognia warto wypić miksturę Odporności na Ogień. Jednakże w większości przypadków czar trwania efektu będzie zbyt krótki, by być przydatnym. Oczywiście, możesz profilaktycznie wziąć miksturę Odporności na Chorobę przed walką z wampirami, ale będziesz musiał pić je co kilka minut. Lepiej wypić jeden napój po oczyszczeniu wampirzego leża.

Antidotum: Nieliczni przeciwnicy w grze używają trucizn obniżających zdrowie, więc posiadanie zapasów antidotów się nie opłaca. Zatrucie mija najczęściej po 30 sekundach, więc po prostu dokończ walkę i poczekaj.

Obniżanie many: Pozwoli Ci na zahamowanie lub zablokowanie możliwości rzucania czarów przez przeciwnika. Jeśli chcesz, możesz ich używać, ale lepszy efekt daje mikstura Ciszy.

Zabawa z ciężarem

Waga butelki z miksturą jest najczęściej średnią wagi składników, z których została zrobiona. Przyrządzając napój z dwóch składników ważących 0,1 i 2 funty otrzymasz butelkę o wadze 1 funta z groszem.

Ostatnią rzeczą jakiej potrzebujesz, jest stos mikstur o wadze 1 funta każda. Jest to zwłaszcza niekorzystne dla postaci o niskiej sile. Nim przystąpisz do warzenia napojów, sprawdź wagę składników. Owszem, otrzymasz miksturę leczniczą z mięsa dzika i serca daedry, ale butelka będzie ważyć 2 funty! Dla porównania, taki sam napój zrobiony z Kapelusza Muchomora Czerwonego i Kapelusz Grzyba Mogilnego będzie ważyć 0,1 funta.

Tak więc staraj się wykorzystywać lekkie składniki do tworzenia mikstur. Na szczęście dla Ciebie, większość składników waży poniżej 1 funta, za wyjątkiem serc daedr, rogów minotaurów, szponów postrachów klanów i kłów ogrów. Rzadko kiedy będą one potrzebne do warzenia napojów. Można je zaś sprzedać za niezłą sumkę.

Garść receptur

Ilość receptur, które możesz wykorzystać, zależy od twojego wyszkolenia. Podam Ci tu kilka popularnych przepisów na mikstury, podzielonych w zależności od poziomu umiejętności Alchemii.

Nowicjusz

Na tym etapie będziesz robić głównie mikstury przywracające kondycję. Kradnij ludziom z domów tyle jedzenia, ile zdołasz unieść, a następnie przerabiaj na wywary i sprzedawaj. W ten sposób szybko osiągniesz poziom ucznia.

Jeśli jednak chcesz robić coś konkretnego, skorzystaj z którejś z niżej podanych receptur.
Przywracające Zdrowie: Serce Daedry, Dziczyzna, Kapelusz Grzyba Mogilnego
Uszkadzające Zdrowie: Harrada + Gałązka Spiddal (występuje na Równinach Otchłani), Kapelusz Grzyba Ognika, Psianka
Leczące Chorobę: Pazury Postrachu Klanów + Korzeń Mandragory

Uczeń

Rozpoznajesz teraz dwa efekty większości składników, co zwiększa ilość kombinacji.

Przywracające Zdrowie: Nowe składniki: Liście Aloesu i Szynka.
Uszkadzające Zdrowie: Pełno nowych składników, w tym Smoczy Język,
Ciszy: Ryż, Wampirzy Pył
Leczące Chorobę: Korzeń Mandragory, Pazury Postrachu Klanów, Kapelusz Czarki Szkarłatnej
Widzenia w ciemności: Marchew, Ząb Daedrotha, Liście Żmijowca

Czeladnik

Znając trzy efekty, możesz bełtać wielofunkcyjne trucizny. Rób tyle, ile chcesz!

Przywracające Zdrowie: Najważniejszym nowym składnikiem jest Kapelusz Muchomora Czerwonego, która rośnie praktycznie w każdym mieście.
Uszkadzające Zdrowie: Truskawka, Łuski, and Żółć Impa.
Kameleon: Krwista Trawa, Rzodkiew
Zwiększające Siłę: Kapelusz Czarki Szkarłatnej, Maranta Trzcinowata
Paraliż: Jad Daedry, Pazury Postrachu Klanów
Uszkadzające Zdrowie + Obrażenia od Ognia: Gałązka Spiddal, Harrada, Sole Ogniste
Uszkadzające Zdrowie + Obrażenia od Ognia + Uszkodzenie Many: Gałązka Spiddal, Harrada, Kapelusz Wieruszki Stalowobłękitnej

Ekspert

Znasz już wszystkie efekty składników, więc możesz mieszać je bez końca.

Uszkadzające Zdrowie: Możesz teraz korzystać z łatwo dostępnych składników, takich jak jabłka czy cebule
Zwiększające Szybkość: Gruszka, Kapelusz Grzyba Ognika
Uszkadzające Zdrowie + Obrażenia od Szoku: Ektoplazma, Gałązka Spiddal, Kapelusz Muchomora Czerwonego
Paraliż: Efekt ten posiada Harrada, Ziarna Ostropestu i Ziarna Kopru, co pozwala Ci robić większe ilości tych pomocnych mikstur.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...