Klasy podstawowe

4 minuty czytania

W poniższym artykule zostały zebrane i opisane klasy które zdefiniowali twórcy gry i które możemy wybrać na początku naszej przygody z Oblivionem.

Akrobata (Acrobat)

Specjalizacja: Ścieżka Cienia
Atrybuty: Wytrzymałość (Endurance), Zręczność (Agility)
Umiejętności: Akrobatyka (Acrobatics), Broń Biała(Blade), Strzelectwo (Marskman), Parowanie (Block), Zabezpieczenia (Security), Skradanie się (Sneak), Oratorstwo (Speechcraft)

Agent

Specjalizacja: Ścieżka Cienia
Atrybuty: Osobowość (Personality), Zręczność (Agility)
Umiejętności: Akrobatyka (Acrobatics), Iluzje (Illusion), Strzelectwo (Marskman), Handel (Mercantile), Zabezpieczenia (Security), Skradanie się (Sneak), Oratorstwo (Speechcraft)

Obydwie te profesje zalecane są dla graczy którzy chcą grać postaciami korzystającymi ze złodziejstwa i skrytobójstw. Akrobaci są bardziej nastawieni na walkę, Agenci natomiast to typowi poszukiwacze skarbów – znają się na walce w stopniu wystarczającym do penetrowania starych lochów i świątyń.

Łucznik (Archer)

Specjalizacja: Ścieżka Walki
Atrybuty: Zręczność (Agility), Siła (Strength)
Umiejętności: Zbrojmistrz (Armorer), Broń Biała (Blade), Broń Obuchowa (Blunt), Walka Wręcz (Hand To Hand), Lekki Pancerz (Light Armor), Strzelectwo (Marskman), Skradanie się (Sneak)

Łucznik powinien być specjalistą od łuków, posiadanie wszystkich 4 umiejętności odpowiadających za walkę jest zatem dużym marnotrawstwem. Lepszy przykład tej profesji znajdziecie w artykule poświęconym profesjom nadesłanym przez użytkowników. Zobacz.

Zabójca (Assasin)

Specjalizacja: Ścieżka Cienia
Atrybuty: Szybkość (Speed), Inteligencja (Intelligence)
Umiejętności: Akrobatyka (Acrobatics), Alchemia (Alchemy), Broń Biała (Blade) Lekki Pancerz (Light Armor), Strzelectwo (Marskman), Skradanie się (Sneak), Zabezpieczenia (Security)

Zabójca to groźny wojownik pod warunkiem, że uda mu się zadać pierwszy cios z ukrycia. Alchemia pozwala mu zatruwać sztylety i strzały, a akrobatyka umożliwia mu dostawanie się w trudno dostępne miejsca (rzecz średnio przytdana w Oblivionie).

Barbarzyńca (Barbarian)

Specjalizacja: Ścieżka Walki
Atrybuty: Szybkość (Speed), Siła (Strength)
Umiejętności: Zbrojmistrz (Armorer), Broń Biała (Blade), Broń Obuchowa (Blunt), Walka Wręcz (Hand To Hand), Lekki Pancerz (Light Armor), Parowanie (Block), Atletyka (Athletics)

Kolejny wojownik posiadający 3 umiejętności odpowiadające za walkę. Jaki jest tego sens? Żaden… Próba wyważenia trzech, a nawet dwóch z tych umiejętności skończy się tym, że w żadnej nie będziesz dobry. Jeśli chcesz mieć dobrego ‘lekkiego’ wojownika to zamień 2 umiejętności na jakieś złodziejskie.

Bard

Specjalizacja: Ścieżka Cienia
Atrybuty: Osobowość (Personality), Inteligencja (Intelligence)
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Broń Biała (Blade), Lekki Pancerz (Light Armor), Strzelectwo (Marskman), Handel (Mercantile), Oratorstwo (Speechcraft), Parowanie (Block)

Profesja Barda nie może być zbyt dobrze odwzorowana w Oblivionie. Handel i Oratorstwo, nie oszukujmy się, nie są najbardziej przydatnymi umiejętnościami. Jeśli zamierzasz rozwijać Lekki Pancerz i z niego korzystac to powinieneś zastanowić się nad Akrobatyką.

Mag Bitewny (Batllemage)

Specjalizacja: Ścieżka Magii
Atrybuty: Inteligencja (Intelligence), Siła (Strength)
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Przemiany (Alteration), Broń Biała (Blade), Broń Obuchowa (Blunt), Zaklinanie (Conjuration), Destrukcja (Destruction), Mysticism (Mistycyzm)

Ponownie łączenie dwóch umiejętności bojowych jest marnotrawstwem. Jedna z nich powinieneś zamienić na Parowanie. Dodatkowo, skupianie się na Inteligencji i posiadanie 2 umiejętności bazujących na Sile Woli może być ryzykowne. Pozbądź się Przemian i weź jakiś Pancerz.

