Pancerz to coś czego potrzebuje każdy, kto pragnie zaznać przygód w szerokim świecie. Nawet najcieńsza stal czy skóra niekiedy może uratować życie, zatrzymując grot strzały czy powodując ześlizgnięcie się ostrza. Czasem nawet magowie porzucają swe wygodne szaty na rzecz lekkich odzień ze skóry czy grubszego materiału, poświęcając swobodę ruchów i zyskując dodatkową obronę. Ale zbroje to nie zawsze tylko zwykłe stalowe oczka lub płyty, wiele z nich posiada unikalne zdolności, jak zwiększona odporność na ogień, niepodatność na niektóre efekty magiczne czy powiązane z nimi zaklęcia. Miasto Neverwinter i jego okolice obfitują we wszelkiego rodzaju pancerze różnorodnego koloru i kształtu.
Lekkie
Przeszywanice
Praktycznie nieprzydatna zbroja dla większości poszukiwaczy przygód. Jednakże wielu magów interesuje się nią ze względu na małe prawdopodobieństwo rzucenia nieudanego zaklęcia i jako taką obronę.
- KP: 1
- Maks. premia za Zręczność: 8
- Kara do testów za zbroję: 0
- Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 5%
- Wymaga: Używanie zbroi (lekka)
Zbroje Skórzane
Typowy wybór Łotrzyków, Łowców i Druidów. Nie krępuje ruchów, jest w pełni naturalna, a magiczne jej odmiany mogą zapewnić lepszą ochronę niż zwykła koszula.
- KP: 2
- Maks. premia za Zręczność: 6
- Kara do testów za zbroję: 0
- Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 10%
- Wymaga: Używanie zbroi (lekka)
Ćwiekowane Zbroje Skórzane
Zbroja dla tych, którzy chcą, by ich pancerz zapewniał swobodę ruchów i nieco lepszą obronę niż jej zwykła wersja. Polecany dla Łotrzyków i Łowców.
- KP: 3
- Maks. premia za Zręczność: 4
- Kara do testów za zbroję: -1
- Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 20%
- Wymaga: Używanie zbroi (lekka)
Średnie
Koszulki Kolcze
Jest to zbroja dla tych, którzy nie mają zasobnej sakiewki, a chcą mieć dobry pancerz i szansę na nieco większą manewrowość niż w pełnej płycie.
- KP: 4
- Maks. premia za Zręczność: 4
- Kara do testów za zbroję: -2
- Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 20%
- Wymaga: Używanie zbroi (średnia)
Zbroje Łuskowe
Posiada te same właściwości to wcześniejszy pancerz, ale o wiele lepiej się prezentuje i sam jego widok może spowodować, że przeciwnik zastanowi się zanim zaatakuje.
- KP: 4
- Maks. premia za Zręczność: 4
- Kara do testów za zbroję: -2
- Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 20%
- Wymaga: Używanie zbroi (średnia)
Kolczugi
Dobra zbroja dla niemalże każdego. Zapewnia niezłą ochronę i jest przyjemna dla oka. Jej wadą jest wysoka kara za zbroję.
- KP: 5
- Maks. premia za Zręczność: 2
- Kara do testów za zbroję: -5
- Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 30%
- Wymaga: Używanie zbroi (średnia)
Napierśniki
Alternatywa dla Kolczugi. Różnice mogą być jedynie w cenie i wyglądzie.
- KP: 5
- Maks. premia za Zręczność: 2
- Kara do testów za zbroję: -5
- Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 30%
- Wymaga: Używanie zbroi (średnia)
Ciężkie
Zbroje Paskowe
Ci, którzy nadal chcą czegoś lepszego, mogą zakupić tę oto zbroję, która zapewnia godziwą protekcję przed przeciwnikiem, lecz nie daje wielkich szans na swobodę ruchów.
- KP: 6
- Maks. premia za Zręczność: 1
- Kara do testów za zbroję: -7
- Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 40%
- Wymaga: Używanie zbroi (ciężka)
Zbroje Półpłytowe
Ciężka, potężna i wzbudzająca szacunek Zbroja Półpłytowa jest świetnym wyborem dla awanturników, którym nie obce jest uczestnictwo w chwalebnych potyczkach i przeszukiwanie mrocznych lochów.
- KP: 7
- Maks. premia za Zręczność: 1
- Kara do testów za zbroję: -7
- Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 40%
- Wymaga: Używanie zbroi (ciężka)
Zbroje Płytowe
Typowy pancerz dla ?rycerza w srebrnej zbroi?. Daje pełnię obrony, lśni w promieniach słonecznych i niejedna księżniczka czy córka kupca zachwyci się jej kunsztownym wykonaniem.
- KP: 8
- Maks. premia za Zręczność: 1
- Kara do testów za zbroję: -8
- Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 45%
- Wymaga: Używanie zbroi (ciężka)
Tarcze
Małe Tarcze
Dobra dla Bardów i Druidów. Słowem dla każdego!
- KP: +1
- Kara do testów za zbroję: -1
- Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 5%
- Wymaga: Tarcza
Duże Tarcze
Tę tarcze polubią Kapłani i Wojownicy. Zapewniają dobrą ochronę przed ciosami przeciwnika, lecz nie przed strzałami czy magią.
- KP: +2
- Kara do testów za zbroję: -2
- Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 15%
- Wymaga: Tarcza
Pawęże
Wojownik posiadający taką tarczę stanowi istną twierdzę – nie do zdobycia. W walce wręcz nie oceniona, świetna przeciwko wrogim łucznikom. Niestety nie zapewnia ochrony przed magią, ale od czego są zaklinacze i ich sztuczki.
- KP: +3
- Kara do testów za zbroję: -10
- Ryzyko nieudanego rzucenia zaklęcia: 50%
- Wymaga: Tarcza
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz