Argonianin (Argonian)
Umiejętność | Bonus |
Alchemia (Alchemy) | +5 |
Atletyka (Athletics) | +10 |
Broń biała (Blade) | +5 |
Iluzje (Illusion) | +5 |
Mistycyzm (Mysticism) | +5 |
Zabezpieczenia (Security) | +10 |
Atrybut | Wartość (mężczyzna/kobieta) |
Siła (Strength) | 40/40 |
Inteligencja (Intelligence) | 40/50 |
Siła woli (Willpower) | 30/40 |
Zwinność (Agality) | 50/40 |
Szybkość (Speed) | 50/40 |
Wytrzymałość (Endurance) | 30/30 |
Szczęście (Luck) | 50/50 |
Ogłada (Personality) | 30/30 |
Specjalne |
Odporność na choroby (Resist Disease) |
Niewrażliwość na trucizny (Immune to Poison) |
Oddychanie pod wodą (Water Breathing) |
Argoniańczycy ewoluowali na niebezpiecznych bagnach, dzięki czemu wytworzyli sobie szereg przystosowań chroniących ich przed chorobami i truciznami. Ich umiejętność oddychania pod wodą może okazać się przydatna ale pamiętaj, że świat Tamriel składa się przede wszystkim z lądu! Jeśli nie żywisz specjalnych upodobań do jaszczurek, lepiej wybierz inną rasę i naucz się zaklęcia oddychania pod wodą.
Ork (orc)
Umiejętność | Bonus |
Zbrojmistrz (Armorer) | +10 |
Parowanie (Block) | +10 |
Broń obuchowa (Blunt) | +10 |
Walka wręcz (Hand-to-Hand) | +5 |
Ciężki pancerz (Heavy Armor) | +5 |
Handlowanie (Mercantile) | +5 |
Atrybut | Wartość (mężczyzna/kobieta) |
Siła (Strength) | 45/45 |
Inteligencja (Intelligence) | 30/40 |
Siła woli (Willpower) | 50/45 |
Zwinność (Agality) | 35/45 |
Szybkość (Speed) | 30/30 |
Wytrzymałość (Endurance) | 50/50 |
Szczęście (Luck) | 50/50 |
Ogłada (Personality) | 30/25 |
Specjalne |
Odporność ma magię (Resist Magicka) |
Beserker (bonus do walki raz na dzień) |
Ork jest świetnym wyborem dla kogoś, kto lubi grać wojownikiem. Nie są może tak silni jak Redgardzi czy Nordowie, ale ich wysoka siła woli sprawia, że nadają się świetnie do stworzenia maga/wojownika. Pamiętaj, że orkowie nie są zbyt lubiani w Tamriel (wystarczy na nich spojrzeć), Twoja postać zatem będzie typem milczka.
Breton (Breton)
Umiejętność | Bonus |
Alchemia (Alchemy) | +5 |
Przemiany (Alteration) | +5 |
Przywołania Conjuration | +10 |
Iluzje (Illusion) | +5 |
Mistycyzm (Mysticism) | +10 |
Uzdrawianie (Restoration) | +10 |
Atrybut | Wartość (mężczyzna/kobieta) |
Siła (Strength) | 40/30 |
Inteligencja (Intelligence) | 50/50 |
Siła woli (Willpower) | 50/50 |
Zwinność (Agality) | 30/30 |
Szybkość (Speed) | 30/40 |
Wytrzymałość (Endurance) | 40/40 |
Szczęście (Luck) | 50/50 |
Ogłada (Personality) | 40/40 |
Specjalne |
Bonus do magicki (many) |
Odporność na magię |
Skóra smoka |
Bretończycy są najlepszymi magami w grze, z najlepszymi bonusami rasowymi do siły woli i inteligencji. Jeśli wybierzesz Bretona owszem, stracisz kilka punktów w zwinności i wytrzymałości (w porównaniu z wysokim elfem), ale jeśli chcesz mieć dobrego czarodzieja, to nie ma dla ciebie lepszego wyboru. Dzięki bonusowi do zaklęć odnowienia nie będziesz się musiał martwić o obrażania (jakże bolesne zwłaszcza na początku gry).
