riese

Rasy

Ekhtelion wtorek, 18 kwietnia 2006

Argonianin (Argonian)


Umiejętność

Bonus

Alchemia (Alchemy) +5
Atletyka (Athletics) +10
Broń biała (Blade) +5
Iluzje (Illusion) +5
Mistycyzm (Mysticism) +5
Zabezpieczenia (Security) +10


Atrybut Wartość (mężczyzna/kobieta)
Siła (Strength) 40/40
Inteligencja (Intelligence) 40/50
Siła woli (Willpower) 30/40
Zwinność (Agality) 50/40
Szybkość (Speed) 50/40
Wytrzymałość (Endurance) 30/30
Szczęście (Luck) 50/50
Ogłada (Personality) 30/30


Specjalne
Odporność na choroby (Resist Disease)
Niewrażliwość na trucizny (Immune to Poison)
Oddychanie pod wodą (Water Breathing)

Argoniańczycy ewoluowali na niebezpiecznych bagnach, dzięki czemu wytworzyli sobie szereg przystosowań chroniących ich przed chorobami i truciznami. Ich umiejętność oddychania pod wodą może okazać się przydatna ale pamiętaj, że świat Tamriel składa się przede wszystkim z lądu! Jeśli nie żywisz specjalnych upodobań do jaszczurek, lepiej wybierz inną rasę i naucz się zaklęcia oddychania pod wodą.

Ork (orc)


Umiejętność

Bonus

Zbrojmistrz (Armorer) +10
Parowanie (Block) +10
Broń obuchowa (Blunt) +10
Walka wręcz (Hand-to-Hand) +5
Ciężki pancerz (Heavy Armor) +5
Handlowanie (Mercantile) +5


Atrybut Wartość (mężczyzna/kobieta)
Siła (Strength) 45/45
Inteligencja (Intelligence) 30/40
Siła woli (Willpower) 50/45
Zwinność (Agality) 35/45
Szybkość (Speed) 30/30
Wytrzymałość (Endurance) 50/50
Szczęście (Luck) 50/50
Ogłada (Personality) 30/25


Specjalne
Odporność ma magię (Resist Magicka)
Beserker (bonus do walki raz na dzień)

Ork jest świetnym wyborem dla kogoś, kto lubi grać wojownikiem. Nie są może tak silni jak Redgardzi czy Nordowie, ale ich wysoka siła woli sprawia, że nadają się świetnie do stworzenia maga/wojownika. Pamiętaj, że orkowie nie są zbyt lubiani w Tamriel (wystarczy na nich spojrzeć), Twoja postać zatem będzie typem milczka.

Breton (Breton)


Umiejętność

Bonus

Alchemia (Alchemy) +5
Przemiany (Alteration) +5
Przywołania Conjuration +10
Iluzje (Illusion) +5
Mistycyzm (Mysticism) +10
Uzdrawianie (Restoration) +10


Atrybut Wartość (mężczyzna/kobieta)
Siła (Strength) 40/30
Inteligencja (Intelligence) 50/50
Siła woli (Willpower) 50/50
Zwinność (Agality) 30/30
Szybkość (Speed) 30/40
Wytrzymałość (Endurance) 40/40
Szczęście (Luck) 50/50
Ogłada (Personality) 40/40


Specjalne
Bonus do magicki (many)
Odporność na magię
Skóra smoka

Bretończycy są najlepszymi magami w grze, z najlepszymi bonusami rasowymi do siły woli i inteligencji. Jeśli wybierzesz Bretona owszem, stracisz kilka punktów w zwinności i wytrzymałości (w porównaniu z wysokim elfem), ale jeśli chcesz mieć dobrego czarodzieja, to nie ma dla ciebie lepszego wyboru. Dzięki bonusowi do zaklęć odnowienia nie będziesz się musiał martwić o obrażania (jakże bolesne zwłaszcza na początku gry).

