Gildię złodziei opłaca się przejść, z powodu ciekawych misji oraz fantastycznej nagrody, którą otrzymasz po ukończeniu wszystkich zadań. Minusem jest to, że za każde morderstwo zostaniesz wyrzucony z gildii, a aby wrócić, będziesz musiał zapłacić tzw. „główszczyznę” w wysokości 1000 septimów. Są oczywiście wyjątki – przy niektórych misjach będziesz miał wyraźnie napisane, że możesz w tym zadaniu zabijać. Aby awansować w gildii, należy mieć w odpowiednim momencie sprzedaną odpowiednią ilość kradzionych towarów. Wiąże się to z misją „Złodziejstwo Niezrzeszone”, która jest opisana później. Oto rangi, które możesz otrzymać:
- Kieszonkowiec (Pickpocket)
- Łotrzyk (FootPad)
- Bandzior (Bandit)
- Grabieżca (Prowler)
- Włamywacz (Cat Burglar)
- Cieniostopy (Shadowfoot)
- Arcyzłodziej (Master Thief)
- Szary Lis (Gray Fox)
Szukając Gildii Złodziei
Są dwa sposoby na dostanie się do organizacji:
a) Popełnienie przestępstwa i danie się złapać a następnie spędzenie nocy w więzieniu i dostanie tajemniczego listu.
b) Obejrzenie plakatu „Poszukiwany: Szary Lis” i spytanie o niego żebraka z przynajmniej 70 punktami sympatii.
Obydwa sposoby zaprowadzą cię ok. północy do Ogrodu Darelotha, na Nadbrzeżu Cesarskiego Miasta. Tam pogadaj z Armandem Christophe.
Niech Najlepszy Złodziej Zwycięży
Armand Christophe zorganizuje zawody. Kto wygra, ten zostanie członkiem gildii. W szranki z tobą stanie argonianin Amusei oraz leśna elfka Methredhel. Twoim zadaniem jest znalezienie i ukradnięcie dziennika Amantiusa Allectusa. Armand zasugeruje zapytanie żebraka o to, gdzie można ten dziennik znaleźć. Zrób to więc.
Dowiesz się, że Amantius mieszka w dzielnicy świątynnej, daleko po wschodniej stronie. Udaj się tam, otwórz drzwi wytrychem i weź z biurka dziennik. Może się zdarzyć, że twój rywal zdąży zabrać pamiętnik przed tobą. Pozostaje wtedy tylko okradzenie go lub wczytanie gry. Bardziej polecam ten drugi sposób, tym bardziej, że to zadanie wcale nie jest takie trudne. Jeżeli nie będziesz się ociągał, wszystko pójdzie dobrze. Po wszystkim wróć do Armanda, oddaj mu dziennik i wypytaj go o wszystko.
Złodziejstwo Niezrzeszone
Jest to misja, z którą będziesz borykał się praktycznie przez cały okres gry w gildii. Chodzi w niej o to, aby sprzedać paserom jak najwięcej kradzionych przedmiotów (mają czerwoną łapkę przy obrazku).
Po każdej misji kwota, którą powinieneś uiścić będzie wzrastać. Wraz z twoimi awansami, będziesz zdobywał coraz lepsze kontakty – paserzy będą mieli więcej pieniędzy itp. Będą to kolejno: Ongar Zmęczony Światem (Bruma), Dar Jee (Leyawiin), Luciana Galena (Bravil), Orrin (Zamek Anvil), Fathis Ules (Dzielnica Elfickich Ogrodów w Cesarskim Mieście).
Zwolnienie Z Podatku Biednych
Twoja kolejna misja to kwestia zasad. Kapitan Straży Cesarskiej – Hieronymus Lex zebrał podatek od ludzi żyjących na Nadbrzeżu Cesarskiego Miasta. Szary Lis poprzez Armanda każe ci odzyskać te pieniądze. W tym celu udaj się do dzielnicy świątynnej lub Arboretum Cesarskiego Miasta i wejdź do Południowej Wieży Strażniczej. Wspinaj się do góry po drabinie, aż dojdziesz do Kwatery Kapitana Straży Południowej. Otwórz klapę i wejdź do środka.
