Pamiętaj, że to jak stworzysz swoją postać na początku gry będzie rzutowało na całą rozgrywkę. Zanim zaczniesz tworzyć, dobrze się zastanów nad tym jak chcesz grać. Jeśli chcesz biegać po mapie i ciachać wszystko i wszystkich to musisz stworzyć postać, która będzie w stanie to robić, a nie taką która dostanie zadyszki po uniesieniu miecza. Nasz poradnik ma za zadanie pomóc Ci wybrać odpowiednią rasę i atrybuty tak by rozgrywka była dla Ciebie przyjemnością, a nie narzekaniem na to, że „źle stworzyłem postać, ale nie będę zaczynał od nowa”. Podróżując przez pierwsze podziemia będziesz musiał zadecydować o parametrach swojej postaci. Jest to swoista próba przed prawdziwą rozgrywką. Masz szansę zobaczyć jak Ci się gra i w razie czego będziesz mógł zmienić swoje wybory zanim ruszysz w dalszą podróż (Uwaga po opuszczeniu podziemi nie będziesz miał szansy dokonywać zmian).
Klasy
Wybór klasy powinien odzwierciedlać twój styl gry. Istnieje 21 predefiniowanych klas, które możesz wybrać w Oblivionie. Jednakże jeśli nie widzisz nic godnego uwagi wśród gotowych klas możesz się pokusić o stworzenie własnej. Najpierw musisz wybrać specjalizacje. Do wyboru masz: magie, walkę i drogę cienia. Te 3 grupy wiążą się bezpośrednio z umiejętnościami, które będziesz miał na początku na wyższym poziomie (+5) i które łatwiej będzie Ci rozwijać.
Każda klasa ma również kilka umiejętności głównych. Mają one podstawową wartość na poziomie 25 (nie wliczając modyfikatorów za rasę i specjalizację) i można łatwiej je rozwijać. Określają również to kiedy Twoja postać będzie mogła awansować, wybieraj więc mądrze. Jeśli chcesz mieć postać, która szybko będzie zdobywać poziomy wybierz wszystkie 7 umiejętności głównych z dobranych wcześniej specjalizacji. Da Ci to podstawową wartość tych umiejętności na poziomie 35.
Każda umiejętność, która nie jest zaliczana do kategorii głównej jest umiejętnością poboczną. Rozwijasz je tak samo, ale postępy będą dużo wolniejsze i będą kosztowały Cię więcej zachodu. Nie oznacza to bynajmniej, że powinieneś je zignorować, dzięki nim będziesz dostawał bonus podczas awansu.
Atrybut | Umiejętność główna | Funkcja |
Zwinność | Zabezpieczenia, Strzelectwo, Skradanie | Odpowiada za poruszanie się, zmęczenie i obrażenia uzyskiwane w walce na odległość (strzały). |
Wytrzymałość | Blokowanie, Ciężki pancerz, Zbrojmistrz | Odpowiada za zmęczenie, punkty zdrowia, i liczbę punktów zdrowia jaką otrzymujesz na poziom. |
Inteligencja | Alchemia, Rzucanie zaklęć, Mistycyzm | Odpowiada za mane i zdolności magiczne. |
Osobowość | Iluzja, Handel, Oratorstwo | Odpowiada za to jak jesteś lubiany przez ludzi. |
Szybkość | Akrobatyka, Atletyka, Lekki Pancerz | Odpowiada za to jak szybko poruszasz się, biegasz i pływasz. |
Siła | Walka wręcz, Walka bronią obuchową, Walka bronią białą | Odpowiada za to ile możesz nosić, za zmęczenie i za obrażenia, które zadajesz w walce. |
Siła Woli | Destrukcja, Odnowienie, Przemiany | Odpowiada za odnawianie się many i zmęczenie. |
Szczęście | Brak | Odpowiada za wszystko co robisz. |
Znaki Zodiaku
Znak zodiaku da Ci albo bonus do jakiegoś współczynnika albo możliwość korzystania z jakiejś specjalnej umiejętność lub zaklęcia. Wybierz więc taki, który ułatwi Ci rozgrywkę i będzie zgodny ze stylem gry który wybrałeś. Pamiętaj również, że niektóre znaki mają działanie negatywne, licz się z tym bo nie będziesz miał okazji go zmienić.
Czeladnik (Apprentice) | +100 Many / 100% wrażliwości na magię |
Atronach (Atronach) | +150 many / 50% absorpcji magii / brak regeneracji many |
Dama (Lady) | +10 siła woli / + 10 wytrzymałość |
Lord (Lord) | zaklęcie Restore Health / 25% wrażliwości na ogień |
Kochanek (Lover) | zaklęcie Paraliżu / usunięcie 120 pkt. zmęczenia raz dziennie |
Mag (Mage) | +50 many |
Rytuał (Ritual) | zaklęcie restore Heath / zaklęcie Turn undead |
Wąż (Serpent) | zaklęcia Damage Heath / Dispel Spell / Cure poison / Damage Fatigue. Raz na dzień |
Cień (Shadow) | niewidzialność (raz na dzień) |
Rumak (Steed) | +20 szybkość |
Złodziej (Thief) | +10 zwinność, / +10 szybkość / +10 szczęście |
Wieża (Tower) | zaklęcie: open average lock / reflect spell |
Wojownik (Warrior) | +10 siła / +10 wytyrzmałość |
Awansowanie i rozwój postaci
Ilekroć jakaś Twoja umiejętność główna zostanie podniesiona o 10 (sumując przyrost wszystkich umiejętności) będziesz miał możliwość awansowania na wyższy poziom. Nastąpić może to tylko po śnie. Zostaniesz powiadomiony o momencie w którym będziesz mógł awansować. Zrób to jak najszybciej by móc korzystać z nowych bonusów.
Za każdym razem jak awansujesz masz możliwość podniesienia 3 z 8 atrybutów. Jeśli od czasu ostatniego awansu podbiłeś wiele umiejętności możesz otrzymać bonusowy modyfikator do niektórych atrybutów (zależy to od tego czy rozwijałeś umiejętności przypisane do danego atrybutu. Patrz tabelka wyżej). Nie ma wpływu na uzyskanie bonusu to czy rozwijasz umiejętność główną czy poboczną. Jeśli uzyskałeś modyfikator dla jakiegoś atrybutu powinieneś go oczywiście wykorzystać i podbić dany atrybut.
Jeśli chcesz szybko rozwijać swoją postać postępuj tak jak w Morrowindzie. Wybierz atletykę jako jedną z głównych umiejętności i ciągle biegaj lub skacz. Podobnie możesz czynić z zaklęciami nie wymagającymi many, rzucaj je cały czas a będziesz mógł rozwijać umiejętności powiązane z magią. Umiejętność blokowania natomiast zapewni Ci (jeśli jesteś wojownikiem) stały rozwój przy każdej walce (a walczyć będziesz dużo). Innymi umiejętnościami, które jest łatwo rozwijać są: Lekki/Ciężki Pancerz, Skradanie, Handel i Oratorstwo.
Pamiętaj jednak, że szybki rozwój może sprawić, że twój super szybki Khajit padnie od pierwszego ciosu. Dbaj zatem o równowagę i rozwijaj postać systematycznie.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz