Mroczne Bractwo jest najbardziej tajemniczą organizacją w grze. Zainteresuje się Tobą i zaoferuje członkostwo, dopiero gdy zabijesz kogoś niewinnego. Może to być ktokolwiek: sklepikarz, strażnik, żebrak. Oczywiście bandyci czy inne potworne humanoidy się nie liczą. Najłatwiej zabić w nocy jakiegoś żebraka albo samotnego gościa tawerny. Powinieneś się także upewnić, że ta osoba nie oferuje żadnych zadań pobocznych.
Po sukcesywnym morderstwie idź się przespać na jakimś łóżku. Nawet samotna mata w ruinach na jakimś zadupiu wystarczy. Pojawi się wtedy Lucien Lachance, Mówca w Mrocznym Bractwie, z ofertą dołączenia do gildii. Jeśli odmówisz, nie będzie Cię więcej dręczył. Jeśli się zgodzisz, otrzymasz pierwsze zadanie.
Nóż w Ciemnościach
Twoim pierwszym zadaniem będzie zabicie niejakiego Rufio w Zajeździe Pod Złym Omenem, znajdującej się przy drodze na północny-zachód od Bravil. Popytaj gości o niego a dowiesz się, że większość czasu spędza w prywatnych kwaterach w piwnicy. Porozglądaj się, by szybko odnaleźć klapę w podłodze.
Jakimś cudem Rufio przesypia większość dnia, co czyni sprawę łatwą. Zabij go w trakcie snu, to najprostsze wyjście. Wykup sobie pokój w karczmie lub prześpij się gdzieś indziej, by znowu spotkać Luciena. Skieruje Cię on do Cheydinhal, gdzie znajduje się komórka Bractwa. Włam się do opuszczonego domu wskazanego przez kompas, udaj się do piwnicy, by trafić na wejście do siedziby. Powiedz hasło, które podał Ci Lucien, by dostać się do środka.
Porozmawiaj z Ocheevą wewnątrz Sanktuarium, by zostać wprowadzonym w podstawy funkcjonowania Bractwa oraz otrzymać niczego sobie lekki pancerz. Potem pomyszkuj po okolicy. W kącie znajdziesz księgę "Wilcza Królowa , Tom 6", która podwyższy Skradanie się o jeden punkt. W Sali Treningowej znajdziesz Ahzirr Trajijazaeri, podwyższającą zdolność Walki Wręcz. W skrzyni znajdziesz księgi – Straż Tylną podwyższającą umiejętność lekkich pancerzy oraz Złotą Wstęga Zasługi podwyższającą Celność.
W Kwaterach Mieszkalnych znajdziesz najlepsze graty. Pamiętaj, że jedno z przykazań Bractwa zabrania kradzieży, więc poczekaj, aż wszyscy będą spali, albo gdy pomieszczenie jest puste (między północą a trzecią nad ranem). Skrzynia Teinaavy zawiera niezły sprzęt łuczniczy, m.in. Czarną Strzałę oraz kolejną książkę podwyższającą Celność. W skrzyni Gogron gro-Bolmoga znajdziesz trochę cięższej broni.
Zadania od Vicente Valchieri
Vincenta znajdziesz na najniższym poziomie Sanktuarium. Porozmawiaj z nim, by dowiedzieć się o jego wampiryzmie oraz dostać swój pierwszy kontrakt. Poradzi Ci także porozmawiać z innymi członkami Bractwa przed przystąpieniem do zadania, gdyż mogą mieć dla Ciebie jakieś rady.
Wodny Grób
Musisz dostać się na pokład statku Marie Elena i zabić jego kapitana, Gastona Tussauda. Pierwsze zadanie nie oferuje bonusu, więc nie ma co się przejmować. Po prostu udaj się na nabrzeże w Cesarskim Mieście i weź ze sobą jakąś solidną broń.
Gdy dotrzesz na miejsce i znajdziesz statek, nie rozmawiaj z piratami. Jeśli chcesz się dostać na statek po cichu, skorzystaj z beczki na krańcu ulicy. Możesz się w niej schować. Możesz też po prostu wmaszerować na statek, ale wtedy wszyscy piraci się na Ciebie rzucą. Najlepiej zrobić to, gdy w okolicy jest Strażnik Miejski, który Ci pomoże.
Jeśli masz wysoką Akrobatykę, możesz wskoczyć na mały balkon z tyłu statku, otworzyć solidnie zabezpieczone drzwi i pojawić się tuż za plecami kapitana. Znakomita okazja do skrytobójstwa.
Jeśli jednak wślizgniesz się w beczce, czeka Cię starcie z dwójką piratów na korytarzu. Poczekaj, aż się nagadają i udadzą do swoich kwater, w których będziesz mógł ich po cichu wyeliminować.