Krzyżowiec (Crusader)

Specjalizacja: Ścieżka Walki
Umiejętności: Atletyka (Athletics), Broń Biała (Blade), Broń Obuchowa (Blunt), Destrukcja (Destruction), Walka Wręcz (Hand To Hand), Ciężki Pancerz (Heavy Armor), Uzdrawianie (Restoration)

Kolejna ‘rozmyta’ klasa (2 umiejętności bojowe). Jeśli chcesz grać wojownikiem podobnym do krzyżowca zobacz profesje Paladyna w naszym artykule poświęconym profesjom. Zobacz.

Uzdrowiciel (Healer)

Specjalizacja: Ścieżka Magii
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Przemiany (Alteration), Destrukcja (Destruction), Iluzje (Illusion), Handel (Mercantile), Uzdrawianie (Restoration), Oratorstwo (Speechcraft)

No cóż… jedyne co mogę powiedzieć o tej klasie to: W Oblivionie zabijamy a nie leczymy, prawda?

Rycerz (Knight)

Specjalizacja: Ścieżka Walki
Umiejętności: Parowanie (Block), Broń Biała (Blade), Broń Obuchowa (Blunt), Iluzje (Illusion), Walka Wręcz (Hand To Hand), Ciężki Pancerz (Heavy Armor), Oratorstwo (Speechcraft)

Takie same uwagi jak do Krzyżowca.

Mag (Mage)

Specjalizacja: Ścieżka Magii
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Przemiany (Alteration), Destrukcja (Destruction), Iluzje (Illusion), Zaklinanie (Conjuration), Uzdrawianie (Restoration), Mistycyzm (Mysticism)

Postać nastawiona tylko i wyłącznie na magię. Ze względu na wysokoą specjalizację będziesz mógł bardzo szybko awansować i zdbywać nowe poziomy umiejętności.

Mnich (Monk)

Specjalizacja: Ścieżka Cienia
Umiejętności: Akrobatyka (Acrobatics), Przemiany (Alteration), Atletyka (Athletics), Walka Wręcz (Hand To Hand), Strzelectwo (Marskman), Skradanie się (Sneak), Zabezpieczenia (Security)

Profesja ta zbliży cię bardzo do mistrzów śmiercionośnych sztuk walki wręcz. Jeśli zamierzasz dużo walczyć to powinieneś zamienić Atletykę na Lekki Pancerz.

Cienioostrze (Nightblade)

Specjalizacja: Ścieżka Magii
Atrybuty: Siła Woli (Willpower), Szybkość (Speed)
Umiejętności: Akrobatyka (Acrobatics), Przemiany (Alteration), Atletyka (Athletics), Broń Biała (Blade), Destrukcja (Destruction), Lekki Pancerz (Light Armor), Uzdrawianie (Restoration)

Cel dla którego powstała ta profesja jest dosyć niejasny. Kim ma być ta postać? Mistrzem skrytych ataków? Magiem walczącym z ukrycia? Zabójcą?

Pielgrzym (Pilgrim)

Specjalizacja: Ścieżka Cienia
Atrybuty: Osobowość (Personality), Wytrzymałość (Endurance)
Umiejętności: Zbrojmistrz (Armorer), Parowanie (Block), Broń Obuchowa (Blunt), Handel (Mercantile), Zabezpieczenia (Security), Oratorstwo (Speechcraft)

Niezły mix: trochę wojownika, trochę złodzieja, trochę gaduły ;). Wybierać na własne ryzyko.

Zbój (Rogue)

Specjalizacja: Ścieżka Walki
Atrybuty: Szybkość (Speed), Osobowość (Personality)
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Parowanie (Block), Broń Biała (Blade), Handel (Mercantile), Iluzje (Illusion), Atletyka (Athletics), Lekki Pancerz (Light Armor)

Zamień Handel na Skradanie się, a Atletykę na Zabezpieczenia. Uzyskasz znacznie bardziej zbójowatego zbója ;).

Zwiadowca (Scout)

Specjalizacja: Ścieżka Walki
Atrybuty: Szybkość (Speed), Wytrzymałość (Endurance)
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Parowanie (Block), Broń Biała (Blade), Zbrojmistrz (Armorer), Akrobatyka (Acrobatics), Atletyka (Athletics), Lekki Pancerz (Light Armor)

Jedna z niewielu profesji która nadaje się do gry. Warto jednak zamienić Akrobatykę na Uzdrawianie albo Przemiany.