Przejdź w tryb skradania i otwórz biurko po prawej stronie. Zabierz z niego pieniądze i księgi podatkowe, a następnie zanieś je swojemu nestorowi. Pozwoli ci zatrzymać tę niewielką sumę. Poproś o następną misję.
Elficka Panna
Kolejne zlecenie polega na kradzieży Popiersia Llathasy Indarys z Cheydinhal. Nie pozostaje ci nic innego, jak podróż do tego właśnie miasta. Na miejscu zapytaj jednego z tamtejszych żebraków o statuetkę. Za drobną opłatą wyjawi ci, że znajduje się ona w Wielkiej Kaplicy Arkaya. Podobno jest nawiedzona!
Teraz ukradnij jednemu z kapłanów klucz lub otwórz wytrychem drzwi do Krypty. Gdy znajdziesz się po drugiej stronie, przejdź natychmiast w tryb skradania i szybko schowaj się za jedną z kolumn. Pojawi się strażniczka, która patroluje to miejsce. Dość łatwo jest ją ominąć. Idź za strzałką, po schodach w dół i weź Popiersie.
Ciągle w trybie skradania postaraj wysmyknąć się z Krypty. Wróć do miejsca spotkania z Armandem.
Niestety w Ogrodzie Darelotha aż roi się od Straży Cesarskiej. Pokręć się po Nadbrzeżu Cesarskiego Miasta, a w końcu zaczepi cię Methredhel. Wyjaśni ci, że Armanda oskarżono o kradzież statuetki! Wszystko jest winą szpiega – Myvryny Arano. Musisz ją wrobić w swoje przestępstwo. W tym celu zakradnij się do jej domu, najlepiej w nocy i włóż Popiersie Llathasy do Kredensu Myvryny. Idź teraz do Hieronymusa Lexa i powiedz mu, gdzie znajduje się skradziony przedmiot. Aby uwierzył w twoją opowieść, będziesz musiał pobawić się retoryką – 70 punktów sympatii w zupełności wystarczy. Idź za kapitanem i obejrzyj scenkę.
Teraz idź następnego dnia o północy do miejsca spotkania z Armandem. Otrzymasz nowego pasera – Dar Jee z Leyawiin. Poproś o kolejne zadanie specjalne. Dowiesz się, że Christophe nie ma już zadań dla ciebie. Od teraz twoim nestorem jest S’Krivva z Bravil.
Dziedzictwo Ahdarji
Idź do Bravil, do swojego nowego zleceniodawcy i poproś o misję. Uliczny złodziejaszek ukradł pewnej wdowie wartościowy pierścień. Jako że gildia nie lubi wolnych strzelców, masz się zająć ta sprawą.
Udaj się do Leyawiin i porozmawiaj z jednym z żebraków o Ahdarji. Dowiesz się, gdzie mieszka i gdzie lubi przesiadywać. Pójdź za strzałką i pogadaj z nią. Złodziejem okazuje się być Amusei – argonianin, z którym mierzyłeś się o przyjęcie do gildii złodziei. Znów nieoceniona okaże się pomoc żebraków. Dowiesz się od nich, że Amusei został aresztowany za próbę oszukania hrabiny. Udaj się teraz do zamkowych lochów. Przekup strażnika i podejdź do złodzieja. W zamian za wytrych dostaniesz informacje o pierścieniu.
Okazuje się, że Ahdarji sama ukradła ten pierścień… samej hrabinie Leyawiin – Alessji Caro. Teraz porozmawiaj z żebrakami. Naprowadzą cię oni na pokojówkę hrabiny – Hlidarę Mothrilow i ostrzegą przed ukrytą salą tortur na zamku. Pokojówka wyjawi ci, że władczyni miasta wkłada pierścień na noc do pudelka z biżuterią. Idź teraz do piwnicy i pociągnij za dźwignię w beczce, która stoi pod jedną ze ścian.
Otworzy to tajne przejście do sali tortur. Przejdź przez nią i wejdź do Kwater Prywatnych. Przejdź w tryb skradania i omiń strażnika. Ukradnij hrabinie klucz lub otwórz wytrychem Skrzynkę Na Biżuterię Alessji stojąca na stoliku po prawej stronie łóżka. Wróć tą samą drogą co przyszedłeś i idź do Adharji.
