The Elder Scrolls IV: Oblivion

18 minut czytania

Główny wątek fabuły Obliviona rozpoczyna się od razu po obejrzeniu intra oraz stworzeniu postaci. O ile pierwszą misję musisz przejść obowiązkowo, to już zaliczenie kolejnych zależy jedynie od twojej woli. Możesz zupełnie zarzucić główne questy, a wziąć się na przykład za gildię magów. Ale zadania głównego wątku warto wykonać, ponieważ w ich trakcie można dość dużo dowiedzieć się o świecie, z którym przyjdzie ci obcować przez kolejne kilka (-naście, -dziesiąt :) ) dni oraz zdobyć całkiem ładną zbroję. W przejściu gry pomoże ci oczywiście ten poradnik.

Szkolenie

Pierwszym komunikatem, jaki wyświetli ci się na ekranie, będzie dotyczył zasad poruszania się. Przeczytaj wiadomość i zamknij okienko. Już w tym miejscu możesz wykorzystać pewną sztuczkę. Naciśnij szybko przycisk odpowiadający za skradanie i cofnij się pod okno. Następnie wskocz do wnęki po prawej stronie (cały czas w trybie skradania) Teraz możesz poruszać się w tył i w przód nabijając sobie skill w skradaniu. Później będzie trudno znaleźć taką dobrą możliwość do podniesienia umiejętności w skradaniu. Innym sposobem na ten skill jest naciśnięcie przycisku odpowiedzialnego za auto-ruch i ustawienie postaci w taki sposób, aby szła cały czas „w ścianę”, jednocześnie nie poruszając się z miejsca o milimetr. Teraz zostaw komputer na jakiś czas i wróć podziwiać swój wysoki poziom umiejętności skradania. Wykorzystanie tego tricku pozostawiam sumieniu graczy :)

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Wciśnij auto-ruch i idź na herbatkę

Teraz musisz podejść do drzwi celi i wysłuchać więźnia z naprzeciwka. Po chwili nadejdzie miłościwie nam panujący cesarz Uriel Septim. Zgodnie z rozkazem cofnij się pod okno. Cesarz zagada do ciebie. Tak… To ciebie widział w swoich snach. Porozmawiaj z nim o wszystkim. Co za szczęście! Tajemne wyjście z więzienia znajduje się akurat w twojej celi! Przejdź przez nie i podążaj za Ostrzami i cesarzem.

Po chwili zostaniecie zaatakowani. Stań sobie spokojnie z boku i obserwuj walkę. Po niej podejdź do ciała Kapitan Renault i zabierz jej broń. Cesarz razem z Ostrzami wyjdą drzwiami, które pozostaną dla ciebie zamknięte. Po chwili przez dziurę w ścianie wejdą szczury. Wyciągnij broń i zabij je. Następnie przejdź przez otwór i zbierz wszystko, co znajdziesz w sali. Poćwicz strzelanie z łuku, weź z ciała goblińskiego szamana klucz i wyjdź przez kolejne drzwi. Następny segment podziemi przejdź zbierając rzeczy i zabijając szczury oraz jednego zombie. Wyjdź przez kolejne drzwi.

Znalazłeś się w Naturalnych Pieczarach. Tutaj będziesz walczył przede wszystkim z goblinami. Oczywiście nie zapominaj o zbieraniu przedmiotów. Za drugim napotkanym goblinem będzie pułapka – bale nabijane kolcami – uważaj na nie. Kolejnych dwóch goblinów możesz zabić spuszczając na nich drewniane kłody. Następna sala będzie mieściła kilka tych zielonych stworzonek, goblińską czarownicę z interesującym kosturem i trzy szczury. Zabij wszystkie potworki, po czym udaj się do Cesarskich Podziemi.

Spotkasz ponownie cesarza wraz z Ostrzami. Poczekaj, aż wybiją oni skrytobójców, po czym pogadaj z Urielem. Będziesz musiał wybrać znak zodiaku, który może dać ci jakieś profity, kosztem innych rzeczy. Po rozmowie podążaj za grupą do Sanktuarium. Po drodze będą atakować cię skrytobójcy. Nie martw się – Ostrza poradzą sobie świetnie z zabijaniem ich.

W Sanktuarium okaże się, że zastawiono na was pułapkę. Gdy będziesz z Urielem sam na sam, to porozmawiaj z nim. Dostaniesz Amulet Królów oraz misję zabrania go do Jauffre – arcymistrza Ostrzy, który ukrywa się obecnie pod przykrywką mnicha i przebywa w Opactwie Weynon. Po chwili cesarz zostanie zabity przez skrytobójcę, który potem zaatakuje ciebie. Nie martw się – Baurus go zabije. Pogadaj z nim na temat swojej misji. Będziesz musiał wybrać klasę swojej postaci. Po wyborze otrzymasz klucz, dzięki któremu będziesz mógł wyjść z więzienia. Niestety, jeżeli do tej pory chodziłeś z kataną Kapitan Renault, to zostanie ci ona odebrana. Podążaj teraz za strzałką na mapie.

Znajdziesz się w Kanałach. Zabij kilka szczurów i goblinów, po czym skieruj się do wyjścia. Będziesz miał możliwość edycji rasy, klasy oraz znaku zodiaku swojej postaci. Zastanów się dobrze, ponieważ później nie będziesz miał już możliwości zmiany. Po wszystkim wyjdź ostatecznie z więzienia!