Mroczny Elf (Dark Elf)
Umiejętność | Bonus |
Atletyka (Athletics) | +5 |
Broń biała (Blade) | +10 |
Broń obuchowa (Blunt) | +5 |
Destrukcja (Destruction) | +10 |
Lekki pancerz (Light Armor) | +5 |
Strzelectwo (Marksman) | +5 |
Mistycyzm (Mysticism) | +5 |
Atrybut | Wartość (mężczyzna/kobieta) |
Siła (Strength) | 40/40 |
Inteligencja (Intelligence) | 40/40 |
Siła woli (Willpower) | 30/30 |
Zwinność (Agality) | 40/40 |
Szybkość (Speed) | 50/50 |
Wytrzymałość (Endurance) | 40/30 |
Szczęście (Luck) | 50/50 |
Ogłada (Personality) | 30/40 |
Specjalne |
Przodek obrońca (Ancestor Guardian) – zaklęcie przyzwania |
Odporność na ogień |
Każdy, kto chce najpierw mocno komuś dowalić, a potem wspomóc się jakimś mocnym zaklęciem, powinien wybrać mrocznego elfa. Świetnie władające bronią i zaklęciami destrukcji są postaciami nastawionymi na walkę, a poza tym poruszają się znacznie szybciej od innych ras (przydatne jeśli akurat walka nie toczy się tak jakbyś chciał :P)
Wysoki Elf (High Elf)
Umiejętność | Bonus |
Alchemia (Alchemy) | +5 |
Przemiana (Alteration) | +10 |
Przywołania (Conjuration) | +5 |
Destrukcja (Destruction) | +10 |
Iluzja (Illusion) | +5 |
Mistycyzm (Mysticism) | +10 |
Atrybut | Wartość (mężczyzna/kobieta) |
Siła (Strength) | 30/30 |
Inteligencja (Intelligence) | 50/50 |
Siła woli (Willpower) | 40/40 |
Zwinność (Agality) | 40/40 |
Szybkość (Speed) | 30/40 |
Wytrzymałość (Endurance) | 40/30 |
Szczęście (Luck) | 50/50 |
Ogłada (Personality) | 40/40 |
Specjalne |
Bonus do magicki (many) |
Wrażliwość na ogień, mróz i prąd |
Odporność na choroby |
Bonus do many jest znaczniejszy w przypadku wysokich elfów niż Bretończyków. Ceną za to jest jednak zwiększona podatność na niektóre zaklęcia. Jeśli nie wiesz, którą z tych dwóch ras wybrać najlepiej rzuć monetą ;). Breton jest bardziej uniwersalny, ale jeśli chcesz stworzyć naprawdę potężnego maga to powinieneś wybrać elfa (pamiętaj jednak o jego słabościach).
Cesarski (Imperial)
Umiejętność | Bonus |
Broń biała (Blade) | +5 |
Broń obuchowa (Blunt) | +5 |
Walka wręcz (Hand-to-Hand) | +5 |
Ciężki pancerz (Heavy Armor) | +5 |
Handel (Mercantile) | +10 |
Oratorstwo (Speechcraft) | +10 |
Atrybut | Wartość (mężczyzna/kobieta) |
Siła (Strength) | 40/40 |
Inteligencja (Intelligence) | 40/40 |
Siła woli (Willpower) | 30/40 |
Zwinność (Agality) | 30/30 |
Szybkość (Speed) | 40/30 |
Wytrzymałość (Endurance) | 40/40 |
Szczęście (Luck) | 50/50 |
Ogłada (Personality) | 50/50 |
Specjalne |
Bonus do magicki (many) |
Wrażliwość na ogień, mróz i prąd |
Odporność na choroby |
Cesarscy są najbardziej wyważoną rasą w Oblivionie, wyraźnie górują jedynie pod względem osobowości (bonusy w nawiązywaniu znajomości). Jeśli chcesz dużo rozmawiać z NPC'ami, perswadować i zagłębiać się w niuanse fabuły, to ta klasa może być dla ciebie w sam raz. Zdolność walki cesarskich nie jest jakaś wysoka, ale również nie jest jakaś bardzo niska.
Khajit (Khajit)
Umiejętność | Bonus |
Akrobatyka (Acrobatics) | +10 |
Atletyka (Athletics) | +5 |
Broń biała (Blade) | +5 |
Walka wręcz (Hand-to-Hand) | +5 |
Lekki pancerz (Light Armor) | +5 |
Zabezpieczenia (Security) | +5 |
Skradanie (Sneak) | +5 |
Atrybut | Wartość (mężczyzna/kobieta) |
Siła (Strength) | 40/30 |
Inteligencja (Intelligence) | 40/40 |
Siła woli (Willpower) | 30/30 |
Zwinność (Agality) | 50/50 |
Szybkość (Speed) | 40/40 |
Wytrzymałość (Endurance) | 30/40 |
Szczęście (Luck) | 50/50 |
Ogłada (Personality) | 40/40 |
Specjalne |
Oko strachu (Eye of Fear) |
Oko nocy (Eye of Night) |
Khajit'ci to istoty podobne do kotów. Są bardzo zwinne i szybkie. Czyni to z nich rasę idealną do stworzenia postaci złodzieja. Mogą widzieć w nocy i posiadają najwyższy współczynnik zwinności ze wszystkich ras. Umiejętności walki pozostawiają wiele do życzenia, nie wybieraj więc Khajita jeśli chcesz dużo walczyć.
