szczury_wroclawia_szpital

O magii i magicznych przedmiotach

Kupowanie nowych czarów

Jeśli chcesz osiągnąć lepszy efekt czarów, będziesz musiał kupić więcej potężniejszych zaklęć w czasie trwania gry. Zrealizować to możesz najczęściej poprzez Gildyjnych Magów, ale każdy ma swoją specjalizację. Tutaj jest lista, dzięki której dowiesz się kto może nauczyć Cię konkretnego rodzaju zaklęć.

Przemiana: Gildia Magów w Cheydinhal
Przywołanie: Gildia Magów w Chorrol
Zniszczenie: Gildia Magów w Skingrad
Iluzja: Gildia Magów w Bravil
Mistycyzm: Gildia Magów w Leyawiin
Przywrócenie: Gildia Magów w Anvil

Dodatkowo, Gildia Magów w Brumie ma więcej zaklęć, niż większość pozostałych siedzib. Wielu kleryków w Kaplicach z mniejszych miast będzie miało zaklęcia przywrócenia na sprzedaż.

Ładowanie magicznych przedmiotów

Kiedy zdobywasz wyższy poziom, znajdujesz często wiele magicznych rzeczy. Wojownicy i łucznicy zdobywają sporo zaklętych broni, które są wyjątkowo pomocne, gdyż dzięki nim zadajesz większe obrażenia, pochłaniasz statystyki oraz umiejętności z Twojego przeciwnika lub rzucasz czary. Haczyk? Magiczne bronie posiadają ograniczoną ilość ładunków, a kiedy zostaną one wykorzystane, Twoja niegdyś magiczna broń zostaje zwykłym kawałkiem metalu.

Aby naładować magiczną broń (oraz laski, dla Twojego czarodzieja) będziesz potrzebował dwóch rzeczy: czaru Chwytanie Dusz oraz Klejnotu Duszy, który musi być wystarczająco wielki, aby przetrzymać duszę kreatury, którą zamierzasz zabić. Zaklęcie możesz znaleźć w Gildii magów Leyawiin, Klejnoty Dusz są dosyć często znajdowane w lochach lub w sklepach z magicznymi rzeczami. Każda kreatura, którą spotkasz (możesz zdobyć duszę tylko z humanoidów lub Dremor, jeśli praktykujesz Nekromancję) ma określoną wielkość duszy, poczynając od drobnej (Szczury, Kraby błotne) do wielkiej (Lisze, Minotaury Lordowie).

Jeśli rzucisz czar Chwytanie Dusz na kreaturę, którą masz zamiar zabić, to jej dusza automatycznie pojawi się w Twoim ekwipunku, po jej śmierci. Jeśli rzucisz Chwytanie Dusz na szczura, a posiadasz Klejnot Duszy w ekwipunku, to po śmierci szczura, zostanie ona tam schwytana. Jeśli jedynym kamieniem jaki posiadasz jest Większy Klejnot Duszy, to po kradzieży duszy, zajmie dodatkowe miejsce w ekwipunku (Klejnoty Dusz nie mogą byś ponownie użyte po wcześniejszym użyciu, oraz dusza nie może być usunięta z Klejnotu).

Jeśli nie chcesz szukać, a potem zmarnować Klejnotu Duszy do naładowania Twoich przedmiotów, możesz użyć Gwiazdy Azury, którą możesz znaleźć w jednym z głównych zadań gry. Gwiazda Azury to Większy Klejnot Duszy, który nie niszczy się po uprzednim użyciu. Możesz łapać nim dusze każdego rodzaju, później naładować przedmiot i wykorzystać następnym razem.

Kiedy zdobędziesz Klejnot z duszą, możesz go „wyekwipować” do Twojego ekwipunku i używać do naładowania przedmiotu. Ilość ładunków zależy od rodzaju Klejnotu. Oczywiście potężniejsze bronie, potrzebują większej ilości ładunków do kompletnego naładowania.

Zbroje oraz biżuteria nie mogą być naładowane, ponieważ magiczne efekty są stałe i nie zdatne do ładowania.

Losowa Generacja Magicznych Przedmiotów

Jest coś czego możesz nie wiedzieć: Łup, który znajdujesz w niebezpiecznych lochach jest generowany losowo, kiedy wchodzisz do danej lokacji. Większość lochów z dwoma lub trzema poziomami posiada ”bossa”, którego możesz napotkać gdzieś pod koniec, ze znacząco lepszym łupem oraz skrzynią niżeli normalny przeciwnik. Możesz postąpić także trochę nieuczciwie, manipulując zapisem oraz wczytaniem gry, nim wejdziesz na poziom i sprawdzić czy znalazłeś coś innego niż przedtem.

Przykładem tego może być zabranie Kamieni Pieczęci z cytadel Planów Oblivionu. Każda cytadela posiada liczne sale prowadzące na szczyt, ale szczytowa sala posiada zawsze tą samą konfigurację, która składa się z kościstych schodów prowadzących do rampy zbudowanej z ciała i do Kamienia. Kamienie Pieczęci często posiadają znaczną moc umożliwiającą każdemu, nawet nie-magom, zaklęcie ekwipunku. Możesz zwiększyć zadawane obrażenia broni, lub dodać bonus do siłu do kawałka pancerza. Będą to potężne przedmioty, ale efekt który otrzymasz po użyciu Kamienia Pieczęci, zależy od typu kamienia. A tych jest aż 20, zatem czasem możesz otrzymać moc Tobie nie potrzebną.

Rozwiązane tego problemu to zapis gry przed wejściem do finalnego pokoju cytadeli. Jeśli zapiszesz grę przed drzwiami, możesz pobiec do pokoju na szczycie, zbadać skrzynię skarbów (które zazwyczaj mają wspaniałe przedmioty) i zabrać Kamień Pieczęci. Jeśli nie spodoba Ci się to co zdobyłeś, wczytujesz grę i próbujesz jeszcze raz! Kamienie Pieczęci są generowane losowo w momencie, gdy na nie klikasz. Pozwala Ci to zapisać grę tuż przed tym i załadować ją kiedy chcesz. Ale pamiętaj, że w pomieszczeniu są skrzynie zawierające drogocenne skarby, dlatego najlepiej jest dokonać zapisu gry przed drzwiami do komnaty, co pozwoli Ci wybrać najkorzystniejszy układ (ważne jest to zwłaszcza na wyższych poziomach).

Metoda ta może być zastosowana do wszelakich lochów, ale większość z nich, podobnie jak jaskinie ma trochę wyższy ostatni poziom, przez co zapisywanie i wczytywanie gry robi się trochę męczące. Rozważne użycie na górnych piętrach cytadel pozwala Ci zdobyć naprawdę dobre Kamienie Pieczęci (Sigil Stones), które możesz wykorzystać do zaklęcia broni.

Komentarze

0
Gość_Biały* ·
Świetnie wyjaśnione i ciekawie napisany, prostym językiem (Dobra Robota

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...