Dostarcz Amulet

Zajmiemy się teraz sprawą Amuletu Królów. Udaj się do Opactwa Weynon (obojętnie, czy piechotą, czy dzięki opcji szybkiej podróży). Odszukaj Jauffre i pogadaj z nim. Dostaniesz zadanie odnalezienia syna Uriela Septima, pochodzącego z nieprawego łoża, który znajduje się teraz w mieście Kvatch. Jest tam kapłanem i nic nie wie o swoim pochodzeniu. Poproś arcymistrza Ostrzy o pomoc, a dostaniesz dostęp do skrzyni Jauffre. Następnie pochodź wokół Opactwa i porozmawiaj z mnichami. Od każdego dostaniesz prezent: od Eronora młotek płatnerski, od Brata Pinera księgę „Wypaczenie na Zachodzie”, a od Opata Maborela Srokatego Konia Przeora Maborela.

Odszukaj Spadkobiercę

A więc wyruszamy na poszukiwania Martina. Idź do Kvatch. Zaczepi cię tam elf Hertel i każe uciekać. Pogadaj z nim, a dowiesz się, że miasto zniszczyły Daedry. Udaj się w górę ścieżki, aż napotkasz Savliana Matiusa. Powie ci on to, co inni już mówili. Doda jeszcze, że nie mogą wejść do miasta i wybić wszystkich wrogów, ponieważ drogę zagradzają Wrota Otchłani. Zgódź się je zamknąć i przejdź przez nie.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Wrota Otchłani

Przełamanie Oblężenia Kvatch

To zadanie nachodzi się na siebie z zadaniem poprzednim. Przed tobą misja zamknięcia pierwszych z wielu Bram Otchłani. Zaraz po wejściu spotkasz Ilenda Voniusa. Możesz wziąć go ze sobą lub kazać mu wrócić do Matiusa. Wybór należy do ciebie. W Otchłani możesz chodzić wszędzie, ale twoim głównym celem jest wejście do najwyższej z wież i zabranie z niej Kamienia Pieczęci, co umożliwi zamknięcie Wrót.

Udaj się więc ścieżką w lewo. Gdy zobaczysz Mięsisty Kokon, to zatrzymaj się, ponieważ przed tobą przetoczy się lawina głazów. Taka sama niespodzianka czeka cię na moście, na którym zobaczysz również Małego Diablika.

Z oddali ujrzysz kilka wież. Udaj się do największej z nich. Na jej szczycie widać żółty pasek. Wejdź do Krwawej Uczty. Tutaj oprócz Małych Diablików, możesz spotkać też Dremory Pospolite. Pozbądź się potworów na parterze i wejdź do Sal Rozdzierania. Zabij tu wszystkich i przejdź z powrotem do Krwawej Uczty. Podejdź poziom wyżej i wejdź do Korytarzy Mrocznego Zbawienia. Załatw przeciwników i wyjdź na Równinę Otchłani. Przejdź przez most do drugiej wieży – Jatki Żniwiarza. Usłyszysz wołanie o pomoc. Udaj się w górę i zabij Dremorę, Strażnika Pieczęci oraz weź z jego stygnącego ciała Klucz Twierdzy Pieczęci. Porozmawiaj z więźniem w klatce. To strażnik porwany przez Daedry, o którym wspominał Ilend. Opowie ci jak zamknąć Wrota oraz powie, abyś nie przejmował się nim. Zrób jak mówi i wróć do Korytarzy Mrocznego Zbawienia. Otwórz zamknięte do tej pory drzwi, wejdź wyżej i przejdź ponownie do Krwawej Uczty. Wespnij się wyżej i przejdź przez Runiczny Portal do innej części Krwawej Uczty. Znowu w górę, aż do Sigillum Sanguis – celu wyprawy. Zabij tu wszystkich i wejdź na samą górę. Podejdź do płonącej kuli – Kamienia Pieczęci – i zabierz ją.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Kamień Pieczęci

Brawo. Zamknąłeś pierwszą Bramę Otchłani. Gdy pojawisz się w Kvatch, możesz porozmawiać z Ilendem (o ile przeżył), a następnie z Savlianem. Udaj się z nim odbić Kvatch. W samym mieście roi się od potworów. Wybij wszystkich, a gdy pojawi się komunikat o oczyszczeniu południowego placu, to wejdźcie razem do Kaplicy Akatosha. Porozmawiaj z Martinem i wytłumacz mu wszystko, po czym każ mu czekać. Dla ciebie zostało jeszcze jedno zadanie w Kvatch.

Bitwa O Zamek Kvatch

Pogadaj z Savlianem. Powie ci, że pozostało jeszcze odbić zamek w Kvatch do pełnego szczęścia. Powiedz mu, że jesteś gotowy i biegnij za nim. Po drodze zabijaj potwory. Po pewnym czasie dowiesz się, że brama do zamku jest zamknięta. Otworzyć można ją jedynie z wartowni, która jest również zamknięta. Wróć do Kaplicy Akatosha. Spotkasz tu mały oddział Żołnierzy Legionu Cesarskiego. Weź ich ze sobą do pomocy. W Kaplicy porozmawiaj jeszcze z Berichem Inianem. Gdy poprosisz o klucz, pójdzie on z tobą.