Powiedz jej, że Amusei chciał sprzedać pierścień, a zapłata zostanie podwojona. Następnie oddaj jej błyskotkę. Po wszystkim wróć do S’Krivvy. Poproś o kolejną misję.
Zły Kierunek
Hieronymus Lex zaatakował dzielnicę Nadbrzeżną Cesarskiego Miasta. Poszukuje członków gildii złodziei. Musisz jakoś przerwać ta obławę. W tym celu udaj się do stolicy Tamriel i pogadaj z jednym z żebraków. Zapytaj go o Methredhel, która kieruje ruchem oporu. Dowiesz się, że ukryła się w domu Dynari Amnisa, na Placu Talosa. Porozmawiaj z nią.
Musisz wraz z czterema innymi członkami gildii ukraść cenne rzeczy. Twoim celem jest Kostur Hrormira, który musisz wykraść z Komnaty Arcymaga Uniwersytetu Wiedzy Tajemnej. Nie niepokojony przez nikogo przejdź szybko do Kwatery Arcymaga i zabierz Kostur. Zostaw jeszcze tylko liścik w Nocnej Pracowni Arcymaga i wróć do Methredhel.
To nie koniec misji! Teraz musisz udać się na Nadbrzeże Cesarskiego Miasta i śledzić Hieronymusa Lexa. Magowie wyślą Dremorę, która dostarczy Kapitanowi Straży wiadomość z rozkazem powrotu na swoje stanowiska. Lex wyrzuci wiadomość. Podnieś ją więc i dostarcz tymczasowej zwierzchniczce.
Czeka cię już ostatnia część tego zadania – oddanie Kostura magom. Musisz włamać się do domu Ontusa Vanina – badacza uniwersyteckiego i wejść na piętro. Zostaw artefakt w Skrzyni Ontusa Vanina. Po wszystkim wróć do S’Krivvy. Dostaniesz nowego pasera – Lucianę Galenę z Bravil. Poproś o kolejną misję.
Zaginione Dzieje
Szary Lis szuka pewnej książki: „Zaginione Historie Tamriel”. Złodziej Theranis miał ukraść ją magowi z Zamku Skingrad, ale ślad po nim zaginął. Masz odzyskać księgę, a o złodzieja się nie martwić.
Udaj się więc do Skingradu i porozmawiaj z jednym z żebraków. Dowiesz się, że Theranis przechwalał się jakąś kradzieżą w zamku i został za to wtrącony do lochów. Idź do nich i porozmawiaj ze strażnikiem więziennym. Niestety okaże się nieprzekupny. Zapytaj go o pracę. Lokaj hrabiego poszukuje kogoś do czarnej roboty. Złóż mu małą wizytę. Przystąp na warunki orka. Ucieszony, że nareszcie znalazł jakiegoś frajera, przyjmie cię od razu :)
Wróć do strażnika więziennego i poproś o otwarcie drzwi. W środku pogadaj z Larthjarem Laggardem. Dowiesz się, że w zamku grasuje Blada Pani, która porywa więźniów. Zabrała Theranisa i pewnego argonianina, który broniąc się zakrwawił całe lochy. Jak chcesz, to możesz teraz uwolnić złodzieja, ale nie jest to konieczne.
Na korytarzu prowadzącym pod ścianę zobaczysz krwawe ślady stóp, a na końcu przejścia świecznik ubabrany krwią. Pociągnij go, a otworzy się tajemne wejście. Idź dalej i wejdź do piwnicy na wina. Przy końcu korytarza obróć rączkę kołowrotka. Następnie skręć w prawo, do sali z beczkami win. Na jednej z kolumn znajdziesz kolejny świecznik. Pociągnij go i przejdź przez beczkę.
Teraz musisz zmierzyć się z wampirzycą – Bladą Panią.
Gdy ją zabijesz, zabierz jej klucze. Na podłodze znajdziesz ciało martwego Theranisa. Niestety nie ma przy sobie księgi. Ale w celi obok spotkasz… Amuseia!
Uwolnij go i wyjdźcie razem do jadalni zamku. Tu musisz uważać – nikt nie może cię zobaczyć. Przesmyknij się do urzędu hrabstwa, a następnie na dziedziniec. Stąd już droga prosta do wyjścia.