Nord (Nord)
Umiejętność | Bonus |
Zbrojmistrz (Armorer) | +5 |
Broń biała (Blade) | +10 |
Parowanie (Block) | +5 |
Broń obuchowa (Blunt) | +10 |
Ciężki pancerz (Heavy Amor) | +10 |
Uzdrowienie (Restoration) | +5 |
Atrybut | Wartość (mężczyzna/kobieta) |
Siła (Strength) | 50/50 |
Inteligencja (Intelligence) | 30/30 |
Siła woli (Willpower) | 30/40 |
Zwinność (Agality) | 40/40 |
Szybkość (Speed) | 40/40 |
Wytrzymałość (Endurance) | 50/50 |
Szczęście (Luck) | 50/50 |
Ogłada (Personality) | 30/30 |
Specjalne |
Oko strachu (Eye of Fear) |
Nordycki mróz (nornic Frost) |
Odporność na mróz |
Wysocy, jasnowłosi i silni Nordowie są ziszczeniem snów graczy o rasie wojowników. Wysokie współczynniki siły i umiejętność rzucania zaklęć uzdrawiania czynią z nich postacie bardzo niebezpieczne i wytrzymałe. Odporność na mróz Nordów jest ich drugorzędną zaletą.
Redgard (Redguard)
Umiejętność | Bonus |
Atletyka (Athletics) | +10 |
Broń biała (Blade) | +10 |
Broń obuchowa (Blunt) | +10 |
Lekki pancerz (Light Armor) | +5 |
Ciężki pancerz (Heavy Amor) | +5 |
Handel (Mercantile) | +5 |
Atrybut | Wartość (mężczyzna/kobieta) |
Siła (Strength) | 50/40 |
Inteligencja (Intelligence) | 30/30 |
Siła woli (Willpower) | 30/30 |
Zwinność (Agality) | 40/40 |
Szybkość (Speed) | 40/40 |
Wytrzymałość (Endurance) | 50/50 |
Szczęście (Luck) | 50/50 |
Ogłada (Personality) | 30/40 |
Specjalne |
Szał adrenaliny (Adrenaline Rush) |
Odporność na trucizny (Resist Poison) |
Odporność na choroby (Resist Disease) |
Redgardzi dzięki wysokiej sile i wytrzymałości są świetnymi wojownikami. Bonusy do umiejętności dodatkowo sprawiają, że rasą tą można walczyć tylko w zwarciu. Umiejętność specjalna: szał adrenaliny sprawia, że musisz się dobrze zastanowić, którą rasę wybrać (orka, norda czy redgarda).
Leśny Elf (Wood Elf)
Umiejętność | Bonus |
Akrobatyka (Acrobatics) | +5 |
Alchemia (Alchemy) | +10 |
Przemiana (Alteration) | +5 |
Lekki pancerz (Light Armor) | +5 |
Strzelectwo (Marksman) | +10 |
Skradanie (Sneak) | +10 |
Atrybut | Wartość (mężczyzna/kobieta) |
Siła (Strength) | 30/30 |
Inteligencja (Intelligence) | 40/40 |
Siła woli (Willpower) | 30/30 |
Zwinność (Agality) | 50/50 |
Szybkość (Speed) | 50/50 |
Wytrzymałość (Endurance) | 30/30 |
Szczęście (Luck) | 50/50 |
Ogłada (Personality) | 30/40 |
Specjalne |
Język bestii (beast tongue) |
Odporność na choroby (Resist Disease) |
Elfy leśne są świetnym wyborem dla graczy którzy, chcą stworzyć postać kroczącą ścieżką cienia. Są one najszybszymi i najzwinniejszymi postaciami, które pozwolą Ci zabijać z niezwykłą szybkością i uciekać zanim pojawią się strażnicy. Jeśli nie jesteś doświadczonym graczem, to powinieneś wybrać inną rasę. Gra leśnym elfem może okazać się dla Ciebie za trudna (ale jednocześnie bardzo ekscytująca). Jeśli masz zadatki na ninje albo złodzieja, to chyba już wiesz co wybrać. ;)
Wybór płci
Przyjrzyj się uważnie różnicom pomiędzy płciami w konkretnych rasach zanim dokonasz wyboru! Jeśli jesteś zdecydowany grać kobietą, to wybierz taką rasę, która pozwoli Ci robić to co będziesz chciał. Płeć lepsza z zasady jest słabsza od mężczyzn, ale ma wyższe współczynniki siły woli (choć nie w każdej rasie). Panowie natomiast są wytrzymalsi co czyni z nich potencjalnie lepszych wojowników. Kobiety mają wyższą ogładę oraz (w przypadku orków i argoniańczyków) wyższą inteligencję. Na początku gry będzie Ci się łatwiej grało mężczyzną, ale już pod jej koniec różnice między płciami nie odgrywają znaczenia.