Nie pozostaje nic innego, jak biec za nim i zabijać potwory. W wypadku śmierci Ericha, weź klucz z jego ciała i sam pobiegnij za strzałką do wartowni. Przejdź teraz przez podziemia do bram. Otwórz je. Strażnicy oraz potwory zetrą się ze sobą. Pomóż pokonać monstra, po czym pogadaj z Savlianem i wejdź do zamku. Powybijaj wszystkie potwory i przejdź do ostatniej sali. Znajdziesz tu martwego hrabiego. Weź z jego ciała Coloviański Sygnet i zabierz go do Matiusa. Dostaniesz w zamian Kirys z Kvatch.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Komuś się jednak nie udało…

Wróć do Kaplicy Akatosha i poproś Martina, aby podążał za tobą. Udajcie się do Opactwa Weynon. Na miejscu spotkasz Eronora, który powie ci, że Opactwo zostało zaatakowane. Musisz więc zabić wszystkich Agentów Mitycznego Brzasku. Nie martw się o Martina. Ten niby bezbronny kapłan radzi sobie w walce lepiej od ciebie. Gdy wybijesz wszystkich, wejdź do kaplicy. Zabij kolejnych skrytobójców i podążaj za Jauffre. Okazuje się, że za zamkniętą szafą w Opactwie kryła się tajna komnata. Niestety Amulet Królów zniknął. Martinowi grozi niebezpieczeństwo. Musisz zabrać go do Świątyni Władcy Chmur – pradawnej fortecy Ostrzy.

Opactwo Weynon

Udaj się do Świątyni Władcy Chmur. Otwórz bramę i poczekaj aż na dół zejdzie Cyrus, po czym wejdź po schodach na górę. Czeka cię przemówienie Jauffre i Martina. Gdy się nagadają, porozmawiaj z synem byłego cesarza, a później z arcymistrzem Ostrzy. Dostaniesz zadanie odszukania Amuletu Królów. Możesz teraz również przyłączyć się do Ostrzy, co pozwoli ci korzystać ze zbrojowni.

Ścieżka Brzasku

Jauffre rozkaże ci skontaktować się z Baurusem- tym samym Ostrzem, którego widziałeś przy Urielu. Znajdziesz go w Noclegowni Luthera Broada, w Cesarskim Mieście, w dzielnicy Elfickich Ogrodów. Wejdź do gospody i porozmawiaj z Ostrzem. Powie ci, żebyś usiadł, ponieważ jest obserwowany. Zrób to i zagadaj do niego ponownie. Dowiesz się, że gdy Baurus wstanie, to ten gość pod ścianą pójdzie za nim, a ty z kolei będziesz musiał iść za podejrzanym typkiem. Poczekaj aż Ostrze wstanie, a śledzący go mężczyzna pójdzie za nim. Teraz do akcji wkraczasz ty.

Zejdź do piwnicy i do spółki z Baurusem zabij skrytobójcę. Weź z jego ciała książkę pt. „Komentarze Mit. Brzasku 1” i pogadaj z Ostrzem. Wypytaj go o wszystko, po czym udaj się do kolejnej dzielnicy Cesarskiego Miasta – Tajemnego Uniwersytetu. Wejdź do Sieni Arcymaga i pogadaj z Tar-Meeną. Z rozmowy wynika, że do odnalezienia kultu daedrycznego znanego pod nazwą Mitycznego Brzasku, potrzebne będą ci cztery tomy księgi „Komentarze Mit. Brzasku”. Jeden już masz, drugi da ci Tar-Meena. Pozostają dwa. Na szczęście Argonianka nakieruje cię na księgarnię „Pierwsze Wydanie” w Dzielnicy Handlowej.

Udaj się tam i porozmawiaj z właścicielem Phintiasem. Posiada on 3 tom „Komentarzy”, ale obiecał sprzedać je komuś innemu. Musisz teraz poczekać na kupca Gwinasa. Gdy przyjdzie poproś go o opowieść o kulcie Mitycznego Brzasku, a następnie walnij tanią gadkę o śmierci cesarza. Gwinas odda ci bez sprzeciwu, za darmo 3 tom „Komentarzy”, a do tego dorzuci jeszcze namiary na tom 4. Lepiej być nie mogło!

Idź do Baurusa i powiedz mu o notce, którą otrzymałeś od kupca. Okaże się, że Baurus wie, jak tam dojść – kanałami, a te zna jak własną kieszeń. Organizacja, do której należy, często chodzi tamtędy, aby nie wzbudzać większego zainteresowania. Nie pozostało ci nic innego niż iść za nim. Po drodze zabijaj kraby, szczury i inne paskudztwa. Gdy dojdziecie do miejsca spotkania, będziecie musieli wybrać, kto ma się spotkać ze Sponsorem. Różnicy nie ma żadnej. Agenci Mitycznego Brzasku i tak zorientują się, że jest was dwóch. Będziesz musiał pokonać kultystów. Jeżeli Baurus zginie, to nie przejmuj się. Nie jest potrzebny do głównej fabuły. Ale gdyby przeżył, to uda się do Świątyni Władcy Chmur służyć Martinowi i gdy zagadasz go tam, to dostaniesz +1 do umiejętności Bloku, Ostrzy i Ciężkiego Pancerza. Po zabiciu kultystów pozbieraj wszystko i wróć do Tar-Meeny. Porozmawiaj z nią, a następnie poczekaj 24 godziny. Argonianka przestudiuje w tym czasie tomy „Komentarzy”. Po upływie czasu porozmawiaj z nią, po czym poczekaj ponownie 24 godziny. Odszyfrowała miejsce, do którego musisz pójść, aby poznać siedzibę Mitycznego Brzasku.