Za bramą miasta Amusei powie ci, gdzie jest ukryta księga – pod krzakiem, przy studni, za domem Nerastarela. Weź stamtąd książkę i wróć do S’Krivvy.
Poproś o kolejne zadanie.
Rozprawienie się z Lexem
Szary Lis ma dosyć Hieronymusa Lexa. Chce się go pozbyć raz na zawsze. Na szczęście trafiła się okazja – hrabina Anvil poszukuje nowego kapitana straży. Twoim zadaniem jest podmienienie obecnej listy kandydatów na taką, w której Lex otrzyma najwyższą rekomendację.
W tym celu udaj się do Anvil i porozmawiaj z jednym z żebraków. Dostaniesz namiary na zamkowego kowala. Porozmawiaj z nim, a otworzy ci tajne przejście do komnaty hrabiny. Przejdź przez nie około południa. Za drzwiami pociągnij kolumnę z lewej i wejdź w tryb skradania. Otwórz następne drzwi i weź z biurka listę kandydatów.
Kolejne odwiedziny u żebraków. Dowiesz się, że mistrzem fałszerzy w Anvil jest niejaki Obcy. Spotkasz go w swoim domu ok. południa i wieczorem.
Za 500 septimów twój list zostanie sfałszowany. Poczekaj jeden dzień i odbierz zamówienie.
Idź teraz do dzielnicy więziennej Cesarskiego Miasta. Włam się w nocy do Biura Cesarskich Legionów. Nie zważaj na siedzącego przy biurku strażnika i przypieczętuj listę. Następnie swoje kroki skieruj do hrabiny Anvil. Daj jej listę kandydatów, a zabierz rozkazy przeniesienia. Możesz jeszcze wziąć od Dairihill 20 septimów.
Pozostaje ci jeszcze porozmawiać z Lexem i cieszyć się zwycięstwem. Wróć do S’Krivvy. Od teraz twoim paserem będzie znany ci już kowal Orrin z Anvil. Twój nestor nie ma dla ciebie już żadnych zadań.
Przymykanie Oka
Poczekaj kilka godzin w Cesarskim Mieście, a zaczepi cię Methredhel. Ma dla ciebie pewną wiadomość. Otóż sam Szary Lisa czeka na ciebie w domu Helviusa Cecii w Brumie! Oczywiście udaj się tam natychmiast. Przywódca Gildii Złodziei ma dla ciebie zadanie – musisz ukraść Kamień Savilli z klasztoru, który zwie się Świątynią Ciem-Przodków.
Nareszcie za zabijanie nie będzie żadnych konsekwencji! A właściwie to za zabijanie strażników kamienia, bo za resztę będą… Ale dobre i to! Szary Lis zaznaczy ci odpowiednie miejsce na mapie, w które się udaj.
Porozmawiaj z bratem Holgerem.
Coś ukrywa przed tobą. 70 punktów sympatii starczy, aby rozwiązać mu język. Powie ci, gdzie jest Kamień Savilli. Ale żeby zaprowadził cię do katakumb, musisz uzyskać u niego 80 punktów sympatii. Idź za nim i wejdź do Sal Świątyni Ćmy.
Tutaj wszystko zależy od ciebie – możesz się przekradać po cichutku lub iść i wyżynać wszystkich po drodze. Twój wybór. Pamiętaj tylko, że gdy Ćmy cię zlokalizują, to od razu zaatakują.
Idź przez kilka kondygnacji za strzałką, aż dojdziesz do Kaplicy Ćmy. Weź z podwyższenia Kamień Savilli.
Uważaj na czerwony kryształ, ponieważ strzela on jakimiś magicznymi kulami. Teraz skręć w prawo od kamienia. Będzie tu drabinka i skrzynia. Weź z niej kartkę pt. „Wskazówki: Szary Kaptur”. Wyjdź po drabinie i wróć do Lisa.
Zapytaj go o Kaptur Nocturne, a następnie oddaj mu Kamień Savilli.
Strzała Uwolnienia
Idź do Cesarskiego Miasta i poczekaj jakiś czas. Pojawi się Amusei i powie ci, że Szary Lis czeka na ciebie w domu Malintusa Ancrusa w Chorrol. Oczywiście udaj się tam. Dostaniesz zlecenie kradzieży Strzały Uwolnienia, która jest w posiadaniu nadwornego maga Bravil – Fathisa Arena. Lis zastrzega, że możesz go zabić, ale byle nie w zamku!
