Rozdział IV
Centrum Miasta
Jesteś w Zamku Never. Porozmawiaj z Lordem Nasherem, a później z Aarinem. Następnie zejdź do zamkowych lochów i skontaktuj się z Haedraline. W samym Neverwinter trochę się zmieniło od czasu twojej ostatniej wizyty. Porozglądaj się po obszarze i wejdź do Targowiska Awanturników. Trancar poprosi cię o zniszczenie katapult bombardujących miasto oraz o zajęcie się Golemami Oblężniczymi. W Księżycowej Masce porozmawiaj z Luce, której siostra zaginęła gdzieś na obszarze walk. Teraz udaj się do Strefy Wojennej na południowym-wschodzie.
Tam zamień kilka słów ze Strażnikiem Bramy i przeszukaj dokładnie obszar, uważając na golemy, przed którymi najlepiej uciekać. W północno-wschodnim zaułku czeka na ciebie Leesa. Powiedz jej, że może wracać do siostry. W pobliżu muru są trzy katapulty. Zabij ich dowódców i zniszcz konstrukcje. Drzwi z magiczną poświatą doprowadzą cię do kryjówki luskańskich magów. Wewnątrz zaatakuje cię Luskański Czarodziej wraz z Władcą Balorów. Walka może okazać się trudna, ale wysoka odporność na magię i ogień powinny ułatwić zadanie. Zabijając mistyka, równocześnie dezaktywujesz Golema Oblężniczego. Całkiem niedaleko znajduje się dom Asgarda. Kiedy do niego wejdziesz, porozmawiaj z nim. Skorzystaj z tajemnego przejścia, a znajdziesz się po drugiej stronie muru. Również tutaj natkniesz się na podobne drzwi i identyczne starcie. W południowo-wschodniej części obszaru znajduje się strażnica luskańczyków. Wewnątrz zmierzysz się z Luskańskim Zabójcą, Kapłanem, Czarodziejem i Mnichem. Walka może być uciążliwa, ale na pewno dasz sobie radę. Zanim wyjdziesz drugimi drzwiami, uważaj na zainstalowaną w nich pułapkę. Poza tym warto odpocząć przed kolejną walką i rzucić na siebie zaklęcia wspomagające. Na zewnątrz czeka cię starcie z Półsmokiem Baalorem. Będąc odpornym zarówno na magię śmierci, jak i strach, nie powinien sprawiać problemu. Następnie przejdź przez portal do Sanktuarium Maugrima.
Tam spotkasz Aribeth (18-poziomowy Kapłan, 20-poziomowy Paladyn). Porozmawiaj z nią, chociaż i tak będziesz musiał z nią walczyć. Pierwsza walka nie jest zbyt trudna i gdy będzie poważnie ranna znów zechce z tobą rozmawiać. Teraz możesz zdecydować, czy chcesz śmierci za jej zdradę, czy przekonasz ją do poddania się woli Lorda Nashera, przy czym ostatnia opcja wymaga od ciebie posiadania Pierścienia Aribeth, który mogłeś uzyskać w rozdziale II. Drugie starcie jest o wiele trudniejsze. Aribeth posiada bardzo silne zaklęcia leczące, wysokopoziomowe czary kapłańskie, jest odporna m. in. na trafienia krytyczne i magię śmierci, zadaje dość duże obrażenia wręcz i dodatkowe postaciom o charakterze Dobry. Po walce wkrocz do kolejnego pomieszczenia.
Tam natkniesz się na Maugrima Korothir (8-poziomowy Kapłan, 20-poziomowy Czarodziej). W przeciwieństwie do Aribeth, walka z nim jest prosta, chociaż na początku korzysta z pomocy dwóch sług. W skrzyni za nim znajdziesz Dziennik Maugrima oraz czwarte Słowo Mocy. Wróć do miasta i ukończ podjęte zadania. Za zniszczenie katapult i golemów Trancar wynagrodzi cię 1000SZ. Luce natomiast da ci Płaszcz Ochrony +4. Wejdź do Zamku Never, porozmawiaj z Aarinem i poinformuj Haedraline o odzyskaniu ostatniego słowa. Następnie zejdź do groty pod budynkiem i umieść artefakt na odpowiednim miejscu, otwierając wejście do Kamienia Dusz.