Udaj się do dzielnicy z Pałacem w Cesarskim Mieście i podejdź do Grobowca Księcia Camarrila. Poczekaj do ok. 12 p.m. Znaki na grobowcu powinny jarzyć się czerwienią. Okazuje się, że to mapa Cyrodill z zaznaczonym na niej położeniem Świątyni Mitycznego Brzasku.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
I nikt tego wcześniej nie zauważył?

Kaplica Dagona

Udaj się do Cheydinhal, ponieważ stamtąd najszybciej dotrzesz do Jaskiń Pod Jeziorem Arrius. Gdy znajdziesz się na miejscu, to wejdź do środka. O dziwo Odźwierny Mitycznego Brzasku weźmie cię za kandydata na członka tego kultu. Przejdź przez otwarte drzwi i porozmawiaj z Postrachem, Strażnikiem Chramu Dagona. Oddaj mu posłusznie cały ekwipunek i idź za nim. Poczekaj aż Mankar Camoran skończy przemawiać i ulotni się do Raju. Ruma Camorańczyk zapyta cię wtedy czy zabijesz ofiarę. Jeżeli zrobisz to, to dołączysz do Mitycznego Brzasku. Na krótko. Gdy zabierzesz „Misterium Xarxesa”, to wszyscy się na ciebie rzucą. Dlatego lepiej jest nie zabijać więźnia. Będziesz miał sojusznika do walki.

Na pierwszy ogień weź Postracha, ponieważ ma twój ekwipunek. Odbierz mu go. Teraz możesz uciekać lub zabić wszystkich, po czym spokojnie sobie wyjść. Wybór należy do ciebie. Gdy znajdziesz się na zewnątrz, udaj się do Świątyni Władcy Chmur. Pogadaj z Jauffre, który wyjdzie ci naprzeciw. Następnie daj „Misterium Xarxesa” Martinowi. Gdy on zajmie się tłumaczeniem księgi, ty pogadaj z arcymistrzem Ostrzy na temat kolejnej misji.

Szpiedzy

Mieszkańcy Brumy donoszą, że na drogach można spotkać obcych – szpiegów. Porozmawiaj z Kapitanem Steffanem w Świątyni Władcy Chmur. Powie ci, że niedaleko twierdzy Ostrzy stoi runiczny kamień. O zmierzchu można spotkać tam dziwnych ludzi. Nie pozostaje ci nic innego, jak udać się tam i poczekać do wieczora. Spotkasz ubraną w łachmany kobietę – Jarl. Zaatakuje cię. No tak… Kolejna agentka Mityczneg Brzasku. Załatw ją i weź z jej ciała dwa klucze. Niedaleko powinna kręcić się też jeszcze jedna kultystka – Saveri Faram. Ją oczywiście też zabij.

Udaj się teraz do Brumy i porozmawiaj z dowódcą straży, Burdem, którego znajdziesz w zamkowych koszarach. Dostaniesz od niego pozwolenie na przeszukanie domu Jarl. Wejdź do środka. Pod dywanem zobaczysz klapę do piwnicy. Zejdź tam i weź ze stołu „Rozkazy Jarl”. Wróć do Świątyni Władcy Chmur i daj je Jauffre. Porozmawiaj z Martinem i odbierz od niego kolejną misję.

Krew Daedr

Martin dowiedział się, że do otwarcia bram Raju potrzebne są 4 przedmioty. Udało mu się odszyfrować jeden z nich. „Krew Władcy Daedr”. Podobno deadryczne artefakty są właśnie z krwi Daedr. Aby zdobyć taki artefakt, musisz wykonać jedną z piętnastu misji daedrycznych. W tej solucji opisana będzie jedna z nich – zasugerowana przez fabułę.

Udaj się do wschodniego skrzydła Świątyni Władcy Chmur i podejdź do półek z książkami. Wyszukaj księgę „Współcześni Heretycy”. Dzięki niej dowiesz się, gdzie znajduje się Świątyni Azury.

Podejdź do Jaskiń Pod Jeziorem Arrius i stamtąd idź do Kaplicy Azury. Porozmawiaj z Melsem Maronem. Musisz mieć u niego przynajmniej 50 punktów sympatii, aby ci cokolwiek powiedział. Dowiesz się, że do przyzwania Azury potrzebujesz lśniącego pyłu, który można uzyskać z Błędnego Ognika. Te stwory możesz spotkać na północny-zachód od Kaplicy Azury. Można je załatwić tylko magią lub magicznymi broniami. Mają dość mocne ataki, więc lepiej szybko je zniszczyć.

The Elder Scrolls IV: Oblivion The Elder Scrolls IV: Oblivion
Oto Błędny Ognik… …a to jego resztki

Gdy będziesz już miał lśniący pył, udaj się do Kapliczki Azury i poczekaj do 6 a.m. lub p.m. Złóż jej w ofierze pył i wysłuchaj co ma do powiedzenia. Pozostaje ci udać się do Zniszczonej Kopalni i zabić tam 5 wampirów. Uważaj – są bardzo groźni i niebezpieczni (szczególnie ork). W dodatku istnieje możliwość zarażenia się Porphyric Hemophilia czy jak kto woli – wampiryzmem. Bycie krwiopijcą ma swoje plusy, jak i minusy. Więcej o tej przypadłości przeczytasz tutaj.

Przeszukaj orkowego wampira, a znajdziesz Wyblakłą Wiadomość. Zabierz ja do Azury (o obojętnie jakiej porze). Dostaniesz Gwiazdę Azury – daedryczny artefakt, klejnot duszy, do którego możesz nałapać nieskończoną ilość dusz. Wróć do Martina i przekaż mu Gwiazdę. Następnie porozmawiaj z Jauffre.

Brama Brumy

Koło Brumy pojawiły się Wrota Otchłani. Jak nietrudno się domyślić, twoje zadanie polega na ich zamknięciu. Brama góruje nad Brumą, nie dając spać jej mieszkańcom. Podejdź tam i pogadaj z kapitanem Burdem. Powiedz mu, że jesteś gotowy. Kaptan strzeli jakąś gadkę do podkomendnych, po czym wejdziecie do środka. Tobie będzie towarzyszył sam kapitan oraz dwóch strażników.

Gdy wejdziesz do środka, spójrz w lewo. Zobaczysz wieżę, do której masz się dostać. Idź cały czas ścieżką, a dojdziesz do niej. Wieża zbudowana jest prawie tak samo, jak ta w Kvatch. Musisz ciągle iść w górę i zabrać Kamień Pieczęci. Ważne jest to że gdy będziesz zabierał błyskotkę, to Burd musi być przy tobie. Jeżeli kazałeś mu gdzieś czekać, to musisz po niego wrócić.

Po zamknięciu Wrót idź do Jauffre i zamelduj o sukcesie.

Sprzymierzeńcy Dla Brumy

Ta misja nie jest koniecznie potrzebna do przejścia gry. Jauffre rozkaże ci znaleźć sojuszników dla Brumy – sami mogą sobie nie poradzić. Niestety każdy władca miasta w zamian za pomoc, żąda zamknięcia Wrót przy jego siedzibie. Na dłuższą metę jest to dość nużąca misja (bo ile można robić to samo…) i nie zdziwiłbym się, jak wykonasz ją w połowie lub w ogóle. Zamykanie Bram wygląda identycznie jak w Kvatch i Brumie – najpierw dostań się do wieży, a później zabierz Kamień Pieczęci. Czasami będziesz musiał chodzić tunelami i pomniejszymi wieżami, aby dotrzeć do celu.

Pierwsze kroki skieruj do Kvatch, gdzie już się ze wszystkim uporałeś. Savlian Matius bez problemu udzieli ci do pomocy swoich żołnierzy.

W dzielnicy pałacowej Cesarskiego Miasta spotkasz Kanclerza Ocato. Niestety nie będzie ci w stanie udzielić pomocy z powodów politycznych…

Następne miasta możesz uwalniać w dowolnej kolejności. Najpierw rozmawiasz z hrabią/hrabiną, następnie zamykasz Wrota i wracasz powiadomić o tym władcę. Miasta do uwolnienia: Anvil, Chorrol, Skingrad (najpierw musisz pogadać z Mercartorem Hosidusem, dopiero później z hrabią), Bravil, Leyawiin i Cheydinhal (związane jest z tym też zadanie „Błędny Rycerz” – wejdź do Wrót, uratuj syna hrabiego – Farwila i zamknij z nim Bramę). Misja kończy się wraz z zamknięciem ostatnich Wrót.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Fakir?

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Nie poddał się bez walki

Krew Bogów

Porozmawiaj z Martinem. Dowiedział się on, jaki jest drugi przedmiot potrzebny do przeprowadzenia rytuału – krew bóstwa. W tym celu musisz zdobyć artefakt jednego z dawnych cesarzy, który został bóstwem – Tibera Septima. Po więcej informacji Martin odsyła cię do Jauffre. Ten z kolei skieruje cię do katakumb pod ruinami Sancre Tor, gdzie znajduje się Pancerz Tibera Septima. Niestety to miejsce zostało opanowane przez złe siły. Aby dowiedzieć się o co chodzi, musisz się tam udać.

Rozwal kilka szkieletów przed wejściem i wejdź do środka. Idź przed siebie, po drodze niszcząc Duchy. W końcu powinieneś spotkać szkielet który nazywa się Ostrze Nieumarłych. Zabij go, a po chwili powinieneś ujrzeć Ducha Rielusa obok ciała szkieletu. Opowie ci on swoją historię. Twoim zadaniem teraz jest odnalezienie jego trzech kompanów i zdjęcie z nich klątwy, co oznacza zabicie kolejnych szkieletów.

Idź za strzałką na kolejny poziom Sancre Tor. Znajdują się tu przejścia do innych części ruin. Na pierwszy ogień weź Salę Sądu. Zabijaj Duchy, aż dojdziesz do swojego celu – Ostrza Nieumarłych. Zabij go i porozmawiaj z Duchem Caspara. Następnie przejdź do Katakumb. Ten poziom nie jest duży i szybko natkniesz się na kolejne Ostrze Nieumarłego. Zabij go i porozmawiaj z Duchem Alaina. Teraz wróć do Sali, z której odchodziło sporo korytarzy i udaj się do Więzienia. Zabij tu Strażnika Kastara i zabierz jego klucz. Idź dalej i zniszcz ostatnie już Ostrze Nieumarłych. Porozmawiaj z Duchem Valdemara i wróć do sali z korytarzami.

Wejdź do Grobowca Cesarzy Remańskich. 4 Duchy Ostrzy powinny zdjąć klątwę z grobowca. Przejdź do drugiej części komnaty i zabierz Pancerz Tibera Septima. Wróć do Martina i oddaj mu zbroję.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Takie halo o kawał żelastwa?

Miscarcand

Martinowi udało się rozszyfrować, jaki kolejny składnik jest potrzebny do rytuału – Wielki Kamień Welkynd. Aby go zdobyć, musisz udać się do ayleidzkich ruin Miscarcand. Przy ruinach możesz zastać kilka goblinów, ale nie powinny sprawić ci kłopotów. Wejdź do środka.

Idź ciągle do przodu. W końcu natrafisz na rozwidlenie dróg. Skręć w lewo i otwórz bramę. Zabij zombie strażnika i kontynuuj wędrówkę. Dojdziesz do mostu, który kończy się żelazną bramą, której nie można otworzyć z tego miejsca. Zeskocz więc na dół i pozabijaj gobliny oraz szkielety. Wejdź po schodach na górę. W pomieszczeniu znajdziesz blok, który popchnij. Idź dalej i stań na płycie, która otworzy żelazną bramę. Wróć na most, przejdź przez otwarte teraz wrota i wjedź na następny poziom ruin – Sel Vanua.

Rozwal kilka szkieletów i goblinów. Na ścianie powinieneś zauważyć blok otwierający kamienną klatkę Varli. Pod nią znajduje się Kamień Varla – kamień, który maksymalnie ładuje wszystkie twoje zaklęte przedmioty. Skręć teraz w korytarz na prawo od bloczka. Idź dalej, aż dojdziesz do wielkiej sali. Przejdź przez most i zejdź na dół. Tuż przy wejściu do wielkiej komnaty zauważysz blok Popchnij go, przejdź przez pomieszczenie i zejdź na następny poziom ruin – Morimath.

Idź prosto korytarzem, a na rozwidleniu skręć w lewo. Po chwili powinieneś dojść do Wielkiego Kamienia Welkynd.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Powieszę w swojej komnacie i zaoszczędzę na świecach

Przygotuj się na ostrą walkę i weź kamień. Z podestu, na którym stoisz, opadną schody, po których wejdzie kilka zombie. Natomiast drogą, którą przyszedłeś wejdzie Król Miscarcand. Zabij wszystkich i weź z ciała Króla klucz. Możesz teraz wrócić drogą, którą przyszedłeś lub przez komnatę, z której wyszedł Król. W tym drugim przypadku, zamiast skręcić w prawo od Wielkiego Kamienia Welkynd, idź prosto.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Zdjęcie do nekrologu

Wróć do Martina i daj mu błyskotkę.

Obrona Brumy

Cesarz dowiedział się, jaki jest ostatni składnik potrzebny do przeprowadzenia rytuału – przeciwieństwo Wielkiego Kamienia Welkynd – Wielki Kamień Pieczęci. Aby go zdobyć, Mityczny Brzask musi zrealizować swój plan ataku na Brumę. Pierwsze co musisz zrobić, to poinformować hrabinę Brumy o zamiarach Martina.

Następnie podążaj za nią do Wielkiej Kaplicy Talosa. Jeżeli jeszcze nie ukończyłeś misji Sprzymierzeńcy Dla Brumy, to masz ostatnią szansę. Później powiedz hrabinie, że jesteś gotowy. Idź za strzałką do miejsca bitwy. Na miejscu okaże się, że pierwsze z trzech zwykłych Wrót Otchłani są już otwarte.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
To o nich starałeś się w „Sprzymierzeńcach Dla Brumy”…

Poczekaj aż wszyscy przyjdą. Martin wygłosi przemowę, a potem rozpocznie się bitwa. Nie ma sensu walczyć. Lepiej jest schować broń i uciekać przed napastnikami lub stanąć na pobliskim wzgórzu i obserwować – nie przydasz się Cyrodill martwy. Gdy tylko pojawi się Wielka Brama Otchłani, wejdź w nią.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Imponujące…

Wielkie Wrota

Masz teraz 15 minut na zdobycie Wielkiego Kamienia Pieczęci. Staraj się nie walczyć, tylko omijać wrogów. Inaczej możesz nie zdążyć. Swoje kroki skieruj do drzwi po prawej stronie – Strażnicy Niszczyciela Światów. Wjedź Miażdżytrupem na górę i przejdź przez drzwi na samej górze do Sfery Otchłani. Przejdź po moście do drugiej wieży. Zejdź do jej połowy i przejdź przez drzwi. Przeskocz na drugi kawałek złamanego mostu, a następnie skocz w prawo na ścieżkę. Omiń zawalony most, podejdź pod górę i wejdź do kolejnej wieży. Udaj się na sam szczyt i przesuń dźwignię. Wyjdź tymi samymi drzwiami przed wieżę i przejdź przez otwartą bramę do głównej wieży.

Od razu przy wejściu będziesz musiał zabić Strażnika Pieczęci. Ma on klucz do Sigillum Sanguis. Możesz go ominąć, ale będziesz musiał uporać się z drzwiami prowadzącymi do komnaty z Kamieniem, ponieważ są zamknięte na przeciętny zamek. Wejdź do wspomnianej wyżej sali i zabierz Wielki Kamień Pieczęci.