Udaj się więc do Bravil porozmawiaj z jednym z żebraków. Dowiesz się, że Fathis trzyma swoje skarby w zrujnowanej wieży na południowy wschód od miasta. Podobno istnieje tajne wejście do niej z zamku. Dlatego idź do tej olbrzymiej budowli i przez Północne Skrzydło Posiadłości Lordów wejdź do komnaty maga. Przeszukaj dwie skrzynie, a wyświetli ci się komunikat, że nic tu nie ma :) Podejdź do wnęki naprzeciwko drzwi. Pociągnij kolumnę, a otworzy ci się tajne przejście.
Znajdziesz się w Grocie Czarodzieja. W tej lokacji spotkasz kilku magów przywoływaczy. Idź prosto, a na rozwidleniu otwórz kraty naprzeciwko. Przejdź przez labirynt. Będziesz musiał tu trochę popływać, aby znaleźć odpowiednie wejścia. Pod wodą jest dziura, a w niej możesz zmierzyć się jeżeli chcesz z zębaczem olbrzymim. Pod wodą jest również korytarz, którym przepłyń i przejdź do Lochu Czarodzieja. Tutaj idź po prostu przed siebie i wejdź do Wieży Fathisa Arena.
Spotkasz tu wkurzonego właściciela. Możesz go zabić lub po prostu ominąć. Wejdź na drugie piętro wieży i weź ze Skrzyni Fathisa Arena grot w kształcie klucza.
Wyjdź na zewnątrz i wróć do Szarego Lisa. Dostaniesz nowego pasera – Fathisa Ulesa z dzielnicy elfickich ogrodów Cesarskiego Miasta.
Buty Jaka Skoczypięty
Poczekaj jakiś czas w Cesarskim Mieście. Znowu zaczepi cię Amusei. Szary Lis chce się spotkać w domu Ganredhel w Cheydinhal. Udaj się tam i porozmawiaj z nim. Musisz znaleźć miejsce, w którym został pochowany Jak Skoczypięta – słynny złodziej, który zmarł ok. 300 lat temu. Podobno posiadał parę magicznych butów, w których go pogrzebano. Jak nietrudno się domyślić, Szary Lis chce mieć to obuwie. W Cesarskim Mieście mieszka potomek Jaka – Jakben.
Udaj się do stolicy Tamreil i zapytaj jednego z żebraków o Jakbena. Następnie idź do jego domu i wejdź do Kwater Prywatnych, a następnie otwórz zapadnię i wejdź na strych. W biurku znajdziesz księgę pt. „Genealogia Rodu Imbel”. Poszukaj teraz właściciela domu. Powinien być gdzieś w nim albo na mieście. Jeżeli nie ma go w budynku, to poczekaj, a powinien przyjść. Gdy zagadniesz go, będzie krzyczał, abyś go nie krzywdził.
Zapytany o grobowiec, powie ci, że znajduje się on w piwnicy domu. Dostaniesz nawet klucz do krypty!
Otwórz wytrychem drzwi do piwnicy i skieruj się do Katakumb. Niespodzianka! Roją się one od wampirów.
Wybijaj wszystkie systematycznie i idź za strzałką. Na końcu drogi znajdziesz trumnę Jaka. Niestety nie ma tam butów! Jest za to dziennik. Przeczytaj go… Wszystko jasne! Jakben jest nikim innym, jak Jakiem Skoczypiętą. Po chwili właśnie on wyjdzie zza rogu. Zabij go i zdejmij z jego martwych stóp buty. Wróć do Szarego Lisa i oddaj mu obuwie. Powie ci, że jeżeli wszystko dobrze pójdzie, to będzie miał dla ciebie już tylko jedno zadanie.
Największy Skok
Poczekaj jakiś czas w Cesarskim Mieście, a ponownie odnajdzie cię Amusei. Masz spotkać się z Szarym Lisem w domu Othrelo w dzielnicy elfickich ogrodów stolicy. Udaj się tam i porozmawiaj z nim. Chce ukraść jeden z Pradawnych Zwojów! Przedstawi ci swój plan, da Buty Jaka Skoczypięty i Strzałę Uwolnienia.