Mroczny Elf (Dark Elf)


Umiejętność

Bonus

Atletyka (Athletics) +5
Broń biała (Blade) +10
Broń obuchowa (Blunt) +5
Destrukcja (Destruction) +10
Lekki pancerz (Light Armor) +5
Strzelectwo (Marksman) +5
Mistycyzm (Mysticism) +5


Atrybut Wartość (mężczyzna/kobieta)
Siła (Strength) 40/40
Inteligencja (Intelligence) 40/40
Siła woli (Willpower) 30/30
Zwinność (Agality) 40/40
Szybkość (Speed) 50/50
Wytrzymałość (Endurance) 40/30
Szczęście (Luck) 50/50
Ogłada (Personality) 30/40


Specjalne
Przodek obrońca (Ancestor Guardian) – zaklęcie przyzwania
Odporność na ogień

Każdy, kto chce najpierw mocno komuś dowalić, a potem wspomóc się jakimś mocnym zaklęciem, powinien wybrać mrocznego elfa. Świetnie władające bronią i zaklęciami destrukcji są postaciami nastawionymi na walkę, a poza tym poruszają się znacznie szybciej od innych ras (przydatne jeśli akurat walka nie toczy się tak jakbyś chciał :P)

Wysoki Elf (High Elf)


Umiejętność

Bonus

Alchemia (Alchemy) +5
Przemiana (Alteration) +10
Przywołania (Conjuration) +5
Destrukcja (Destruction) +10
Iluzja (Illusion) +5
Mistycyzm (Mysticism) +10


Atrybut Wartość (mężczyzna/kobieta)
Siła (Strength) 30/30
Inteligencja (Intelligence) 50/50
Siła woli (Willpower) 40/40
Zwinność (Agality) 40/40
Szybkość (Speed) 30/40
Wytrzymałość (Endurance) 40/30
Szczęście (Luck) 50/50
Ogłada (Personality) 40/40


Specjalne
Bonus do magicki (many)
Wrażliwość na ogień, mróz i prąd
Odporność na choroby

Bonus do many jest znaczniejszy w przypadku wysokich elfów niż Bretończyków. Ceną za to jest jednak zwiększona podatność na niektóre zaklęcia. Jeśli nie wiesz, którą z tych dwóch ras wybrać najlepiej rzuć monetą ;). Breton jest bardziej uniwersalny, ale jeśli chcesz stworzyć naprawdę potężnego maga to powinieneś wybrać elfa (pamiętaj jednak o jego słabościach).

Cesarski (Imperial)


Umiejętność

Bonus

Broń biała (Blade) +5
Broń obuchowa (Blunt) +5
Walka wręcz (Hand-to-Hand) +5
Ciężki pancerz (Heavy Armor) +5
Handel (Mercantile) +10
Oratorstwo (Speechcraft) +10


Atrybut Wartość (mężczyzna/kobieta)
Siła (Strength) 40/40
Inteligencja (Intelligence) 40/40
Siła woli (Willpower) 30/40
Zwinność (Agality) 30/30
Szybkość (Speed) 40/30
Wytrzymałość (Endurance) 40/40
Szczęście (Luck) 50/50
Ogłada (Personality) 50/50


Specjalne
Bonus do magicki (many)
Wrażliwość na ogień, mróz i prąd
Odporność na choroby

Cesarscy są najbardziej wyważoną rasą w Oblivionie, wyraźnie górują jedynie pod względem osobowości (bonusy w nawiązywaniu znajomości). Jeśli chcesz dużo rozmawiać z NPC’ami, perswadować i zagłębiać się w niuanse fabuły, to ta klasa może być dla ciebie w sam raz. Zdolność walki cesarskich nie jest jakaś wysoka, ale również nie jest jakaś bardzo niska.

Khajit (Khajit)


Umiejętność

Bonus

Akrobatyka (Acrobatics) +10
Atletyka (Athletics) +5
Broń biała (Blade) +5
Walka wręcz (Hand-to-Hand) +5
Lekki pancerz (Light Armor) +5
Zabezpieczenia (Security) +5
Skradanie (Sneak) +5


Atrybut Wartość (mężczyzna/kobieta)
Siła (Strength) 40/30
Inteligencja (Intelligence) 40/40
Siła woli (Willpower) 30/30
Zwinność (Agality) 50/50
Szybkość (Speed) 40/40
Wytrzymałość (Endurance) 30/40
Szczęście (Luck) 50/50
Ogłada (Personality) 40/40


Specjalne
Oko strachu (Eye of Fear)
Oko nocy (Eye of Night)

Khajit'ci to istoty podobne do kotów. Są bardzo zwinne i szybkie. Czyni to z nich rasę idealną do stworzenia postaci złodzieja. Mogą widzieć w nocy i posiadają najwyższy współczynnik zwinności ze wszystkich ras. Umiejętności walki pozostawiają wiele do życzenia, nie wybieraj więc Khajita jeśli chcesz dużo walczyć.