Na zewnątrz ujrzysz rozpadającą się machinę oblężniczą. Jeżeli Jauffre przeżył, to porozmawiaj z nim i zobacz jak bije ci brawa :)

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Radość Jauffre

Następnie pogadaj z Martinem. Oddaj mu Wielki Kamień Pieczęci I dowiedz się, co masz teraz zrobić. Po rozmowie możesz jeszcze popatrzeć, jak ci, co przeżyli biją ci brawa :)

The Elder Scrolls IV: Oblivion
To zostało z Wielkiej Bramy

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Są różne sposoby zdobywania sławy… Jedni ratują świat, inni wolą harakiri

Raj

Jeżeli masz jeszcze jakieś zakupy do zrobienia, to zrób je, ponieważ w Raju nie będzie miał możliwości nabycia czegoś. Idź do Świątyni Władcy Chmur. Cesarz otworzy dla ciebie portal do Raju. Przejdź przez niego.

The Elder Scrolls IV: Oblivion The Elder Scrolls IV: Oblivion
Przed otwarciem portalu… …i po

Dookoła ciebie roztacza się piękny krajobraz. Raj. Ale nie daj się zwieść. Jest tu kilka niebezpiecznych stworków. W dodatku co chwila będziesz słyszał głos Mankara. Idź ścieżką naprzód. Po drodze powinieneś spotkać jednego z Wyniesionych Nieśmiertelnych. Pogadaj z nim i wypytaj o wszystko. Idź dalej, a dojdziesz do rozwidlenia. Skręć w prawo. Na kolejnym rozwidleniu skręć również w prawo. Zobaczysz most, a przed nim Dremorę Kathuteta. Porozmawiaj z nim. Okaże się, ze jest strażnikiem wejścia do Zakazanej Groty, dzięki której dostaniesz się do Mankara. Ma też Okowy Wybrańców, z którymi można wejść do tej Groty. Kathutet zaoferuje ci dwie możliwości: zabicie go lub wykonanie dla niego zadania.

W tym drugim przypadku otrzymasz misję uwolnienia Xivilaia Anaxesa – agenta Dremory. Idź za strzałką do Legowiska Anaxesa. Usuń kłody przytrzymujące głaz i przyjrzyj się stworowi, którego uwolniłeś.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Uśmiech!

Jeżeli dręczą cię wyrzuty sumienia, to zabij go :) Lecz wtedy Kathutet zaatakuje ciebie. Ale gdy nie zabijesz Anaxesa i wrócisz do Dremory, to odda ci Okowy Wybrańców bez szemrania. Możesz go oczywiście teraz zabić. Czegokolwiek nie wybierzesz, wejdź do Zalanej Groty.

Idź ciągle do przodu, aż dojdziesz do drzwi prowadzących do Zakazanej Groty. Załóż Okowy Wybrańców i przejdź przez nie. Nie możesz zdjąć Okow, ani wrócić. Pozostaje iść naprzód. Po pewnym czasie spotkasz Eldamila. Przystań na jego propozycję i idź dalej. Spotkasz nadzorcę więzienia. Masz teraz dwa wyjścia: robić to, co każe Eldamil lub zabicie wszystkich. Gdyby twój nowy towarzysz zginął, nie przejmuj się. Spotkasz go na następnym poziomie Zakazanej Groty, na który teraz się udaj.

Eldamil zdejmie ci Okowy Wybrańców. Idź cały czas przed siebie. Nie ma szans na zgubienie się tutaj. Pod koniec drugiego poziomu jaskini spotkasz Daedrę Medrike’a. Wygląda jak Anaxes i jest równie słaby :) Wyjdź przez drzwi do Raju.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Heeej… Tu jestem!

Idź prosto, a na rozwidleniu skręć w prawo. Ważne jest, aby nie oddalać się zbytnio od ścieżki, ponieważ spowoduje to pojawienie się z powrotem przy wyjściu z Zakazanej Groty. Porozmawiaj z Rumą i wejdź do Carac Agailor. W tym miejscu można się nieźle wzbogacić. Nie podchodząc do Mankara, zabij Rumę i Ravena. Zabierz im Pierścień Północy i kostury. Po chwili oboje pojawią się znowu i nie będą mieli do ciebie pretensji! Zabij ich ponownie i zabierz te same rzeczy. I tak aż do przeciążenia postaci :) Gdy już się znudzisz, podejdź do Mankara. Wysłuchaj go, a następnie zabij i odbierz Amulet Królów. Stój spokojnie i poczekaj, aż pojawisz się w Świątyni Władcy Chmur.

Oddaj Amulet Martinowi.

Światło Smoczych Ogni

Idź razem z Cesarzem do Pałacu w Cesarskim Mieście. Porozmawiaj z Kanclerzem Ocato. Przewodniczący Rady Starszych zacznie składać hołd Septymowi, ale zostanie on przerwany przez Strażnika. Cesarskie Miasto zostało zaatakowane przez Daedry! Twoim zadaniem teraz jest bezpieczna eskorta Martina do Świątyni Jedynego. W praktyce to zadanie polega na biegu za Cesarzem i od czasu do czasu zdzielenia po łbie jakiejś namolnej Dremory.