Nieważne jak tego dokonasz, po zabiciu kapitana do pomieszczenia wtargnie dwójka piratów. Jeśli się skradasz, nie wykryją Cię. Możesz wziąć ze zwłok Tussauda klucz do jego prywatnej skrzyni, którą następnie możesz splądrować. Po śmierci kapitana, wszyscy piraci na statku będą Cię atakować, gdy tylko Cię zobaczą, więc musisz stamtąd wiać i to szybko.
Wypadki Chodzą po Ludziach
Wróć do Vincenta po następne zadanie. Twoim kolejnym celem jest Baenlin, zamieszkały w Brumie. Aby zdobyć bonusową nagrodę, musisz zabić go poprzez spuszczenie mu na głowę wypchanego łba wiszącego nad fotelem, na którym zwykł spożywać posiłki od 8 do 11 wieczorem. Można tego dokonać tylko poprzez dostanie się do małego, ukrytego korytarza w jego domu. Jeśli zabijesz go w inny sposób lub zabijesz jego sługę Gromma, tracisz bonus.
Włam się do domu przez drzwi do piwnicy, najlepiej w nocy. Wejście do korytarzyka jest w pokoju Gromma, na piętrze. Otwórz drzwiczki, wejdź i zamknij je za sobą, po czym poczekaj do 8.30 wieczorem. Poluzuj zamocowanie głowy i łup! – Baenlin nie żyje.
Tuż po jego śmierci, Gromm przybiegnie do ciała i będzie tam stał. Nie powinieneś mieć dzięki temu żadnych problemów z ucieczką. Nawet, jeśli Gromm Cię wykryje, powinieneś zachować bonus.
Wróć do Vincenta po nagrodę: sztylet Cierń cierpienia z efektami Osłabienie zdrowia oraz Obniżeniem siły.
Do Egzekucji
Następne zadanie od Vincenta nie będzie łatwe: masz włamać się do Cesarskiego Więzienia i zabić mrocznego elfa o imieniu Valen Dreth. Otrzymasz od niego klucz do cesarskich ścieków, przez które poprzednio uciekłeś wraz z Cesarzem.
Pierwszą rzeczą, którą zauważysz po wejściu do ścieków jest to, że drzwi po prawej stronie są otwarte. To najkrótsza droga do celu. Idąc przez nie, trafisz do kolejnej sekcji kanałów. Ostatecznie drogę zablokują Ci zamknięte kraty. Możesz też iść do więzienia drogą, którą z niego niedawno wyszedłeś.
Gdy natrafisz na drabinę prowadzącą do sanktuarium, użyj jej. Zamknij drzwi, które będziesz miał przed sobą i posłuchaj sobie długiej rozmowy pary strażników. Gdy skończą, zapisz grę i przemknij się obok nich. Możesz spróbować dostać się do niewielkiej komórki w południowym kącie sanktuarium i okraść Kapitana Geparda Montrosea. Zdobędziesz w ten sposób klucz do cesarskiego więzienia oraz klucz do celi Valena Dretha.
Dostanie się do następnego obszaru może być drogą przez mękę z powodu strażnika pilnującego ostatnie schody. Jeśli masz wysoką Akrobatykę, możesz wskoczyć na jeden z filarów, a stamtąd na wyższą partię pomieszczenia, z której zeskoczysz za strażnikiem, aczkolwiek może to wymagać bardzo wielu prób. Jedynym innym sposobem jest łyknięcie mikstury niewidzialności lub czegoś podobnego.
Idź dalej przez Cesarskie Podziemia unikając strażnika robiącego swoje rundki po okolicy i zinfiltruj Cesarskie Więzienie. Skradaj się po schodach, aż usłyszysz Valena gadającego z klawiszem. Poczekaj aż skończą i strażnik odejdzie. Weź klucze leżące na stole niedaleko, otwórz celę i wyeliminuj cel. Jeśli strażnik nie odejdzie od celi (z powodu błędu gry), zastrzel Valena przez kraty. Klawisz nie powinien zareagować.
Czas znikać. Możesz ponownie przekraść się drogą, którą tu przybyłeś albo kulturalnie wyjść przez Cesarski Bastion, który jest przestrzenią publiczną (strażnicy Cię nie zaatakują).