Nord (Nord)


Umiejętność

Bonus

Zbrojmistrz (Armorer) +5
Broń biała (Blade) +10
Parowanie (Block) +5
Broń obuchowa (Blunt) +10
Ciężki pancerz (Heavy Amor) +10
Uzdrowienie (Restoration) +5


Atrybut Wartość (mężczyzna/kobieta)
Siła (Strength) 50/50
Inteligencja (Intelligence) 30/30
Siła woli (Willpower) 30/40
Zwinność (Agality) 40/40
Szybkość (Speed) 40/40
Wytrzymałość (Endurance) 50/50
Szczęście (Luck) 50/50
Ogłada (Personality) 30/30


Specjalne
Oko strachu (Eye of Fear)
Nordycki mróz (nornic Frost)
Odporność na mróz

Wysocy, jasnowłosi i silni Nordowie są ziszczeniem snów graczy o rasie wojowników. Wysokie współczynniki siły i umiejętność rzucania zaklęć uzdrawiania czynią z nich postacie bardzo niebezpieczne i wytrzymałe. Odporność na mróz Nordów jest ich drugorzędną zaletą.

Redgard (Redguard)


Umiejętność

Bonus

Atletyka (Athletics) +10
Broń biała (Blade) +10
Broń obuchowa (Blunt) +10
Lekki pancerz (Light Armor) +5
Ciężki pancerz (Heavy Amor) +5
Handel (Mercantile) +5


Atrybut Wartość (mężczyzna/kobieta)
Siła (Strength) 50/40
Inteligencja (Intelligence) 30/30
Siła woli (Willpower) 30/30
Zwinność (Agality) 40/40
Szybkość (Speed) 40/40
Wytrzymałość (Endurance) 50/50
Szczęście (Luck) 50/50
Ogłada (Personality) 30/40


Specjalne
Szał adrenaliny (Adrenaline Rush)
Odporność na trucizny (Resist Poison)
Odporność na choroby (Resist Disease)

Redgardzi dzięki wysokiej sile i wytrzymałości są świetnymi wojownikami. Bonusy do umiejętności dodatkowo sprawiają, że rasą tą można walczyć tylko w zwarciu. Umiejętność specjalna: szał adrenaliny sprawia, że musisz się dobrze zastanowić, którą rasę wybrać (orka, norda czy redgarda).

Leśny Elf (Wood Elf)


Umiejętność

Bonus

Akrobatyka (Acrobatics) +5
Alchemia (Alchemy) +10
Przemiana (Alteration) +5
Lekki pancerz (Light Armor) +5
Strzelectwo (Marksman) +10
Skradanie (Sneak) +10


Atrybut Wartość (mężczyzna/kobieta)
Siła (Strength) 30/30
Inteligencja (Intelligence) 40/40
Siła woli (Willpower) 30/30
Zwinność (Agality) 50/50
Szybkość (Speed) 50/50
Wytrzymałość (Endurance) 30/30
Szczęście (Luck) 50/50
Ogłada (Personality) 30/40


Specjalne
Język bestii (beast tongue)
Odporność na choroby (Resist Disease)

Elfy leśne są świetnym wyborem dla graczy którzy, chcą stworzyć postać kroczącą ścieżką cienia. Są one najszybszymi i najzwinniejszymi postaciami, które pozwolą Ci zabijać z niezwykłą szybkością i uciekać zanim pojawią się strażnicy. Jeśli nie jesteś doświadczonym graczem, to powinieneś wybrać inną rasę. Gra leśnym elfem może okazać się dla Ciebie za trudna (ale jednocześnie bardzo ekscytująca). Jeśli masz zadatki na ninje albo złodzieja, to chyba już wiesz co wybrać. ;)

Wybór płci

Przyjrzyj się uważnie różnicom pomiędzy płciami w konkretnych rasach zanim dokonasz wyboru! Jeśli jesteś zdecydowany grać kobietą, to wybierz taką rasę, która pozwoli Ci robić to co będziesz chciał. Płeć lepsza z zasady jest słabsza od mężczyzn, ale ma wyższe współczynniki siły woli (choć nie w każdej rasie). Panowie natomiast są wytrzymalsi co czyni z nich potencjalnie lepszych wojowników. Kobiety mają wyższą ogładę oraz (w przypadku orków i argoniańczyków) wyższą inteligencję. Na początku gry będzie Ci się łatwiej grało mężczyzną, ale już pod jej koniec różnice między płciami nie odgrywają znaczenia.

