Pancerze

Mateusz "Lionel" Andrzejewicz poniedziałek, 30 sierpnia 2010

Pancerz to coś czego potrzebuje każdy, kto pragnie zaznać przygód w szerokim świecie. Nawet najcieńsza stal czy skóra niekiedy może uratować życie, zatrzymując grot strzały czy powodując ześlizgnięcie się ostrza. Czasem nawet magowie porzucają swe wygodne szaty na rzecz lekkich odzień ze skóry czy grubszego materiału, poświęcając swobodę ruchów i zyskując dodatkową obronę. Ale zbroje to nie zawsze tylko zwykłe stalowe oczka lub płyty, wiele z nich posiada unikalne zdolności, jak zwiększona odporność na ogień, niepodatność na niektóre efekty magiczne czy powiązane z nimi zaklęcia. Miasto Neverwinter i jego okolice obfitują we wszelkiego rodzaju pancerze różnorodnego koloru i kształtu.

Lekkie

Przeszywanice

neverwinter nights, nwn, obrazki, pancerze

Praktycznie nieprzydatna zbroja dla większości poszukiwaczy przygód. Jednakże wielu magów interesuje się nią ze względu na małe prawdopodobieństwo rzucenia nieudanego zaklęcia i jako taką obronę.

KP: 1
Maks. premia za Zręczność: 8
Kara do testów za zbroję: 0
Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 5%
Wymaga: Używanie zbroi (lekka)

Zbroje Skórzane

neverwinter nights, nwn, obrazki, pancerze

Typowy wybór Łotrzyków, Łowców i Druidów. Nie krępuje ruchów, jest w pełni naturalna, a magiczne jej odmiany mogą zapewnić lepszą ochronę niż zwykła koszula.

KP: 2
Maks. premia za Zręczność: 6
Kara do testów za zbroję: 0
Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 10%
Wymaga: Używanie zbroi (lekka)

Ćwiekowane Zbroje Skórzane

neverwinter nights, nwn, obrazki, pancerze

Zbroja dla tych, którzy chcą, by ich pancerz zapewniał swobodę ruchów i nieco lepszą obronę niż jej zwykła wersja. Polecany dla Łotrzyków i Łowców.

KP: 3
Maks. premia za Zręczność: 4
Kara do testów za zbroję: -1
Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 20%
Wymaga: Używanie zbroi (lekka)

Średnie

Koszulki Kolcze

neverwinter nights, nwn, obrazki, pancerze

Jest to zbroja dla tych, którzy nie mają zasobnej sakiewki, a chcą mieć dobry pancerz i szansę na nieco większą manewrowość niż w pełnej płycie.

KP: 4
Maks. premia za Zręczność: 4
Kara do testów za zbroję: -2
Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 20%
Wymaga: Używanie zbroi (średnia)

Zbroje Łuskowe

neverwinter nights, nwn, obrazki, pancerze

Posiada te same właściwości to wcześniejszy pancerz, ale o wiele lepiej się prezentuje i sam jego widok może spowodować, że przeciwnik zastanowi się zanim zaatakuje.

KP: 4
Maks. premia za Zręczność: 4
Kara do testów za zbroję: -2
Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 20%
Wymaga: Używanie zbroi (średnia)

Kolczugi

neverwinter nights, nwn, obrazki, pancerze

Dobra zbroja dla niemalże każdego. Zapewnia niezłą ochronę i jest przyjemna dla oka. Jej wadą jest wysoka kara za zbroję.

KP: 5
Maks. premia za Zręczność: 2
Kara do testów za zbroję: -5
Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 30%
Wymaga: Używanie zbroi (średnia)

Napierśniki

neverwinter nights, nwn, obrazki, pancerze

Alternatywa dla Kolczugi. Różnice mogą być jedynie w cenie i wyglądzie.

KP: 5
Maks. premia za Zręczność: 2
Kara do testów za zbroję: -5
Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 30%
Wymaga: Używanie zbroi (średnia)


Ciężkie

Zbroje Paskowe

neverwinter nights, nwn, obrazki, pancerze

Ci, którzy nadal chcą czegoś lepszego, mogą zakupić tę oto zbroję, która zapewnia godziwą protekcję przed przeciwnikiem, lecz nie daje wielkich szans na swobodę ruchów.

KP: 6
Maks. premia za Zręczność: 1
Kara do testów za zbroję: -7
Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 40%
Wymaga: Używanie zbroi (ciężka)

Zbroje Półpłytowe

neverwinter nights, nwn, obrazki, pancerze

Ciężka, potężna i wzbudzająca szacunek Zbroja Półpłytowa jest świetnym wyborem dla awanturników, którym nie obce jest uczestnictwo w chwalebnych potyczkach i przeszukiwanie mrocznych lochów.

KP: 7
Maks. premia za Zręczność: 1
Kara do testów za zbroję: -7
Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 40%
Wymaga: Używanie zbroi (ciężka)

Zbroje Płytowe

neverwinter nights, nwn, obrazki, pancerze

Typowy pancerz dla ?rycerza w srebrnej zbroi?. Daje pełnię obrony, lśni w promieniach słonecznych i niejedna księżniczka czy córka kupca zachwyci się jej kunsztownym wykonaniem.

KP: 8
Maks. premia za Zręczność: 1
Kara do testów za zbroję: -8
Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 45%
Wymaga: Używanie zbroi (ciężka)


Tarcze

Małe Tarcze

neverwinter nights, nwn, obrazki, pancerze

Dobra dla Bardów i Druidów. Słowem dla każdego!

KP: +1
Kara do testów za zbroję: -1
Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 5%
Wymaga: Tarcza

Duże Tarcze

neverwinter nights, nwn, obrazki, pancerze

Tę tarcze polubią Kapłani i Wojownicy. Zapewniają dobrą ochronę przed ciosami przeciwnika, lecz nie przed strzałami czy magią.

KP: +2
Kara do testów za zbroję: -2
Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 15%
Wymaga: Tarcza

Pawęże

neverwinter nights, nwn, obrazki, pancerze

Wojownik posiadający taką tarczę stanowi istną twierdzę – nie do zdobycia. W walce wręcz nie oceniona, świetna przeciwko wrogim łucznikom. Niestety nie zapewnia ochrony przed magią, ale od czego są zaklinacze i ich sztuczki.

KP: +3
Kara do testów za zbroję: -10
Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 50%
Wymaga: Tarcza

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...