Wróć do Vincenta, by otrzymać Wagę Bezwzględnej Sprawiedliwości, która zwiększa Siłę, Zręczność i Inteligencję o 2 punkty każdy, kosztem 2 punktów Osobowości. Bonus otrzymujesz tak długo, jak masz ten przedmiot w ekwipunku
Zadanie Poboczne: Cienistołuski Renegat
Jeśli porozmawiasz z Teinaavą na tym etapie rozgrywki, zaoferuje Ci on dodatkowe zadanie. Nie ma ono wpływu na Twoje relacje z Bractwem czy Vincentem, ale hej – zawsze jedno zadanie więcej! Będzie chciał abyś zabił jednego z jego dawnych przyjaciół, który dawno temu zrezygnował z drogi zabójcy, przynosząc tym samym wstyd Teinaavie. Zadanie jest proste – masz udać się do obozu na bagnach nieopodal Leyawiin i wyeliminować Szramę-Na-Ogonie, jako dowód przynosząc jego serce.
Gdy go dopadniesz, zaoferuje Ci umowę. Jeśli pozwolisz mu żyć, dowiesz się, gdzie ukrył swoją sakiewkę ze złotem i zaoferuje Ci serce innego argonianina, niedoszłego zabójcy. Jeśli się zgodzisz, zrabujesz jego złoto, a serce znajdziesz w zwłokach na zachód od obozu, pod drzewem. Możesz też zabić Szramę-Na-Ogonie, wziąć jego serce i wrócić. Obydwa wyjścia działają tak samo dobrze. Teinaava będzie zadowolona i w nagrodę dostaniesz Buty Spętania Krwi, podwyższające Akrobatykę i Ostrze.
Zamordowany Człowiek
Następny kontrakt od Vincenta jest dziwny. Francois Motierre, zamieszkały w Chorrol, ma problemy z dłużnikami, którzy wynajęli zabijakę. Musisz pomóc Francoisowi poprzez zabicie go... a przynajmniej wiarygodne upozorowanie zabójstwa na oczach wynajętego zabijaki. Dokonasz to poprzez dźgnięcie go zatrutym sztyletem. Trucizna powinna zadziałać wystarczająco wiarygodnie.
Udaj się do jego rezydencji bez chwili zwłoki. Po dotarciu na miejsce natychmiast do Ciebie zagada. Gdy dowiesz się wszystkiego co chcesz, ukryj się w innej części domu. Miej zatrute ostrze w gotowości.
Gdy pojawi się argoniański zabójca, poczekaj, aż chwilę porozmawia, a następnie dźgnij Francoisa ostrzem. „Umrze” natychmiast, a argonianin Cię zaatakuje. Nie przejmuj się nim, po prostu ucieknij i wynieś się z miasta.
Poczekaj 24 godziny, aby ciało Francoisa zostało przeniesione do kaplicy. Nie otrzymasz żadnego powiadomienia w tej sprawie, więc po prostu udaj się na miejsce po odpowiednim czasie.
Wejdź do podziemi kaplicy i „porozmawiaj” z „nieboszczykiem”. Zaaplikujesz mu antidotum, dzięki czemu wstanie. W tej chwili zostaniesz zaatakowany przez szczątki członków rodziny Motierre, które najwyraźniej nie są zadowolone z obrotu spraw. Są dosyć wytrzymali jak na zombie, ale powinieneś sobie poradzić. Uważaj jedynie na to, by Francois przetrwał starcie. Następnie odeskortuj go do Zajazdu Pod Siwą Kobyłą, by ukończyć zadanie.
Wróć do Vincenta i odbierz swoją nagrodę: amulet Okrutne Serce, podwyższający Siłę i Siłę Woli. Zaoferuje Ci także przemianę w wampira, jeśli tego sobie zażyczysz.
Zadania od Ocheevy
Samotny Wędrowiec
Po wykonaniu zadania "Zamordowany Człowiek", Vincente odeśle Cię od Ocheevy po więcej zleceń. Pierwsze z nich będzie polegało na wyeliminowaniu wysokiego elfa o imieniu Faelian w Cesarskim Mieście. Musi to wyglądać jak zwykłe morderstwo, dlatego powinno zostać dokonane w domu, bez świadków.
Udaj się do Cesarskiego Miasta i dorwij jakiegokolwiek elfa, wysoki, leśny, mroczny, bez różnicy. Przyda Ci się najpierw zdobyć zaufanie swojego rozmówcy, więc pożartuj, podrwij, popodziwiaj lub po prostu przekup. Zostaniesz oddelegowany do Hotelu Tiber Septim na Placu Talosa.
Udaj się tam i porozmawiaj z właścicielką hotelu. Augusta Calidia z ochotą wyzna Ci, że Faelian ma problemy ze Skoomą. Niezbyt dyskretna hotelarka, ale co tam. Powie Ci także o Atraenie, jego towarzyszce zabaw, która z kolei wspomni o opuszczonym domu w dzielnicy Elfich Ogrodów, dokąd Faelian chadza każdego dnia.