Porównanie

  Argonianin Breton Mroczny Elf Wysoki Elf Cesarski
SIŁ
INT
SW
ZR
SZ
WT
OGŁ
SZC
40/40
40/50
30/40
50/40
50/40
30/30
30/30
50/50
40/30
50/50
50/50
30/30
30/40
30/30
40/40
50/50
40/40
40/40
30/30
40/40
50/50
40/30
30/40
50/50
30/30
50/50
40/40
40/40
30/40
40/30
40/40
50/50
40/40
40/40
30/40
30/30
40/30
40/40
50/50
50/50
Umiejętności ALC +5
ATL +10
BRB +5
WAW +5
ILU +5
MIS +5
ZAB +10
ALC +5
PRZ +5
PRY +10
ILU +5
MIS +10
UZD +10
ATL +5
BRB +10
BRO +5
DES +10
LPA +5
STR +5
MIS +5
ALC +5
PRZ +10
PRY +5
DES +10
ILU +5
MIS +10
BRB +5
BRO +5
WAW +5
CPA +10
HAN +10
ORA +10
Specjalne Odporność na choroby, Niewrażliwość na trucizny, Oddychanie pod wodą Bonus do magicki (many), Odporność na magię, Skóra smoka Przodek obrońca – zaklęcie przyzwania, Odporność na ogień Bonus do magicki (many), Wrażliwość na ogień, mróz i prąd, Odporność na choroby Bonus do magicki (many), Wrażliwość na ogień, mróz i prąd, Odporność na choroby


  Khajit Nord Ork Redgard Leśny Elf
SIŁ
INT
SW
ZR
SZ
WT
OGŁ
SZC
40/30
40/40
30/30
50/50
40/40
30/40
40/40
50/50
50/50
30/30
30/40
40/40
40/40
50/40
30/30
50/50
45/45
30/40
50/45
35/35
30/30
50/50
30/25
50/50
50/40
30/30
30/30
40/40
40/40
50/50
30/40
50/50
30/30
40/40
30/30
50/50
50/50
40/30
30/40
50/50
Umiejętności AKR +10
ATL +5
BRB +5
WAW +10
LPA +5
ZAB +5
SKR +5
ZBR +5
BRB +10
PAR +5
BRO +10
CPA +10
UZD +5
ZBR +10
PAR +10
BRO +10
WAW +5
CPA +10
ATL +10
BRB +10
BRO +10
LPA +5
CPA +5
HAN +5
AKR +5
ALC +10
PRZ +5
LPA +5
STR +10
SKR +10
Specjalne Oko strachu, Oko nocy Oko strachu, Nordycki mróz, Odporność na mróz Odporność ma magię, Beserker (bonus do walki raz na dzień) Szał adrenaliny, Odporność na trucizny, Odporność na choroby Język bestii, Odporność na choroby

STR = (SIŁ) Siła
INT = (INT) Inteligencja
WILL = (SW) – Siła Woli
AGL = (ZR) – Zręczność
SPD = (SZ) – Szybkość
END = (WT) – Wytrzymałość
PER = (OGŁ) – Ogłada
LUCK = (SZC) – Szczęście

ACR (Acrobatics) = (AKR) Akrobatyka
ALC (Alchemy) = (ALC) Alchemia
ALT (Alteration) = (PRZ) Przemiany
ARM (Armorer) = (ZBR) Zbrojmistrz
ATH (Athletics) = (ATL) Atletyka
BLA (Blade) = (BRB) Broń Biała
BLO (Block) = (PAR) Parowanie
BLU (Blunt) = (BRO) Broń Obuchowa
CON (Conjuration) = (PRY) Przywoływanie
DES (Destruction) = (DES) Destrukcja
HTH (Hand To Hand) = (WAW) Walka Wręcz
HVA (Heavy Armor) = (CPA) Ciężki Pancerz
ILL (Illusion) = (ILU) Iluzje
LTA (Light Armor) = (LPA) Lekki Pancerz
MAR (Marksman) = (STR) Strzelectwo
MER (Mercantile) = (HAN) Handel
MYS (Mysticism) = (MIS) Mistycyzm
RES (Restoration) = (UZD) Uzdrowienie
SEC (Security) = (ZAB) Zabezpieczenia
SNE (Sneak) = (SKR) Skradanie się
SPE (Speechcraft) = (ORA) Oratorstwo

Komentarze

Gość_Macc* · wtorek, 15 sierpnia 2017, 13:19
0
Przydatna tabelka
Mirak · środa, 1 listopada 2017, 10:14
0
Heh fajnie, ja gram od niedawna i zrobiłem coś orginalnego tzn. Jestem Nordem w lekkim pancerzu posługującym się łukiem i bronią obuchową oraz dobrym złodziejem i gra się super, polecam

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...