Kamień Dusz
Jak można było się spodziewać, lokacja jest domeną Pradawnych, którzy nie są zbyt prostymi przeciwnikami, gdyż trudno ich trafić i potrafią zadać dość duże obrażenia. Idąc prosto, przy drzwiach do innego wymiaru zastaniesz Asheerę złudnie przypominającą Aribeth. Porozmawiaj z nią, a otrzymasz Amulet Asheery, który z pewnością ułatwi ci odniesienie zwycięstwa w nadchodzącej bitwie. Na końcu obszaru czeka cię walka z Jaszczuroczłekiem Wodzem i portal do kolejnego poziomu Kamienia Dusz. Przed przekroczeniem wrót warto odpocząć i przygotować się na starcie z dwoma smokami.
W kolejnej lokacji natkniesz się na Spaczonego Miedzianego Smoka (26-poziomowy Smok) oraz Spaczonego Srebrnego Smoka (28-poziomowy Smok). Walczyłeś już zapewne z niejedną taką gadziną, więc walka nie powinna sprawiać trudności, jednak uważaj na paraliżujący oddech Srebrnego Smoka, gdyż to może przekreśli twoje szanse na sukces. Po boju ponownie odpocznij i po raz ostatni teleportuj się do Domu Sprawiedliwości, by za wszystkie pieniądze zakupić mikstury i inne potrzebne przedmioty, gdyż później nie będzie odwrotu.
W Wewnętrznym Sanktuarium nie można odpoczywać (!), więc z rozwagą korzystaj ze swych umiejętności, tyczy się to głównie klas czarujących. Jeżeli twój towarzysz zginie, odrodzi się na początku lokacji. W kolejnej grocie natkniesz się na Pradawnego Kapłana oraz kilku Wybranych Moragi. Po krótkiej wymianie zdań, gadziny cię zaatakują. Skup się wpierw na wyeliminowaniu kleryka, gdyż to on będzie sprowadzał kolejnych Wybranych. Pobliskie drzwi prowadzą do ostatecznego starcia. Tam wreszcie spotkasz Moragę, Królową Pradawnych (19-poziomowy Czarodziej). Do pomocy przyzwie sobie dwa jaszczury zwane Rękoma Moragi (20-poziomowy Łotrzyk oraz 18-poziomowy Barbarzyńca). Najlepiej uciec z głównej auli do jednego z korytarzy, gdyż sama królowa nie wyjdzie poza swoją siedzibę, a tam już na spokojnie będziesz mógł się rozprawić z jej poplecznikami. Sama Moraga jak na razie jest odporna na każdy twój atak, lecz by zniwelować jej osłonę, musisz wpierw zniszczyć statuę, przez co ostrza chroniące obrońców przed poszczególnymi typami obrażeń znikną. Wtedy skup się na odpowiednim osobniku, który ochrania królową przed twoją i twojego towarzysza bronią. Są oni bardzo podatni na energię negatywną, boską magię i ogólnie pojętą magię. Bez odpowiedniej ochrony i wyczerpania zasobu zaklęć Moraga ugnie się pod twoim orężem. Po jej pokonaniu wszystko zaczynie się walić, więc jak najszybciej przejdź przez portal.
W Astralnej Kieszeni spotkasz Haedraline, która pogratuluje ci zwycięstwa i ujawni rąbek twej przyszłości. Tak też stałeś się nie tylko bohaterem Neverwinter, ale również i całej Północy.
Komentarze
Cytat
Aribeth ci go daje po opowiedzeniu swojej opowieści
Czy po wejściu do Luskan da radę jeszcze dostać ten pierścień Aribeth?
jestem w roździale pierwszym w finale, muszę pokonać Desthera, ale jak rzucam w niego moimi najpotężniejszymi czarami, to nic mu nie robie
Jakby co to gram magiem ;3
Jak widzisz, jest to opisane w zakładce "Twierdza Helma" Chyba, że pytasz o konkretne taktyki, to inna kwestia. Natomiast sam problem niezniszczalności Desthera jest, co widać powyżej, dosyć prosty.
Ja grajac łowcą po prostu biegałem po całej komnacie co jakiś czas strzelając do Desthera, aż w klońcu staruszek się zmęczył i poddał
Dodaj komentarz