Owy dom należy do Lokmira i powinien zostać zaznaczony na mapie po rozmowie z Atraeną. Idź i wyeliminuj swój cel. Zadanie można też wykonać poprzez śledzenie swojego celu by dowiedzieć się, gdzie się szwenda po opuszczeniu hotelu. Zawsze zabijaj go w opuszczonym domu, gdyż inne miejsce spowoduje utratę bonusowej nagrody: łuku Łowca Cieni.
Złe Lekarstwo
Musisz teraz wyeliminować niejakiego Rodericka, przywódcę grupy najemników. Jest śmiertelnie chory, ale ktoś chce bardzo przyspieszyć jego śmierć. Masz zinfiltrować Fort Sutch, zamienić jego lekarstwo na truciznę i zwiać stamtąd. Jeśli zostaniesz wykryty, musisz go zabić tradycyjnie, najlepiej obuchem przez łeb.
Dobrze się przygotuj do zadania. Wyekwipuj kaptur oraz zbroje bractwa. Przyda się także Pierścień Khajitów, który zdobędziesz od Daedry Meridii (patrz Zadania Daedryczne w dziale solucje) po wykonaniu jej zadania. Na wszelki wypadek weź też kilka mikstur niewidzialności. Porozmawiaj z Teinaavą, by dowiedzieć się, że niedaleko fortu jest zrujnowana wieża, a obydwa te miejsca są połączone tunelem. Przydatne dla cichego podejścia.
Główne wejście do fortu jest oznaczone zieloną strzałką na mapie. Jest to zwyczajna klapa w ziemi, dlatego niełatwo jest je znaleźć. Tylne drzwi do kompleksu znajdują się w zrujnowanej wieży stojącej niedaleko. Na potrzeby tej solucji zakładamy, że wybraliście trudniejsze podejście, czyli główne wejście.
Ta misja wymaga bardzo dużo skradania, więc w zasadzie możesz nie wychodzić z tego trybu. Pierwszą osobą, którą spotkasz po wejściu do kompleksu, będzie Laenafil. Przemknij obok niej, ewentualnie obrabuj z Klucza do bramy Fortu Sutch, który otwiera dwie zamknięte bramy niedaleko. Wytrych na nie nie działa, więc jeśli nie zdobędziesz klucza, to musisz iść korytarzem w dół i przemknąć obok każdego, kogo tam spotkasz. Prawdopodobnie ork będzie blokował drzwi, więc użyj mikstury niewidzialności.
Jakkolwiek to zrobisz, powinieneś dostać się do środkowego poziomu kompleksu i kierować się korytarzami na północ. Trafisz do pomieszczenia, w którym Roderick sobie smacznie śpi oraz gdzie znajdują się jego szafki na lekarstwa. Musisz załatwić sprawę nim Laenafil i ork skończą swoją rozmowę, gdyż po niej przyjdą do owego pomieszczenia i znacznie utrudnią Ci życie. Podkradnij się do szafki i podmień lekarstwo Rodericka na truciznę. Następnie znikaj stamtąd możliwie szybko i cicho. Wróć do Ocheevy po Wytworne Szaty Oszusta – przydatny płaszczyk ulepszający Retorykę i Osobowość.
Kto Winny?
Zapowiada się ciekawie. Ocheeva powie Ci, że zostałeś zatrudniony w celu infiltracji pewnej imprezy i zabicia wszystkich gości tak, aby nikt się nie pokapował, że to ty. Udaj się do Skingradu. Przed wejściem do domu pozbądź się broni, zbroi, kaptura czy czego tam jeszcze, załóż jakieś zwyczajne łaszki. Wytworne Szaty Oszusta byłyby najlepsze, ale każde inne też będą dobre. Fafnir, czekający na Ciebie przed drzwiami, da Ci klucz.
Gdy wejdziesz do środka, będziesz musiał znaleźć jakiś sposób na zabicie wszystkich bez wzbudzenia podejrzeń. Najłatwiej jest odizolować poszczególne cele i mordować pojedynczo, najlepiej atakiem z zaskoczenia. Większość z nich powinna paść po jednym ciosie. Na szczęście na piętrze jest kilka pokojów wyposażonych w łóżka, a zatem wystarczy czekać, aż poszczególni goście udadzą się na spoczynek i...
Możesz też pobawić się w zbudzanie zaufania poszczególnych celów za pomocą Retoryki i pieniędzy. Tych ostatnich nie musisz żałować, bo ostatecznie wszystkie odzyskasz. Możesz zacząć od mrocznej elfki, ponieważ jest taka słodziutka i inny gość przypadł jej do gustu. Przekonaj ją, że spotka się z nią w pokoju na piętrze, a następnie sam się tam udaj i łup – jeden cel z głowy.