Czarownik (Sorcerer)

Specjalizacja: Ścieżka Magii
Atrybuty: Inteligencja(Intellignce), Wytrzymałość (Endurance)
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Przemiany (Alteration), Zaklinanie (Conjuration), Destrukcja (Destruction), Ciężki Pancerz (Heavy Armor), Mistycyzm (Mysticism), Uzdrawianie (Restoration)

Ciężki Pancerz obniża skuteczność czarów, jest to więc dosyć dziwne zestawienie. Używać na własne ryzyko.

Mag Wojownik „Magiczne Ostrze” (Spellsword)

Specjalizacja: Ścieżka Magii
Umiejętności: Parowanie (Block), Przemiany (Alteration), Destrukcja (Destruction), Iluzje (Illusion), Ciężki Pancerz (Heavy Armor), Broń Biała (Blade), Uzdrawianie (Restoration)

Całkiem dobra wojowniczo-magiczna profesja. Można by zamienić Iluzje na Mistycyzm albo na Alchemie, ale nie jest to konieczne.

Złodziej (Thief)

Specjalizacja: Ścieżka Cienia
Umiejętności: Akrobatyka (Acrobatics), Lekki Pancerz (Light Armor), Handel (Mercantile), Zabezpieczenia (Security), Skradanie się (Sneak), Oratorstwo (Speechcarft)

Typowy złodziej. Nic dodać nic ująć.

Wojownik (Warrior)

Specjalizacja: Ścieżka Walki
Atrybuty: Siła (Strength), Wytrzymałość (Endurance)
Umiejętności: Zbrojmistrz (Armorer), Atletyka (Athletics), Broń Biala (Blade), Broń Obuchowa (Blunt), Walka Wręcz (Hand To Hand), Heavy Armor (Ciężki Pancerz)

Typowy wojownik. Jak zwykle nie potrzebnie dano mu podwójne umiejętności odpowiadające za walkę. Wskazane jest usunięcie jednej z nich i wybranie ofensywnej lub defensywnej magii lub czegoś z umiejętności złodziejskich.

Łowca Wiedźm (Witchhunter)

Specjalizacja: Ściezka Magii
Atrybuty: Inteligencja (Intelligence), Zręczność (Agility)
Umiejętności: Alchemia (Alchemy), Atletyka (Athletics), Zaklinanie (Conjuration), Destrukcja (Destruction), Strzelectwo (Marksman), Mistycyzm (Mysticism), Zabezpieczenia (Security)

Całkiem dobra profesja. Atletykę warto by było zamienić na Lekki Pancerz ponieważ wybierając ta klasę będziesz raczej sporo walczył.

Więcej ciekawych profesji tutaj.

Komentarze

0
·
osoba pisząca ten tekst chyba nie za bardzo jest zorientowana w temacie dlaczego? np.:
- Crusader
2 umiejętności bojowe mieczy i obuch. jak wiemy z obliviona miecz jest szybszy od obucha ale ma mniejsze obrażenia i podobnie jest z zasięgiem tych broni. jesli ktoś preferuje przywalić raz a dobrze to - obuch, lubisz troche powalczyć to miecze ( krótkie długie 2h, sztylety). faktem jest ze w tej klasie nie przydatna umiejętnością jest walka wręcz lepiej wybrać block/armorer albo też coś co wspomoże sile woli lub int. jak by nie patrzeć w tej kalsie umiejętności magiczne służą bardziej do leczenia samego siebie niz do walki nimi choć i tak też można.

- healer
"No cóż… jedyne co mogę powiedzieć o tej klasie to: W Oblivionie zabijamy a nie leczymy, prawda?" ciekawe czy opuściłeś lochy ta klasa
jest to ciekawa klasa sama w sobie. bronią sa zaklecia z destrukcji, pancerzem zaklecia przemiany a leczeniem jak i bronią moze byc absorpcia zdrowia z zaklęć uzdrawiających. handel przydaje sie szybko można sie wzbogacić. speech mozna wiele wyciagnac z npc'ow nie płacąc im a nawet czasem przekonać ich do zaniechania walki.

- pilgrim
klasa dla kogos kto lubi przygody jeśli można tak to powiedziec. block, blunt, light armor pozwalaja na przetrwanie, armorer - przydatna umiejetnosc. handel pisałem juz wyzej. alchemia swietne potiony - strasznie latwo expic wystarczy mieszac co popadnie (jedzenie itd). zabezpieczenia - przydatne w lochach zamki skrzyn itd.

mogl bym więcej takich rzeczy wypisać... każda standardowa klasa ma swoje przeznaczenie choc wiadomo ze w niektorych sa umiejetnosci nie przydatne dla nie osobiście często taka umiejętnością jest walka wręcz choć i tak jest to tutaj lepsze niz w morro.
pozdrawiam
0
·
z tłumaczeniem dla klasy nightblade "cienioostrze" to jest jakieś nie porozumienie, poprawnie powinno byc "nocne ostrze " night to noc a nie cień. xD

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...