W Dzielnicy Świątynnej okaże się, że Mehrunes Dagon przeszedł przez Otchłań do Tamriel. Teraz wszystko na nic! Ale Martin ma plan. Zaprowadź go do Świątyni Jedynego i… Oglądaj rozwój wydarzeń. Martin zamieni się w Złotego Smoka i zabije Mehrunesa Dagona. Niestety przypłaci to życiem.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Hmmm…

Po wszystkim porozmawiaj z Kanclerzem Ocato. Mianuje cię na Czempiona Cyrodill i poinformuje o Pancerzu Cesarskiego Smoka, który jest już w przygotowaniu dla ciebie. Możesz go odebrać za dwa tygodnie. Gdy minie ten czas, odpowiedni komunikat pojawi się na ekranie.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Ale ze mnie przystojniak

No i to jest koniec głównego wątku Obliviona. Gratuluję przejścia! Lecz pozostaje jeszcze dla ciebie mnóstwo questów pobocznych, gildii, ruin, podziemi itd…

Komentarze

0
·
mam pytanie w goldii Magów polecono mi pomoc w ekspedycji mam otwarzyć filar uzywając czarów czy ktoś wie jakich ??? Napewno ogień i mróz ale jeszcze jeden albo dwa .
0
·
nie wiem jak zamknąć bramę w bravil. nie umiem się dostać do wieży, ktoś wie jak???
0
·
Po wejściu do Raju Camorana pogadaj z pierwszą napotkaną nieśmiertelną osóbką. Wypytaj o wszystko. Następnie idź tak, jak Cię ścieżka prowadzi. W pewnym momencie natrafisz na Dremorę - nie zabijaj go, ale zgódź się wykonać dla niego zadanie uwolnienia jego podwładnego z jaskini (będzie ona zaznaczona na mapie). Gdy to zrobisz, wróć do Dremory, a on umożliwi Ci przejście do podziemnego kompleksu. Tam napotkasz elfa, który pragnie Ci pomóc w ucieczce (ale musisz mu wyjawić, że zamierzać zabić Mankara). Ukryje Cię on przed Dremorami. Ty zaś musisz dojść do końca jaskiń, skąd teleportujesz się przed pałac Camorana. Tam, po krótkiej rozmowie, dojdzie do walki. Jeśli go pokonasz, zostaniesz przeniesiony z powrotem do Świątyni Władcy Chmur.
0
·
bardzo mi to pomogło dzięki wielkie! Extra rzecz. Serdecznie pozdrawiam tego twórcę ;]]
0
·
"mam pytanie w goldii Magów polecono mi pomoc w ekspedycji mam otwarzyć filar uzywając czarów czy ktoś wie jakich ??? Napewno ogień i mróz ale jeszcze jeden albo dwa ."

Użyj czaru/zwoju na usuwanie magicki (zmniejszenie many)
potem na dodawanie magicki (podwyższenie many)
0
·
To najgorsza solucja w dziejach. Przedstawione są tu TYLKO I WYŁĄCZNIE główne questy. Gdzie są podgrupy typu: "Gilidia Magów" "Gildia Złodziei" "MHHHHOOOOOCZNE Bractwo" "Kompania Czarnolasu" "Gildia Wojowników" "Arena" (No tego raczej nie trzeba) "Gildia Czegotamjeszczenieopisałem". No i oczywiście zadania łatwo dostępne od ludzi (Dwie strony medalu, rozdzieleni przy narodzinach), a także te nieco cięższe do zdobycia, np. te z pogłosek (a tu nie mam przykładów, bo zapomniałem, było coś o duchu strażnika w Bravil chyba). Poza tym, z tego co wiem, ta gra się nigdy nie kończy (1.000.000 sidequestów + !!!), więc solucji nie zrobicie.
-1
·
Niektórzy nie mają tych waszych nowoczesnych, polskich wersji...
0
·
Ja też mam pytanie, czy nie można było napisać tego wszystkiego w jednym poście?

Dlaczego są przedstawione tylko główne questy? Bo to solucja głównego wątku, proste! Nawet w nazwie tematu jest to napisane.

Gra się nie kończy, ale liczba misji pobocznych jest ograniczona. Po prostu po ukończeniu wątku głównego można biegać w nieskończoność, robiąc inne zadania.
0
·

Cytat

To najgorsza solucja w dziejach. Przedstawione są tu TYLKO I WYŁĄCZNIE główne questy. Gdzie są podgrupy typu: "Gilidia Magów" "Gildia Złodziei"


Chociażby tutaj panie krytyku:
http://gexe.pl/oblivi...ildia-Zlodziei

Zresztą Salem napisał co trzeba
0
·
Jeśli chodzi o wątek główny to gra jest krótka i monotonna właściwie tylko tyle: szkolenie, znalezienie "spadkobiercy", 4 artefakty, spacer po cesarskim mieście z Martinem.
0
·
Mam dość głupie pytanie, ale nie mam pojęcia jak rozpocząć rozmowę, tak jak np. z Jauffre
Proszę o szybką odpowiedź.
0
·
Natknałem sie na ruiny bodajze Lindai ,weszlem do srodka i doszlem na 2 poz lochow gdzie posiadaja drzwi dziwny zamek ,szczeliny w ksztalcie krzyza nie mozna ich otworzyc wytrychem czy czarem ,wyswietla sie komunikat ze nie wiadomo co z tym zrobic,wie ktos moze czy te drzwi sa do otwarcia,moze jakis klucz trzeba od npc jak np do Sancre Tor

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...