Najtrudniejszy do odizolowania jest Nord, ale po zabiciu trzech innych gości wpadnie w szał i zabije czwartego, prosząc Cię wcześniej o pomoc. Warto też szybko sprzątnąć Redgarda, gdyż wyraźnie Ci nie ufa.
Gdy zostaniesz tylko Ty i Nord sprawa będzie banalna. Nie będzie innych świadków, więc możesz wykończyć go w honorowej walce. Gdy już będziesz miał wszystkich z głowy, wróć do Ocheevy po swoją nagrodę: Błogosławieństwo Matki Nocy, dające permanentny bonus +2 do Broni Białej, Akrobatyki, Skradania, Zabezpieczeń i Strzelectwa.
Permanentna Emerytura
Następnym celem będzie Adamus Phillida, oficer Legionów Cesarskich w stanie spoczynku, który dał Mrocznemu Bractwu niezły wycisk w przeszłości. Przebywa w Leyawiin, na południe od Cesarskiego Miasta. Masz dowolność w kwestii metody zabójstwa, aczkolwiek dostaniesz specjalną strzałę, która natychmiast zabije Adamusa, jeśli będzie nieuzbrojony. Aby otrzymać bonus, będziesz musiał uciąć mu palec i podrzucić go do biurka jego następcy.
Udaj się do Leyawiin i pomyszkuj na miejscu. Cel jest wskazywany przez znacznik na kompasie, więc nie będziesz miał większych problemów ze znalezieniem go. Porozmawiaj także z jego strażnikiem przybocznym, by dowiedzieć się co nieco o jego planie dziennym. Jedyne, co robi, to odwiedza siedzibę Straży Wybrzeża oraz pływa rano w jeziorku. Napięty harmonogram, nie ma co...
W każdym bądź razie, zaczaj się przy stawie w mieście około 1 po południu, gdyż o tej godzinie Adamus zażywa kąpieli. Możesz spróbować ukryć się za okolicznymi głazami lub w bocznej alejce. Miej łuk i Różę Sithisa w gotowości. Gdy tylko będziesz miał okazję, zastrzel go z ukrycia. Później zabierz palec oraz wszelkie posiadane klucze i w drogę do Cesarskiego Miasta. Możesz także spróbować go załatwić, gdy śpi w koszarach straży miejskiej, ale wtedy otacza go przynajmniej 8 strażników, co znacząco utrudnia zadanie.
Udaj się do Cesarskiego Więzienia w Cesarskim Mieście krótko po północy. Miejsce, do którego masz się udać, będzie oznaczone na mapie. Drzwi do Biura Cesarskiego Legionu otworzysz kluczem zdobytym od Adamusa. Biurko, do którego masz schować palec, powinno stać naprzeciwko Ciebie. Otwórz zamek, umieść palec, sprawdź pobliską skrzynię (niezłe skarby) i znikaj stamtąd.
Wróć do Ocheevy, by otrzymać... całe 500 septimów, łał! I to już koniec zadań od niej.
Zadania od Luciena Lachance
W Sekrecie i w Cieniu
Po ukończeniu ostatniego zadania, Ocheeva da Ci list od Luciena Lachance, w którym prosi Cię o spotkanie w Forcie Farragut, na północny wschód of Cheydinhal. Miejsce zostanie oznaczone na mapie, to całkiem niedaleko. Fort jest zamieszkany przez Mrocznych Strażników, twardsze wersje zwykłych szkieletów. Przebij się do Lachance'a tak szybko, jak tylko możesz.
Czystka
Porozmawiaj z Lucienem, by dostać nowe zadanie. Okazuje się, że szpieg zinfiltrował Bractwo. Wiadomo tylko tyle, że jest to ktoś z komórki w Cheydinhal. Twoja misja? Wybić wszystkich dla pewności. To oczywiście nie będzie łatwe.
Lucien da Ci dwie rzeczy, które mogą okazać się przydatne w trakcie misji. Jest to zatrute jabłko, które zabija cel natychmiast po konsumpcji, oraz zwój przywołujący ducha Rufio. Jeśli jesteś dobry w otwieraniu zamków, włam się do beczki stojącej niedaleko, by zyskać więcej jabłuszek. Nie musisz ich używać, ale zawsze możesz je sprzedać za 300 septimów każde.
Wróć do sanktuarium w Cheydinhal i rozpocznij polowanie. Szykuje Ci się powtórka z zadania "Kto Winny?". Bezpośredni atak to pewne samobójstwo, o ile nie jesteś naprawdę mocnym wojownikiem. Na dobry początek możesz zatruć kilka osób swoimi jabłuszkami, choć jest to czasochłonne. Udaj się do kwater mieszkalnych i zabierz stamtąd całe żarcie, jakie znajdziesz, a pozostaw swoje jabłka. Możesz też spróbować okraść poszczególnych członków bractwa, ale zamiast zabierać cokolwiek, podrzucaj im owoc. Zaznaczam, że Vincent w ogóle nie je, więc w ten sposób go nie wyeliminujesz.