Podczas tej misji Buty Jaka ulegną zniszczeniu. Jeżeli nie chcesz, aby to się stało, to nabij sobie umiejętność akrobatyki, weź amulety, mikstury, zaklęcia… Słowem wszystko, co może poprawić ci tą umiejętność.
Teraz udaj się do dzielnicy pałacowej Cesarskiego Miasta i wejdź do Komnat Rady Starszych. Ukradnij klucz strażnikowi pałacowemu lub otwórz wytrychem drzwi do piwnicy. Przejdź w tryb skradania i omiń strażnika. Powinieneś tu znaleźć Klepsydrę Czasu.
Aktywuj ją i wyjdź z pałacu. Następnie swoje kroki skieruj do Arboretum. Tam wejdź do jednej ze studzienek i podążaj za strzałką. Po przejściu kilku poziomów odnajdziesz Pałacowe Kanały, a w nich wejście na Pradawną Ścieżkę.
Idź cały czas prosto. Zejdź dwa razy po schodach, a następnie dwa razy skręć w lewo., w wyłom w murze. Zeskocz na korytarz i wejdź na następną część Pradawnej Ścieżki. Skręć w prawo, w dziurę w ścianie. Idź dalej i wyskocz przez wyłom. Wejdź już w ostatnią dziurę i przejdź do Zagubionych Katakumb. Tutaj idź ciągle przed siebie. W wielkiej Sali załóż Buty Jaka Skoczypięty. Wskocz na górę i wciśnij bloki po obu stronach. Zejdź na dół i przejdź do Sali Epoki.
Idź ciągle do przodu i wejdź po schodach. Dojdziesz do posągu, przy którym wyświetli ci się komunikat, że musisz znaleźć odpowiednie miejsce, aby zobaczyć na kolumnie dziurkę od klucza. Przejdź się dookoła sali, a pojawi ci się kolejna wiadomość, tym razem o ruchomych ścianach. W południowej części sali znajdziesz drzwi, które otwórz. Przejdź przez nie i naciśnij blok po lewej stronie. Idź dalej i przejdź do drugiej części Sali Epoki. Tutaj idź do samego końca i wciśnij następny blok. Wróć do komnaty z posągiem.
Ruchome ściany zniknęły. Zabij potwory stań na płycie pomiędzy dwoma świecącymi klejnotami. Zapisz grę, załóż łuk (jeżeli nie posiadasz takowego, to „pożycz” go sobie od jednego z martwych szkieletów) i Strzałę Uwolnienia. Musisz trafić w świecące miejsce na posągu. Gdy trafisz, pojawi się stosowny komunikat. Jeżeli nie trafisz, po prostu wczytaj grę.
Podejdź do posągu. Czeka pod nim na ciebie dwóch Ayleidzkich Strażników.
Niestety przy próbie podniesienia ich broni, rozsypuje się ona w proch… Wejdź do Kwatery Straży Cesarskiej. Przejdź w tryb skradania i przekradnij się do Biblioteki Pradawnych Zwojów. Idź za strzałką i wejdź do drugiej części biblioteki. Skręć w prawo i pociągnij dźwignię, która znajduje się za plecami kapłana. Idź teraz w druga stronę i wejdź w otwarte drzwi. Usiądź na Krześle Do Czytania (jest na dole, nie na górze).
Gdy przyniosą ci zwój, zejdź z krzesła, przejdź w tryb skradania i udaj się na górę. Otwórz tam drzwi. Omiń strażnika w korytarzu i wejdź o Kwatery Kapłanów Ciem, a następnie do Kwatery Cesarskich Magów Bitewnych. Przekradnij się obok strażnika i wejdź do komnaty na środku tej lokacji. Podejdź do kominka.
To tutaj przyda ci się akrobatyka. Możesz założyć Buty Jaka pamiętając, że się zniszczą lub podnieść w jakiś sposób akrobatykę i modlić się, żeby nie zginąć. Po skoku przejdź do kanałów. Stąd już droga prosta do Cesarskiego Miasta. Teraz udaj się na spotkanie z Szarym Lisem.