Porównanie
Argonianin | Breton | Mroczny Elf | Wysoki Elf | Cesarski | |
SIŁ INT SW ZR SZ WT OGŁ SZC |
40/40 40/50 30/40 50/40 50/40 30/30 30/30 50/50 |
40/30 50/50 50/50 30/30 30/40 30/30 40/40 50/50 |
40/40 40/40 30/30 40/40 50/50 40/30 30/40 50/50 |
30/30 50/50 40/40 40/40 30/40 40/30 40/40 50/50 |
40/40 40/40 30/40 30/30 40/30 40/40 50/50 50/50 |
Umiejętności | ALC +5 ATL +10 BRB +5 WAW +5 ILU +5 MIS +5 ZAB +10 |
ALC +5 PRZ +5 PRY +10 ILU +5 MIS +10 UZD +10 |
ATL +5 BRB +10 BRO +5 DES +10 LPA +5 STR +5 MIS +5 |
ALC +5 PRZ +10 PRY +5 DES +10 ILU +5 MIS +10 |
BRB +5 BRO +5 WAW +5 CPA +10 HAN +10 ORA +10 |
Specjalne | Odporność na choroby, Niewrażliwość na trucizny, Oddychanie pod wodą | Bonus do magicki (many), Odporność na magię, Skóra smoka | Przodek obrońca – zaklęcie przyzwania, Odporność na ogień | Bonus do magicki (many), Wrażliwość na ogień, mróz i prąd, Odporność na choroby | Bonus do magicki (many), Wrażliwość na ogień, mróz i prąd, Odporność na choroby |
Khajit | Nord | Ork | Redgard | Leśny Elf | |
SIŁ INT SW ZR SZ WT OGŁ SZC |
40/30 40/40 30/30 50/50 40/40 30/40 40/40 50/50 |
50/50 30/30 30/40 40/40 40/40 50/40 30/30 50/50 |
45/45 30/40 50/45 35/35 30/30 50/50 30/25 50/50 |
50/40 30/30 30/30 40/40 40/40 50/50 30/40 50/50 |
30/30 40/40 30/30 50/50 50/50 40/30 30/40 50/50 |
Umiejętności | AKR +10 ATL +5 BRB +5 WAW +10 LPA +5 ZAB +5 SKR +5 |
ZBR +5 BRB +10 PAR +5 BRO +10 CPA +10 UZD +5 |
ZBR +10 PAR +10 BRO +10 WAW +5 CPA +10 |
ATL +10 BRB +10 BRO +10 LPA +5 CPA +5 HAN +5 |
AKR +5 ALC +10 PRZ +5 LPA +5 STR +10 SKR +10 |
Specjalne | Oko strachu, Oko nocy | Oko strachu, Nordycki mróz, Odporność na mróz | Odporność ma magię, Beserker (bonus do walki raz na dzień) | Szał adrenaliny, Odporność na trucizny, Odporność na choroby | Język bestii, Odporność na choroby |
STR = (SIŁ) Siła
INT = (INT) Inteligencja
WILL = (SW) – Siła Woli
AGL = (ZR) – Zręczność
SPD = (SZ) – Szybkość
END = (WT) – Wytrzymałość
PER = (OGŁ) – Ogłada
LUCK = (SZC) – Szczęście
ACR (Acrobatics) = (AKR) Akrobatyka
ALC (Alchemy) = (ALC) Alchemia
ALT (Alteration) = (PRZ) Przemiany
ARM (Armorer) = (ZBR) Zbrojmistrz
ATH (Athletics) = (ATL) Atletyka
BLA (Blade) = (BRB) Broń Biała
BLO (Block) = (PAR) Parowanie
BLU (Blunt) = (BRO) Broń Obuchowa
CON (Conjuration) = (PRY) Przywoływanie
DES (Destruction) = (DES) Destrukcja
HTH (Hand To Hand) = (WAW) Walka Wręcz
HVA (Heavy Armor) = (CPA) Ciężki Pancerz
ILL (Illusion) = (ILU) Iluzje
LTA (Light Armor) = (LPA) Lekki Pancerz
MAR (Marksman) = (STR) Strzelectwo
MER (Mercantile) = (HAN) Handel
MYS (Mysticism) = (MIS) Mistycyzm
RES (Restoration) = (UZD) Uzdrowienie
SEC (Security) = (ZAB) Zabezpieczenia
SNE (Sneak) = (SKR) Skradanie się
SPE (Speechcraft) = (ORA) Oratorstwo
Komentarze
Dodaj komentarz