Zamiast bawić się w trucie, możesz próbować eliminować wszystkich pojedynczo. Vincent nie rusza się ze swojej krypty, więc atak z zaskoczenia jest wskazany. Ocheeva także ma własny pokój, a zatem możesz ją wyeliminować w podobny sposób. Pozostałych zatłucz w trakcie snu albo treningów. Dopóki nikt nie zauważy twojego ataku, nie będzie reakcji, nawet jeśli ktoś prawie potknie się o zwłoki lub truposz padnie mu tuż przed oczyma. Jeśli wpadniesz w poważne kłopoty, w ostateczności możesz przyzwać Rufia.
Po egzekucji wróć do Luciena. Dowiesz się, że następne zadania będzie Ci przekazywał za pomocą wiadomości ukrytych w różnych miejscach. Otrzymasz też konia – Cienistą, najlepszego wierzchowca w grze.
Sprawy Czarodzieja
Pierwszą wiadomość znajdziesz na Wzgórzu Bohatera. Masz udać się do Jaskini Zwiędłych Liści i wyeliminować Celedaena – nekromantę szykującego się do przemiany w lisza. Jaskinia jest w bardzo odosobnionym miejscu, więc przenieś się za pomocą mapy tak blisko, jak możesz, po czym skorzystaj z Cienistej. Gdy dotrzesz na miejsce, wejdź do jaskini i zacznij myszkować. Ponieważ cel jest nekromantą, można spodziewać się nieumarłych. Bądź na nich gotowy. Na półkach blisko wejścia znajdziesz książkę Sztuka Magii Wojennej , podwyższającą umiejętność Zniszczenie. W pierwszej części podziemi znajdziesz także księgę Ścieżka Transcendencji, która ujawnia słabość twojego celu: cały czas ma przy sobie magiczną klepsydrę, która czyni go nieśmiertelnym. Jeśli go z nią rozdzielisz, chociażby ją kradnąc, umrze natychmiast.
Kradzież kieszonkowa może być trudna, gdyż Celedaen lubuje się w dzikim spacerowaniu po swojej jaskini. Poza tym musisz mieć naprawdę wysoką umiejętność Skradania, by tego dokonać. Ale nie ma obaw, jeśli Ci się to nie powiedzie. Gość nie jest zbyt twardy w zwykłej walce, posiada dość standardowy zestaw zaklęć magicznych. Gdy tylko Cię dostrzeże, rzuci na siebie niewidzialność oraz przywoła sobie ducha do pomocy. Poczekaj, aż czar minie i zatruj go czymś lub zdejmij za pomocą magicznej broni.
Gdy skończysz z Celedaenem, udaj się do Chorrol, gdzie czeka na Ciebie kolejna wiadomość.
Krewny
Odnajdź Starą Sakwę w Chorrol, by dostać nową misję. Masz zabić wszystkich członków rodziny Draconis. Niestety znasz tylko miejsce przebywania Perenni Draconis, farmę Jabłeczny Sad. Udaj się tam, wydostań ze staruszki informacje i powybijaj członków rodu.
Farmę znajdziesz niedaleko Świątyni Władcy Chmur, masz więc ułatwiony transport na miejsce. Powiedz Perenni, że szukasz jej dzieci, a da Ci listę oraz trochę pieniędzy. Biedaczka myśli, że chcesz pomóc jej w zakupie prezentów dla nich. Skróć jej życie i zacznij polowanie.
Matthiasa Draconisa znajdziesz w Cesarskim Mieście, na Placu Talosa. Jest on w zasadzie najłatwiejszy do zabicia. Po prostu udaj się pod jego dom, poczekaj do północy, po czym włam się do niego i trochę się poskradaj. Uważaj na drugiego lokatora, Collatinusa Vediusa. Wejdź po schodach do pokoju Matthiasa. Zabicie go jednym potężnym uderzeniem z zaskoczenia może nie podziałać, bo jest on dość wytrzymały. Wzmocnij się jakimiś przedmiotami podnoszącymi siłę, albo zatruj broń. Możesz też pozbyć się wszelkich kradzionych rzeczy i zabić go konwencjonalnie, a następnie zapłacić karę.
Andreas Draconis jest w Karczmie Pod Pijanym Smokiem, koło drogi na północny wschód od Leyawiin. Sprawę utrudnia strażnik, który jest zawsze obecny w karczmie. Najlepiej poczekać aż zaśnie, co dzieje się zazwyczaj między 1 a 6 rano i wtedy wyeliminować cel. Zapisz grę nim to zrobisz, gdyż strażnik jest niezły w wykrywaniu skradających się osób. Możesz też po prostu zabić cel i zapłacić karę.