Będzie zadowolony, ale ma dla ciebie ostatnie, malutkie zadanko, zanim wypłaci ci nagrodę. Musisz iść do hrabiny Anvil – Milony Umbranox i przekazać jej pierścień, który dostaniesz od Szarego Lisa. Zrób to i obejrzyj scenkę. Szary Lis okazuje się być zaginionym hrabią… Hoho!
Gratulacje – zostałeś nowym mistrzem gildii. W związku z tym otrzymasz kaptur Szarego Lisa, znany raczej jako Szary Kaptur Nocturne.
Oprócz premii przedstawionych na screenie są jeszcze inne. Gdy masz kaptur na sobie i popełnisz jakieś przestępstwo, to spada ono na twoją czapeczkę :) Minusem jest to, że gdy masz ją na sobie, to strażnicy ścigają cię. Masz do zapłacenia 500 septimów grzywny (lub więcej, jak na to „zapracujesz” :) ), 100 złej sławy, a 0 dobrej. Problemem jest to, że grzywny nie można spłacić. Strażnicy od razu cię atakują.
Ponadto w Ogrodzie Dareloth, tam gdzie o północy stoi Armand, znajdziesz wejście do siedziby gildii! Za zamkniętymi drzwiami leży na stole kilka wytrychów. Na drugim piętrze jest twoja osobista komnata. Znajdziesz tu sporo rzeczy, które ukradłeś dla Szarego Lisa, m.in. Kamień Savilli.
To już koniec zadań dla gildii. Szkoda jedynie, że hrabia Corvus zachowuje się teraz tak, jakby nigdy cię nie spotkał…
Cóż, mimo to gratuluję ukończenia wszystkich zadań gildii złodziei.
Komentarze
Próbowałem wytrychem, kluczem i nic... Pomoże mi ktoś?
Według tej strony jest to popularny bug. Zgodnie z tym, co tam jest napisane, to wszedłeś do zamku z tym zadaniem, podczas gdy hrabina była na comiesięcznej wycieczce do Chorrol (od 15 do 17 każdego miesiąca) i w związku z tym pojawia się bug, gdzie hrabina nigdy nie włoży pierścienia do szkatułki. I podane są 4 rozwiązania:
* Jedno rozwiązanie polega na tym, aby zapytać hrabiny gdzie trzyma pierścień. Następnie poczekać aż pojedzie do Chorrol, aby odwiedzić matkę i powróci do Leyawiin. Po tym powinna poprawnie umieścić pierścień w szkatułce kiedy śpi. Jednakże to rozwiązanie nie jest sprawdzone.
* Przeładować grę i przełączyć się na inny aktywny quest (nie jest sprecyzowane czy tylko przełączyć czy jeszcze go rozwiązać), a pierścień powinien pojawić się w szkatułce.
* Załadować jakiegoś starszego save'a (to rozwiązanie sucks, wiem).
* Bug zostaje naprawiony przez Unofficial Oblivion Patch, ale jako że nie jest on spolszczony, to osobiście nie polecałbym go wgrywać, bo najprawdopodobniej polskie napisy zastąpione zostaną angielskimi. No chyba że masz anglojęzyczną wersję gry, to zacznij to od tego rozwiązania
Cytat
W skrócie, według tego jest to błąd spowodowany przez jeden z modów Knights of the Nine. I piszą, że nie ma innego rozwiązania, jak zainstalować nieoficjalne patche. Niestety są one w wersji angielskiej, więc nie jestem w stanie powiedzieć czy będą kompatybilne z polską wersją językową. Najlepiej skopiuj gdzieś swoje savy, wgraj patcha i jak będzie coś nie tak, zawsze możesz reinstalować grę.
Patch
Według tego musisz udać się do domu Helviusa Cecii w Brumie, gdzie spotkał się z tobą podczas wykonywania 'Przymykania Oka'. Gdy zdobędziesz strzałę, Szary Lis nadal będzie w Brumie, nie w Chorrol.
c)
Zbierz kilka tysięcy septimów i poczekaj w ogrodzie, w którym codziennie stawia się człek od przyłączania, aż przyjdzie, a następnie dawaj mu łapówkę ile się da, potem zapytaj o Grey Foxa. Rozpocznie się test. Buggy way to join.
Dodaj komentarz