Sibylla zamieszkuję Pieczarę w Błotnej Dolinie, na wschód od Cesarskiego miasta, niedaleko Kapliczki Vaerminy, obok jeziora Poggad. W swoim liście Perennia ostrzega Cię, że okolicę zamieszkują niebezpieczne zwierzęta, co jest prawdą. Sama Sibylla nie jest jednak żadnym wyzwaniem.
Caelia jest strażniczką miejską w Leyawiin, toteż patroluje miasto przez większość dnia, a noc spędza w koszarach. Rano, od 7 do 12 przebywa w Gospodzie Trzech Sióstr w prywatnym pokoju. Najlepiej będzie włamać się do pokoju i ukryć się, powinieneś mieć okazję na niezły atak z zaskoczenia. Ma na sobie sporo pancerza, więc nie zawsze może Ci się udać zdjąć ją jednym strzałem.
Kolejne zadanie czeka na Ciebie w studni na Dziedzińcu Zamku Skingrad.
Złamane Przysięgi
Twoje zadanie polega na wyeliminowaniu J’Ghasta, posiadającego dom w Brumie. Jest mistrzem w walce bez broni. Jeśli nie znajdziesz go w jego domu, to najprawdopodobniej jest w ukrytym pomieszczeniu (klapę znajdziesz w jego domu, ukrytą pod zwojami tkanin), gdzie trenuje. To najlepsze miejsce na zabójstwo.
Postacie z niską Zręcznością mogą mieć problem z tym gostkiem, gdyż grozi im ciągłe powalenie. Dla takich polecam jak najszybsze zatrucie go, lub walenie z broni dystansowej, póki ma się okazję. Pozostałym też polecam tę opcję.
Jak go sprzątniesz, udaj się do Starego Mostu, na południe od Cesarskiego Miasta, na wschód od Vindasel. Znajdź Spróchniałe Pudło, a w nim kolejną wiadomość.
Ostateczna Sprawiedliwość
Kolejnym celem będzie argonianka Shaleez, zamieszkująca Zatopioną Kopalnię, na północ od Bravil. Weź ze sobą kilka mikstur lub przedmiotów pozwalających oddychać pod wodą. Powinieneś sobie poradzić i bez nich, ale przezorny zawsze zabezpieczony. Większość dnia Shaleez jest wprost pochłonięta pałętaniem się po swojej jaskini, a około północy śpi na swoim sienniku. To najlepsza okazja, by sprzątnąć ją jednym uderzeniem z zaskoczenia. Argonianie mają naturalną odporność na trucizny, więc nic Ci po nich.
Kolejną wiadomość znajdziesz w pustej trumnie, leżącej przed Fortem Redman, na północny wschód od Leyawiin.
Sprawa Honoru
Kolejnym celem będzie Alval Uvani, wędrowny kupiec. Jest potężnym czarodziejem, specjalizującym się w magii zniszczenia, co nie ułatwia zadania. Ma natomiast słabość do miodu pitnego, który znacząco obniża jego zdolności.
Od razu powiem, że nie ma sensu bawić się w podkładanie mu miodu w jednej z karczm, w której się zazwyczaj zatrzymuje. Kradzież wszystkich innych alkoholi w pomieszczeniu pełnym ludzi nie jest dobrym pomysłem.
Lepszą drogą do wykonania zadania jest załatwienie go, gdy jest na trakcie. Jeśli wytropisz go w jednej z karczm, zaczaj się i poczekaj, aż ją opuści. Dzieje się to zazwyczaj o godzinie 11 rano. Śledź go i zaatakuj, gdy będziecie kawałek drogi od miasta. Jest potężnym czarodziejem, więc trucizna uciszająca jest dobrym pomysłem, choć taktyka jest z grubsza dowolna. Alval powinien paść po kilku ciosach.
Kolejna wiadomość czeka na Ciebie w drzewie w Dzielnicy Handlowej Cesarskiego Miasta. Drzewko znajduje się w bocznej alejce, obok sklepu Kostury Rindira.
Najzimniejszy Sen
Sprawa wydaje się prosta. Udaj się do obozowiska na Gnollowej Górze i zabij Havilsteina Szadokrwistego.
Dostanie się na szczyt nie będzie jednak proste. Od wschodu nie masz co próbować, gdyż szanse powodzenia są niewielkie. Zamiast tego podejdź od zachodu. Między literą „o” w napisie „Hrabstwo Bruma” na mapie, a „l” w „Górach Joralla”, powinieneś zlokalizować jedną z wielu Bram do Otchłani. Stamtąd rusz ścieżką na zachód, która doprowadzi Cię prosto do celu.
Havilsten wpadnie w szał, gdy tylko Cię zobaczy, więc spróbuj się podkraść, użyć niewidzialności albo innych środków, by zdjąć go z zaskoczenia. Oprócz niego będziesz musiał także zabić psa o wdzięcznym imieniu Redmaw, który za wszelką cenę spróbuje bronić swojego właściciela. Nie będzie lekko.
Kolejną notkę znajdziesz w Ayleidzkich ruinach zwanych Nornal, na południe od Pieczary w Błotnej Dolinie, którą odwiedziłeś już wcześniej. Instrukcje są w skrzyni ukrytej za zamkniętymi drzwiami w ruinach.
Pocałunek przed Śmiercią
Następny cel to leśny elf o imieniu Ungolim, odwiedzający pomnik Szczęśliwej Staruszki w Bravil codziennie od 6 wieczorem do 1 w nocy. Jest niezłym łucznikiem, w zasadzie mistrzem. Zaatakuje Cię natychmiast po tym, jak Cię zauważy. Jeśli obawiasz się, że zbyt mocno oberwiesz, walnij go czymś zatrutym potężną trucizną uszkadzającą zdrowie i czekaj, aż załatwi sprawę.
Po tym, jak go wyeliminujesz, pojawia się Lucien i powiadamia Cię, że od dłuższego czasu zabijałeś członków Czarnej Dłoni. Nie odwiedzałeś właściwych skrytek i wykonywałeś rozkazy jakiejś nieznanej siły, chcącej zniszczyć Bractwo.
Podążanie Śladem
Lucien prosi Cię, żebyś odwiedził kolejne fałszywe miejsce z rozkazami, by dowiedzieć się, kto jest odpowiedzialny za ten proceder.
Udaj się do Anvil i poszukaj beczki zaznaczonej na kompasie. Jeśli zaczaisz się w pobliżu i odczekasz godzinkę, natkniesz się na Enilrotha, elfa, któremu kazano podłożyć rozkazy. Wyjawi Ci on swojego pracodawcę. Postrasz go trochę bardziej, a podpowie Ci, że mieszka on w piwnicy latarni morskiej w Anvil. Piwnicę najprawdopodobniej wynajmował mu latarnik, Ulfgar Mgliste-Oko, więc pogadaj z nim. Po odpowiednim przekonaniu powinien dać Ci klucz do piwnicy.
Poszperaj tam, by znaleźć Dziennik Zdrajcy, wyjawiający całą tajemnicę. Owym zdrajcą jest jeden z członków Czarnej Dłoni, który awansował do tej rangi tylko po to, by zemścić się za śmierć swojej matki. Cóż, miał gość ambicje...
Wracaj czym prędzej do Luciena. Spóźniłeś się, Czarna Dłoń sama poradziła sobie ze zdrajcą, a przynajmniej z tym, kogo za zdrajcę uważała. Otrzymasz Szatę oraz Kaptur Czarnej Dłoni, które podwyższają o 5 punktów te same umiejętności, co Zbroja Bractwa.
Czcij Matkę Swoją
Żeby pchnąć fabułę dalej, porozmawiaj z Arquen, która stoi niedaleko zwłok Luciena. Udaj się z nią do miejsca, gdzie znajduje się Nocna Matka, czyli... do pomnika Szczęśliwej Staruszki w Bravil. Użyj ukrytych drzwi i oglądaj przebieg wydarzeń.
Mathieu Bellamont ujawni się jako zdrajca i pozabija pozostałych członków Czarnej Dłoni, oprócz Ciebie i Arquen. Załatw go możliwie szybko, zrabuj zwłoki i, po rozmowie z Nocną Matką, okoliczne groby. Ponownie z nią porozmawiaj. Ulepszy twoje Ostrze Krzywdy i teleportuje Cię do Sanktuarium w Cheydinhal.
Szepty Śmierci
W tym punkcie kończy się linia fabularna Mrocznego Bractwa. Zostajesz szefem organizacji, czuwającym nad działalnością Sanktuarium w Cheydinhal. Nie jest to praca wymagająca – raz w tygodniu musisz odwiedzać posąg Szczęśliwej Staruszki, pobrać listę osób modlących się do Sithisa i oddać ją Arquen. W zamian za to otrzymasz część zysków. Innym ciekawym przywilejem jest możliwość wzięcia ze sobą jednego z morderców pałętających się po Sanktuarium. Nie są jacyś rewelacyjni, ale mięso armatnie zawsze się przyda, prawda?
Źródło: gamespot.com
Komentarze
Dodaj komentarz